Germania învinge UE: Mașinile termice, alimentate cu combustibili sintetici, ar putea fi acceptate după 2035

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 22.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană lucrează la un plan pentru a le permite mașinilor cu motoare termice, dar alimentate cu combustibili sintetici, să existe și după 2035. Propunerea a venit de la Germania.

Propunerea Uniunii Europene de a interzice motoarele termice, din 2035, a fost amplu dezbătută în ultima perioadă. Mai mult, 7 țări din UE, inclusiv Germania și România, s-au opus recent acestui plan.

Germania a venit și cu o soluție: o categorie separată pentru mașini cu motoare termice, alimentate cu combustibili sintetici, care să poată fi comercializate și după 2035.

Acum, UE pare că a cedat și, potrivit celor mai recente informații, lucrează la un plan pentru introducerea acestei categorii. Cu alte cuvinte, Germania a câștigat lupta.

Combustibilii sintetici sunt neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2. Pentru a se încadra în categoria de care vorbeam mai sus, mașinile ar urma să fie echipate cu sisteme care să împiedice pornirea dacă sunt alimentate cu combustibili fosili.

Printre cei mai mari susținători ai combustibililor sintetici se numără Porsche și Ferrari. Ambele mărci își doresc, pentru clienții lor, ca mașinile echipate cu motoare cu combustie internă să existe și după 2035.

via Reuters

Comentarii (13)

  • Adică exact cum am spus. Electrificarea e o formă de revigorare a vânzărilor, un pseudoargument pentru înlocuirea parcului auto, care ar putea fi înlocuit și cu termice dacă piața insistă. :)
    22 8
  • Un litru de combustibil sintetic costa acum 9€/l in 2026 estimarea era de 2€/l poate, daca cererea va creste, chiar mai puțin. Dar mașina va fi scumpa pentru „muritorul” de rând, deci tot un drac pentru noi!
    11 8
  • Seriff
    Pana in 2035 sper sa se desfinteze institutia comunista numita UE, care vine doar cu aberatii.
    17 17
  • unuldinmultime
    Pana la urma tot piata va trebui sa regleze adoptarea sau nu a masinilor electrice in masa. Nu o decizie impusa cu forta.
    Daca lumea va dori electrice si va fi cerere pentru ele, foarte bine, daca nu, nu (iar, parerea mea este ca, daca vor rezolva problema actuala cu timpul mare de incarcare si o electrica se va incarca in maxim 10 minute,cererea va creste exponential).
    9 1
  • Germanii înving UE ... HA HA HA !!

    Germania care luna aceasta închid 3 centrale nucleare perfect funcţionale !!!

    Combustibilii sintetici au preţuri exorbitante şi sunt o porcărie precum şi maşina Toyota pe hidrogen.
    4 36
  • Banditos
    @Seriff,

    esti un copilutz de o ignorantza infioratoare. Din nefericire faci parte dintr-o tagma mai larga de astfel de specimene.

    viitor votant sosoaca, zic bine, nu?
    13 20
  • Mircea Badea
    la puscarie cu iohanisii astia!

    pana produce combustibilul se consuma o gramada de resurse. iar ala tot o sa scoata noxe pe teava! niste analfabeti spagari cred ca ne pot prostii cu aberatii ilogice.
    3 19
  • Seriff
    @Banditos, nu votez nici o Sosoaca, stai linistit, dar nici comunisti nu votez, care sa vina sa interzica dreptul oamenilor la deplasare, sa interzici vanzarea masinilor termice si sa obligi practic oamenii care vor masini noi sa isi cumpere electrice, e ca si cum te-as obliga eu pe tine maine sa mananci ce zic eu, sa dormi unde zic eu, sa faci ce zic eu.
    De-aia e democratie, sa poti alege, cine vrea electrica si sa doarma in parcare la Kaufland sa isi ia, cine vrea benzina sa isi ia, cine vrea diesel fiindca merge multi km sa isi ia.
    Despre asta e vorba, dar ce sa intelegi tu?
    Pun pariu ca ai poster cu Ceausescu in casa, gandirea ta ecomarxista nu te lasa sa intelegi ca nu toti oamenii sunt la fel si nevoile sunt diferite.
    15 9
  • @sheriff
    ..iar cine vrea noxe sa se duca pe venus..sau sa puna mana pe niste carti de fizica si sa inventeze tehnologii ieftine si verzi.
    3 4
  • Seriff fără supărare, fi atent la ce-ti spun!
    Aramco cel mai mare in industria petroliera a avut in 2022 un profit de 160 miliarde de dolari, atenție mă repet PROFIT 160 miliarde! Ce fac băieții aceștia scot petrol si-l prelucrează. Toate statele din lume au minim 100% taxe pe benzina si motorina, asta înseamnă ca noi dam ca taxe pe tot ce vinde Aramco in valoare de minim 300 miliarde. Libertatea ta de mișcare înseamnă ca tu plătești dublu ca sa le umpli unora conturile. Daca asta înseamnă libertate de mișcare sunt de acord cu tine!
    Cand/daca va fi electrica va fi la fel!
    7 1
  • Seriff
    @xxx ce ma intereseaza pe mine de taxele alea?
    Eu, ca si restul de 90% din populatie ne dorim o masina in care sa ne urcam cand vrem si sa ne ducem unde vrem fara griji.
    Adica fara grija autonomiei, a incarcatului si fara grija ca la 160.000 km va trebui sa schimb baterii.
    @14:59 legat de noxe, masinile euro 6 polueaza mega putin in comparatie cu alte surse de poluare
    7 4
  • Ai dreptate XXX, resursele strategice si obiectivele strategice sunt “exploatate” de companii mascota. Termenul de libertate este demult o abureala si lista de constrângeri este foooarte lunga ca sa poată cineva susține ca suntem liberi. Toate taxele si impozitele, condiționările de a deține documente de identificare, certificate, diplome, atestate, acreditări, autorizații etc. sunt pentru a controla. Pe de alta parte fără aceste “constrângeri” cred ca ar fi si un mai mare haos.
    Ideea este ca indiferent ca vorbim de combustibil fosili sau electricitate banii se vor colecta de către aceeași indivizi pentru același scop.
    Cine crede ca își va putea monta el singur panouri electrice si eoliene si va fi independent se cam amăgește.
    PS dar de cei care îmbuteliază apa (plata) si o vând cu profituri imense nu-i aceeași mizerie? Apa “noastră”, resursă esențială si strategică a unei țări, exploatata de corporații, nu dau nume ca se știu foarte bine.
    5 1
  • Inginer auto
    Pentru cine nu știu și vor sa afle : mașinile Euro oricât până la 6 poluează cat vrea constructorul până se încălzește catalizatorul. După ce se încălzește se pornește ciclul de testare și se validează norma. Euro7 va tăia scăparea prin impunerea testării de la pornirea motorului.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru