Euro NCAP anunță că Dacia Sandero și Logan au primit 2 stele la testele de siguranță

de Alexandru Monenciu
Marti, 13.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Noile Dacia Sandero și Logan au primit doar 2 stele din partea organizației independente.

Specialiștii Euro NCAP au publicat rezultatele celei de-a doua sesiuni de teste de siguranță din 2021. Printre modelele testate s-au numărat și noile Dacia Sandero și Logan, care însă au primit doar 2 stele din partea organizației independente.

Belgienii au depunctat modele Dacia din cauza sistemului de frânare automată de urgență. Acesta poate recunoaște doar alte mașini, nefiind capabil să detecteze pietoni sau bicicliști și nici nu dispune de un sistem pentru mențierea benzii de rulare.

"Siguranța a evoluat. În mod clar, Dacia și-a găsit bucata de piață și se concentrează pe ea, dar rezultatul de 2 stele arată o ambiție mică, chiar și pentru un model accesibil. Decizia lor de a nu oferi o cameră (care să detecteze pietonii și bicicliștii) este în mod clar neconformă cu piața și dezamăgitoare, deoarece Dacia este conștientă că mașinile lor vor trebui în curând să respecte noul Regulament general de siguranță," a declarat Michiel van Ratingen, Secretar General al Euro NCAP.

Reprezentanții organizației susțin că modelele Dacia s-au descurcat onorabil la nivel structural la testele de impact.

Dacă rezultatele la celelalte capitole ar fi fost la fel de bune, cele două ar fi primit 4 stele.

În aceeași sesiune de teste, Euro NCAP a mai testat noile Skoda Eniaq iV și Volkswagen ID.4, ambele fiind recompensate cu punctajul maxim de 5 stele. Toate cele patru modele testate au fost echipate cu pachete standard de siguranță.

Rezultatele detaliate pentru fiecare categorie în parte vor fi publicate în 14 aprilie.

via Euro NCAP

Comentarii (60)

  • Lucian
    Cam ciudat, o camera care sa detecteze pietonii sau biciclistii face diferenta de la 4 stele la 2 stele...
    90 17
  • Puțin, extrem de puțin...
    23 43
  • Catalin
    Eu ma bucuram (sic!) ca maximul era de 3 stele, prin urmare și asa deci avem o masina capabila.
    26 16
  • S-a descurcat onorabil la impact dar pt ca nu are mai multa electronica a luat doar 2. Hai sictir! Pentru multi e relevant cum se comporta la impact. Restul sistemelor vin suplimentar. Acum are mai multe sisteme de siguranță dar are punctaj mai mic. Frumos.
    65 20
  • Bun, deci putem spune ca are 4 stele.
    54 15
  • @Lucian
    Asa e. Protocoalele EuroNCAP sunt din ce in ce mai dure, la fel ca normele de poluare. In plus, cu sistemul actual, nota finala este cea mai mica obtinuta la una din cele patru categorii luate in calcul (protectie adulti, protectie copii, protectie pietoni si sisteme de siguranta activa).
    Din ce spun ei, reiese ca ar avea 4 stele la siguranta pasiva (protectie adulti si pietoni), adica la protectia ocupantilor in caz de impact si ca e depunctata de absenta camerei si de recunoasterea benzii de circulatie..
    37 7
  • Zic si eu
    Opinie poate subiectiva: protectia ocupantilor ar trebui sa valoreze 3,5 *, pietoni 1*, iar 0.5 restul. Cand am luat masina, m-am uitat la protectia ocupantilor, deoarece ma interesa ce se intampla cu mine&familia in cazul in care dam d'un Huidu ( nu am dacie, dar oricum...), nu daca se opreste automat cand trece o pisica prin fata masinii sau nu am facut pauza de kfea!
    57 13
  • netam-nissan
    Deși ca motostivuitorist n-ar trebui să mă dau rotund, eu zic că nu se zice / scrie ”doi (2) stele”, AM, ci ”două stele”.
    Adică cifra 2 se scrie cu litere (mici, negre și enervante, recunosc), acordată cu ce mai e prin propoziții.
    Altfel de acord că n-au vreo noimă steluțele lipite forțat de drăcoveniile electronice burdușite la ordin A.I.-scaraoțchist (și) în mașini.
    43 4
  • Steluța Popescu
    Nu ma intereseaza cate stele are ca oricum n-am de gand sa fac accident din ea. Acum sa incep cu teoria constipatiei,daca nu cumperi sisteme de asistenta inutile(unele bagate pe gat cu forta de Ue) nu "treci clasa". Un fel de spaga mascata data unui "orgasm" independent(cica) cum e EuroîNcap. Ma rog,sunt utile aceste sisteme ca o frectie Diana la picior de lemn.Ma rog,pentru mamaligarii care dorm cu 80 pe autostrada pe a doua banda or fi utile,utile precum apendicele artificial.
    40 21
  • Tembelus Rex
    Chestie psihologică .....și titlurile din presă la fel vor fi.....omul obișnuit, nepasionat și neinteresant nu va aprofunda "problema". El va rămâne cu ideea că noua generație a fost "premiată" cu doar 2 stele! Asta va reține omul. Care e logica să anunți pe 13 ceea ce s-a anunțat iar pe 14 să vii cu detaliile testului pe fiecare probă etc?
    De ce nu au așteptat până mâine?
    Tocmai ....ca presa "fără interese ascunse", "care informează obiectiv și serios" :)))) să trâmbițeze sus și tare că mașinile astea au două stele.
    Nici un om nu va putea contabiliza "răzgândiții" ( că vor fi mii sau zeci de mii - cine știe?) care luau în calcul o asemenea achiziție iar în urma știrii "de senzație" se vor reorienta (mă refer la nivel European, per ansamblu).
    44 9
  • @AM: faceti un sondaj printre soferi si vedeti cati folosesc acele "minunate" sisteme...o sa vedeti ca foarte putini, multi le dezactiveaza, ca mai mult incurca. E un fel de sfidare si gelozie si asta... le pute ca e ceva romanesc, doar ca strazile lor se vor umple de Dacia Spring cat de curand :))))
    37 18
  • ACE - Craiova
    As putea scrie ca m-au cam luat la cearta unii pe-aici (pe AM) cu testele EURONCAP, in cazul DACIA.

    Din pacate accentul pe (NE)siguranta generala a modelelor producatorului auto din tara noastra face mai degraba casa buna cu PROFITUL decat cu PASAGERII!

    Pentru asta FORD mai primeste o bila alba (din cele trei modele pe care le-a avut / le are in portofoliu, doua au obtinut toate cele 5 stele iar EcoSport un numar de 4 stele la testele EURONCAP)!!!!!
    28 24
  • Dănuț Alin Niță
    SUNT curios ce siguranță ofertă Dacia Sprint
    O rușine chinăzească
    .........
    41 15
  • LUCCI LUCIANO
    Sa-i intrebam pe cei de la EuroNCAP: era mai bine daca luau 2 stele la impact dar aveau camera pt identificarea pietonilor?
    41 17
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia logan si sandero sunt nesigure la impact cu 2 stele NCAP
    Rușine vor doar profit...
    27 44
  • Dănuț Alin Niță
    Doar Profitul este mai important pt Dacia
    Hooooooooo
    31 31
  • Stiu ca voi fi contra curentului, dar ganditi-va si voi (doar in majoritatea timpului suntem soferi dar si pietoni).

    La cum se merge pe la noi (pietoni - babe si mosnegi in maj cazurilor -care sar printre masini sa ajunga un tramvai care tocmai pleaca din statie) sau cum merg unii dintre chilotii neaosi romani carora li se flutura in ciuda faptului ca tu esti DEJA pe trecere eu zic ca SE IMPUNEA franarea de urgenta. Stiu ca multi se vor simti jigniti in abilitatile lor de soferi impecabili dar 200Eu in plus e mai bine decat un prost in spital sau un nevinovat ranit.

    Putina perspectiva nu strica. Dar na...fudulia merge mana'n mana cu...
    24 35
  • Ciprian
    Nu sunt eu fan Dacia, dar titlul de 2 stele nu e unul corespunzator.
    Sunt curios cum testeaza si sistemele active, ca mai dau si alea erori uneori.
    38 11
  • @fanel
    Bravo fanele,ce ne-am fi facut fara parerea ta,milostivule,vad ca nu mai puteti acum dupa babute,dar de sistemele care franeaza singure cand esti in depasire ce zici?Sau atunci cand esti in curba si vine o masina pe banda ei pe contrasens?Dar cand treci pe sub un pod si te trezesti ca franeaza masina blana degeaba?Tu ca sofer slab poate oi crede ca astea te ajuta cu ceva,pe mine nu,le dezactivez instant,iar cand sare pietonul din scurt printre masini nu-l ajuta nici mama sistemelor,e fizica elementara.Nu e ca la teste cand pun pe o pista de avion un manechin,nu exista alte obstacole,iar masina de test vine si ea cu 40km/h si calca frana cand "il vede" pe fraier ca sta nemiscat in mijlocul strazii.Acum mai baga mai Sosoaca doi,ce altceva ne mai zici sa ne deschizi mintile?De cine sa ne mai fie mila in afara de babute si mosnegi?Sau acum nu ii mai vedeti PSD-isti pe toti astia batrani?
    37 9
  • Manu Mugurel
    Aceeași mărie cu altă pălărie....
    O rușine de căruță
    Este prost cine cumpără nu cine cere ?????
    :))))))
    26 26
  • @necunoscutul
    citind ce ai scris mi-e clar ca nu ai condus niciodata o masina cu sistem de franare automat. Am avut masina 6 ani cu astfel de sistem si a intrat o singura data cand m-am grabit sa trec pe sub o bariera care se deschidea cam incet. La cea noua este ceva mai panicata avertizarea (unei coliziuni) dar nu si franarea.

    Doar pe baza articolului pare intradevar ca Dacia a fost penalizata cam prea mult (om vedea cand apare testul complet). Pe de alta parte, dupa ce siguranta pasagerilor a fost imbunatatita considerabil, a venit vremea sa se puna accent si pe siguranta celorlalti participanti la trafic. Pentru ca asa cum spunea cineva la alt articol, cand bombardierii se considera mai destepti decat legile fizicii, e bine ca macar masinile sa gandeasca in locul lor, si sa-i evite pe cei din jurul lor.
    13 25
  • Florin
    2 stele NCAP / Jalnică siguranța pasagerilor
    Dacia Spring produsă în china are 0 stele
    Luați cu pâine dragi Românii
    22 31
  • @brown_alex
    De unde deduci tu ca n-am condus ? Da_mi adresa ta si vin si te iau in dreapta sau te pun la volan si te pun s-o calci.Poate vrei sa spui ca rabla ta de un litru nu da erori ca mergi super incet,nu faci depasiri si oricum conduci ca o cizma!In fapt,se vede ca n-ai condus tu si doar faci propaganda!
    18 14
  • @ necunoscutul chiar m-ai pus la punct cu "rabla mea de un litru". Adevarat ca incerc sa merg aproape legal cu masina.
    Observatiile mele se potrivesc insa cu cele ale altor oameni din jurul meu, care nu s-au plans de asemenea intruziuni ale sistemului de franare. Acum ori ai tu cel mai agresiv sistem, ori te crezi la raliu pe strada.
    10 17
  • Ionuț
    13.800euro un sandero
    Foarte scumpppppp
    Rușine Dacia este mai scumpă decît în Franța, Italia,Spania
    28 10
  • Manu Mugurel
    O rușine națională doar profitul contează
    27 22
  • pufnici
    nici cutiile de pantofi nu mai stau liniștite pe raft,deja au un adversar puternic la testele de impact...
    15 4
  • @green_alex
    Dar daca nu-ti frana masina automat de la 2km/h ca banuiesc bine ca atat aveai,ce faceai,rupeai bariara? Mama cat ajutor,te-a salvat de la moarte sigura. Totusi,chiar asa s-a intamplat? Auzi,sa ai nevoie de un sistem de ajutorare ca la speciali atunci cand se deschide in fata ta o bariera :)))
    10 3
  • Anonim
    Multe din sistemele de siguranta vor fi obligatorii in viitorul apropiat . Probabil doar atunci au sa fie in standard pe Dacia . Numai ca pana atunci alti constructori vor avea sisteme de siguranta si mai avansate . Pentru mine siguranta este pe primul loc mai ales la conditiile de trafic existente in Romania plus tot mai multi conducatori auto slab pregatiti sau cu permise cumparate . Fara sa denigrez dar pot intelege pe cei care dau 8-14 mii de euro pe o masina second hand decat pe o Dacia noua.
    23 10
  • Tembelus Rex
    Comentariu al unui forum-ist care știe mai multe decât noi despre Dacia - sursa: daciaclub.ro

    "Din 2022 și Dacia va trebui să aibe OBLIGATORIU, ÎN ECHIPARE STANDARD - conform cu Regulation (EU) 2019/2144 din 27 Nov 2019:
    - avertizare privind somnolența și distragerea șoferului - aka DAW - Driver Attention Warning
    - asistență inteligentă de viteză - Controlul adaptiv al vitezei de croazieră, aka ACC (Adaptive Cruise Control);
    - cameră de March-Arrier sau senzori de parcare;
    - înregistrator de date în caz de accident („Black Box”) - nu știu dacă BB e combinat cu eCall, că și eCall înregistrează date la un accident - adică date privind oră, dată, locație exactă, direcție de mers, ID vehicul, stare vehicul, stare airbag-uri, etc. - date sub formatul MSD - Minimum Set of Data - date care sunt păstrate 13 ore (poate că BB stochează un flux continuu de MSD...);
    - asistență pentru păstrarea benzii de rulare - aka LKAS;
    - frânare avansată de urgență - aka AEB VRU (AEB Vulnerable Road Users, adică AEB Pedestrian + AEB Cyclist), cu cameră video & stuff;
    - centuri de siguranță îmbunătățite

    New_car_safety_features_EU_Reg_2019___mandatory_from_2022.png


    Abia atunci - dacă retestează - va primi Dacia mai mult de 2 stele, poate 3-4...

    Deci în 2022 o altă scumpire în toată gama Dacia!"

    Concluzie personală : pentru doritori- luați anul ăsta, fiindcă la anul veți privi cu jind la listele de prețuri de anul ăsta. Cel puțin o scumpire de 1 000 de euro....
    30 10
  • @anonim
    Te pot urmări până la un punct.
    O mașină SH, cum spui tu, are cel puțin 2 ani vechime. Adică este testată conform protocolului EuroNCAP de acum doi ani.
    Dacă s-ar aplica protocolul din 2020, după care a fost testată Dacia Sandero, orice mașină care a avut 5 stele în 2017 ar avea cel mult trei stele acum. Iar o mașină cu 5 stele obținute în 2012 ar putea avea doar o stea acum.
    Așadar, dacă vrei siguranță, eu zic să fii mai atent când citești anii de acordare a stelelor.
    Cu stima!
    5 7
  • Sistemele pot salva viata pietonilor sau biciclistilor si totodata salveaza pe unii idioti de la volan de puscarie, ati inteles acum sau e greu...
    13 24
  • @tembelux_rex
    Mama,o lista de prostioare scumpe si total inutile cel putin pentru mine. Blackbox-sa stie si statul pe unde umblu si cu cat,gata cu declaratia pe propria raspundere,propun sa-l purtam in loc de ceasul de la mana,ma rog ,avem mobile care fac acelasi lucru,in fine.Mai propun politrucilor de la ue s-o lase moale cu avertizarea privind somnolenta,sa ne bage direct tahograf ca la tiruri(max doua ore pe zi de condus),iar masina,masina sa nu mai porneasca doar din buton ci cu cartea de credit,cum depasesc viteza maxima,cum sa ma arda la bani instant,asta spre bucuria panicatilor prespalati pe creierase care cred ca binele comun cu sila scapa babutele care sar in fata masinilor de la o moarte sigura si dureroasa.Centuri de siguranta imbunatatite? Propun ca la curse in 4 puncte.Asistenta pentru pastrarea benzii,asta este fix pentru redusii care nu au ce cauta la volan.Totusi,controlul adaptiv al vitezei de rulare,sa vedem daca se pot tine dupa mine :)).Sa sariti cu banul pe noile masini,o sa puteti merge cu 40 in deplina siguranta dar pe mai multi bani,ca vorba aia,siguranta inainte de toate. Acum haida gata ,bagti masca si in case!Pt butonul care suna singur la politie imi trebuie sim? Sa-mi fac abonament de pe acum.
    17 21
  • ALOOOO !!!!
    UNDE SUNTETI AIA CARE ATI LUAT BANI SA INJURATI SI SA CONTRATI PE TOTI CARE AU REALIZAT CA SUNT NISTE CAZANE DE GUNOI DIN TABLA DE CONSERVA CU PRETURI ASTRONOMICE SI TEAVA DE ESAPAMENT SUB MASINA , CA LA AFUMATOARE ???
    26 14
  • Andrei
    Când vad mentalitatea romanească de aici, ma apuca groaza. Adică in 2021 nu contează pietonii, nu, da-i dreq ? Vor ajunge pietonii sa fie speriați când vor vedea o Dacia pe strada pentru ca aia nu are nici un sistem de protecție ii poate omori. Trebuiau sa le dea 1 stea si sa ii oblige ca pana nu vin cu un pachet de siguranța rutiera demna de 2021 sa nu aibă dreptul sa o vândă. Mare economie au făcut depunând in standard sisteme de securitate care sunt normale într-o tara civilizata. Poate proiectanții s-au gândit ca se va vinde pe piața indiana nu pe piața europeana.
    21 29
  • @nimicul de la 14:59

    Ti-as raspunde dar nu pot. Nu m-am inteles niciodata cu jigodiile raioase care latra cu spume prin gard.
    2 20
  • Pentru cei care compara Sandero cu SH de acum 5 ani. Cele doua stele luate de Sandero acum sunt echivalentul (nu in toate cazurile ce e drept) a 4-5 stele de acum 5 ani.
    19 3
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia este masina săracului lowcost ....care.se vinde la un pret mediu ...gen hyundai .kia.fiat.
    Hooooooooo
    16 17
  • Feisbuceala La Max
    12.000-14.000 euro si 2 stele !!!
    "Atat putem !!!"
    18 5
  • Adnopel
    Concluzia...nu contează de unde este săracul care cumpara,neajunsurile și le asuma la fel ca salamul prost și papucii de vinilin de la Lidl,luați mașina neocomunista ca un cadou otrăvit,ca noi ne ocupam de restul...pensie de handicap,proteze ieftine,reclama la mașina noua.
    16 6
  • Geo Geo
    @fanel. Mi-ai raspunde doar ca mai mult nu poti,asta din pacate pentru toti de aici.
    Ontopic:In caz de accident noul Logan s-ar comporta exact ca Renault-ul Clio de pe piata,aceleasi lonjeroane,sasiu,tabla,airbag-uri,doar ca Reno are 5 stele iar Dacia 2 din cauza unei banale camere inutile.
    15 5
  • Voi ăștia ipocriti care huiduiti pe aici, cate din acele sisteme le aveți pe masini? Sunt multe BMW uri si alte masini scumpe dar puțin mai vechi care nu au ceea ce se cere acum. Daca ar fi testate nu ar mai lua 5 stele. Pai nu mai ieșiți cu ele pe strada ca nu protejează pietonii. Ipocriți de doi bani ce sunteți. Aveti acum motiv sa huiduiți Dacia. Și oricum nu ati cumpăra Dacia.
    36 9
  • Edikkk
    Sistemele de siguranţă sunt bune DAR ENORM DE SCUMPE , nemeritat de scumpe

    Ok, maşinile Dacia clar sunt foarte sigure, dar îi lipsesc aceste două înflorituri.

    Depunctarea nemeritat de mare.

    Lane assist.... da, ideea e bună, dar câte autostrăzi avem ???

    Apoi cameră spate..... băi Dacia oricât de ieftini aţi fi, COSTĂ FOARTE PUŢIN să pui cameră, nu numai spate (au Suzuki toate, băi Dacia) dar şi cameră faţă, camere sub oglinzile laterale !!!

    Îţi poţi monta aftermarket ieftin dar cam toţi producătorii auto pun doar cameră spate - DE O MARE ZGÂRCENIE ŞI LĂCOMIE

    Nu înţeleg cum la producătorii auto, unde piesele sunt de serie mare, serie foarte mare, deci aceste piese (cele 4 camere) ar costa mult mult mai puţin decât aftermarket şi unde instalarea se face în masă.... anumite opţionale să te coste mai mult "din fabrică" decât să pui tu după "aftermarket" !!!

    Nu există decât o singură explicaţie. PROFITUL LA FRAIERI CU ORICE PREŢ.

    Vrei? Ia plăteşte tu triplu decât face.

    Cam asta e.
    21 8
  • Automarket aveti un articol de 4**** dar datorita titlului aveti doar 2**
    Cam așa ar veni treaba...
    16 4
  • si atunci, @ Dacia, de ce ne ceri 3000 de euro in plus fata de masina veche?
    ne iei ochii cu masuri de siguranta si tu nici macar 3 stele nu iei?

    de ce sa dam aceeasi bani pe un sandero cand un clio are 5 stele?

    dat fiind faptul, pentru dacia spring cat o sa obtineti?
    16 6
  • schumy
    Se comenteza un zvon, dar nimeni nu vrea sa vada dovada, documentele, rezultatele oficiale !
    Doar ca niste baieti (automarket) au zis ceva, am ajuns sa credem fara sa cercetam ?
    6 16
  • andrei
    nu e un zvon , a fost publicat pe site ul oficial NCAP ieri. Desigur azi au retras articolul, zice error 404...
    Am alta masina, nu dacie si nu iau apararea Dacia. dar miroase a testul elanului daca va aduceti aminte si cu toate astea au cumparat europenii la greu dacia.

    E simplu. Pentru cine vrea o masina de oras sau zone in jurul oraselor gen naveta de 15 km cu viteza de aprox 70 kmh e foarte buna dacia.
    Pentru cine vrea confort sau siguranta de top dacia nu se adreseaza
    18 1
  • Bogdan
    Hehe, se pare ca celor de la Dacia nu le-a convenit articolul, si banuiesc ca au facut presiuni sa il dea jos :)) Este doar indexat de Google. Urat moment, si atitudine din partea Dacia/Renault! Le afecteaza imaginea, nu le convine !!! Iar pentru cei ce zic ca EuroNCAP ca stele scoruri nefavorabile si etc, alte masini noi sunt supuse la aceleasi teste si iau 3,4 sau chiar 5 stele, deci concluzia ?
    7 17
  • eldtimer
    O noua campanie de discreditare a modelelor Dacia din partea UE, pupatoare in fund a msinilor nemtesti. Prea luase avant Dacia in regim de criza in Europa in timp ce VW, tot un fel de Dacia, dar pt snobi tot cade.
    17 5
  • @eldtimer
    Exact asa e! Doar ca vezi,sandilaii de rumanschi de staga le iau apararea ca cica omoara babutele daca n-au camera in bot si desfranare de urgenta si cica merita doua stele. La ei toate cretinatatile emanate de m Ue sunt litera de lege,n-ai ce sa le faci,toti niste inteligenti evoluati,progresisti iesiti den evul mediu.
    12 4
  • Prostia este sora cea mai apropiată a răutăţii. (Sofocle)
    Pentru cei care chiar cred ca Dacia e mai scumpa in Romania decat in Franta, am configurat 2 modele Sandero SW (cu aceleasi optiuni)
    1. Site Dacia.ro> https://www.dacia.ro/gama-dacia/noul-sandero-stepway/configurator/accesorii.html?conf=https%3A%2F%2Fro.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABEs0AhhAiKuKv%2FAqWRbiyqV1HqGxY
    2. Site Dacia.fr > https://www.dacia.ro/gama-dacia/noul-sandero-stepway/configurator/accesorii.html?conf=https%3A%2F%2Fro.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABEs0AhhAiKuKv%2FAqWRbiyqV1HqGxY

    PS: "Aruncati" un ochi la preturile de la accesorii daca nu sunteti in stare sa configurati modelul.
    Pentru Danut Alin Nuta> Prostia are talentul de a fi insistentă. (Albert Camus)
    11 8
  • Și așa a ajuns Dacia Logan la nivelul Ford Mustang. Dar tot așa EURONCAP sub conducerea unui neamț corect și cinstit a ajuns să facă politică (Sandero a fost a treia mașină vâdută în 2021 în Europa). Să vedem după talpa asta care le duce sub mașinile chinezești ce vânzări vor mai avea în Europa.
    16 1
  • Franc,un Duster costa in Ungaria de la3 649 000 Ft ,adica 10160euro. La noi costa de la 14050euro si tine cont ca Tva-ul la unguri e mult mai mare decat la noi. La fel si la bulgari,la ei sunt mai ieftine decat la noi,sa fie oare de vina programul rabla si sa creasca romanasii artificial preturile? Nu stiu. Iar ungurii si bulgarii mai dau si preturile in moneda nationala,respectiv forinti si leva,numai noi dam in euro de zici ca suntem in Schengen de 20 de ani si am renuntat demult la leu. Nu numai Dacia face asa,sa comparati cine doreste preturile de la Audi Ungaria cu cele din Romania,diferente de mii de euro,in unele cazuri si 5-6000.Iar echiparile Dacia difera la dotari cu cele din Franta,in Franta nu exista Logan cu barele negre si oglinzi neincalzite iar Duster-ul anul trecut era cu fix 1000euro mai ieftin la francezi decat la noi,aceeasi echipare.
    20 3
  • Rusine Renault
    Bravo Renault, ia asculta te rog:
    Sistemul de siguranta pentru pietoni si biciclisti ii protejeaza pe acestia si, in acelasi timp, pe unii idioti de soferi din Romania, beti, drogati, semianalfabeti, fara permis sau cu permis obtinut la negru, adica asa cum sunt foarte multi pe soselele noastre; multumesc "organelor". Ne-ati dat in 2021 masina pe care o meritam: scumpa, proasta si nesigura, adica tocmai buna pentru un popor sarac si fara coloana vertebrala. Cand stii din timp care sunt cerintele de securitate in 2021, sa vii pe piata cu acest produs neconform este dovada clara a felului cum suntem vazuti de voi. Ar fi frumos sa va demonstram ca daca suntem mai saraci nu inseamna ca suntem si prosti, sa va aratam ca avem ceva sange in instalatie.....dar, judecand dupa unele comentarii, sanse mici sa ne ridicam din mocirla, deci bravo, v-ati atins scopul.
    4 15
  • Manu Mugurel
    Cumpără cine este prost , nu cine cere ??????
    Rușine Dacia !!!
    :))))))
    6 12
  • @tatraus..@ trataus.. ai verificat configuratorul Ro vs HU? iti spun ca l-am verificat eu acum si baza la Sandero SW Comfort 90 CVT porneste de la (5,299,000 HUF=14,763.16EUR vs 14,350EUR in RO). Daca adaugam optionalele ajungem la(HUF5,769,000=EUR_16,072.60EUR vs 15,740EUR_RO) adica 350 eur in plus pentru sistemul audio ce la HU include DAB si subwoofer (asta daca a tradus bine goagal NAV:8"multim.+DAB+Bluetooth® kihang., 2 USB csatl.,6 hangsz.+korm. al. vez.+okostel. tükr.).
    6 12
  • Frank,da,am verificat. Am mai zis,nu doar Dacia e mai scumpa la noi,toti fac magaria asta. Si fac de mult asta,uite stire din Zf.ro din 2011
    "May 3, 2011 — În Bulgaria, Ungaria sau chiar RepublicaMoldova, pieţe mai mici decât cea locală, Dacia practică preţuri mai mici decât în Romania."
    11 1
  • Te-ai calmat Geo?

    Pentru ca asa pare am sa-ti explic.
    1. n-am zis nimic de siguranta pasiva
    2. n-am criticat dacia, am crezut de cuviinta sa-mi spun opinia cum ca prezenta unor camere ar fi binevenita
    2. la general niste sisteme soft de siguranta pot reduce pierderi de vieti omenesti/pagupe materiale. Lasa mosnegii (ala a fost un exemplu) dar in trafic mai sunt si altii si nu toti soferii sunt shumaheri (asa cum ai impresia ca tu ai fi) si, cateodata, oboseala/neatentia ne loveste pe oricare dintre noi (nu-mi veni cu "daca nu stii sa conduci mergi pe jos - ar fi o replica tipica, imbecila de retardat")
    3. sisteme active sunt un rau necesar (dar prezenta in numar mare pe masinile din occident dovedesc ca isi au rostul)
    4. restul sunt povesti romanesti a celor cu 2 perechi de oo si inca 2 de neuroni, toparlanoi agresivi infricosati ca li se fura covrigu. Ma mira cum de nu cereti si eliminarea centurii de siguranta. Daca va rasturnati intr-o balta nu muriti ca prostii?

    PS ma poti evita pe viitor

    PS 2 stirea din 2011..nu e e cam veche? Cand vrei sa pui mana pe piete in dezvoltare mai abordezi si preturi mai mici.
    1 13
  • Dacia nu trebuie sa inventeze sistemele de siguranta, au access la tehnologia Renault, la preturile de achizitie a grupului Renault. Evident ca vor urca pretu la masini dar nu ar trebui sa fie ceva semnificativ. Stau si ma intreb daca nu cumva nevoia Renault de a pastra o diferenta tehnologica intre masiniile Renault si Dacia primeaza. Pana la urma daca un Sandero ajunge sa fie identic cu un Clio ca si dotari de ce ar mai cumpara cineva un Clio mai scump ?
    6 0
  • Nesimtitii de la Euro NCap pun accent pe siguranta activa si nu pasiva. Eu cu Daewoo Espero am daramat gardul vecinului din beton prefabricat si masina nu a avut mare daune. Am pornit si am plecat cu ea pe roti.
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru