EuroNCAP a publicat primele rezultate din 2017: Ford Mustang dezamăgește cu doar două stele, Volvo excelează cu noile S90 și V90

de Bogdan Mirică
Miercuri, 25.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP a început anul 2017 cu trei mașini testate. Dacă toată lumea se aștepta ca Volvo S90 și V90 să obțină cinci stele, nimeni nu anticipa rezultatul dezamăgitor al lui Ford Mustang: doar două stele.

Anul 2017 a debutat cu una caldă, una rece pentru cel mai popular coupe din lume: Ford Mustang. Mai întâi, constructorul american a dezvăluit faceliftul popularului muscle-car în ambele variante, coupe și cabrio. Bucuria fanilor nu a ținut mult, întrucât actualul Mustang, acesta care se vinde în prezent pe piața din Europa din 2015, a primit doar două stele din partea organizației EuroNCAP.

Este un rezultat dezamăgitor pentru o mașină devenită atât de populară și în Europa în ultimii ani. Testele organizației EuroNCAP au arătat că Mustang dovedește o slăbiciune îngrijorătoare când vine vorba despre protejarea pasagerilor.

Lacune mari în cazul lui Ford Mustang

În cazul impactului frontal parțial, umflarea airbagurilor frontale nu a fost suficientă, astfel că șoferul și pasagerul au lovit cu capul structurile bordului. A urmat apoi testul frontal complet, care a scos la iveală posibilitatea ca pasagerul de pe scaunul spate să alunece pe sub centura de siguranță și să sufere răni grave la nivelul genunchilor, femurului și a regiunii pelvisului.

De asemenea, în cadrul aceluiași test, centura de siguranță fără pretensionare a oferit o protecție slabă pasagerilor spate. Pieptul acestora a fost contractat puternic. La rândul lor, testele de decelerare au arătat o protecție slabă și la nivelul capului pasagerilor spate.

Testul de impact lateral a fost trecut cu bine de Mustang, ca de altfel și cel de impact cu un stâlp. Au apărut însă din nou probleme la un impact posterior. Protecția oferită de scaune și tetiere a fost cotată ca fiind slabă.

Ford Mustang: europenii au primit mai puține sisteme de siguranță decât americanii

EuroNCAP susține că rezultatele ar fi putut fi îmbunătățite dacă exista un sistem de frânare automată de urgență. Acesta ar urma să fie disponibil abia pe faceliftul lui Mustang.

Oficialii EuroNCAP au acuzat Ford că versiuna europeană actuală nu folosește un sistem automat de frânare de urgență, deși în Statele Unite mașina se comercializează cu această dotare.

Ford a promis că noua versiune a modelului Mustang, prezentată luna aceasta, va fi echipată cu o mulțime de sisteme de siguranță, dintre care standard va fi asistentul împotriva coliziunilor și pentru păstrarea benzii de mers.

EuroNCAP a promis că va retesta modelul Mustang odată ce faceliftul va fi introdus pe piața din Europa, adică cel mai probabil la începutul lui 2018.

Michiel van Ratingen, secretarul general EuroNCAP, susține însă că Ford trebuie să modifice o mulțime de aspecte ale noului Mustang, pentru ca acesta să obțină punctajul maxim. Nu sunt suficiente doar noile sisteme de siguranță.

Volvo S90 și V90, cele mai sigure mașini testate de EuroNCAP

Urmareste Automarket
Rezultatul obținut de Ford Mustang eclipsează performanța excepțională reușită de Volvo.
Văzut mereu ca un guru al siguranței auto, producătorul suedez nu a dezamăgit nici cu S90 și V90.

Ambele modele au obținut cinci stele și un punctaj care a depășit cea mai bună performanță din 2016. Mai mult, ele au fost incluse în topul celor mai sigure trei mașini testate vreodată de EuroNCAP. Un top trei în care toate mașinile aparțin Volvo.

Comentarii (20)

  • Mă doare să văd rezultatul lui Mustang…Dacă la IIHS nu mi s-a părut o surpriză, acum mă simt…şocat. Oricum, rămâne de văzut care va fi impactul comercial în Europa…Oare îşi va pierde coroniţa de cel mai dorit model sport?

    Dacă idioţii de la Opel nu i-ar fi dat brânci lui Chevy de pe bătrânul continent, poate că acum ar fi apărut un culoar neaşteptat pentru…Camaro de a-şi valorifica şansele, profitând de necazul lui Mustang. N-ar fi fost etic, desigur, dar economia de piaţă numai pe principii morale nu se bazează, nu?
    18 2
  • Tot ma intreb de ce nu inoveaza nici un constructor cu un air-bag central...care sa coboare din plafonu masini si sa se deschida intre pasageri din fata....
    Am observat ca la inpacturile laterale(masina lovita in partea stanga cea a soferului)....pasagerul chiar daca daca e prins in centura de siguranta....partea superioara a acestuia si implicit capul acestuia ajunge in locul soferului.....ceea ce ma face sa cred ca sar putea creea probleme la coloana vertebrala a pasagerului....
    Un air-bag care sa-l opreasca si sal tina intr-o pozitie cat mai dreapta ar fi bine venit.....
    10 7
  • @tzenu...

    buna idee, baga o parere la cei de la volvo. Mai stii?
    7 6
  • @inoxerabil

    Camaro se vinde in Europa vestica in reprezentantele Cadillac. La fel si Corvette. Sunt singurele modele Chevy care vor ramane si pe viitor in Europa.
    6 2
  • Unii cârcoteau de Dacia pe aici... Că trei stele, că patru stele...
    15 4
  • Nu văd care e surpriza. Pe bune, la ce te aștepți când vrei mașină sport???? În niciun caz să fie sigură. Așa ceva nu există. Nici Volvo dacă dă de pereți un V60 Polestar la 250 km/h nu obține rezultate prea bune.
    Deci dacă vrei smechereala iei mașină sport, dacă vrei siguranță, iei un Volvo de familie.
    2 11
  • Ași vrea să-l pup pe michiduță von ratangiu-en eu într-un mustang și el într-un logan de 3 stele și să vedem câți dinți mai are fiecare în gură. Că de când cu vw am văzut cum știu nemții să fure mai ceva ca tuciuriii cu alba neagra. Cât despre Ford le mai stă și lor ceasul că Kuga are 100% la Safety Assist în timp ce Mustangul are doar 16 %. Oricum nici chinezii nu mai fac trotinete de 2 stele verzi.
    8 10
  • mircea
    @tzenu
    Îți promit că adresez întrebarea asta la Volvo nu mai departe de saptamana asta. Ma vad cu oamenii in Suedia, deci vin cu un raspuns. Poate iese si un material din asta :)
    17 4
  • arogantul
    oameni buni, voi chiar nu mai tineti minte ca acum cativa ani un producator american, chiar a introdus pe un model exact asta? un airbag central, problema e ca nu face mare scofala airbagu ala, ca nu are sustinere, adica toate airbagurile de pana acum au in spatele lor ceva solid in care sa se sprijine si sa amortizeze ( volanul, un pilon, un gem, ceva, orice. Un airbag central nu are asa ceva, probabil de aceea nici nu mai auzit sa se extinda si la alte modele
    12 3
  • Mai bine 2 stele mici și cuminți decât 5 stele verzi (cum sunt cele de acum 10 ani).
    7 7
  • @Mircea
    As mai propune si montarea unui airbag in tetiera scaunului fata...oricum nimeni nu mai monteaza in aceea zona monitoare....
    Deschiderea acestuia in impact frontal ar impiedica capul pasageruui spate de a inainte 'inainte si in jos' aproape sarutandusi pieptul....din nou probleme la coloana si la zona gatului....
    Ar fi interesant un rezultat de la un oficial suedez pe tema asta...
    Multumesc!
    4 4
  • scaunul nu are pozitie fixa, poate fi mai aproape sau mai distantat de pasagerii din spate...ori air-bag-ul devine inutil capul pasagerului nefiind in raza de actiune a acestuia ori prea aproape si atunci....

    eu as ridica alta problema....ce se poate face cu copii care dorm intinsi pe bacheta si nu stau fixati in centura
    3 4
  • Știu, Andy. Eu mă refer la faptul că Chevrolet nu exercită o prezență de sine stătătoare ȋn Europa…și nu fiindcă n-ar vrea Papionul Galben. Dar modul de a-l trata ca pe o marcă exotică (cât despre Cadillac, se subȋnțelege că se află tot sub tutela lui Opel Group!) arată, fără niciun dubiu, că, de fapt, cele două “sportive” ale lui Chevy nu se vor impune niciodată ȋn maniera lui Mustang…

    Dacă sunt oferite publicului mai multe mărci ale aceluiași concern, n-ar fi fost logic și la mintea cocoșului că acestea trebuiau să rămână grupate, cu prilejul reorganizării din 2009-2010, sub denumirea General Motors Europe? De ce Opel Group?! RC declarase atunci că “Opel is crucial for GM’s global strategy” (dar asta după ce luase ȋn calcul vânzarea lui și, deodată, s-au “revelat” băieții, lăsându-i pe eventualii cumpărători cu buza umflată…știți povestea). Păi celelalte din corporație nu erau și nu sunt cruciale? Vânzările globale ale lui Buick le depășesc pe cele ale lui Opel și Vauxhall laolaltă! Dar nu-i crucial…Premium necrucial.
    5 1
  • arogantul
    @vianu,
    selectie naturala, oricum sunt prea multi parinti prosti
    6 5
  • Sunt pasionat de domeniul sigurantei auto, asa ca o sa va explic cateva chestii.

    In primul rand, Ford Mustang nu s-a descurcat chiar asa rau. Da, nu a fost un rezultat grozav, dar nici foarte rau. Sa nu va uitati doar la stelele primite asa la modul general ci si sa cititi raportul Euroncap. La protectia pasagerilor adulti Mustang a primit un scor total de 72% protectie pentru pasagerii adulti, ceea ce nu e rau. Da, nu-i nici grozav, Volvo in comparatie primind 95% in aceasta categorie, dar e destul de bun.

    Mustangul a luat doua stele in pricipal din cauza faptului ca la categoria "Safety Assist" a luat un punctaj de doar 16%, asta deoarece nu are sistemul electronic AEB (Autonomous Emergency Braking). Daca aceasta categorie idioata nu exista, Mustang lua cu siguranta 3 sau poate chiar 4 stele. Punctajul a fost slab si la protectia pentru copii, fiind de doar 32%, dar cine naiba isi ia Mustang sa care copii cu el.

    Anyway, nu sa mai aud aberatii cum ca Dacia e o masina mai sigura. Ce trebuie sa intelegeti este ca punctajele astea sunt valabile doar pentru masini de o greutate similara. Da, Mustang are 72% la protectia pasagerilor adulti si Sandero are 78%. Asta nu inseamna ca Sandero este o masina mai sigura. De ce? Pentru ca testele de impact sunt concepute sa simuleze impactul cu o masina de o greutate identica cu cea a celei testate. Deci fiecare are punctajul corespunzator daca s-ar ciocni cu o masina identica sau foarte similara.

    Mustang cantareste aproape de 1800 de kg si are o rigiditate structurala foarte ridicata. Sandero are doar aproape de 1000 de kg, deci cu 800 de kg mai putin. In cazul unui impact frontal intre un Mustang si un Sandero, Mustang distruge Sandero fiindca are o greutate mult mai mare. Ocupantii din Sandero ar resimti forte enorme la impact, pe cand cei din Mustang mult mai slabe. Masina mai grea are intotdeauna avantajul, de aia SUV-urile mari matura cu toate masinile pe jos in caz de accident. Intre un Mustang si un Volvo V90 in schimb, alta e situatia.

    Acuma ceva in legatura cu idea (foarte buna dupa parerea mea) a lui Tzenu. Din pacate nu poate fi implementata pentru ca, din cate stiu eu (s-ar putea totusi sa ma insel), este ilegal in unele tari (posibil SUA) ca airbagul sa acopere toata partea frontala a masinii pentru ca soferul ramane total fara vizibilitate dupa un accident si nu mai poate evita alta masina sau avea nici un fel de reactie. S-ar putea sa ma insel pentru ca am citit cu foarte mult timp in urma despre asta.
    16 7
  • @arogantul

    n-as fi atat de drastic...pana la urma somnul se face intins nu in pozitia sezand.

    daca s-ar gasi un sistem de centuri/chingi potrivit (achizionat chiar si ca accesoriu) cred ca cei mai fericiti ar fi ...copii
    2 1
  • sa inteleg ca orice masina cu 5 stele de acum doi ani, acum ar avea maxim 3. de ce nu dau un punctaj general pentru accident si altul pentru preventie, nu de altceva dar chiar vreau sa stiu cum se comporta masina in cazul in care franarea de urgenta nu functioneaza. am impresia ca traim intr-o abureala totala iar noi bietii muritori credem ca asa e normal (nu iau apararea lui ford ca nu-i cazul, dar ma ingrijoreaza faptul ca astia fac eforturi deosebite in a ne tine in ceata, cati dintre posesorii auto se uita la cifrele atasate stelelor?)
    2 0
  • andi77
    La Ford au avut o idee buna cu centurile spate cu airbag inclus( Mondeo de exemplu si din cate stiu S-classMercedes).Constructorii auto vad ca se concentreaza foarte mult pe cei din fata ceea ce nu e rau( si din cauza EuroNCAP si IIHS) iar pasagerii din spate au cam ramas neglijati.Ati putea intreba Automarket pe cei de la Volvo daca tot aveti ocazia ce fac sau daca au in vedere modificari gen airbag in centuri etc.
    2 0
  • Deci primele 3 locuri la siguranta sunt ocupate tot de tripleta germana.
    Bravo domnilor, respect :))
    1 0
  • @mm
    dupa ce volvo a introdus sistemul city safety, a fost observata o scadere semnificativa a accidentelor la viteze mici si medii in oras in cazul modelelor echipate cu city safety versus restul, ceea ce a determinat comisia europeana, sa decreteze ca toti producatorii ar trebui in viitorul apropiat spre mediu sa introduca sisteme asemanatoare,
    city safety, NU este abureala, chiar functioneaza, prima data am vazut ca functioneaza cand eram pe bancheta din spate a unei masini , ma uitam pe geam, stateam la un semafor, iar pe contrasens o blonda la volanul unui XC60 butona la telefon si nu a vazut ca masina din fata ei a pus frana brusc , city safety a salvato pe proasta. asta era acum 5 ani, mai curand , sotia mea ( intr-un V40 din 2013 ) a fost salvata de city safety la intrarea intr-un sens giratoriu unde cel din fata ei a decis sa nu intre in sens si sa mai astepte sa mai treaca si un tractor care abia se misca, sotia credea ca ala va intra in sens, dar el punand frana brusc si sotia nefiind pe faza, sistemul city safety s-a activat, accident evitat.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru