Ford nu vrea să aibă propriile uzine pentru bateriile mașinilor electrice: "Toyota a mizat pe acumulatori Ni-MH, iar apoi industria a trecut pe Li-Ion"

de Daniel Popescu
Luni, 31.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford nu este interesată să aibă propriile uzine pentru producția de baterii pentru mașini electrice și oferă ca exemplu strategia Toyota, care a mizat pe acumulatori Ni-MH pentru hibrizi și acum face cu greu trecerea la Li-Ion.

O serie de constructori auto investesc sume importante pentru a construi propriile uzine pentru bateriile care vor alimenta viitoarele modele electrice.

Pe listă figurează în special producători auto din Germania și Franța, inclusiv Mercedes-Benz sau Grupul PSA Peugeot-Citroen, însă americanii de la Ford exclud o astfel de strategie.

Principalul argument al celor de la Ford este că vor avea acces la cele mai recente tehnologii pentru baterii, indiferent de cine va fi producătorul cu cel mai avansat acumulator.

"Această strategie ne oferă abilitatea de a accesa cea mai recentă tehnologie de la mai mulți furnizori. Știm ce produse au furnizorii sud-coreeni, japonezi sau chinezi și putem face comparații. Apoi avem negocieri cu mai mulți furnizori, ceea ce reduce costurile", afirmă Hau Thai-Tang, șeful departamentului de produse și achiziții al Ford.

În plus, oficialul americanilor oferă ca exemplu și strategia celor de la Toyota, care au preferat să dezvolte propriile baterii pentru mașinile hibride.

"Au investit un miliard de dolari în baterii Ni-MH pentru hibrizi, apoi a fost adoptată tehnologia Li-Ion, iar Toyota este printre ultimii producători care fac schimbarea.

Nu vreau să pun Ford într-o astfel de poziție", a mai precizat el.

Pe de altă parte, Ford a anunțat anterior că producția SUV-ului electric Mustang Mach-E va fi limitată la 50.000 de unități în primul an din cauza ofertei limitate de baterii din partea furnizorilor.

Via Automotive News

Comentarii (10)

  • ACE - Craiova
    Neinvestind in tehnologie (decat de nevoie), esti la mana altora, pe termen mediu si lung, dar asta este o alta discutie.....

    Curiozitate privind modelul FORD Puma:
    - pentru Romania - garantia de fabrica 2 ani;
    - pentru Australia - garantia 5 ani fara limita de kilometri;
    - pentru Grecia (si ea stat In U.E., ca si noi) - garantia este de 8 ani!!!!

    Care este explicatia?!
    Cine ne (poate) raspunde ?!
    15 1
  • Rudolf D.
    Explicatia e calitatea drumurilor.
    Masina nu se uzeaza la fel la orice tip de exploatare.
    Simplu.
    7 9
  • @Rudolf D.
    Deci Grecia sta mai bine decat o data si jumatate decat Australia privind calitatea drumurilor?

    Oare, asa sa fie?!
    12 1
  • LEXMARK
    O baterie Ni-MH poate avea caracteristici similare celor Li-Ion insa in plus dispare riscul de aprindere ca in celor Li-Ion si asta ne-o poate spune cel mai bine cazul Ford Kuga care in lume deja sunt cateva cazuri de aprindere a pachetului de acumulatori.
    Aprops "AUTOMARKET", nu binevoiti sa ne prezentati un articol din presa internationala despre acest caz intalnit la Ford?
    8 1
  • Rudolf D.
    Da, sta mai bine. Trei sferturi din Australia e un mare desert cu dumuri lungi de pamant si de piatra. Si se circula mult si pe acolo nu numai prin Sydney. Multe ferme extensive aflate la distante mari unele de altele. La fel sunt si orasele. Lucruri din astea.
    5 4
  • Bateriile Li-ion şi Li-MH tot cu litiu sunt, pericolul aprinderii este dat mai mult de electrolit şi managmentul temperaturii şi desigur viteza de încărcare
    4 0
  • Adrian
    @ACE
    Pentru ca Romania s-a facut pres in fata UE. Aici orice companie poate face orice, pentru ca guvernele sunt la comanda Vestului. Daca se ridica vreun lider de partid, e nimicit imediat si asociat cu terifianta Rusie. Cel mai tragic este ca poporul e hipnotizat de asa zisi eliberatori, care vor binele Romaniei, dar care reprezinta mana forte cu care suntem tinuti la pamant. Altfel acelasi popor e mereu nemultumit.
    6 4
  • Vorbim de Ni mh
    0 0
  • @ACE: Tocmai ce mi-a aratat un coleg configuratia unui Ford Puma cumparat sapt trecuta. Avea 7 ani garantie (2 + 5 extra).
    Cred ca tine de politica de preturi pe fiecare tara.
    Garantia ca orice serviciu nu este "gratuita" la nici un produs, ci este inclusa in costul acelui produs.
    Acum, daca Ford isi calculeaza costul pentru 5 ani grantie extra la 600 de euro, poate sa creasca pretul tuturor masinilor cu 600 de euro sau sa ofere optiunea clientului de a alege sa plateasca sau nu.
    Exista doritori care pentru 600 de euro mai putin la pret sa accepte si cu garantia standard.
    Cam cum era la Logan prima generatie, entry level fara AC.
    1 0
  • @Adrian: Nu am inteles ce anume vrei sa facem sa scapam de "jugul Vestului"?
    Sa-l scoatem pe Dragnea de la Rahova si sa aderam la uniunea Rusia-Belarus?
    Sau sa facem noi o uniune formata doar din noi insine model Coreea de Nord?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru