Feedback

#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă

Publicat Miercuri, 12.06.2019
de Bogdan Mirică
Comenteaza 3
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 1
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
#ElectricRomânia: Volkswagen e-Golf se prezintă - Poza 2
Volkswagen nu putea să se țină departe de hora mașinilor electrice, motiv pentru care a aruncat în luptă cel mai popular model al său și unul dintre cele mai populare din lume: Golf. Versiunea electrică a compactei se alătură turului nostru prin România și promite o autonomie oficială de 300 de kilometri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Este căpitanul echipei, omul pe care se pot baza toți ceilalți. De ce? Pentru că de-a lungul celor 45 de ani de existență a demonstrat că poate trage după el, ca o adevărată locomotivă, toată gama unui constructor de talia lui Volkswagen. Mai mult, a devenit al doilea cel mai celebru și mai vândut model la nivel global, după Toyota Corolla. Chiar și numai pentru această performanță, Golf merită un capitol întreg în istoria automobilului.

Prin urmare, în aceste condiții, cum ar fi putut Volkswagen să se gândească la mașini electrice, fără să-l includă și pe Golf în planurile sale? Un căpitan de echipă adevărat, cum este Golf, trebuie să aibă un cuvânt de spus și în schema de joc a modelelor cu zero emisii. Așa că, în 2013, la Salonul Auto de la Frankfurt, Volkswagen trăgea cearșaful de pe noul său e-Golf, o versiune electrică a celebrei compacte, disponibilă cu o baterie litiu-ion care asigura până la 190 de kilometri autonomie. Valoarea era destul de optimistă, fiind calculată în regim NEDC.

Succes comercial în patria electricelor

Versiunea de lansare dispunea de un motor electric cu 115 cai putere, un cuplu instant de 270 Nm și o baterie de 24.2 kW. Vânzările au fost deschise oficial în primele luni ale lui februarie, iar Germania și Norvegia au fost printre primele țări care au putut să rezerve un e-Golf. Nordicii, îndrăgostiți de mașini electrice, au așteptat cu sufletul la gură lansarea lui e-Golf, așa că atunci când acesta fost disponibil, 1300 de norvegieni au depus un avans. În lunile care au urmat, Volkswagen e-Golf a fost cea mai vândută electrică în Norvegia.

Iar entuziasmul nu s-a diluat odată cu trecerea anilor. Dovadă sunt cele 8.943 de exemplare e-Golf vândute în Norvegia în 2015, o valoare care a făcut din modelul german cea mai populară electrică în acel an.

Facelift la trei ani de la debut

La trei ani de la startul comercializării, adică în februarie 2017, Volkswagen a introdus o serie de modificări importante pentru e-Golf. Acesta a primit un motor mai puternic, o baterie mai mare și ceva mai multă tehnologie. Timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h a scăzut de la 10.4 secunde, la 9.6 secunde. O valoare care vorbește despre resursele extra pe care le-a primit e-Golf odată cu faceliftul.

Motorul electric dezvoltă 136 de cai putere și un cuplu motor de 290 Nm. Până și viteza maximă a crescut astfel de la 140 la 150 de km/h. Cu aceste noi performanțe, e-Golf se apropie și mai mult de experiența unei mașini convenționale.

Pentru a garanta o autonomie mult mai generoasă, Volkswagen a pregătit o baterie litiu-ion cu o capacitate extinsă. Aceasta are acum o capacitate de 35.8 kWh și poate garanta o autonomie oficială de 300 de kilometri. Foarte important de știut că această valoare este calculată în ciclul NEDC, adică ușor nerealist. Ca și în cazul celorlalte modele incluse în turul nostru electric prin România, această autonomie depinde foarte mult de modul de rulare ales și de folosirea sistemului de recuperare a energiei la frânare, disponibil atunci când levierul schimbătorului este poziționat în treapta B. Realist vorbind, vom avea mare noroc dacă e-Golf va reuși să parcurgă 200 de kilometri în regim extraurban, în condiții normale de rulare.

Odată cu faceliftul din 2017, Volkswagen a îmbunătățit și modalitatea de încărcare a actualului Golf electric. Acum el este disponibil cu un încărcător de 7.2 kW și promite un timp de umplere a bateriei în puțin peste cinci ore. Există și posibilitatea conectării la o priză rapidă de 40 kW, care garantează o baterie plină în proporție de 80% după numai 34 de minute de încărcare.

Pachetul tehnologic al unui Golf convențional

După Audi e-tron, Nissan Leaf, BMW i3 și Renault Zoe, Volkswagen e-Golf este al cincilea membru al expediției #ElectricRomânia. Vine alături de noi cu ergonomia și tehnologiile care îl ajută pe Golf să se mențină în topul celor mai vândute mașini din lume. Mă refer aici la practicalitatea unei caroserii cu cinci uși, la spațiul interior generos și la ergonomia exemplară, atât de conservatoare, dar atât de intuitivă.

Singura problemă ar putea să o constituie portbagajul de numai 340 de litri, mai mic decât cel al unui Golf standard. Totuși, având în vedere că în fiecare mașină se va afla câte un jurnalist și bagajele sale, ar trebui să fie suficient.

În ceea ce privește tehnologia, Volkswagen e-Golf, un model electric de volum, poate garanta un pachet tehnologic aproape la fel de cuprinzător ca cel de pe modelele premium ale expediției: BMW i3 și Audi e-tron. Mă refer în primul rând la ecranul de 12.3 inch al sistemului Active Info Display, care ține locul instrumentelor de bord clasice și care este, bineînțeles, opțional. Are o grafică excepțională, un procesor rapid și capacitatea de a afișa o navigație generoasă.

El poate fi dublat în centrul planșei de bord de un alt ecran uriaș, de 9.2 inch, care a renunțat la butoane în favoarea unor zone tactile cu răspuns foarte bun. Nivelul de echipare a cresut și el și include acum faruri full LED și o semnalizare dinamică.

Al cincilea membru al echipajului care pleacă să cutreiere România în prima misiune cu mașini electrice a fost deja preluat de la importator, a primit uniforma expediției și se pregătește de drum. Ne va găzdui, pe rând, pe toți cei implicați în proiect, de-a lungul celor 1700 de kilometri. Nu este modelul cu cea mai generoasă autonomie, însă promite să pluseze cu trăsăturile modelului convențional.

Prețurile pentru actualul Volkswagen e-Golf pe piața din România pornesc de la 38.900 de euro, însă mai pot urca simțitor dacă bifezi și opționalele despre care aminteam mai sus.

#ElectricRomania este un proiect Automarket.ro

Partener principal:
Kaufland România

Parteneri:
Enel X
NetBet
Continental Hotels


Comentarii (3)

  • @AM, daca vorbim de e-Golf, de ce avem imagini cu Golf GTE in articol?
    0 0
  • Sa dai 40.000 de Euri pentru o masina pe care o poti lua cu 15.000 in configuratie decenta si cu un motor foarte OK pe benzina, sa te duca 100 si ceva de km la banii astia, asta inseamna sa fii tree-hugger si virtue-signaler. :)
    9 13
  • BAU BAU
    PMC Cat duce un motor cu ardere interna si cat ulei papa in 80000+filtre+benzina+revizia la REPREZENTANTA, masina fiind noua numai asa iti poti pastra garantia!!!
    80000 km raportat la 5 ani garantie, vorbind de max 15000 km pe an
    MAI BAGI INCA PE ATATA IN MASINA
    Am vazut TESLA la un taximetrist in Norvegia cu 800.000 mii km si omu a schimbat numai cu placute si discuri, CICA BATERIA NU MAI TINE, VRAJEALA DE DOI BANI
    ASA SI COMUNISTI NU AU VRUT SCHIMBAREA, DAR S-A INTAMPLAT!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru