Faceți cunoștință cu Squad, o mașină electrică de oraș cu plafon solar

de Tiberiu Safta
Luni, 16.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania olandeză Squad Mobility a lansat o mașină electrică de dimensiuni mici, numită Squad. Aceasta dispune de un motor electric cu o autonomie de 100 de kilometri și de un plafon solar care oferă o autonomie de 20 de kilometri în fiecare zi.

Mașinile electrice, în special cele de dimensiuni mici și compacte, au devenit din ce în ce mai populare în Europa, în ultima perioadă. Având în vedere circulația aglomerată din marile orașe din lume, mulți producători încep să ofere vehicule electrice de dimensiuni mici, special create pentru mediul urban.

Unul dintre acești producători se numește Squad Mobility. Compania, cu sediul în Olanda, a lansat un nou vehicul electric urban, numit Squad. Ca dimensiuni, acesta este un concurent pentru Citroen Ami și Opel Rocks-e și are chiar performațe similare. Squad este propulsat de două motoare electrice care produc, în total, 5 cai putere. Asta înseamnă o viteză maximă de 45 de km/h, la fel ca Opel Rocks-e și Citroen Ami. Acumulatorul este detașabil și oferă o autonomie de 100 de kilometri.

Însă, cea mai interesantă dotare a lui Squad este plafonul, în care este integrat un panou solar. Doar cu ajutorul energiei solare, Squad are o autonomie de 20 de kilometri în fiecare zi.

Potrivit statisticilor, în Uniunea Europeană, posesorii de mașini de oraș circulă, în medie, 12 kilometri pe zi. Așadar, autonomia oferită doar cu ajutorul plafonului solar este mai mult decât suficientă pentru drumurile din interiorul orașelor.

Exteriorul este unul simplu, iar ampatamentul mic îl ajută pe Squad să se strecoare în locuri de parcare foarte mici. Interiorul este la fel de simplu și ergonomic, cu locuri pentru două persoane și dotat cu un ecran digital și cu aer condiționat automat. De asemenea, ușile sunt detașabile.

Noul Squad va fi comercializat din 2023 în Europa. Prețul de pornire va fi de 6250 de euro fără TVA, iar Squad poate fi condus fără permis. În viitor, compania olandeză va lansa și o versiune mai puternică, ce va putea atinge o viteză maximă de 70 de km/h și va avea 4 locuri.

via Carscoops

Comentarii (6)

  • Diferenta intre Spring si Squad este cam cat diferenta intre Model 3 si Spring...
    3 4
  • Can mult le-a luat sa pună o caroserie pe un golf car…
    5 1
  • Mircea Badea
    sa o faca ceva mai lunga pe asta de 2 locuri si sa nu-i mai micsoreze puterea intentionat. sa mergi pe gratis si sa parchezi usor e un vis!

    in romania iti da statul vreo 3500 de euro daca o cumperi(subventia)?
    2 3
  • Seriff
    Asta daca intra un biciclist in tine e dauna totala, cum sa mergi cu asa ceva?
    2 0
  • inexorabil
    Iată, aşadar, la ce se va rezuma emblematica, pilduitoarea şi legendara industrie euroatlantică de profil.

    “Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici”…Mai precis, cine? Daimler, Benz, Porsche ş.a.m.d.
    Mă rog, lui Mafia-baci de pe Libertăţii 14D/Răzoare 5 i se pare taman “progres”.
    1 0
  • Ideea e bună cu panou solar pe acoperiș (bineînțeles că nu e nouă) , design-ul nu există, prețul e mare pentru o roabă cu două electromotoare de pornire atașate la roți. Să vezi bătaie pe locuri de parcare aflate la soare. Se încadrează însă în trendul Occidentului cu viteze de 30 km/h în orașe, cu vaccinerea obligatorie și cu oameni care nu sunt de specialitate în funcții de conducere și cu cipuri sub piele. Se pare că viitorul sună tulburător și ar trebui o revoluție care să ne aducă pe linia de plutire
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru