Feedback

Fără motive de îngrijorare: modelele decapotabile sunt la fel de sigure ca versiunile cu plafon convențional

de Cornel Șocariciu
Joi, 25.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realziat de americanii din cadrul IIHS relevă faptul că mașinile cu plafon retractabil sunt la fel de sigure ca versiunile cu plafon fix. Mai mult decât atât, numărul deceselor și numărul accidentelor în care au fost implicate modele cabrio sunt mai mici.

La prima vedere, mașinile decapotabile pot părea mai puțin sigure decât versiunile cu plafon convențional. Cu toate acestea, statisticile publicate de autoritatea americană IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) scot la iveală faptul că fanii modelelor cu plafon retractabil nu au motive de îngrijorare atunci când este adus în discuție subiectul siguranței.

Conform datelor oferite de IIHS, atât numărul de accidente în care au fost implicate mașini cu plafon retractabil, cât și numărul de decese cauzate de un accident rutier în care au fost implicate modele decapotabile sunt mai mici decât cele raportate în cazul vehiculelor cu plafon convențional.

"Aceste valori nu sugerează faptul că mașinile depotabile oferă o protecție mai bună.

Totuși, ele indică faptul că nu există niciun motiv care să ducă la îngrijorarea clienților. Faptul că nu au un plafon fix, nu le transformă în vehicule mai periculoase", a declarat Eric Teoh, directorul departamentului de statistică din cadrul IIHS.

Eric Teoh a comparat statisticile cu privire la decesele cauzate de accidentele rutiere și la accidentele raportate de poliție în intervalul 2014 - 2018 pentru vehicule cu o vechime de până la 5 ani.

Astfel, reprezentantul IIHS a descoperit că numărul accidentelor în care au fost implicate mașini decapotabile a fost cu 6% mai mic, în timp ce numărul deceselor șoferilor din mașini cu plafon retractabil a fost mai mic cu 11%. 

În același timp, rapoartele menționează că 21% dintre șoferii modelelor decapotabile care au decedat în urma unui accident rutier au fost proiectați în afara mașinii.

În cazul vehiculelor cu plafon convențional, procentul este de 17%.

În 43% dintre accidentele care au avut ca rezultat și răsturnarea mașinii, șoferii modelelor cabrio au fost proiectați în afara vehiculului. În cazul modelelor cu plafon fix, acest procent este de 35%.

"În urma acestui studiu, mașinile decapotabile nu par să prezinte un risc pentru siguranța pasagerilor. Dacă îți cauți un model cu plafon retractabil, verifică rezultatele testelor de siguranță la fel ca în cazul oricărui alt vehicul cu plafon fix", a completat oficialul IIHS.

Comentarii (6)

  • Viceversa
    Parca aia care faceau studii si le mai si interpretau trebuiau sa fie mai putin idioti decat restul, care nu facea asta. Deci cifrele acestui studiu indica fix ca accidentele cu decapotabile sunt mai mortale prin faptul ca au proiectat cu mult mai multi ocupanti in afara masinii, care ea in sine poate fi cauza care a determinat in final decesul. Primele paragrafe sint irelevante intrucat numarul de decapotabile este considerabil mai mic relativ la restul, chiar si ei spunand asta. Iar idiotii aia trebuie sa ia in calcul ca in cazul unui accident, ai si obiecte care zboară din exterior spre teasta sau plamanii ocupațiilor, care de un plafon mai pot fi deflectate, dar de caciula sau peruca ba! Sau si cand te rostogolesti intr-o miriste sau padurice, chiar daca sar barele anti-strivire sa nu te aplatizeze propria masina, tot ai o sansa mai mare decat la o capotata sa primesti o crenguta prin ochi direct in creier! Si chiar in lipsa accidentelor, in urban de intoxici mai usor cu noxe iar pe soare prinzi mai repede boli grave de piele, asa ca si simpla utilizare decapotata este statistic mai nociva! Drum bun!
    10 4
  • Acru Strugurel
    daca ai fi un bogatan si ti-ai permite sigur ti-ai lua o decapotabila fara sa-ti pese de noxe, soare si crengute.
    4 5
  • Viceversa
    @acru strugurel Pai eu de bogatani sau saraci vorbeam? De masinile in sine ca ni le permitem sau nu? Ca producatorii sa nu mai produca decapotabile? Vorbeam de niste idioti care se trezesc vorbind ( tocmai am gasit si eu unul adineauri, vezi Doamne daca nu esti milionar nu poti vorbi despre masini pt milionari) din studii despre statistici si probabilitati cum ca nu ar fi nicio diferenta de siguranta intre decapotabile si normale, cand clar este! Si da, daca as fi un bogatan, intre un Porsche cabrio si unul normal as alege cel cu plafon, tocmai prin prisma siguranței, inca un motiv daca vrei in plus in Ro fiind riscul de a fi talharit in trafic, de a-ti intra toate gunoaiele si noroiul de pe drum in masina etc. Deci asta cu a cumpara orice doar pt ca ai bani si poti este pentru oligofreni si neamuri proaste, asa ca plimb.o la alta masa.
    4 5
  • "Conform datelor oferite de IIHS, atât numărul de accidente în care au fost implicate mașini cu plafon retractabil, cât și numărul de decese cauzate de un accident rutier în care au fost implicate modele decapotabile sunt mai mici decât cele raportate în cazul vehiculelor cu plafon convențional."

    Acest studia probabil n-a luat in calcul ca cu o decapotabila te plimbi mult mai rar decat cu o masina obisnuita.

    In plus, in afara de faptul ca e mai usor sa zbori din masina sau sa intre ceva peste tine, structural masinile decapotabile nu sunt la fel de rigide ca cele clasice, cu plafon
    5 1
  • Sansele s-o patesti intr-o decapotabila sunt mai mari decat intr-o masina cu plafonul inchis. Cred ce e foarte clar de ce. Dar sunt riscuri pe care ti le asumi. Riscul sa te rastorni este exact la fel ca intr-o masina normala, dar daca e sa se intample, cu siguranta ca ai vrea sa ai ceva solid deasupra capului.

    Acestea fiind zise, trebuie sa te cunosti foarte bine, sa-ti stii masina la perfectie si niciodata sa nu impingi limitele dincolo de pragul in care te poti intoarce rapid si sigur in zona de securitate. Foarte rar intri intr-o situatie ireversibila, fara sa poti face absolut nimic ca s-o mai eviti.Totul tine de conducerea preventiva, de experienta, si, recunosc, nu de putine ori de o bafta chioara.

    Pentru mine, placerea de a conduce o masina decapotabila e incomparabila cu orice altceva. Iar personal, riscurile mi se par neglijabil mai mari fata de masina clasica. Ca foarte multe lucruri, umanitatea a trecut prin niste experiente pana sa ajungem noi sa gustam din ofertele din zilele noastre. Daca lucrurile ar fi fost extrem de periculoase, cu siguranta roadster-ele n-ar mai fi existat.

    Dar la urma urmei, avem motociclete, motorete, scutere, biciclete, ATV-uri. Astea mi se par mult mai riscante decat o masina deschisa care totusi iti ofera protectia unei caroserii in jurul tau.
    5 0
  • Sunt mai riscante, fiind conduse, in general, de cocalari si pitipoane care se cred stapanii soselelor.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru