F1: Max Verstappen câștigă în Las Vegas. Piloții McLaren, descalificați

de Tiberiu Safta
Luni, 24.11.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu din Las Vegas după o cursă pe care a condus-o de la start până la final. Lando Norris și Oscar Piastri, rivalii la titlu ai lui Verstappen, au fost amândoi descalificați din motive tehnice.

Marele Premiu din Las Vegas a fost a 3-a și ultima vizită din acest an a Formulei 1 în Statele Unite. Cursa nocturnă desfășurată în Orașul Păcatelor s-a dovedit a fi un punct de cotitură în lupta pentru titlul mondial la piloți. Max Verstappen a bifat o nouă victorie, însă și mai important de atât, cei doi rivali la titlu ai olandezului, Lando Norris și Oscar Piastri, au fost amândoi descalificați din motive tehnice. Astfel, cu doar două curse rămase în 2025, lupta pentru titlu va fi acum și mai intensă.

NORRIS OBȚINE POLE POSITION PE PLOAIE

Înainte de a rezuma ce s-a întâmplat în cursă, mai întâi să vorbim puțin despre calificări. În noaptea de vineri (dimineața de sâmbătă în România), a plouat destul de tare pe circuitul stradal din Las Vegas. Asta i-a determinat pe piloți să folosească după foarte multă vreme anvelopele de ploaie în primele două manșe ale calificărilor.

Pe parcursul calificărilor, ploaia s-a oprit, iar apa de pe circuit a început treptat să fie înlăturată. În ultima manșă de calificări, toți piloții au rulat cu anvelopele intermediare. În mod neașteptat, nicio manșă nu a avut parte de întreruperi cu steag roșu.

La finalul calificărilor, Lando Norris a obținut un nou pole position. Lângă el în prima linie a venit Max Verstappen, olandezul fiind urmat de Carlos Sainz Jr, care a avut parte de o nouă performanță remarcabilă cu al său Williams. George Russell a venit pe locul 4, urmat de Oscar Piastri pe locul 5 și Liam Lawson pe 6. Grila de start din top 10 a fost completată de Fernando Alonso, Isack Hadjar, Charles Leclerc și Pierre Gasly.

Șocul calificărilor a fost Lewis Hamilton, care s-a calificat locul 20, adică ultima poziție. Fostul campion mondial avea să ia startul de pe locul 19, după ce Yuki Tsunoda, calificat pe locul 19, a optat pentru un start de pe linia boxelor.

VERSTAPPEN CÂȘTIGĂ DUELUL CU NORRIS LA START

Ploaia nu și-a mai făcut apariția în ziua cursei, așa că toți piloții au plecat cu anvelopele de uscat. La start, Lando Norris i-a tăiat fața lui Max Verstappen în încercarea de a-și apăra poziția. Această manevră i-a compromis trasa britanicului în primul viraj. Norris a frânat târziu și a ieșit larg în primul viraj, ceea ce i-a permis lui Verstappen să preia conducerea.

Pierderile lui Norris nu s-au limitat doar la Verstappen. George Russell a avut și el un start foarte bun și a trecut mai întâi de Carlos Sainz și apoi de Norris.

Între timp, Liam Lawson a încercat să treacă de Oscar Piastri pentru locul 5 la start. Neozeelandezul de la Racing Bulls a frânat târziu și l-a atins pe Piastri. Australianul de la McLaren a avut noroc că monopostul său nu a fost avariat, însă Lawson s-a ales cu o aripă față pe jumătate ruptă.

Mai în spate, Gabriel Bortoleto, plecat de pe locul 18, a ratat complet frânarea în primul viraj și s-a izbit de Lance Stroll și Pierre Gasly.

Brazilianul de la Kick Sauber și canadianul de la Aston Martin au fost siliți la abandon, în timp ce Gasly a mers mai departe, însă mult mai jos în clasament.

START FALS PENTRU ANTONELLI

Ca un ultim moment de acțiune tot la start, Kimi Antonelli avea să fie penalizat cu 5 secunde din cauza unui start fals. Monopostul său s-a mișcat foarte încet în momentul în care încă erau aprinse luminile roșii. Antonelli avea în fața lui o cursă de recuperare după ce s-a calificat doar pe locul 17.

LECLERC URCĂ POZIȚII

După o perioadă de Safety Car Virtual pentru a strânge bucățile de monoposturi rămase pe circuit ca urmare a incidentelor amintite, cursa a fost reluată, cu Verstappen lider în fața lui Russell și Norris. Ceva mai în spate, Charles Leclerc a început treptat să urce în clasament. Primul pe lista depășirilor lui Leclerc a fost Oliver Bearman pentru locul 7.

Nu a durat mult până când Leclerc s-a apropiat de Oscar Piastri, care la rândul său încerca să-i pună probleme lui Isack Hadjar. Australianul de la McLaren a încercat să pună presiune pe francez, însă a blocat o roată din față și a ieșit larg în virajul 12. Asta a fost de ajuns pentru ca Leclerc să se apropie decisiv de Piastri și să-l depășească în cel de-al 12-lea tur.

Un tur mai târziu, Leclerc a repetat isprava și a trecut și de Isack Hadjar. Monegascul de la Ferrari urcase acum pe locul 5.

Lewis Hamilton a urcat și el mai multe poziții. Britanicul a fost câștigat 6 poziții la start ca urmare a incidentului din primul viraj dintre Bortoleto și Stroll. Treptat, Hamilton a urcat în clasament, însă la un moment dat a avut parte de un mic incident cu Alex Albon. Thailandezul de la Williams, aflat în spatele lui Hamilton, l-a atins pe acesta și s-a ales cu o aripă față avariată. Cursa a fost neutralizată pentru scurtă vreme cu Safety Car Virtual pentru a fi scoasă bucata ruptă de pe circuit.

PIASTRI TRECE DE HADJAR

După mai multe încercări, Oscar Piastri a reușit să treacă într-un final de Isack Hadjar pentru a urca pe locul 6. Acesta a devenit la scurt timp locul 5, după ce George Russell a intrat la boxe pentru un set nou de anvelope hard. Britanicul de la Mercedes a revenit pe locul 7, în spatele lui Hadjar.

Piastri a urmat la boxe în turul 21 pentru anvelope noi. Australianul a revenit pe circuit pe locul 10, în spatele lui Antonelli, dar în fața lui Hadjar, care oprise și el între timp. A urmat apoi Carlos Sainz, revenit pe locul 5, în spatele lui Russell.

Lando Norris a venit la boxe în turul 23 și a revenit pe locul 4, în spatele lui Russell. Charles Leclerc a intrat la standuri imediat după Norris. Monegascul a preluat același loc 4, în timp ce Norris a urcat o poziție pe locul 3. Max Verstappen a ales să extindă pe cât de mult posibil stint-ul cu anvelopele medium.

Olandezul a oprit la jumătatea cursei pentru a monta anvelope hard noi.

Față de toți ceilalți piloți, Verstappen a revenit pe circuit fără să-și piardă poziția de lider.

La scurt timp, Lewis Hamilton, aflat pe locul 5 în spatele lui Nico Hulkenberg, a oprit și el pentru anvelope noi și a revenit pe locul 10. Hulkenberg a urmat în turul următor și a revenit pe locul 9, în fața lui Hamilton.

NORRIS TRECE DE RUSSELL

După unica serie de opriri la boxe, ordinea era acum Verstappen, urmat de Russell, Norris, Antonelli, Piastri, Leclerc și Sainz. Din acest moment, cursa a fost relativ statică. Totuși, Lando Norris a început să se apropie de George Russell, care se confrunta cu o problemă la direcție. În turul 34, Norris a trecut de Russell pentru a urca pe locul 2.

Imediat după această depășire, lui Norris i s-a transmis că trebuie să încerce să-l prindă din urmă pe Verstappen. Olandezul a fost informat de intenția rivalului său și a început treptat să se distanțeze și mai în față. Cu doar câteva tururi rămase până la final, Norris a încetinit după ce echipa a sesizat o problemă cu monopostul său. Inițial, se credea că Norris ar fi consumat prea mult combustibil pentru a ajunge la final, însă problema s-a dovedit a fi cu totul alta.

AMBII PILOȚI MCLAREN, DESCALIFICAȚI

La finalul celor 50 de tururi, Max Verstappen a câștigat Marele Premiu din Las Vegas cu un avans de peste 20 de secunde în fața lui Norris. Britanicul a încheiat pe locul 2, iar George Russell a completat podiumul. Pe locul 4 a venit Kimi Antonelli, urmat de Piastri pe locul 5, Leclerc pe locul 6, Sainz pe locul 7, Hadjar pe locul 8, Hulkenberg pe locul 9 și Hamilton pe locul 10.

Aceste rezultate nu aveau să rămână la fel după cursă. La câteva ore după finalul cursei, ambii piloți McLaren au fost descalificați. S-a descoperit că scândurile de lemn din podelele ambelor monoposturi aveau o uzură peste limita legală.

Astfel, Kimi Antonelli a urcat pe podium, iar Esteban Ocon și Oliver Bearman au intrat în puncte. Clasamentul din afara primilor 10 a fost completat de: Alonso, Tsunoda, Gasly, Lawson și Colapinto.

NORRIS, AVANS DE 24 DE PUNCTE FAȚĂ DE RIVALI

După descalificarea piloților McLaren, Lando Norris rămâne lider în clasamentul piloților cu 390 de puncte. Avansul britanicului a fost redus la 24 de puncte în fața lui Piastri și Verstappen, care sunt acum la egalitate de puncte, cu 366 de puncte.

În clasamentul constructorilor, McLaren pleacă din Las Vegas fără niciun punct. Mercedes rămâne pe locul 2, cu 431 de puncte, în timp ce Red Bull este pe locul 3, cu 391 de puncte, iar Ferrari ocupă locul 4, cu 378 de puncte.

Urmează Marele Premiu al Qatarului. Această etapă va include ultima cursă de sprint din acest sezon și este programată în intervalul 28 – 30 noiembrie.

via Formula 1

Comentarii (16)

  • Du du du du Max Verstappeeeeen
    Va fi greu dar nu imposibil
    Imi place cum McL i-a zis lui Lando sa faca L&C dar nu lui Oscar =)
    4 2
  • Bixente
    Viva Las Vegas !

    Pentru a combate multiplele acuzații de favorizare a oricăruia dintre proprii sai piloți, McLaren a decis să-l favorizeze pe Max taman in Vegas.:)

    Profanii acestei discipline, iar pe AM sunt mai multi decat am anticipat, nu trebuie sa-si faca iluzii, titlul de campion mondial la piloti va ajunge la Woking in 2025.

    Am spus de prea mult timp ca acele 15 puncte potentiale pentru Verstappen (loc 3) in Austria, si pe care Kimi Antonelli a stabilit inca de la start ca "nu i se cuvin" olandezului, o sa reprezinte detaliul major care o sa rescrie ierarhia pilotilor la final de 2025.

    Kimi Antonelli degajă aceiasi toxicitate/nocivitate pentru oamenii de buna credinta, fie ei consumatori de motorsport sau nu, precum Ayman al-Zawahiri.
    6 8
  • @Bixente - eu zic sa faci sa te intalnesti cu Kimi Antonelli si sa rezolvati odata disputa pe care o aveti. Ti-a ramas dator cu bani? Ti-a cerut bani pana ia salar si dupa aia a uitat sa ti-i dea inapoi? Ce-ai frate cu omu'?

    Kimi Antonelli a facut o cursa grozava, reusind sa ramana in fata lui Piastri si Leclerc si a terminat cursa cu pneuri uzate dupa 48 tururi! A schimbat pe hard in turul 2!!! Orice poti spune, dar nu ca Antonelli nu este un pilot de clasa! La varsta lui, are toate premisele sa ajunga un viitor campion daca va continua trendul ascendent pe care se afla.
    9 0
  • Nu se știe sigur Bixente, poate interveni o problemă mecanică la monopostul lui Norris, sau un accident. Eu vad șanse de 74%Norris, 24% Max și 1%Piastri, șanse mici ce-i drept, dar sunt. Și da, Antonelli este un pilot foarte bun, să nu uităm că e primul lui sezon .
    3 0
  • Lăsați-l fraților pe @Bixente, că se hidratează cu H²O-ul lui C.Georgescu, o apă ce ați văzut și voi câte și ce informații conține aceea!
    Ăsta de l-ar vede pe Antonelli campion în F1 ar face mai urât ca "Lucifer cel căzut" în fața armei creștinului (a Sfintei Cruci)
    5 1
  • Bixente
    @Fast_and_Curious

    Detest superficialitatea. Sunt multe aspecte considerabil mai importante in viata decat banii.
    Omu' ?!? Care om ?!?
    Kimi Antonelli nu-i om, ci doar o vietate posesoare de puls.
    Kimi Antonelli a siluit in cel mai odios mod sperantele celui care a indraznit sa-ncerce in a egala recordul colosal apartinand lui Schumacher, 5 titluri consecutive.


    @Nica
    In August, Max se afla la 104p de primul loc in clasament, azi la 24.
    Multitudinea conjuncturilor necesare pentru ca pipernicitul de Norris sa fie indepartat de coroana mondiala ma face sa fiu nu doar precaut, ci sa-mi apar si mai decis punctul de vedere.
    Vedem dupa Yas Marina cine a avut dreptate, mai ales ca pentru autenticii campioni locul doi (la general) nu constituie vreo izbanda, ci o veritabila infrangere.
    0 3
  • "Kimi Antonelli a siluit in cel mai odios mod sperantele celui care a indraznit sa-ncerce in a egala recordul colosal apartinand lui Schumacher, 5 titluri consecutive."-@Bixente, ce i-a făcut anul trecut olandezului tău iubit de n-a reușit ăla să obțină al 5-lea campionat mondial consecutiv? Anul trecut, aproape ca și anul ăsta, McLaren i-a oferit lu' Noris cea mai bună mașină din grilă și uite așa a câștigat ăla campionatul, dar Antonelli nu l-a ținut pe Max nici de mâini, nici de picioare! Mănânci cu lopata și îmi creezi suspiciunea că tu fumezi ceva mai tare & periculos decât simple țigări cu tutun.
    2 0
  • @Bixente - un comentariu ca al tau nu are ce sa caute pe niciun site. Ceea ce ai spus despre Kimi Antonelli reprezinta un limbaj cunoscut din perioada interbelica, cand a venit la putere in Germania partidul mustaciosului austriac, care ii facea pe evrei "untermensch".

    Ti-am tolerat multe prostii, dar acum ai intrecut masura cu limbajul tau plin de ura. Du-te frate la box, la lupte, sa-ti versi frustrarile si micimea.
    3 0
  • Bixente
    @Fast_and_Curious

    Am intervenit doar pentru faptul ca se impune sa-ti multumesc fiindca mi-ai confirmat spusele.
    Lucrurile nu doar ca incep sa se lege, ci sunt mai evidente decat lumina zilei.
    "Fortuit", exact Italia a preluat si cultivat aceeeasi ideologie.

    Kimi Antonelli este acela care se comporta precum un Herrenvolk, iar atitudinea asta odioasa nu merita sa beneficieze de clementa.
    Sub nicio forma.
    Este nevoie de intransigenta pentru a tăia răul de la rădăcină.

    De asta-vara nu fac nimic daunator, ci doar sanctionez aroganta total nefundamentata a lui Kimi Antonelli, atat pe pistele de concurs, cu daune majore pentru ceilalti competitori- vezi nu doar Verstappen&Austria 2025-, dar si in explicatiile ancorate-n ridicol oferite presei post GP-uri.
    5 3
  • Lewis Hamilton
    Sentimentele sunt groaznice.
    Acesta este cel mai prost sezon din viața mea și, indiferent cât de mult încerc să schimb lucrurile, se înrăutățesc. Încerc totul, totul.
    Atât în ​​interiorul, cât și în exteriorul mașinii și nu știu ce altceva să schimb. Am avut douăzeci și două de curse care nu au mers bine. Așa că aștept același lucru și de la ultimele două. ”
    (SkySport F1)
    0 0
  • Attenzione!
    Lewis Hamilton, supărat de anularea proiectului ediției speciale
    Ferrari ar fi respins dorința lui Lewis Hamilton de a crea un model special „F44”.

    O cerere făcută în spatele ușilor închise, un proiect care a dispărut în liniște și un sentiment tot mai mare de frustrare: aceasta este povestea din spatele potențialului Ferrari F44 al lui Lewis Hamilton .

    În cel mai recent episod al emisiunii „Terruzzi racconta”, Giorgio Terruzzi — împreună cu Pino Allievi și Stefano Nicoli — a dezvăluit o poveste din culise care circulă de săptămâni întregi în Maranello: presupusul Ferrari F44, un proiect despre care, potrivit jurnalistului, Lewis Hamilton spera să devină un model special care să celebreze sosirea sa în roșu.

    Terruzzi a introdus subiectul numind-o „o mică poveste venită din interiorul Ferrari”, dar conținutul său a căpătat rapid o greutate mult mai serioasă.
    „Titlul este F44, vă sună ceva?”, a glumit el.
    De acolo, a reconstituit evenimentele: Lewis Hamilton ar fi cerut (și primit asigurări cu privire la) posibilitatea de a crea un model special dedicat lui, care să fie inclus în producția viitoare a Ferrari.
    Cu toate acestea, se spune că proiectul a fost „abandonat sau cel puțin pus pe tavă”, generând o frustrare majoră pentru al șaptesprezecelea campion mondial.
    „Chestia asta l-a înfuriat pe Hamilton”, a declarat Giorgio Terruzzi.

    Pino Allievi a subliniat valoarea simbolică a modelelor festive Ferrari și a criticat aspru ideea din spatele cererii lui Lewis Hamilton: „F40 a fost o mașină care sărbătorea cei 40 de ani de la Ferrari, dorită de Enzo Ferrari, iar acum faceți un F44 pentru că un pilot plânge? Aș spune că Ferrari face ceea ce trebuie.”
    0 0
  • Ralf Schumacher
    „ În opinia mea, Norris ar trebui să primească prioritate, iar Piastri ar trebui să-l susțină. McLaren nu-și mai poate permite să trateze egal cei doi piloți și că britanicul are prima șansă reală la titlu.
    Depășirile sunt dificile în Qatar, virajele sunt lungi și fluide. Asta face calificările extrem de importante.”
    (RTL)
    0 3
  • @Bixente
    Mai, Bixente, zis si Jian de la Calafat si, mai nou, Hipoacuzicu'... mai omule, de ce ai omis sa spui ca Kimi Antonelli a primit ordin de la Luca de Meo, fir-ar mama lui al naibii, sa-l loveasca pe Verstappen pt ca nu are motor dCi?
    0 1
  • The Race
    Ar trebui Aston Martin să-l semneze pe Horner pentru 2026 ?


    Am spus acum câteva luni, după ce a fost publicat un interviu cu Cowell, că nu cred că acordă suficientă credibilitate angajării lui Adrian Newey. Am înțeles că îl vedea pe Adrian doar ca pe un alt membru al personalului, ceea ce, în realitate, nu este nici pe departe poziția sa reală. El este căpitanul navei și o va conduce spre a deveni o echipă câștigătoare. Va fi anul viitor sau peste trei ani? Doar timpul va spune, dar se va întâmpla.

    Adrian a trecut prin Williams, McLaren și Red Bull. I-a adus spre succes și, în realitate, nu a obținut credibilitatea pe care o merita de la ei. Acum se află într-o poziție cu drepturi depline într-o echipă și cu sprijinul suprem al șefului. Pentru ceilalți, dacă spune „sări”, singura întrebare pe care ar trebui să o pună este „cât de sus?”.

    Cowell a fost un inginer de mare succes la Mercedes atunci când proiecta, dezvolta și introducea motorul hibrid pentru începutul sezonului 2014, dar asta e foarte diferit de a fi directorul unei echipe de F1. Eu vin din partea ingineriei și, practic, cerințele actuale ale unei echipe de F1 trebuie să fie conduse de partea ingineriei, iar directorul echipei trebuie să se ocupe de funcționarea zilnică a echipei.

    În opinia mea, Horner a fost unul dintre acei oameni care nu i-au acordat lui Adrian respectul pe care ar fi trebuit să-l aibă la Red Bull, așa cum a fost Martin Whitmarsh când erau la McLaren. Whitmarsh a fost, de asemenea, nominalizat pentru Aston Martin, deși înțelegem că nu este interesat să se întoarcă. De ce ar vrea Lawrence Stroll să-i aducă pe Whitmarsh sau pe Horner când ar putea da totul peste cap foarte repede și ar putea da echipa înapoi cu luni, dacă nu chiar ani?

    Formula 1 devine un pic ca Premier League-ul de fotbal: managerii se mută de la o echipă la alta. Dar dacă aș fi în locul lui Stroll, aș căuta în interior un director de echipă.

    Andy Stevenson conduce la serviciu la aceeași adresă de peste 35 de ani, practic chiar înainte de startul in F1 a Team Jordan. A evoluat de la statutul de mecanic la cel de director sportiv, a crescut de când această echipă opera mai mult sau mai puțin dintr-un depozit limitat până în metropola care este acum Aston Martin și știe și înțelege cum funcționează totul. Dă-i următorul pas în carieră și vei vedea imediat progrese în a face ceea ce face echipa mai bine. Dar, mai important, nu vei pune o pacoste în calea cuiva din afară care vrea să facă lucrurile diferit.

    Cu mașina lui Adrian pentru 2026 și adevărata curaj a lui Fernando Alonso la volan, succesul ar putea fi chiar după colț. Nu renunța la toate astea înainte să aibă șansa de a înflori.


    Gary Anderson
    1 0
  • Cu două curse rămase, specialiștii au început să facă tot felul de calcule, iar cel mai fantezist scenariu îi dă la egalitate pe Verstappen, Norris și Piastri, caz ce ar deveni unic în istoria Formulei 1.

    Scenariul pare unul fantezist și ar bifa un final de sezon unic în istoria Formulei 1, până acum neexistând 2 sau mai mulți piloți care să încheie cu același număr de puncte.
    Potrivit F1.com, nu s-a întâmplat niciodată ca titlul să fie decis astfel în toată istoria acestui sport, însă dacă doi sau mai mulți piloți ar încheia sezonul cu același număr de puncte, s-ar aplica regula "countback".
    În acest caz, pilotul cu cele mai multe victorii ar fi declarat campion. Dacă numărul de victorii ar fi egal, atunci s-ar compara numărul de locuri 2, apoi locurile 3, și tot așa până când apare o diferență, iar acel pilot ar câștiga titlul. Foarte important de menționat este faptul că se iau în considerare doar clasările din cursele normale, cele din cursele de sprint contând doar pentru punctajul general.
    În prezent, Piastri și Norris se află la egalitate în privința victoriilor, fiecare având câte șapte. Max Verstappen are până acum șase succese. Cât despre locurile secunde în cursele principale, Norris a acumulat zece, Verstappen cinci, iar Piastri trei.
    0 0
  • Breaking news !
    Aston Martin l-a numit pe Adrian Newey director de echipă de Formula 1 pentru sezonul 2026.

    Legendarul inginer, care s-a alăturat Aston Martin ca partener tehnic general pe 1 martie, își va prelua noul rol odată cu mutarea lui Andy Cowell în funcția de director de strategie.

    Poziția lui Cowell în echipa lui Stroll a fost însă slăbită de rezultatele slabe ale echipei de la Silverstone din 2025, aceasta ocupând locul opt în clasamentul constructorilor.
    Dacă nu avansează pe locul șapte [ceea ce este destul de posibil] sau pe locul șase [ceea ce este destul de puțin probabil], acesta va fi cel mai prost rezultat al lui Aston de când marca britanică a preluat echipa Force India/Racing Point în 2021 - deși a acumulat mai puține puncte pe rundă în 2022.
    (Speedweek)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru