Hamilton a câștigat cursa de la Montreal! Vettel a trecut primul linia de sosire, dar a fost penalizat cu cinci secunde

de Daniel Popescu
Duminica, 09.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Canadei după ce Sebastian Vettel a fost penalizat cu cinci secunde după o ieșire în decor în urma căreia a fost aproape de un acroșaj cu pilotul Mercedes.

Marele Premiu al Canadei nu a oferit un spectacol la fel de bun ca sesiunea de calificări, însă o decizie controversată a comisarilor de cursă a schimbat radical rezultatele finale și a privat Scuderia Ferrari de obținerea primei victorii în acest sezon. 

Sebastian Vettel a avut parte de un start excelent din pole position, în timp ce Lewis Hamilton și-a păstrat locul doi în ciuda unui atac simbolic din partea lui Charles Leclerc.

Diferențele dintre cei trei piloți au crescut rapid la aproximativ două secunde, iar plutonul s-a distanțat rapid de următori, chiar dacă toți cei trei au luat startul cu pneuri medium.

Între timp, Daniel Ricciardo și-a păstrat locul patru cucerit în calificări în fața lui Pierre Gasly. Startul bun al australianului a fost completat de coechipierul său de la Renault, Nico Hulkenberg, care a reușit să-l depășească pe Valtteri Bottas pentru a urca astfel pe locul șase.

Plecat doar de pe locul nouă, Max Verstappen a ales o strategie cu pneuri hard și a progresat pe locul opt prin depășirea lui Lando Norris abia după primele tururi. De altfel, pilotul McLaren a abandonat în scurt timp în urma unei defecțiuni tehnice.

Vettel rămâne în frunte după oprirea la boxe

Până spre turul 20, cei mai mulți piloți care au început cursa cu pneuri soft au intrat la boxe, ceea ce le-a permis lui Bottas și Verstappen să urce în pluton până pe locurile 4 și 5.

Între timp, Ferrari a schimbat din mers strategia și l-a anunțat pe Vettel că va aplica Planul B.

Germanul a intrat la boxe și a înlocuit cauciucurile medium cu cele hard, cu care a obținut rapid performanțe mai bune. În schimb, Leclerc a mai fost lăsat pe circuit câteva tururi înainte de a efectua o oprire similară.

De altfel, toți piloții de top au mizat pe pneuri hard în stintul final, iar Vettel, Hamilton și Leclerc au fost urmați de Verstappen, care a progresat până pe locul 4 în așteptarea unicei sale opriri la standuri.

În spatele său, Bottas a inițiat o serie de atacuri împotriva lui Ricciardo și, după mai multe încercări eșuate, a reușit să treacă de pilotul Renault pentru a urca pe locul 5. Verstappen avea să treacă pe la boxe abia în turul 50 și să iasă pe circuit pe locul șapte, în spatele lui Ricciardo și Hulkenberg.

Vettel pierde victoria în urma unei penalizări

Între timp, în preajma turului 40, Hamilton s-a apropiat amenințător de Vettel, însă a comis o greșeală care a amânat atacul decisiv. Ulterior, Vettel a a ieșit ușor în decor în virajul 4 și a revenit pe circuit foarte aproape de Hamilton, care a fost nevoit să abordeze bordura pentru a evita un acroșaj.

Chiar dacă teoretic a fost vorba despre un simplu incident de cursă, comisarii au decis să-l penalizeze pe Vettel cu cinci secunde în clasamentul final al cursei și i-au oferit practic victoria lui Hamilton. 

Britanicul a obținut astfel a cincea victorie din acest sezon și și-a consolidat poziția de lider din clasamentul general.


Vizibil iritat de decizia comisarilor, Vettel a insistat prin radio că "nu este corect" și a refuzat să participe la interviurile oficiale de la finalul cursei. În plus, în momentul în care s-a îndreptat spre podium, a luat parcarta care indica poziția numărul 1 pentru Hamilton și a mutat-o în locul în care ar fi trebuit să fie monopostul său Ferrari.

Leclerc a terminat pe trei, Bottas a încheiat cursa pe poziția a patra în fața lui Verstappen, urmați de Renault prin Ricciardo și Hulkenberg, în timp ce Gasly a terminat pe opt în fața lui Lance Stroll și Daniil Kvyat.

Canada: Rezultate cursă:

Comentarii (62)

  • Lewis nu are nevoie de astfel de cadouri pentru a castiga campionatul...Vettel de cate ori e pus sub presiune, greseste.
    27 25
  • Bla, bla, Mercedes are ouale mai mari si au pus presiune!
    Oricum, Ferrari si-a facuto ioar cu mana ei, trebuia sa schimbe si Lecrerc imediat cand a vazut ca Lewis pierdea timp...iesea in fata lui Lewis.
    14 17
  • Urata decizia comisarilor, probabil cel cu 3 fire de par in cap, daca el a luat decizia, este un fan secret al lui Hamilton.
    Sper ca Ferrari o va contesta
    23 24
  • Sa inceapa plansul!
    20 26
  • Acum fara gluma, daca era Verstappen sigur nu se lasa cu penalizari.
    Sa fim seriosi, chiar aveau nevoie cei de la MB de aceasta victorie?
    Mi-e scarba ......................
    35 24
  • pe fb, 3/4 s-au sinucis deja
    16 25
  • Vettel, băiatule, puteai să te comporți ca un gentleman și tot vedeam cum că penalizarea aia "în favoarea britanicului", ca să n-o numesc mai rău folosind termeni/expresii vulgare, ție ți-au băgat "bețe-n roate" iar pilotului de la Mercedes i-a adus victoria ca un tort. A fost greșeala neamțului când a pierdut volanul în șicană, dar ce mai mult putea face ca să recâștige aderența și cu ce e de vină el că britanicul a încercat să-l depășească băgându-și nasul că între urechile acului?
    18 26
  • GrosJan
    Vettel incerca sa prinda masina si a prins-o. Are dreptate ca nu prea a avut de ales. Dar nu la atat se limiteaza judecata cand penalizezi - daca a avut unde sa se duca sau nu. A provocat un incident de genul asta care asa se penalizeaza. Astea sunt standerdele in F1 si in curse in general.

    In afara de asta cred ca Ferrari au sacrificat un motor ca sa castige o cursa, cursa in care motorul conteaza cel mai mult mai exact.
    23 9
  • Aaaaa, cred că am găsit răspunsul la întrebarea "cum de a avut curajul să încerce să treacă printre Vettel și parafat ?": și-a adus aminte de acea scenă din filmul Harry Potter când autobuzul în care se afla Harry a trecut de alte două venite din contrasens îngustându-se acesta prin magie; asta cred că a încercat și pilotul Mercedes. :))))
    11 17
  • *parapet am vrut să scriu, mă scuzați!
    3 15
  • THE SPINNING GERMAN
    Ce sa faca fetel...ce stie mai bine. Sa gafeze. Fanii fetitei pot sa planga....mult...Fanii adevarati ai Ferrari ar trebui sa spere ca altcineva sa ii ia locul neamtului care are oo doar cand in regim de PR.
    26 24
  • Lucian
    Cel mai jenant moment de cand urmaresc acest sport (25 de ani?). M-am rugat efectiv pe ultimul tur ca Hamilton sa nu-l depaseasca pe Vettel pe pista, pentru a curata mizeria. E nevoie de un semnal de alarma. Sportul asta e mort.
    21 14
  • Frumoasa cursa. Nu sunt de acord cu o astfel de penalizare, si nu sunt in niciun caz fanul lui Vettel, dar tin sa va amintesc ca Verstappen a fost penalizat fix pentru acelasi lucru anul trecut la Suzuka in duelul cu Raikkonen.
    29 1
  • avocatu' lu' peste
    Daca era invers si Ham nu ar fi fost penalizat vuia netul! Tipic macaronarilor, sa se planga. Vetel trebuia sa stea pe circuit nu pe iarba. La revenire a rulat 25 m fara sa traga stanga de volan desi stia ca Ham e in spatele lui. A vrut sa-l blocheze si sa-l bage in parapet. Ma tem ca pentru asta trebuia o penalizare mai severa.
    27 18
  • Lucian
    @VitelulCabrat Acelasi lucru s-a intamplat cu Verstappen si anul asta la Monaco, dar atunci doar a pierdut locul 2 si nu s-a uitat nimeni, cand se pierde locul 1 e si mai grav.

    Nu e normal sa penalizezi sa viciezi rezultatul cursei pentru astfel de incidente, genul asta de incidente sunt ceea ce se cheama real racing, daca penalizati asa ceva inseamna ca va pisati pe el de sport si ne uitam ca boii degeaba doar din obisnuinta.
    19 14
  • Lucian
    @avocatu' lu' peste Vezi postarea mea anterioara in care vorbesc de Verstappen, filozofule.
    6 8
  • @VitelulCabrat
    Exact. Si la Suzuka nu era zid imediat langa pista..
    https://www.youtube.com/watch?v=jgOVofdZjv4
    Daca Fetelu' nu vroia sa intre la intimidare reducea viteza si ramanea pe stanga pistei; era loc destul.
    17 11
  • Lucian
    @kim Tu ai habar ce inseamna racing? Ai condus vreodata o masina cu vreo 250-300 km/h preocupat ca cel din spate sa nu treaca de tine? :)

    Daca o sa-mi raspunzi ca siguranta primeaza, am si eu un raspuns pentru tine in avans, asta nu e racing, e circulatie pe autostrada/DN. :)
    11 18
  • @Lucian
    Da ma, am condus. Nu m-ai vazut la cursa ?
    Daca racing-ul inseamna scoaterea de pe circuit a adversarului atunci asta e racing de racheti.
    Fetelu' cand a iesit de pe iarba avea viteza destul de mica cat sa controleze masina si sa pastreze trasa stanga. Dar nu, el s-a dus efectiv spre Lewis. Daca Lewis nu frana ce se intampla ?
    21 13
  • Lucian
    @kim Vettel la cat de prost sta Ferrari anul asta, n-avea niciun motiv sa-l scoata pe Hamilton din cursa, a fost o pura eroare de pilotaj, pe care a cautat s-o dreaga cat de bine a putut, eu unul din multele reluari pe care le-am vazut chiar am zis ca a fost norocos ca nu s-a intamplat nimic mai grav.

    Sunt fan Ferrari de cand ma stiu (nu si al lui Vettel), dar in cazul asta doar am observat ce se intampla.

    Spune-mi sincer, cand ai vazut un individ trecand primul linia de sosire si dupa retrogradat? In afara de situatii confuze gen Fisichella-Raikkonen in Brazilia sau descalificari complete din clasament?
    11 11
  • http://scuderiafans.com/watch-hamilton-similar-block-sebastian-vettels-2016-without-penalty/ aici e vb de acelasi lucru, dar fara penalizare ptr harlem...nu e corect..jocuri facute pt hotii de mercedes...rusine!! modificat pneuri pt ei...
    9 5
  • Lucian
    In alte cuvinte, mi-e dor de Charlie Whiting, Dumnezeu sa-l ierte, care intelegea cand e cazul si cand nu.
    15 3
  • ce imi place sa spun asta:
    VETTEL, CEL MAI SLAB PILOT-CAMPION DIN ISTORIA FERRARI! SI PRINTRE CEI MAI SLABI CAMPIONI DIN ISTORIA F1!

    Vettel nu face fata presiunii in cursa. Cum cineva il preseaza, greseste. FIA nu are sens in discutie. Daca Vettel conducea fara greseala castiga cursa.
    VettelOUT!
    20 23
  • @avocatu lu peste
    Dar tu unde crezi ca era ca sa traga stanga, cu rabla in piata Obor? A facut ce trebuia sa faca sa recupereze controlul masinii.
    7 4
  • Lucian
    @ferrf1 Si din cauza asta nu putem avea o discutie obiectiva, ca toata lumea vorbeste doar in apararea favoritilor. Ce pot sa zic, trist pentru mine ca inca urmaresc sportul asta, desi de la Schumacher incoace nu mi-am gasit nicio "muza" :)
    8 6
  • @Lucian
    Am vazut o groaza de penalizari de 5 s si e corect sa se aplice la toata lumea care "merita", de la primul la ultimul loc.
    Fetel putea avea circumstante atenuante daca latimea circuitului ar fi permis iesirea lui Lewis, dar aici nu era vorba doar de scos inafara circuitului ci de accident 100%. Putea sa iasa rau si numai pt. Lewis daca s-ar fi speriat sau n-ar fi apreciat corect distantele stanga-dreapta si viteza. Cred totusi ca regulamentul e clar in astfel de cazuri.
    12 10
  • Lucian
    Cum ziceam, daca iti place sa vezi asa ceva, autostrada si DN1 sunt cea mai buna varianta, vezi ca si acolo se fac curse din cand in cand totusi, desi nu exista premii :)
    6 5
  • @Lucian
    Sincer, imi place sa vad si accidente, dar nu pe pielea mea
    5 3
  • O cursa interesanta:
    Surprizele pozitive: Renault si Kvyat
    Cea mai frumoasa depasire:Kvyat trecand de Sainz
    Pilotul zilei: cu siguranta Ricciardo.Din pacate a castigat premiu unu' votat din mila.
    Aspectele negative:abandonul lui Norris, strategiile dezastruoase pentru Leclerc si Perez, cursa compromisa pt. Max din cauza cretinului care a stricat calificariile tuturor in Q2, huliganii scuderiei si pilotul lor
    Idiotii zilei:Bovinazzi si cretinul kevin.
    Fetita vagaboanta:vettela

    Cei care plang si contesta penalizarea vettelei nu cunosc regulamentul. Germanul a gresit si a platit.Daca in loc de Hamilton era Bovinazzi, $troll sau un haas iesea un accident de toata frumusetea.Incidentul se poate compara cu cel al lui Max cu Kimi - Suzuka 2018 si desi vettel ar avea ca scuza tipul circuitului este absolut normal sa se judece la fel.Max a primit atunci 5 sec, vettel azi tot 5 - Bravo FIA! vettel daca era destept ceda pozitia dupa incident si FIA cu siguranta il ierta si pe urma putea sa incerce sa depaseasca.
    Pana acum ferraristi se bucurau sa vada cum Max era coborat de pe podium de FIA si vettel si Kimi profitau.Astazi ma bucur ca roata sa intors.A castigat cine a meritat, fanii rosii lacrimeaza si cartonul lor si-a aratat caracterul.Cei care-l criticau pe Hamilton la Silverstone ca a ocolit interviul daca ar fi corectii ar critica si vetelul pentru acelasi gest.Iar gestul cu schimbul de pancarte trebuie pedepsit cu munca in folosul comunitatii sau cu o amenda.FIA a fost prea blanda in trecut cu vettel.Trebuia sa-l suspende dupa marlania din Baku 2017 si poate invata sa se comporte.Pana si Max pare educat pe langa campionul de cartoane.
    N-ar strica ca fanii ferrari sa-si aminteasca ca in cursa din Spa 2008 FIA l-a penalizat sever pe Hamilton total nemeritat ca sa castige cursa Massa cu al sau ferrari.Fara penalizarea aia absurda, Hamilton nu mai traia periculos in Brazilia ca era deja campion.
    Trebuia sa fii cu capul sa crezi ca FIA condusa de un ferrarist are ceva cu ferrari.Italienii mai primesc si o gramada de banii pomana pentru performantele unor oamenii care nu mai sunt la ferrari.Culmea ca cei care critica azi nu au zis nimic cand tot in acest sezon Kvyat a fost decapitat de comisari si i-a fost compromisa total cursa, ca mai apoi cei de la FIA sa recunoasca ca au judecat total gresit.
    Din pacate fanii ferrari sunt masochisti.Ei vor tine la infinit cu vettel chiar daca acesta ii maltrateaza psihic.

    Arriba Lewis, abajo sebastiana!!!Buenas noches!!!
    17 15
  • Lucian
    @kim Ok, am inteles, Hamilton fan, numai bine :)
    4 9
  • @Lucian Ce treaba ai cu mine? Vezi ca Vettel al tau a gresit. Tu acuzi FIA ca a distrus victoria Ferrari? Vettel a distrus-o. Repeta pana te obisnuiesti cu ideea.
    E vreo scuza asta ca daca ai iarba pe pneuri trebuie sa te duci spre adversar sa ii inchizi trasa? Avea rahat pe roti? Era doar iarba, putea sa controleze masina. Daca nu putea sa o controleze, atunci greseala lui, cum am zis.
    Cum a-i da-o, tot greseala lui. E penibil Vettel sa se supere pe comisari. Poate tot FIA l-a facut sa greseasca si la Bahrain. Pacat ca acolo nu e iarba :))
    Terminati cu gluma asta proasta de pilot numit Vettel. Ferrari are nevoie urgenta de un mare campion. Momentan, cel mai bun in acest an e Hamilton.
    Sper sa-l penalizeze pe Vettel si pentru comportamentul antisportiv de dupa cursa, cand a schimbat el numerele ca un copil patetic. I-a placut cand FIA l-a facut campion mondial cu regulamentul ala? I-a placut.
    Singurul pilot care putea sa-l bata pe Hamilton pe masini egale sau chiar si cu o masina ceva mai slaba cum e Ferrari anul asta, s-a retras anul trecut. Un duel Alonso-Hamilton avea un impact mult mai mare pentru F1. Altii n-au sanse sa se bata cu Hamilton in conditiile astea. Omul e pe val si are masina buna.
    Plangeti vitzelusilor.
    21 21
  • Costel
    mercedes + fia = isis

    ii clar ca se urmareste depasirea recordului lui michael schumacher de catre babuin si cu astfel de executii publice cum o fost cea de la montreal 2019 is convins ca recordul lui schumacher ii in pericol

    is dezgustat......

    rusine lewis !
    rusine fia !
    25 13
  • Vettel este o gluma de campion, un campion de carton.
    Indiferent daca este pe placul unora sau nu, dar cam asta-i realitatea.

    Sub presiune mereu greseste... efectiv nu are psihic de campion.
    Un campion adevarat, se vede in astfel de momente, dar el a demonstrat ca nu poate fi un campion adevarat, si ca nu-si merita cele 4 titluri.
    El poate castiga doar atunci cand, are o masina mai buna cu 0,5 sec, ca sa nu se afla sub presiune... ca daca se afla sub presiune greseste grav.

    Eu zic ca, cu acest pilot, Ferrari nu va castiga niciun titlu.
    Sunt de parere ca, singurul care ar putea fi adus in momentul de fata in locul neamtului si sa si castige titlul, este Ricci. El este destul de bun, nu are psihic slab, si nici nu este distrugator de masini precum Max. Daca ii dai o masina buna, precum este Ferrari acum, are potentialul sa iasa campion.
    18 21
  • Daca facea Hamilton ce a facut Vettel, SIGUR nu era penalizat - asta e. In rest, a meritat vizionata cursa. Nu stiu daca Ferrari a facut contestatie - eu as fi facut.
    14 13
  • Mda , pentru cei care susțin că Vettel a fost penalizat pe drept , eu le amintesc intrarea la boxe a lui Hamilton anul trecut la Hockenheim. În rest o cursă care nu a ieșit cu nimic din tiparul obișnuit.
    13 10
  • Fan Senna
    O cursa frumoasa.
    Sa termini sub o secunda dupa 70 tururi arata cat de echilibrat a fost duelul.
    Nu sunt fan Vettel, dar nu ar fi trebuit penalizat. Au stricat cursa cu decizia asta.
    Cu toate acestea, imi aduc aminte situatii similar si cam toti au fost penalizati. Pana si pustiulica de Ver a fost.

    Vettel nu rezista la presiune, iar Hamilton este un vulpoi avand deja experienta puternica.

    Leclerc ar fi putut sa fie pe doi daca nu il mai stineau 5-6 tururi afara la schimbul de pneuri. Acolo a pierdut aproximativ 6 secunde fata de cei doi din fata.
    Pacat de McLaren. Ar fi putut sa aiba un rezultat frumos.

    Ver si Bot au tras cat au putut sa recupereze pozitiile slabe din calificari.
    red ca a fost una din putinele curse unde Ferrari ar fi putut castiga.
    Vedem ca va urma.
    24 2
  • Ricciardo x Lewis Hamilton F1 MONACO GP 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=haqpopZyvwc

    Ce ziceti ? A fost penalizat Hamilton ? ce surpriza....NU !!!
    12 4
  • https://www.youtube.com/watch?v=BGzDkb3UW0w

    Aceeasi situatie....nici o penalizare.

    Vettlel a procedat corect. Daca frana pe iarba se lovea de zid si il acrosa si pe Ham. A resusit sa tina masina sub control cat a putut de bine.
    Pana si Sky, car sunt fani Merc, contesta aceasta penalizare.
    17 9
  • Ba mai terminati cu aberatiile ca Vettel greseste sub presiune. UItati-va la cate boacane fac TOTI, inclusiv Hamilton. Acum nici macar nu mai poate fi vorba de presiune in ce priveste titlul. Dar in Brazilia in 2012, unde era Vetel dupa primele viraje din primul tur cand incepuse ploaia? Era ultimul in cursa in care se juca titlul. AIA ERA PRESIUNE. Dar a revenit magistral. Nu cred ca mai sunt altii care il acuza in afara de fanii unui anumit pilot care a plecat cu coada intre picioare cand a venit Vettel la Ferrari.
    14 8
  • Claudiu
    Din pacate acesta este trendul deciziilor comisarilor de cursa cam de cand domina Mercedes competitia. Mereu Hamilton este protejat si nu e penalizat cand face greseli/gafe iar ceilalti sunt imediat trasi la raspundere daca britanicul are ceva de castigat.
    1. La Monaco, in 2016, Hamilton greseste in sicana, o scurtcircuiteaza iar apoi in momentul cand Ricciardo incearca sa-l depaseasca, este impins in zid. Nici o penalizare nu e aplicata. In 2019, incident identic, Vettel e penalizat pentru a fi favorizat britanicul.
    2. Gemania 2018, Hamilton intra la boxe dar in ultima clipa taie linia continua ce nu-i mai permite revenirea pe circuit. Nici o penalizare, desi Raikkonen fusese penalizat pentru incident identic la Baku 2016.
    3. Mexic 2016, Hamilton greseste franarea in primul viraj, taie sicana in loc sa revina corect inainte de virajul 2, isi pastreaza primul loc si nici o penalizare nu e aplicata. Mexic 2016, Max taie sicana in duelul cu Vettel si primeste penalizare.
    Si lista poate continua. Nu inteleg de ce se iau aceste decizii si de ce este protejat Hamilton/Mercedes mereu(pe vremea cand era pilot McLaren nu il tinea nimeni in brate). Daca exista regulament de penalizari atunci sa fie aplicat pentru toata lumea in mod egal.
    23 7
  • Mr.Gii
    @Costel

    De ce rusine Lewis ?

    A gresit el ca franat si a evitat un accident? A luat el decizia asta ?
    A avut pe unde ocoli ?
    14 6
  • Lucian
    In tot subiectivismul vostru, cu care va duelati pe-aici in comentarii cu asa mare inversunare, ignorati complet faptul ca Vettel si Hamilton s-au aparat reciproc dupa evenimentul de ieri, nu au aruncat niciun moment vina unul pe altul. :)
    6 3
  • @lix @mitcd
    NU e aceeasi situatie.
    Acolo in cazul Ham - Ricci, Hamilton nu prea avea cum sa traga la stanga, ca urca pe gard. Insa aici in cazul lui Vettel, neamtul a avut destul spatiu ca sa o ia mai la stanga.

    Haideti sa nu comparam merele cu perele!
    6 16
  • La fel ca in justitie,pentru unii se aplica cu executare,pentru altii cu suspendare,iar pentru cei cu pile nu se gasesc suficiente probe.
    7 4
  • @lix @mitcd
    NU e aceeasi situatie.
    Acolo in cazul Ham - Ricci, Hamilton nu prea avea cum sa traga la stanga, ca urca pe gard, si pana la urma britanicul spre deosebire de neamt, a mers pe trasa ideala.
    Insa aici in cazul lui Vettel, neamtul a avut destul spatiu ca sa o ia mai la stanga, si s-a abatut de la trasa ideala, impingand pe Ham aproape in gard.

    Deci, haideti sa nu comparam merele cu perele!
    Doar fanii lui Vettelica pot sa faca o asemenea comparatie.
    7 11
  • https://streamable.com/snhp

    De pe acest video se vede ca Ham isi pastreaza trasa ideala, si nu are in intentie de-al impinge pe Ricci in gard.
    Asa ca, cei care compara cele 2 faze, ciocu' mic si joc de glezne.
    8 9
  • * de a-l
    4 1
  • Costel
    @Mr. Gii

    pilotul cu cel mai important palmares de pe grila , hamilton desigur , putea rezolva de unul singur si in cel mai elegant mod cu putinta pentru un pilot de 35 de ani avand un sistem de valori bine pus la punct acest exces de zel ,ca altceva nu-i , din partea comisiei fia (+5s ) prin reducerea tempo-ului in ultimele tururi pentru a arata tuturor ca nu accepta astfel de cadouri , cu atat mai putin cand ii vorba de o victorie intr-un gp

    insa pavianul impletit nu mi-a inselat nici de aceasta data asteptarile chiar si in conditiile in care ambele clasamente generale certifica un dezechilibru major intre mercedes si ferrari acest infam lewis nu ezita sa prioritizeze : scopul scuza mijloacele .oricare ar fi ele si de pe unde sosesc in beneficiul sau si mercedes deopotriva

    vergogna hamilton !

    vergogna emanuele pirro !
    12 12
  • https://streamable.com/m9yis?fbclid=IwAR2ZshjUomfnMx-7haxI6CKcVpz4S_tdY4JD4lSDmeKR2S5guBODVhk8RJI
    6 4
  • A aparut in publicatiile internationale de specialitate motivul si explicatia penalizarii lui Vettel. Raman la parerea ca la fel ca in cazul incidentului dintre Max si Kimi de anul trecut, nu ar fi trebuit sa fie data o penalizare de 5 secunde, cum de altfel nu vad a fi acelasi incident intre Ham si Ricci si cu atat mai putin iesirea pe iarba a englezului anul trecut la marele premiu al Germaniei.
    Daca eram in locul lui Hamilton il lasam pe Vettel sa se duca la mai mult de 5 secunde in fata, asa a dat doar apa la moara celor ce cred in conspiratii si alte copilarisme, impotriva Ferrari.
    Inteleg frustrarea lui Vettel de dupa cursa, dar reactia sa la standuri cand a schimbat semnul ce indica locul 1 cu cel ce indica locul 2, nu ma duce cu gandul decat la copii rasfatati care se supara atunci cand parintii sau altcineva nu le face pe plac. A fost patetic si imatur.
    Si inca ceva: a gresit inca o data cand a fost pus sub presiune.
    13 3
  • @ VJ........din declaratiile tale se vede clar nu ai minime cunostiinte despre racing, si ce inseamna a pilota. Si ca te uiti la F1 ca la desene. Nu tin cu Vettel sau Ham....am comentat doar decizia FIA asupra acestui incident.
    Cat Vettel a fost pe iarba nu a avut nici o sansa de a frana. Sau daca frana era accident clar. Doar cand a revenit pe circuit a trebuit sa franeze/ corecteze (cum de altfel se vede si in video)....pana la limita cu zidul. Plus ca acel vibrator la revenire pe circuit te arunca spre exterior.
    Si la Monaco Ham, dupa ce a evitat zidul si a revenit pe circuit putea sa traga stanga pentru a-l lasa pe Ricci sa treaca.

    PS: joc de glezne fac...pentru ca pilotez masini de racing ;)
    6 8
  • Fan Senna
    Multe comentarii subiective aici. Si mult prea agresive, cu jigniri si cuvinte acide.
    E normal, fiecare sa aiba preferatul lui, dar trebuie privit obiectiv ce s-a intamplat.
    Cum am spus mai sus: in situatii similare, aproape toate evenimentele de acest gen s-au lasat cu penalizari. Totusi, in acest caz, unde era vorba de duel direct pentru victorie intre pilotii care s-au duelat la titlu in ultimii doi ani, parerea mea este ca se putea da incident de cursa. Poate ca sunt si eu subiectiv.
    17 2
  • Carlos Sainz a fost sanctionat cu 3 pozitii pe grila pt. ca l-a incurcat pe Albon in Q1.Albon a trecut in Q2 iar la interviuri a zis ca Sainz nu l-a incurcat dar in fata comisarilor s-a plans probabil ca sa-i ajute pe Verstappen si Kvyat sa castige o pozitie.Sainz a declarat dupa sanctiune ca Hamilton si vettel n-ar fi fost penalizati pentru asa ceva. Se pare ca spaniolul are o parere total contrarie huliganilor rosii.

    Regulamentul spune ca ce a facut vettel este penalizabil.Max a fost penalizat pentru acelasi lucru, grojanel a platit pentru revenirea periculoasa pe circuit in Barcelona 2018 si altii au patit la fel.Cu ce este vettel superior celorlalti? Este cumva rege si trebuie sa aiba tratament special? Regulamentul este pentru toata lumea.Nu-i bun regulamentul -sa-l schimbe dar dupa aia parca vad ca va plangeti ca Max face ce vrea pe circuit.
    Nu este frumos ca cel ce trece primul linia de sosire sa fie trimis pe doi dar vettel cu mana lui si-a facut-o.Max a fost de 4 ori retrogradat de pe podium si lumea nu s-a plans.In cursa din Austin 2017 Max a plecat din coada grilei si a terminat pe 3.Comisarii l-au trimis pe 4 pt. ca a depasit un pic limitele circuitului cand a trecut de Kimi.Altii pilotii in frunte cu "sarmanul" vettel au facut acelasi lucru in acea cursa si n-au fost penalizati.Atunci nu a fost pacat de decizie?
    Ieri nu am avut un accident doar datorita lui Hamilton.Prostia lui vettel putea sa-i aduca lui Hamilton un DNF si atunci Bottas ajungea din nou primul la general.Probabil nici atunci nu recunosteati ca vettel trebuie penalizat."Saracul",masina a luat-o razna de una singura si pilotul nu a putut face nimic asa ca-i nevinovat.Parca i-a mai luat razna masina si in Baku 2017 si atunci cand a facut piruiete.vettel putea sa provoace un accident si in Rusia anul trecut dar din fericire Hamilton a reusit sa franeze la timp.
    In loc sa-i huliti pe Hamilton si pe cei de la FIA daca ati gandi putin l-ati ataca pe vettel.Huiduielile pe podium trebuia sa fie pentru vettel care si-a batut joc din nou de ferrari.Amenintarile cum ca nu va mai uitati la f1 ca nu castiga "sarmanul" vettel trebuie inlocuite cu petitii ca ferarri sa scape de acest mediocru campion de carton si cu insulte la vettel pe retelele de socializare ferrari.

    Spune-ti ca ati gasit 3 situatii in care Lewis nu a fost pedepsit:
    1)Monaco 2016 - nu are legatura cu ce s-a intamplat ieri.Hamilton desi a gresit a revenit civilizat pe circuit si nu l-a pus in pericol pe Ricciardo cum a facut-o vettel cu Hamilton.Hamilton putea fi penalizat pentru taierea sicanei dar in general astfel de incidente au fost trecute cu vederea.In opinia mea este 50% penalizabil.
    2)Germania 2018 - Hamilton era deja spre pit-lane cand i s-a spus sa nu intre si a facut ce trebuia.Kimi a fost penalizat cu 5 secunde - 2 ani in urma in Baku pentru ca regretatul Charlie a anuntat pilotii inainte de cursa ca nu au voie sa calce linia alba considerandu-se un avantaj.In Germania 2018 pilotii nu au primit nici o informare de acest gen.Decizia FIA a fost corecta.In cel mai rau caz Hamilton putea primii 5 secunde si trimis pe 2 in spatele lui Bottas.Dupa cursa din Germania si Raikkonen a taiat linia de iesire de la boxe intr-o cursa si nu a fost penalizat.Deci Mercedes si ferrari au fost tratati la fel din acest aspect.
    3)Mexic 2016 - Hamilton greseste si taie virajul la revenirea pe circuit.Hamilton nu a fost penalizat pentru ca nu si-a creat nici un avantaj.Britanicul era primul inainte sa greseasca si cand a revenit pe circuit a redus ritmul.Lumea a uitat intentionat ca si rosberg care era in spate a taiat putin virajul.Max a fost penalizat pt. ca s-a plans vettel, pentru ca spre deosebire de Lewis el era in duel direct cu alt pilot si mai ales pentru ca nu a incetinit.Si acum 2 saptamani in Monaco foarte multi piloti printre care Leclerc -au taiat virajul in primul tur si nu au fost pedepsiti.Mai reamintesc ca intr-o situatie identica cu Max s-a aflat rosberg in Canada 2014 - cand Hamilton era aproape sa depaseasca, germanul a taiat virajul si a castigat peste o secunda.Evident ca neamtul nu a fost pedepsit - deci decizie incorecta impotriva lui Hamilton.

    Dar hai sa trecem la situatiile in care regele vettel putea fi pedepsit si nu a fost:
    1)China 2016 - depasire ilegala pe pitlane
    2)China 2017 - pozitionare incorecta pe grila
    3)Mexic 2016 - vocabular obscen prin radio
    4)Baku 2017 - gestul lui vettel s-a pedepsit cu suspendare cateva etape in competitiile suport.Oricare alt pilot de la o echipa de mijlocul clasamentului era suspendat
    5)Singapore 2017 - carnagiu la start
    6)China 2016 - vettel intra in Kimi
    7)Brazilia 2018 - maltratarea cantarului
    Concluzie:
    Fanii vettel n-au nici un drept sa se planga pentru ca atat Hamilton cat si vettel sunt favorizati de FIA exact cum a spus Sainz.In schimb Sainz si mai ales Kvyat au fost pedepsiti si cand n-au gresit.
    Remember:FIA=Ferrari International Assistance
    13 12
  • Vettel ar trebui sa nu se mai pe el cand il vede pe Ham in oglinzi, sa tina bine de volan si sa evite astfel de incidente.
    11 7
  • Costel
    hamiltoane 44 , ii nevoie in comisia fia mai mult ca oricand de indivizi temeinic mobilati si deopotriva aerisiti intelectual incat regulamentul sa fie aplicat si in spiritul sau atunci cand situatia o impune iar aici ii calcaiul lui ahile pentru pirro la montreal 2019 si sa speram , pentru bunastarea F1, viitoarea mare calitate a celor indrituiti sa faca asta in respectivul for si nu exclusiv in litera sa dintr-o obtuzitate a pseudoalibiului generat de temerile unei sigurante exacerbate pe pista dar ajungandu-se la o precautie excesiva si implicit necomplementara marelui circ , daca vrei suntem deja de o buna perioada de timp pe taramul aseptizarii absolute a F1 , aspect care-i cat se poate de vizibil dar mai ales nociv competitiei , asa cum dealtfel s-a intamplat ieri avand ca efect distrugerea suspansului finalului de cursa prin cele 5 secunde incasate de vettel
    6 10
  • Mr. Gii
    @Costel,

    Nu vad de ce sa faca asta Hamilton avand in vedere ca asta a si intentionat, sa puna presiune pe Vettel. I-a iesit, si, sa fim si noi seriosi, omul cunoaste si apeleaza la tertipuri psihologice. Daca analizam in trecut se observa clar din comportament, declaratii, cum Hamilton cauta sa il faca la psihic pe Vettel.
    Ca o mica paranteza, om cu 4 titluri cica, sa faca gesturile astea de copii ? nu da declaratii, schimba numerele din fata masinilor,.. penibil.
    A luat un pole si canta ca un dement.. "papapapppaaaaa", ciudat tare omul, ca si tine de altfel, ca sa fiu sincer. Nu inteleg de ce alegi niste cuvinte pompoase cand de fapt esenta din parerile tale poate fi expusa in 2-3 randuri.

    Astept sa vad si eu ca Hamilton sa fie pus sub presiune de Vettel vreo niste zeci de tururi si sa vedem cat greseste britanicul, sau pavianul impletit asa cum ai ales tu sa spui, oricum pacat ca un om asa elevat ca tine ajunge sa se lege de fizicul unui om. Asta tine de bun simt

    PS: nu sunt fan Hamilton, sunt obiectiv, imi place ca lucrurile sa fie corecte. El trebuia sa castige
    11 4
  • 1. Deci Vettel a gresit - o data intr-o cursa intreaga - in care a fost presat continuu de Hamilton, care a gresit de cel putin 4 ori in sicana. Deci cam asta e cu calitatea pilotului.
    2. Vettel i-a inchis trasa lui Hamilton dupa taierea sicanei - corect, dar asa e in curse, blochezi adversarul, ai voie o data sa iti alegi cum parezi.
    3. Vettel a incercat sa revina pe trasa ideala, nu sa blocheze, daca lua de volan stanga ca sa nu iasa larg, facea tete-a-queue.
    4. Hamilton se da nevinovat, ca el nu a vrut dar FIA i-a dat. Aiurea, el a cerut imediat prin radio sa fie investigat evenimentul.
    5. In fine, FIA dupa ce ca a interpretat gresit faza, a ales cea mai dura decizie posibila, adica penalizarea in timpul cursei, desi nu avusese loc o schimbare de pozitii in cursa care sa impuna asa ceva, deci duelul se putea duce in continuare. FIA trebuia cel mult sa decida o evaluare dupa cursa, asa cum face in multe cazuri in care nu se schimba pozitiile in cursa, in urma acrosajelor etc

    Toti iubitorii de F1 ar merita sa boicoteze cursele, atat pe circuit cat si la TV pentru ca dupa ce ca avem un regulament care avantajeaza Mercedes prin rigiditatea dezvoltarilor masinilor, mai avem si parti prix-uri comerciale, limitari absurde la miscarile pe circuit, DRS si alte prostii d-astea care fac sa te uiti ca la un film prost in care stii dinainte cum se termina
    11 13
  • fraiericule, hamilton cu toate erorile lui recuperase 5 secunde in detrimentul lui vettel, esti ambigu si daca nu ai tine cu niciunul din ei ai putea vedea totusi adevarul. cursele f1 se desfasoara pe circuit, ce vina are hamilton ca vettel greseste si incalca reguamentul?
    daca hamilton nu frana, putea avea loc o nenorocie acolo, la telemetrie si video sa vazut ca vettel a blocat trasa masnii mai rapide in mod f f f periculos, asta a si fost motivul penalizarii, uita/te la viseo, asta daca stii ce inseamna o cursa unde un pilot are alte ganduri decat cele de a pilota
    11 3
  • @.eu Ai grija cum vorbesti, nu esti pe maidan, la urmatoarea iesire de genul nu mai comentezi pe forumul asta. Pastreaza o discutie cu argumente, nu cu atacuri la persoana
    3 2
  • mobius
    Nu sunt fan Hamilton (nu voi uita ca in 2007, cu FIA si McLaren, i-au furat un titlu mondial lui Alonso) dar, in cursa din Canada Vettel a gresit in mod foarte clar. Este poate adevarat ca FIA favorizeaza Mercedes (am si eu aceasta impresie) dar, in acest caz decizia a fost corecta (Vettel a mai dat dovada si pana acum de comportament infantil si nu doar fata de Hamilton). Sa nu uite fanii Vettel, cat l-a favorizat FIA si echipa RBR pe el pentru a castiga cele 4 (patru) titluri mondiale. Din pacate este cat se poate de adevarat ca sub presiune isi pierde capul, are insa si dupa aceea un comportament de copil frustrat. Eu personal il suspectez de grave probleme psihice. Pentru "nostalgicii" lui Alonso, mai spun o data, poate nu au stiut sau au uitat, Alonso a plecat de la Ferrari pentru ca a vrut, mai avea inca un contract valabil, motivand ca o face spre binele echipei ( bine care se vede acum cu ochiul liber). Este foarte adevarat ca recordul lui Schumacher este in pericol dar sunt total dezamagit ca tocmai o echipa germana si tocmai cu Hamilton (nu sunt rasist, am in vedere doar caracterul acestui om care nu este nici pe departe un mare pilot), incearca sa faca acest lucru.
    3 3
  • @lix
    Nu ai dreptate!
    Compari merele cu perele.
    Hamilton nu avea de ce sa fie penalizat in incidentul cu Ricci, pt ca, pastreaza trasa ideala.
    Si n-ai cum sa sanctionezi un pilot atata timp cat, isi pastreaza trasa ideala, doar pt ca nu i-a facut loc unui alt pilot.

    Din clipul postat de mine se vede foarte clar ca Hamilton nu are intentia de a-l impinge pe Ricci in gard, pt ca el merge pe trasa ideala, iar Ricci incearca sa se bage.

    Sa spui ca Hamilton trebuia sa traga de volan la stanga, ataat timp cat, el merge pe trasa ideala, mi se pare ridicol.

    Multi spun ca cele 2 incidente nu sunt similare deloc, insa tu te dai mare priceput in pilotaj, dar nu esti nici pe departe.
    5 6
  • Costel
    Fani fetel. Taiati-va!!!
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru