Final de carieră pentru Nissan GT-R. Producția a fost oprită după 18 ani

de Silvian Irimia
Marti, 26.08.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan își ia adio de la probabil cel mai simbolic model al său, anume GT-R. După 18 ani de producție, R35 a ajuns la finalul ciclului de producție.

Aproximativ 48.000 de unități au fost construite de când primul exemplar a ieșit de pe linia fabricii Tochigi, în 2007. Ultimul model produs este o ediție Premium T-Spec în culoarea Mov Midnight, destinată unui client din Japonia.

Privind partea plină a paharului, acesta este doar un rămas-bun temporar. Directorul executiv și președintele Nissan, Ivan Espinosa, îi asigură pe entuziaști că „Godzilla” va renaște.

„Pentru mulții fani GT-R din întreaga lume, vreau să spun că acesta nu este un adio definitiv pentru GT-R, obiectivul nostru este ca numele GT-R să revină într-o zi.” Totuși, următorul său comentariu clarifică faptul că R36 nu va apărea prea curând: „Tot ce pot cere este răbdare. Deși nu avem astăzi un plan finalizat, GT-R va evolua și va reapărea în viitor.”

Espinosa nu este primul executiv Nissan de rang înalt care și-a exprimat angajamentul pentru o revenire. În mod similar, Arnaud Charpentier, vicepreședinte pentru Strategie de Marketing de Produs, a spus pentru Auto Express că „există oameni care lucrează” la un succesor direct al R35.

Dacă următorul GT-R va fi complet electric sau va păstra încă o generație motorul cu ardere internă rămâne de văzut. Deocamdată, Nissan are provocări mai mari.

Compania încearcă să se redreseze după o situație financiară dificilă. Deși un supercar de imagine ar putea ajuta la refacerea reputației, un produs de volum mic nu va echilibra conturile.

Reducerea costurilor o va face, motiv pentru care Nissan se pregătește să închidă 7 fabrici și să taie 20.000 de locuri de muncă în cadrul planului de redresare „Re:Nissan”. Compania intenționează, de asemenea, să reducă complexitatea pieselor cu 70% și să consolideze platformele de la 13 la doar 7.

În aceste condiții, este greu de imaginat revenirea prea curând a unui produs de nișă, foarte specializat, precum GT-R. Totuși, conducerea Nissan a subliniat clar că R36 face parte din planurile pe termen lung.

GT-R R35 a fost printre cele mai vechi modele japoneze aflate încă în producție.

via Nissan

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru