Galerie foto: Cele mai spectaculoase imagini din Raliul Dakar 2015

de Daniel Popescu
Luni, 19.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raliul Dakar s-a desfăşurat şi în acest an în condiţii meteo dificile, prin dunele de nisip, ploile torenţiale şi noroiul Americii de Sud, uneori la altitudini de peste 3500 de metri, ceea ce a permis fotografilor să realizeze imagini spectaculoase cu protagoniştii competiţiei.

Esential 4578 kilometri este distanta parcursa de concureti in regim cronometrat
4533 kilometri au parcurs concurentii pe drumurile de legatura ale probelor speciale
9111 kilometri este distanta totala parcursa de concurentii la Raliul Dakar 2015
Raliul Dakar este considerat cea mai dificilă competiţiei de anduranţă din lume şi şi-a atras acest nume nu numai din cauza programului întins pe parcursul a 13 zile, ci mai ales a condiţiilor în care are loc.

Transferat în America de Sud după problemele de securitate înregistrate în Africa în 2008, Raliul Dakar continuă să presupună o luptă permanentă în off-road printre dune de nisip, noroaie care împiedică vizibilitatea, pietre de mari dimensiuni care pot genera abandonuri sau suprafeţe deşertice.

În plus, concurenţii ajung frecvent la altitudini de peste 3500 de metri (în România, cea mai mare altitudine este de 2544 metri, în Vârful Moldoveanu), astfel că trec rapid de la căldura specifică verii din emisfera sudică la temperaturi apropiate de zero grade Celsius.

Nu în ultimul rând, unele probe speciale sunt adevărate maratoane cu lungime de 800-900 kilometri care trebuie parcurşi într-o singură zi.

La capătul unei ediţii în care victoria i-a revenit qatarianului Nasser Al-Attiyah de la MINI, în timp ce românul Mani Gyenes a cucerit titlul la clasa Maraton a categoriei moto, Automarket îţi prezintă o selecţie a celor mai spectaculoase imagini surprinse de fotografii de la faţa locului.

Tip: Click pe fiecare fotografie pentru a le vizualiza la dimensiunea maximă.

Orlando Terranova nu a avut o vizibilitate prea bună la volanul lui Mini.
Stephan Schott are parte de o privelişte superbă la trecerea Anzilor cu Peugeot 2008 DKR.
În astfel de condiţii vitrege, ştergătoarele devin cele mai importante componente ale maşinii Mini All4 Racing.
Dacă nu ne crezi, întreabă-l pe Holm Schmidt.
Nu ştim exact cum s-a simţit Boris Garafulic la volanul lui Mini, dar suntem siguri că cei de pe margine au făcut o baie pe cinste.
Un peisaj dezolant pentru Cyril Despres, care a trecut de la clasa moto la clasa auto pentru Peugeot.
Uneori, lamele (vorbim despre animal, nu despre Gillette) pot reprezenta cel mai mare pericol la adresa integrităţii unui Mini în Raliul Dakar. Krzysztof Holowczyc a aflat asta pe pielea lui.
Andrey Karginov se luptă să menţină camionul pe cât mai multe roţi în timpul abordării unei dificile dune de nisip.
La debutul la clasa auto, Cyril Despres a produs una dintre fotografiile emblema ale Raliului Dakar la volanul unui Peugeot 2008 DKR.
Nu este Photoshop, ci doar praful înfuriat de trecerea lui Erik van Loon (Mini).
Matthias Walkner trece razant prin apă cu o motocicletă KTM.
Quad-urile reprezintă una dintre atracţiile Raliului Dakar, iar Mohamed Abu Issa s-a făcut remarcat şi prin praful lăsat în urmă.
Învăluit în praf, Marek Dabrowski luptă să ajungă la finalul etapei cu Toyota.
Când abordezi cu cea mai mare viteză o groapă plină cu apă, se poate întâmpla ca noroiul să se ridice cu mult peste înălţimea unui Mini All4 Racing, aşa cum a păţit Orlando Terranova.
Stephane Peterhansel lasă urme pronunţate de praf la trecerea prin probele speciale ale Raliului Dakar.

Raliul Dakar nu a avut loc pe Marte, chiar dacă Zhou Yong ar putea încerca să ne convingă de contrariu după această vizită cu Mini.
Dakar 16: Giniel de Villiers (Toyota) îşi face loc prin dunele de nisip sub privirile unui concurent la clasa moto.


Comentarii (1)

  • 2008DKR, frumos dar ineficient
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru