Grupul Volkswagen, în negocieri finale pentru construcția unei uzine în Turcia: "Este o zonă atractivă pentru noi"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 24.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen a confirmat că Turcia reprezintă o destinație atractivă pentru uzina pe care vrea să o construiască în Estul Europei, în timp ce Bulgaria este varianta de rezervă, după ce alternativele România și Serbia au ieșit din calcule.

Grupul Volkswagen se apropie de o decizie finală cu privire la locul unde va construi o nouă uzina în Estul Europei, ca parte a planurilor de extindere a producției.

Publicația germană Frankfurter Allgemeine Zeitung a relatat că Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen, a efectuat săptămâna trecută o vizită în Turcia pentru negocierile finale cu autoritățile locale.

Constructorul german a identificat deja amplasamentul exact, un teren de circa 40 de hectare situat în apropierea orașului-port Izmir. Sursa citată afirmă că varianta de rezervă pentru Turcia este reprezentată de Bulgaria, astfel că România a ieșit complet din calculele germanilor.

"Cu siguranță, Turcia ar avea un amplasament atractiv pentru noua facilitate de producție a Grupului Volkswagen. Există negocieri concrete la cel mai înalt nivel", a precizat un purtător de cuvânt al Grupului Volkswagen.

Turcia este avantajată inclusiv de performanțele Volkswagen în această țară. Astfel, Volkswagen este marca cu cele mai mari vânzări în Turcia, cu circa 67.000 de unități în 2018, în timp ce Skoda a comercializat de asemenea 21.000 de unități.

În schimb, Volkswagen este singurul constructor din top 6 la vânzări în Turcia care nu deține o uzină în acest stat, în condițiile în care Renault, Fiat, Ford, Toyota și Hyundai au deja facilități de producție. În plus, chiar dacă nu este membră în Uniunea Europeană, Turcia are un acord prin care nu plătește taxe vamale, astfel că are același regim fiscal cu celelalte state europene.

Potrivit unor informații anterioare, Grupul Volkswagen va produce în noua uzina mai multe modele, printre care Skoda Karoq și Seat Ateca.

Via FAZ

Comentarii (11)

  • Super....oricum ne-am obisnuit sa fim sariti de investitori din cauza infrastructurii si a clasei politice extrem de volatile,aparent regimul totalitarist spre care se indreapta Turcia nu i-a speriat deloc pe nemti.
    19 3
  • Pentru un investitor stabilitatea este cheia.
    Un regim previzibil/stabil fie si autoritar este de preferat unei democratii haotice cu schimbari legislative/fiscale de pe o zi pe alta.
    10 4
  • ecuatia
    este totusi putin mai complexa.

    Pe langa stabilitate, conteaza si infrastructura, si dimensiunea pietei interne, si amplasarea geografica.

    Nimeni nu o sa construiasca o mare uzina de automobile in Norvegia, spre exemplu, doar pentru ca e stabila, democratica si cu infrastructura buna.

    Noi am ratat cateva trenuri in ultimii ani in principal din cauza infrastructurii si a pietei interne prea mici. Slovacia, Cehia, Ungaria, au multi constructori pentru ca sunt excelent plasate geografic, conectate la toate marile coridoare de transport European.
    13 0
  • Turkish Stream va alimenta uzinele germane din Turcia cu gaz ieftin din Rusia, toti cei care se afla in triunghiul format de aceste tari sunt pierzatori, ca intotdeauna. Turcia are multe atuuri fata de Europa de Est incremenita in timp si imbatranita, o deschidere spre Asia si Europa, o populatie tanara si in crestere.

    Acum este mai mult decat evident ca totul e pe bani si strict pentru bani, toate discursurile cu statul de drept si democratie sunt doar praf in ochi pentru creduli.
    14 1
  • Edikkk
    Marele VAG nu a fost în stare să aleagă o ţară din Uniunea Europeană dar au ales Turcia lui Erdogan.

    RUŞINE VW !!

    Să îţi cumpere turcii maşinile VW, eu nu aş cumpăra în niciun caz.
    10 10
  • Honda produce Civic sedan în Turcia, de ce n-a ales o țară europeană ?
    8 6
  • Fara alehas
    Vw devin produse turcesti ?! Prea tare, nu se poate.
    9 2
  • inexorabil
    @assur, chiar că praf în ochi…Din moment ce marii “capitalişti din Vest” n-au ezitat deloc să curteze…China “roşie”, ba încă înainte de terminarea Războiului Rece, extaziaţi de mirajul profitului garantat de “facilităţile de producţie”, de “mâna ieftină de lucru” şi de “relaxarea fiscală” – adică, atingând esenţialul: de “reducerea costurilor” – ce rost mai are să ne frământe ASTĂZI, când visele “neprincipiale”, “obscene”, “interzise”, de odinioară, s-au transformat în ditamai realitatea “stabilă” şi placidă (se subînţelege că unanim acceptată, şi de “vestici”, şi de “estici”, în egală măsură, fiindcă numai cu probleme de conştiinţă nu-şi bate preţioasa devlă omul “universal” de astăzi), întrebări legate de etosul economic?...Este ca şi cum aş umbla eu bine mersi cu vreun produs al lui “SAIC-GM”, dar nu m-aş sfii să cobor geamul şi să-mi încep discursul, cu mâna proptită “filosofic” în barbă, în următoare manieră bombastică: “Ştiţi, valorile democraţiei occidentale…”. Sau, mai dihai: “Ştiţi, civilizaţia iudeocreştină…”. Ar râde şi ploşniţele de mine, dacă ar putea.

    Ce naiba, s-a rupt demult “catena” C-C, recte capitalism-calitate…Trebuie să fim literalmente tâmpiţi, ca să ne prefacem că nu înţelegem acest adevăr…stabil.

    Sintetizând sugestiv: ne-am aruncat CU TOŢII în apă, aşa că ar fi şi ridicol, şi absurd ca, tocmai în plină bălăcire, să ne pretindem perfect uscaţi, fie şi “doar” în oglinda propriei noastre fiinţe…Aşadar, nu avem de ales decât să…înotăm până la malul izbăvitor, dacă îl vom zări cumva, undeva, cândva…
    9 3
  • Anonim
    @Edikkk tu nu ai cumpara WV nici daca ar fi facut in Japonia la fabrica Toyota !
    10 4
  • andrei
    auzi mai Edik, dar telefonul tau mobil de ce e facut in china? nu ti s-ar parea normal sa fie facut si ala in tari cu stabilitate?
    e o intrebare retorica. unii dintre voi parca azi ati picat pe planeta asta si ati descoperit apa calda. ce va mirati asa???? de zeci de ani se aleg tari cu mana de lucru ieftina pt produse, nu stiati sau ce?
    si unde ai vrea sa vina edikk? in romania? tara fara autostrazi?
    pai tu stii in ce ritm construiesc turcii? asa sub dctatorul ala cum sunt ei, stii cum construiesc? lasa ma, fii tu CEO la un concern din asta si zi-ne de ce ai ales romania :)
    3 2
  • Andrei, pentru tine China nu este o tara stabila????
    Au mers in Turcia, normal, multa forta de munca, poate mai ieftina ca in Europa. Au mai mers acolo pentru ca in Europa nu poti primi ajutoare de stat dar acolo poti.
    Au mers acolo bazandu-se pe Merkel, care ii tine pe turci in joc de glezne, intr-un fel de anticamera a UE, ca poate intra, poate nu. Si daca merge bussinesul bine in Turcia, vei vedea cum intra si Turcia in UE cu tot cu Erdogan.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru