Euro NCAP a testat sistemele de asistență și siguranță de la 19 utilitare: 5 modele nu sunt recomandate pentru achiziție

de Daniel Popescu
Marti, 22.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Euro NCAP a evaluat 19 utilitare la sistemele de asistență și siguranță. Ford Transit, Mercedes-Benz Vito și Volkswagen Transporter au primit calificativ Gold, iar cinci modele nu sunt recomandate pentru achiziție.

Organizația Euro NCAP a publicat recent o analiză cu privire la dotările utilitarelor în privința sistemelor de asistență și siguranță.

Astfel, Euro NCAP a analizat 19 utilitare, care acoperă 98% dintre vânzările din acest segment, și a verificat disponibilitatea unor tehnologii precum AEB, Lane  Support, Speed Assistance și Occupant State Monitoring.

Niciuna dintre utilitarele incluse în test nu a primit calificativul maxim Platinum, acordat pentru un scor de peste 80% și numai trei au primit calificativul Gold: Ford Transit, Mercedes-Benz Vito și Volkswagen Transporter.

Alte 5 utilitare au primit calificativul Silver, și anume Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Sprinter, Opel Vivaro, Peugeot Expert și Volkswagen Crafter. De asemenea, 6 modele au obținut un calificativ Silver: Citroën Jumper și Jumpy, Fiat Ducato, Iveco Daily, Peugeot Boxer și Toyota Proace.

În schimb, lista include și 5 utilitare care nu sunt recomandate de Euro NCAP, ca urmare a faptului că lipsesc numeroase sisteme de asistență și siguranță: Fiat Talento, Opel Movano, Nissan NV400, Renault Master și Renault Trafic.

"Vehiculele din acest segment sunt echipate modest cu sisteme de siguranță.

Tehnologii care sunt standard pe vehiculele de pasageri sunt, aproape fără excepție, doar opționale pe utilitare. În plus, există o mare neclaritate cu privire la ce sisteme sunt disponibile în fiecare țară", afirmă Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.

Via Euro NCAP

Comentarii (4)

  • Danuț Alin Niță
    Nimic nou două modele RENAULT, NERECOMANDATE !!!
    Ei vor profit nu siguranță pasagerilor !!!
    :)))
    4 14
  • Tembelus Rex
    @Danut Alin Niță ...... rămâi la mașini de spălat vase/ rufe, ca de obicei vorbești să nu adormi. Te depășesc în general discuțiile despre mașini, despre dube nu mai zic. După cum spuneau și cei de la Atelierul de Detailing - bărbații români "se pricep" foarte bine la mașini, politică, femei, fotbal și agricultură. Toți ne pricepem dar nu prea ne iese...ai idee cum arăta Opel Vivaro până mai ieri? Ai idee cam ce s-a cumpărat în ultimii ani? (Nu înseamnă că ce se vinde e și bun). Ai idee cam cum stau dubele la fiabilitate/ durabilitate în timp în ultimii ani. Ai idee cam care sunt costurile cu mentenanța lor? (Nu mai zicem de achiziție). Ai idee cam cum stau ultimele modele de Sprinter și Transit la fiabilitate
    6 3
  • Tembelus Rex
    @Danut Alin Niță..... mi-a dispărut o parte din mesaj....în fine.....te mai întrebam dacă ai idee cam ce mașini au / au avut celebrul și fiabilul motor de 2.3 de pe Master? Știi cam ce poate să facă un Master? Trezește-te nu mai trăi în trecut, suntem în 2020. Au trecut vremurile când sprinter rupea cu motorul de 2.2 și 2.7.....
    6 3
  • Adrian
    @Danut
    TOATE modele respinse au la baza un Renault.
    2 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru