Henri Coandă te scoate din problemele iernii: Nokian a folosit Efectul Coandă pentru a preveni acvaplanarea pe noua anvelopă de iarnă WR A4

de Mircea Meşter
Joi, 17.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nokian a lansat în România cea mai nouă anvelopă de iarnă din portofoliul propriu. Nokian WR A4 folosește Efectul Coandă pentru a preveni acvaplanarea și oferă alte câteva soluții tehnologice interesante.

Finlandezii de la Nokian au prezentat oficial în România anvelopele de iarnă dedicate sezonului rece 2016/2017. Într-un eveniment organizat la București, oficialii mărcii scandinave au trecut în revistă modelele de anvelope pe care le prezintă clienților la începutul sezonului rece.

Marea noutate apărută în gamă este o anvelopă dedicată autoturismelor cu valențe sport. Aceasta se numește oficial WR A4 și completează familia dedicată perioadei hibernale în care se remarcă WR D4, cea mai vândută anvelopă de iarnă a brandului finlandez, WR D3 și Hakkapeliitta R2.

Efectul Coandă și acvaplanarea

Noua anvelopă de iarnă WR A4, dedicată turismelor sport, iese în evidență prin faptul că utilizează un principiu fizic descoperit și utilizat de inginerul român Henri Coandă. Efectul Coandă este folosit în designul blocurilor de cauciuc ale anvelopei pentru a redirecționa apa din canalele longitudinale în cele transversale, eliminând astfel lichidul pein lateral și prevenind acvaplanarea.

La nivel de design, noua anvelopă se evidențiază prin "coloana" longitudinală construită după studiul intens al mișcării miriapozilor, construind o anvelopă care oferă, spun cei de la Nokian, performanțe excelente nu doar pe zăpadă, ci și pe mocirlă sau zăpadă topită, un peisaj des întâlnit pe șoselele și străzile românești pe timp de iarnă.

WR A4 duce mai departe și celelalte inovații semnate de Nokian la nivelul construcției, structurii sau designului. Acestea sunt Silent Sidewall Technology, o textură a pereților șanțurilor longitudinale inspirată din designul mingii de golf, Șanțurile lustruite și indicatorii activi de uzură care îi arată posesorului prin cifre ștampilate pe talpa anvelopei durata de viață a acesteia. 

Nokian WR A4 este disponibilă în variante de 16 până la 21 de inch, cu indicatori de viteză maximă care variază între H (210 km/h) și W (270 km/H)

Anvelope de iarnă special construite pentru SUV-uri și utilitare

Pe lângă familia de anvelope dedicate special autoturismelor, Nokian oferă și anvelope de iarnă dedicate special SUV-urilor - WR SUV 3 și Hakkapeliitta R2 SUV - dar și două anvelope de sezon construite special pentru mașinile utilitare: WR C3 și Hakkapeliitta LT2.

De asemenea, Nokian oferă pe piața din România o anvelopă all-season care promite un comportament bun pe șosea uscată, udă și acoperită cu zăpadă indiferent de anotimp.

Numele său este Nokian Weatherproof și poate fi comandată în versiuni dedicate SUV-urilor sau autoturismelor.

Toate anvelopele Nokian achiziționate în rețeaua de magazine dedicate Vianor, construită de asemenea de constructorul finlandez la nivel european, beneficiază de un serviciu de returnare de 15 zile în care clientul poate înapoia anvelopele fără nicio pretenție din partea constructorului și le poate schimba cu orice alt model al concurenței aflat în același segment de preț. 

Comentarii (9)

  • Tocmai ce mi s-au livrat un set de Nokian WR D4 pe care le voi monta pe jante dedicate pentru iarna. Am stat pe ganduri intre D4 si A4 si am ales in final D-urile pentru ca sunt cotate mai bine la acvaplanare si tractiune pe zapada.
    A-urile cred ca se preteaza mai bine pentru mers mult pe autostrada si probabil sunt mai silentioase, dar cum noi nu prea avem autostrazi...
    9 2
  • ioncucalu
    Te-ai grabit in alegerea facuta...Continental TS 850 sau noul TS 860 le da ceata gumelor tale :)
    4 11
  • m-am logat sa iti zic ceva de continental.

    sunt niste magari ordinari, nu zic ca n-or fi bune produsele lor, dar de multe ori supraestimate si platite.

    din exterior, toate bune si frumoase... excelent ce sa mai!
    4 1
  • inutile anvelopele de iarna in romania!
    2-3 saptamani/an (in care iti jigaresti masina oricum, deci mai bine taxi/bus) sunt conditii de iarna. restul uscat sau ud, unde sunt ai bune alea de vara.

    gluma cu 7 grade e adevarata doar la orele de fizica ale aifonistilor.:/

    iar polei si ala foarte rar plus ca nu te bazezi pe anvelope la el.
    5 7
  • @Seat
    Ai scos-o din puțul gândirii.

    Ideea e că poți să mergi cu alea de vară, pe uscat iarna (nu pe ud), dar dacă vine o ninsorică mică, și vă prinde pe voi în trafic, mergeți ca babele pe gheață și blocați traficul.

    Asta-i problema. Că aveți anvelopele de vară și dacă trebuie să mergeți undeva iarna, chiar dacă e zăpadă sau zloată pe șosea, luați urgent mașina, că "las că mă descurc eu, că-s șofer bazat".

    Asta ca să nu-i pun la socoteală pe ghiolbanii cu sh și tracțiune spate, care au cauciucuri aproape slick, dar ei scot mașina iarna, că doar nu o să circule Matizul cu cauciucuri de iarnă și ei cu BMW-ul dizăl să meargă cu autobuzul.

    Dacă tot nu vrei să schimbi cauciucurile, măcar îți pui all season și nu ieși când e gheață sau zăpadă mare, exact cum ai spus și ai rezolvat problema.
    5 0
  • @Ion

    Le-am luat si pe acelea in considerare, dar erau mai scumpe, chiar si cu indice de viteza mai mic T in loc de H. Stiu ca au iesit bine in teste (de obicei locul #1).
    Eu prefer un raport calitate pret mai bun iar cu Nokian sincer nu cred ca ma fac de ras.
    3 0
  • @ignis, crede-ma ca risti tu sa nu te tii de mine, inclusiv pe o ninsorica usoara.
    am mers cu cele de vara pe zapada+zloata de-mi dadea in gol la accelerare si in a 3-a, fara insa sa fuga de spate(si fara esp/tc, decat abs pe masina), o faceam intentionat.
    daca e de 15cm sau peste deja asezata pe asfalt, abia atunci incepe sa devina incert.
    din experienta, doar daca iesi inaintea plugurilor e de rau. dar asta oricum nu e recomandabil nici daca ai pe cele de iarna.
    3 3
  • babacloanta
    @Seat
    Nu-ti contesta nimeni mega calitatile de pilotaj dar cred ca aberezi. Pai din cauza celor care gandesc ca tine se intampla ambuteiaje iarna (incel mai fericit caz) si dupa ce blocheaza un drum stau zgribuliti in masina si se roaga sa vina "aifonistii" sa-i scoata din rahat si dau vina si pe "plugari"! Asta daca nu se tranteste intr-un altul si-l nenoroceste sau mai rau. Romanul e destept si le stie pe toate. Asta cu cauciucurile de iarna e o conspiratie occidentala, nu? I
    La nivelul asta de inconstienta nici nu ma mira situatia de pe drumurile noastre.
    2 1
  • nu aberez, vorbesc din experienta nu din reclame pe yt.

    citeste bine: DIN EXPERIENTA. sau vrei sa imi stergi amintirile? nu-i nimic, iti pot demonstra oricand daca e nevoie.

    sau poti intreba pe astia mai batrani, care conduceau si acum 10 ani, inainte de aparitia acestor reclame si legi comuniste/hipsteriste.
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru