Emisiile Euro 7 mai fac o victimă: Skoda a decis să renunțe la Fabia Combi

de Bogdan Mirică
Duminica, 24.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda și-a anunțat angajații că va accelera eforturile pentru electromobilitate. Există, însă, și repercursiuni: unele modele convenționale vor dispărea. Printre ele și Fabia Combi.

Skoda face deja primii pași către electrificare. Gama s-a extins cu Enyaq și urmează alte modele cu zero emisii. Cu toate aceste eforturi, regulile stricte de emisii încep să facă victime în gama cehilor.

Deși a fost confirmată în iarna anului trecut de însuși Thomas Schafer, președintele Skoda, varianta Combi a modelului Fabia este „pe făraș”. Surse neoficiale susțin că decizia a fost luată din cauza emisiilor stricte din Uniunea Europeană și din dorința de a canaliza toate eforturile în dezvoltarea unor mașini electrice.

Se pare că angajații Skoda au primit o scrisoare de la conducerea companiei în care erau anunțați de renunțarea la Fabia Combi. În aceasta se arăta: „Normele Euro 7 extrem de stricte au accelerat în mod dramatic procesul nostru de transformare către electromobilitate. Prin urmare, nu doar că avem nevoie urgentă de mai multe mașini electrice, dar trebuie să ne luăm adio mai devreme și de la anumite produse propulsate cu motoare convenționale.

În acest context, am decis să investim consistent în viitor și să renunțăm la astfel de modele, cum este Skoda Fabia Combi”.

Înainte de anunțul oficial, Skoda Fabia Combi era programată să intre în producție la uzina din Kvasiny, Cehia, în anul 2023. Chiar dacă segmentul break-urilor subcompacte a scăzut mult în popularitate, Fabia Combi reușea să adune 34% din clienții modelului Fabia.

De asemenea, deși prelua o mare parte din panourile caroseriei și din motoarele lui Fabia, varianta Combi avea nevoie de costuri de dezvoltare a platformei. Spre exemplu, pentru a putea primi o caroserie break, platforma MQB A0 avea nevoie de renforsări și de un proces de elaborare distinct. Care nu ar fi fost justificat, având în vedere că în Grupul Volkswagen nu mai există astfel de caroserii.

via carscoops

Comentarii (16)

  • Cu SUV-urile îndepliniți normele de emisii, dar cu-n break de clasă mica nu, planeta va fi salvată.
    60 2
  • Calache
    ∆∆∆ la fel si cu suv-ulețele electrice de 2.5t la gol,curată ecologie.
    30 4
  • Orice break, cât ar fi de mic, bate la capitolul utilitate SUV-uri cu până la 2 clase peste. Pentru o familie tânără care-și permite o singură mașină este opțiunea ideală. Am avut chiar Fabia 2 Kombi timp de 4 ani și a ținut cu casa.
    Unde nu strălucesc este la capitolul profit pentru constructor, de aia se renunță la ele. Dpdv eficiență, un break consumă mai putin combustibil la drum lung față de hatchbackul echivalent.
    38 0
  • De acord, un break bate orice SUV din punct de vedere utilizare (spațiu, confort la rulare cu viteza, consum… chiar și siguranță).
    Am și voi avea break ca și mașină personală, dacă se poate 4X4 și mai bine!
    27 2
  • Clique
    Nu sunt fan VAG, însă hai... dă-o naibii de treabă...

    Adică un break de categorie mică poluează mai mult ca un suv sau o struțo-cămilă?

    Adică se renunță la modele ce ar avea mai multe șanse să fie cumpărate (datorită prețurilor mai accesibile) în favoarea celor mult mai mari, mai nepractice și mai scumpe ?!

    Trăim într-o societate dubioasă..
    36 1
  • LUCCI LUCIANO
    VAG -ul mai bine renunta la Tuareg , ca este de departe cel mai poluant, si facea ,eventual, breackul Fabiei hibrid sau pe GPL.
    20 1
  • Ok, deci ai un model care face o treime din vanzari cu varianta break. Bagi o minciuna cu Euro 7 si cu electrificarea, dar, de fapt, nu vrei sa investesti in ranforsarea platformei. Au ajuns producatorii sa ne vanda niste gogosi atat de umflate, incat tare imi este ca atunci cand se vor dezumfla o sa le bata un aer stricat in fata.
    22 1
  • Masina asta era o varianta excelenta pentru clienti cu venituri reduse, care aveau nevoie de spatiu in masina dar nu-si permiteau un break "normal". Daca nici asemenea "miscari" din piata nu reusesc sa fie niste wakeup call-uri pentru cei care inca mai cred ca balivernele cu incalzirea globala/schimbarile climatice sunt orice altceva decat saracirea programata a oamenilor si distribuirea echitabila de viata mai proasta pentru toata lumea...
    Mie intotdeauna mi-a placut masinuta asta. Era in aceeasi liga cu Clio break. Acum nu va mai fi. Pentru ca "planeta". Incredibil. UE devine pe zi ce trece o institutie tot mai daunatoare pentru europeni. Cine nu vede asta, traieste in continuare in lumea himerelor. Vestea buna e ca tot mai multa lume isi da seama. Sa vedem care va fi reactia. Dar e clar ca imbuibatii din Bruxelles sunt rupti de realitate.
    18 3
  • Poate Logan break sau Clio break.....Dar din ce stiu eu, si aceste modele au fost scoase din productie si nici nu cred ca au in plan dezvoltarea lor.
    Imbecilitate UE: in Europa vinzi Polo Euro 6 dar la 30 km distanta peste Gibraltar vinzi Polo fara catalizator sau DPF (in Maroc)
    14 1
  • Mare pacat, Fabia Combi este una dintre masinile mele favorite, fiabila, robusta si economica, reuseste sa adune tot ce este mai bun din clasele mica-compacta, la preturi mai mult decat corecte.
    15 1
  • eco gang bang
    hai baieti lasati fumegatoarea asra de fabia.
    Uite va oferim zoe, id3 si alte minuni tehnologice 4.0 care va vor scimba viata. Nu mai vorbesc de oferta chinezeasca care in curand va fi mai mare decat cea de telefoane. Nu inteleg de ce va ganditi numai la voi? Ganditi-va si la planeta cu cancer la plamanasi si la bebelusii carora le-a crescut temperatura cu 1.5 sau 2 grade. Hi hi hi.
    12 4
  • Fără să neg utilitatea / frugalitatea fostei Fabii Kombi, cred că nemții (pardon, cehii :-)) vor să stimuleze vânzările de Scala - break de-a binelea dacă îi priviți mai atent proporțiile.
    Plus că Scala-i făcută pe platformă de Fabia cu minimum de adaptări.

    Niciodată n-o să înțeleg însă renunțarea prematură la Citygo-e, nici dacă mi s-ar transplanta un creier de urs bipolar (botezat se zvonește Edikkk de eschimoși.)
    ...Care era chiar eco-friendly, nu ca hardughiile gen Enyaq. Poate că era prea ieftinache totuși?!
    20 0
  • Skoda Scala este cea care scoate Fabia Combi din portofoliul cehilor si nu alte abureli ca cele din articol. Asa cum spune si Kiro mai sus , Scala este o subcompacta break , duceti-va studiati-o si o sa vedeti . Chiar eram curios ce o sa faca Skoda cu Fabia Combi , dupa ce anuntasera acum ceva timp ca o sa o mentina ,avea toate premizele sa fie o oferta mai buna decat Scala ca tehnologie si look , chiar ar fi reprezentat un real pericol pt. Scala. Este o decizie logica, atata timp cat Scala este acolo. Dar ma rog, dupa exemplul recent Bayon/Kona , chiar credeam ca o sa o vad si pe Fabia Combi in scurt timp.
    12 1
  • Să nu ne mai stoarcem creierii, băieţi! Precum excelent a punctat @PMC, atunci când ideologia (în cazul nostru: ecomarxismul…în curând: ecofascismul) ţine loc de discernământ, ORICE discuţie logică este zădărnicită din start…

    Adevărul pur şi crud este că ne irosim timp şi nervi încercând să ţinem piept unei maşinării propagandistice infernale (care şi-a propus, făţarnică nevoie mare, să ne determine să conştientizăm “partea bună” a aşa-zisei electromobilităţi). Practic, Puterea Ocultă (autoînvestită, deci nealeasă de nimeni!) va cuprinde planeta ca ţesătura unui păianjen (pentru un efect maxim de înşelare îmbrăcându-se cu haine “persuasiv” creştine sau “măcar” laico-etice). Iar noi trebuie să ne ferim a juca rolul de gâze care să se prindă neputincioase în această invizibilă plasă invariabil perversă…Fiindcă – îmi pare foarte rău c-o mărturisesc – destui dintre noi vor cădea pe parcurs…În sensul că vor părăsi perimetrul Adevărului, comiţând apostazie! Iată primejdia principală a acestor vremuri sumbre. Şi…deja pot da unu-două exemple chiar pe AM, dar prefer să mă abţin.
    9 2
  • Iată până unde s-a ajuns…Cu privire la ce? Întrebaţi-vă singuri!

    https://www.youtube.com/watch?v=_walPWEACsc&t=330s
    7 3
  • Chiar fierbe Europa…Mai nou, vreo 2000 de mineri polonezi s-au postat chiar în faţa CJUE, ca formă de protest împotriva unei decizii a acesteia de a închide o mină de lignit din ţara lor de baştină. Interesant este că revolta oamenilor de rând este susţinută de Guvernul de la Varşovia, care a refuzat să se supună somaţiei bruxelleze, motivând că nu vrea să-şi pericliteze securitatea energetică la nivel naţional. Eco-protipendada UE a ameninţat cu amenzi, care s-au cumulat la 16 milioane de euro, dar Polonia nu dă niciun semn că are de gând să le plătească.
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru