Vânzările de modele cabrio au scăzut la jumătate în ultimii şapte ani

de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 17.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automobilele decapotabile nu mai sunt la fel de populare ca acum câţiva ani. În Europa şi America de Nord, vânzările au scăzut la jumătate faţă de cifrele din 2007.

Vânzările de automobile decapotabile au scăzut dramatic pe parcursul ultimilor şapte ani. În anul 2007 se vindeau aproximativ 827.000 de unităţi pe pieţele din Europa şi Statele Unite ale Americii. În 2013, cifra a scăzut la 444.000 unităţi. Dacă transformăm aceste cifre în procente, vânzările de decapotabile însemnau 5.4% din vânzările generale, iar în 2013, acest procent a scăzut la 3.3%.

Faptul că publicul nu mai este interesant de maşini cu plafon decapotabil este reflectat şi de către Martin Winterkorn, CEO-ul grupului Volkswagen care a declarat pentru publicaţia Automotive News că două modele decapotabile sunt mai multe decât suficiente pentru marca Volkswagen. În acest moment, grupul Volkswagen oferă 12 modele decapotabile prin intermediul tuturor mărcilor din grup. Winterkorn a spus că în mod sigur nu toate aceste 12 modele vor avea un înlocuitor. Volkwagen Eos, de exemplu, nu va mai primi o generaţie nouă.

Problema este că cei care cumpărau modele decapotabile au migrat către automobile SUV sau crossover. Iar scăderea numărului de carbriolete vândute afectează producătorii de sisteme pentru decapotare.

Webasto este cel mai mare producător din acest segment cu o cotă de piaţă de 49%. Webasto a închis deja o serie de uzine, iar probleme afectează şi ceilalţi jucători din industrie: Magna CTS (34% cotă de piaţă) şi Valmet (15%). Valmet este o companie finlandeză care a preluat divizia Karmann din Germania în 2010 pentru a putea face cererii de plafoane decapotabile. Astăzi, Valmet intenţionează să îşi închidă operaţiunile din Germania până în anul 2017.

Urmareste Automarket
Chiar şi când vânzările nu erau o problemă, piaţa pentru cabriolete era limitată.
Acest tip de caroserie era popular în Europa în special Germania, Marea Britanie, Danemarca şi Suedia. Statele Unite erau o altă piaţă favorabilă automobilelor decapotabile, mai ales în statele însorite ca Florida şi California. În schimb, automobilele cabrio nu se vând aproape deloc în Orientul Mijlociu, China sau Singapore. Specialiştii sunt sceptici în ceea ce priveşte revigorarea acestui segment. "Un automobil decapotabil era achiziţionat pentru a aparţine unei comunităţi aparte, de oameni care aveau bani pentru un anumit stil de viaţă. Astăzi, aceiaşi oameni preferă să investească într-un automobil ecologic, sau dacă doresc să conducă sub cerul liber, aleg un automobil cu plafon panoramic", spune Sven Gabor Janszky, futurolog şi cercetător al tendinţelor pieţei.

Via Automotive News / worldcarfans

Comentarii (17)

  • wind of change
    Exact asta spuneau mai marii industrei auto: unele segmente sunt mai active decat altele. Segmentul cabrioletelor se restrange, nu cred ca va fi vorba de extinctie.
    20 2
  • Ce este Sven Gabor Janszky ? Futurolog ? :)))
    16 3
  • O decapotabilă nu este decât un moft, unul destul de costisitor!
    10 18
  • Suleyman Cunoscatoru
    Au scazut deoarece sunt din ce in ce mai scumpe si arata tot a conserve plictisitoare. Si nici vremea nu ne prea ajuta.
    Un cabrio ar trebui sa fie mai ieftin si sa te distrezi cand mergi cu el, nu sa conduci un Golf 6 cabrio plictisitor.
    Un MX-5, un E30 cabrio, honda s2000, alea cabriolete adevarate. Cine vrea cabrio deja apeleaza la modele sh ieftine pentru a-si satisface damblaua, iar vanzarile pt astea noi stau pe loc. E oarecum logic.
    13 16
  • Ca sa mai inveselim putin atmosfera, clientii din Europa n-au auzit de Megane CC care " respira calitate prin toti porii" ? Se pare ca a devenit aproape imposibil sa mai vinzi decaTopabile.
    18 23
  • johnny_Zwee
    nu-i adevarat, sunt superbe. Sunt ce-i drept putin mai costisitoare. Multi viseaza la un bmw decapotabil :P ;)) si eu is unul dintre ei.
    14 5
  • johnny_Zwee
    in viata de zi cu zi este eficient un brek ;) insa sunt super cabrioletele.
    9 10
  • megane cc floride
    @dan_grc
    Da mah circarule, e perfect valabil ce am scris intr-o postare anterioara.
    Megane CC e cu totul altfel gandit fata de restul gamei Megane. Ma refer la tinuta de drum, antifonare, atentia la detaliu (in special pt seria limitata Floride pe care o am in minte cand descriu experienta) etc. CC-ul se aseaza mai bine la drum si e mult mai silentios, elegant, chic, rafinat... Din pacate Floride a fost o editie exclusivista este limitata la numai 1.200 de masini. Floride a fost o reinterpretare moderna a spiritului modelului renumit in anii '60 , Renault Floride.
    Per ansamblu...
    Megane CC oricum intotdeauna s-a vandut mai bine decat Eos si mai nou Golf cabrio. Vw nu a reusit niciodata sa straluceasca la capitolul asta, tocmai din cauza Renault. Asta-i marea frustrare a lui Winterkorn.
    27 16
  • @megane cc

    si in 2013 si in 2014 Golf cabrio si Eos s-au vandut (separat) mai bine decat CC-ul.
    20 21
  • Fanul din showroom nu se dezminte, nu mai bine vii tu cu niste cifre de vanzari pe ultimii ani, sa vedem cine face circ? Ai gasit marea frustrare a lui Winterkorn, sper ca nu ajungi sa si crezi asta, sa minti pe aici inteleg, te plictisesti. Per ansamblu...
    16 18
  • megane cc
    @vianu
    Cifrele de vanzari de unde le inventezi? E dupa acelasi principiu ca la Mitsubishi in SUA unde ziceai ca e o diferenta "enorma" intre Mitsubishi cu 60k unitati si ex-Suzuki in SUA cu 6k unitati , adica o cota de piata de 0.5% versus 0.1% ?? Deci diferenta asta "enorma" tot cu ZERO incepe.
    Tot tu ziceai ca Nissan cu o crestere de +13% anul trecut (net superioara Mitsubishi) si 1.285.000 unitati vandute in SUA sta mai prost decat Mitsubishi cu cele 60.000 unitati. Daca ti-a iesit Eos-ul mai bine dupa aceleasi calcule... e clar !
    20 12
  • Ar fi multe de scris la capitolul asta, dar am sa incerc sa fiu cat mai succint. Din Aprilie avem in casa un R Class (2007) iar de la 1 Octombrie, dupa multi ani de presiuni si rugaminti, am primit aprobarea pentru un SLK230 (2003). Dupa 10 ani m-am urcat din nou in jucaria vietii si pot sa spun cu mana pe inima ca se merita din plin. Intamplarea face sa conduc extremele (dimesnionale) din oferta Mercedes: Un mic autobuz si un paianjen. Am preferat insa un cabrio de 11 ani in locul unui E Class 2008-2009 sau C Class 2010-2011. Cam pe-acolo era bugetul.

    Alegerea pentru mine a fost foarte usoara, si la fel ca si acum 10 ani inima a avut cel mai greu cuvant de spus, nu ratiunea. Bineinteles ca masina are o gramada de hibe. SRS sta aprins permanent, acoperisul scartie, cand accelerez sau decelerez intr-un punct am o vibratie discreta, radioul nu merge, cand umplu rezervorul cu lichid de parbriz, imi curge pe jos, etc :):):) La un moment dat m-am gandit foarte serios s-o schimb dar ... toate astea sunt mici neajunsuri (unele poate mai mari) care pot fi reparate relativ simplu si ieftin. Si sunt de inteles la o masina de 11 ani. Altfel merge impecabil, sta pe sosea mai bine decat generatia care am avut-o inainte (primul SLK era din 1999). Si fratica ... dai acoperisul jos intr-o zi de toamna cand vii de la servici si intineresti pur si simplu :)
    Ceea ce imi place nu e doar faptul ca e cabrio, dar se conduce absolut superb. SLK-ul asta are cel mai slab motor de pe piata din Zarnesti, 4 cilindri in linie, si nu pot sa spun ca e o masina sport. E un pic mai rapid, dar nu te da pe spate. In schimb, tot pachetul cu care vine e absolut genial. Mie unul mi se potriveste perfect. N-am nevoie de briz-briz-uri electronice, navigatie, samd. Este fara indoiala una din ultimele masini produse inainte de invazia masiva de electronica din anii 2000. Nu spun ca nu imi place R Class-ul cu tot comfortul, luxul si tinuta de drum regala. Pentru ca este o masina de familie ideala. Cand m-am urcat in el sa-i pun motorina, parca il conduceam stand in picioare. Dar daca vine vorba de fun, naveta si ceva prostioare pe drum, SLK-ul e imbatabil.

    In incheiere vreau sa spun doar ca senzatia pe care o ai cand conduci in aer liber este fantastica, si de neinlocuit cu nimic altceva. Poate fi nu stiu ce plafon, sau o trapa cat o zi de vara. Nu pot substitui cerul liber deasupra capului, sunetul strazii, al motorului, mirosurile de pe camp sau de pe sosea, vocile oamenilor pe trotuar. Cand m-am urcat prima data in SLK dupa ce l-am adus acasa, pur si simplu zambeam incontrolabil, de parca nu mai eram normal la cap. A fost una din rarele bucurii pure pe care le-am simtit in viata, ca atunci cand eram copil si primeam de Craciun jucaria prefereata, nou nouta in cutia ei.
    9 12
  • floride
    Oricum scaderi la cabriolete in medie de -15% au cam toti, indiferent ca vorbim de premium sau volum. Peugeot 207CC are -30%,iar 308CC are -23% in prima jumatetate din 2014. Audi A5/S5/RS5 Cabrio -8%, Porsche 911 Cabrio -19%, Mercedes-Benz SL -18%, Megane CC -17%, Golf Cabrio -15%, Citroën DS3 Cabrio -29% etc.
    13 1
  • @no-name... iarasi tu?

    unu... eu vorbeam de piata din china in legatura cu nissan, cunosti notiunea de paragraf, probabil. Mergi la articolul cu pricina si reia lectura.
    doi...continuii sa aberezi in comparatia mitsubishi-suzuki. Chiar daca incepe cu "0", in valori absolute, diferenta avea un multiplu de 10; nu inteleg ce vrei pana la urma. Volvo are o cota de piata in SUA de 0.4% ai auzit ca se retrage?
    trei...
    prima jumatate a lui 2014 in Europa:
    Golf cabrio: ~8.000
    Eos:~2.300
    CC:~1.500
    8 11
  • @vianu
    Nu ai facut nicio mentiune de china, iar in contextul respectiv era de inteles doar o raportare la sua sau la piata globala per ansamblu, piata globala unde Mitshubishi chiar n-are niciun cuvant de spus in fata Nissan cand vorbim de crestere si cota de piata.

    ps: megane cc a avut 3.400 unitati vandute in 2013 , eos doar 3.000.
    2014 nu s-a incheiat inca pt vbi.
    10 8
  • @no-name

    cred ca ai niste erori in cifre, mai pe scurt, nu cred ce ai scris

    paragraful cu pricina

    "As spune doar ca japonezii, probabil se vor concentra pe o noua piata in ascensiune fulminanta. Nu stiu cat de sanatoasa - dar extrem de atractiva - piata Chinei. Daca tinem cont ca sunt tot cu ochii oblici....si apropos de asta Nissan o duce cam greu comparativ cu Mitsubishi care incepe sa prinda aripi."
    8 10
  • @vianu
    Nu mai e chiar atat de "fulminanta". Partidul comunist chinez a incetinit cresterea intentionat in ultimii ani, tocmai pentru ca le este frica ca bula sa nu se sparga prea rapid.
    In fine, esti prost informat, Nissan n-o duce deloc rau in China. Nissan are o crestere de +17,2% anul trecut in China, adica chiar mai mare decat in SUA, ceea ce era oarecum de anticipat.
    In China, Nissan a vandut 1.266k unitati si are o cota de piata de 6.1% si aceasta cota in crestere cu +0.2 puncte. Informatiile sunt luate din rapoartele eliberate presei dupa incheierea anului.
    Mitsubishi are avantajul de a fi fost primul producator strain care a intrat in China. Chiar si asa...comparativ cu Nissan, Mitsubishi a vandut 344k unitati in toata ASIA , adica de abia un sfert din cat a vandut Nissan NUMAI in China. Deci inca odata: cum o duce rau Nissan? Mitsubishi nu poate egala vanzarile Nissan in China, nici macar cu vanzarile globale care sunt 1.047k (mitsubishi 2013).

    Iar cresterea Nissan e superioara Mitshubishi si pe alte piete importante, nu numai SUA si China. Hai sa ne uitam mai jos:

    Japonia
    Nissan............... 719k +11.1%,
    Mitsubishi.......... 143k +7%
    15 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru