Feedback

Grupul PSA insistă că fuziunea cu Alianța Fiat-Chrysler merge mai departe: "Echipele noastre continuă să lucreze la ultimele detalii"

Publicat Vineri, 27.03.2020
de Daniel Popescu, Foto: Peugeot
Comenteaza 3
Grupul PSA insistă că fuziunea cu Alianța Fiat-Chrysler merge mai departe: "Echipele noastre continuă să lucreze la ultimele detalii" - Poza 1
Grupul PSA Peugeot-Citroen a negat informațiile din presa franceză potrivit cărora fuziunea cu Alianța Fiat-Chrysler este în pericol din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Presa franceză a relatat joi că fuziunea dintre Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler ar putea deveni incertă ca urmare a efectelor pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Printre argumentele oferite se numărau scăderea semnificativă a valorii de piață a celor doi constructori și dificultatea de a plăti dividendele de miliarde de euro stabilite în acordul preliminar.

Cu toate acestea, oficialii Grupului PSA susțin că fuziunea cu producătorul italo-american merge mai departe și că discuțiile dintre cele două părți pentru finalizarea înțelegerii continuă.

"Nu este potrivit să speculăm despre modificarea condițiilor. Ne concentrăm pe protejarea angajaților și a companiei. Luăm deciziile necesare pentru a asigura stabilitatea. Mai mult ca niciodată, această fuziune are sens. Echipele noastre continuă să lucreze cu același devotament", spun oficialii PSA.

În schimb, Alianța Fiat-Chrysler a refuzat să facă orice comentariu pe marginea acestui subiect. În momentul anunțului fuziunii, valoarea de piață a celor doi constructori era de circa 42 de miliarde de euro. În prezent, ca urmare a scăderii burselor europene, valoarea de piață combinată a scăzut la jumătate, la numai 21.7 miliarde de euro.

Ca parte a acordului inițial, Fiat-Chrysler trebuie să plătească acționarilor dividende de 5.5 miliarde de euro, în timp ce Grupul PSA trebuie să distribuie acționarilor o sumă echivalentă cu 46% din valoarea de piață a producătorului de componente Faurecia, care face parte din Grup. Plata acestor dividende este incertă în contextul în care vânzările vor scădea semnificativ în perioada următoare.

Pe de altă parte, acordul inițial prevede că dacă unul dintre constructori renunță la fuziune trebuie să plătească celuilalt constructor despăgubiri de 500 de milioane de euro.

Via Automotive News


Comentarii (3)

  • ciudat
    Peugeot, Citroen pana aici v-a fost. Pacat.
    1 1
  • Ultima frază din articol stârneşte un colosal semn de întrebare pentru mintea mea înţepenit proastă (fără ghilimele, ca să aibă şi “prietenii” mei un motiv de bucurie în Postul Mare) şi anume: OK, mergem împreună până la capăt, dar, dacă văd limpede că ne îndreptăm, tot împreună, către abis, atunci trebuie să rămân “fuzionat” doar de dragul angajamentelor asumate (în orice condiţii?) ? Cu alte cuvinte, este mai important să fiu parolist decât propria mea…viaţă?

    Vai de bietul…Grup Chrysler. PSA urmăreşte să-l călărească doar ca să-şi facă (re)intrarea şi eventual să-şi consolideze poziţia pe piaţa…americană. Mă rog, China ca China, dar mirajul Marelui Canion atrage ca un magnet…Totuşi, bre…brânzarilor, încă nu v-aţi dumirit ce preferă “putorile”, “obezii” şi “infatuaţii” de văcari americani? Cumva motoraşele voastre?! Păi, din moment ce există deja FCA şi, chiar şi aşa, yankeii tot nu gustă “partea italiană”, ce vă face acum să credeţi că se vor da în vânt după cea franceză???

    Din fire, americanii sunt (ultra)conservatori. A, că-i mai jecmănesc ai lor politicieni şi, totodată, sare şi EPA cu securea “corectă politic” şi atunci, de silă, de nevoie, prostimea se îndreaptă şi către maşini ca braga (pseudomaşini, totuşi, în mintea lor consecventă), precum şi-au frecat mâinile de satisfacţie ne-profitorii japonezi (ăia cu Bushido pe post de amuletă), este altă borâtură de sturioni. În acest sens, îmi amintesc de fostul Saturn (de la GM). Şmecheria a fost să-l prezinte ca maximum original (platforme proprii, motoare proprii, transmisii proprii) şi foarte accesibil financiar, însă tot n-au reuşit să îmbrobodească masele, pentru că…motoraşe. Adică le-au oferit produse crunt submotorizate (vă daţi seama ce sume de investiţii au “scutit”), cum nu prea fuseseră obişnuiţi localnicii. Să treci brusc de la sute de Nm la zeci de Nm – başca sacrificând emblematicele Oldsmobile şi Pontiac – a reprezentat un şoc pentru tradiţionalişti, care inclusiv astăzi constituie un procent însemnat de clienţi în SUA.

    Dar haideţi să nu-i descurajăm pe francezi (mai ales să se preteze un neica-nimeni ca mine din Balcanii “înapoiaţi” şi “împuţiţi” – dublă crimă, precum constataţi). Prin urmare: go, PSA, go!
    2 0
  • Ce ciudat dle dacă nu cunoşti ?

    FCA sunt mult mai bogaţi decât PSA !!


    PSA = Total assets €61.952 billion (2018)
    ....
    FCA = Total assets €96.87 billion (2018)
    ....

    Tot germanicii iubitori de diesel denigrează de aiurea Fiat fără să cunoască sau măcar să se uite minim în wikipedia

    Stai la golfu tău SH
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru