Feedback

Honda e poate fi comandat în România: primul model electric al constructorului nipon este disponibil doar în varianta de top pentru un preț de pornire de aproape 40.000 de euro

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 04.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda e, primul model electric al niponilor, poate fi comandat și în România. Pe piața din țara noastră, japonezii propun doar versiunea de top Advance cu motor de 154 de cai putere. Prețul de pornire anunțat este de 39.980 de euro, livrările urmând să înceapă în luna octombrie.

Honda e, primul model electric de serie dezvoltat de constructorul japonez, a fost prezentat oficial în toamna anului trecut. Acum, reprezentanții producătorului nipon anunță că noul Honda e poate fi comandat și pe piața din România.

Conform oficialilor, primele exemplare pregătite pentru test drive vor ajunge în România în luna iulie, urmând ca livrările către clienți să debuteze în octombrie.

Pentru moment, pe piața din România, constructorul japonez va oferi doar versiunea de top (Advance), prețul de pornire anunțat de Honda fiind de 39.980 de euro cu TVA.

Versiunea comercializată pe piața din România va fi echipată cu motorul electric cu 154 de cai putere și 315 Nm. Bateria de 35.5 kWh va asigura o autonomie de 211 kilometri în regim mixt sau până la 282 de kilometri în regim urban (valori calculate conform standardului WLTP).

Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.3 secunde, iar viteza de top este limitată la 145 km/h.

Acumulatorul pregătit de Honda poate fi încărcat și la prize rapide. Timpul de încărcare al bateriei până la 80% din capacitate va fi de 30 de minute în cazul utilizării unei stații de 50 kW. Pentru o stație de 6.6 kW, Honda anunță un timp de încărcare de aproape 4 ore și 10 minute (100%), iar în cazul unei prize de 2.3 kW, timpul necesar pentru o încărcare completă va fi de peste 16 ore.

Clienții din România vor putea alege din cinci nuanțe de caroserie: Charge Yellow, Crystal Black Pearl, Premium Crystal Blue Metallic, Modern Steel Metallic și Platinum White Pearl.

Versiunea de top Advance va oferi, printre altele, următoarele echipamente: camere video în locul oglinzilor laterale convenționale, frână electrică de parcare, Single Pedal Control, parbriz încălzit, Parking Pilot, volan îmbrăcat în piele, sistem de climatizare automat, scaune față încălzite, Centre Camera Mirror, senzori de parcare față și spate, volan încălzit, sistem audio cu 8 incinte, Honda Connect, două ecrane tactile de 12.3 inch, un port HDMI, plafon panoramic, geamuri spate fumurii, faruri cu LED, lumini de zi cu LED, jante din aliaj de 17 inch, Cruise Control Adaptiv cu funcție Low-Speed Following, sistem de frânare de urgență, sistem pentru controlul accelerației pentru prevenirea coliziunilor, limitator de viteză inteligent, sistem pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, Smart entry&start, sistem pentru monitorizarea unghiului mort și sistem pentru monitorizarea traficului din lateral.

La acestea se adaugă instrumentarul digital de bord cu diagonala de 8.8 inch și cele două ecrane de 6 inch folosite de camerele video pentru afișarea imaginilor.

Mașini electrice 2019-2020 în România

MODEL/VERSIUNE SEGMENT PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(WLTP) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Citigo-e iV hatchback de oraș 83 265 19.990
Smart EQ Fortwo hatchback de oraș 81 160 22.122
Volkswagen e-Up! hatchback de oraș 83 260 22.448
Opel e-Corsa hatchback subcompact 136 330 29.600
Peugeot e-208 hatchback subcompact 136 340 29.990
Mini Cooper SE hatchback subcompact 184 270 33.082
Renault Zoe hatchback subcompact 92 403 33.550
Mazda MX-30 SUV compact 143 200 33.900
Volkswagen ID.3 1st hatchback compact 204 420 36.072
Nissan Leaf hatchback compact 150 270 36.700
Hyundai Ioniq Electric hatchback compact 120 280 39.199
BMW i3 hatchback subcompact 170 300 39.806
Honda e hatchback subcompact 154 211 39.980
Kia e-Niro SUV compact 136 289 40.460
Hyundai Kona Electric SUV subcompact 204 449 45.351
Mercedes-Benz EQC SUV compact 408 416 75.922
Jaguar I-Pace SUV mediu 400 470 77.945
Audi e-tron SUV mare 355 417 81.539
Porsche Taycan sportivă 625 450 157.318
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (31)

  • fan skoda
    Serios ? Credeam ca Fiat 500-e este scump. :))) Are multe dotari. Dar este ingrozitor de urata ! Mi-e rau deja de la uratenia asta. Doar interiorul arata bine. In rest toata masina este un dezastru total. Cred ca ar arata mai bine dauna totala. :)) UHH ! Ingrozitor de urata ! Si din pacate se poate comanda si in Romania. Sper sa nu fie vreun ratat prost care sa cumpere masina asta. Trebuie sa fi prost si chior sa cumperi masina asta. Mai bine zis cotet urat ! Ingrozitor ! Si dupa ce ca este scumpa si urata, nici macar nu are autonomie mare. Este un esec comercial !
    14 50
  • andrei
    Ba eu chiar sper sa se vanda. ca sa mai scapa de poluatori. imi place insa cum jignesti insa!
    13 13
  • fan skoda
    @andrei

    Mai sunt foarte multe masini electrice. Tesla. BMW I3, Skoda e-Citigo IV, VW ID.3, VW e-Golf, VW e-UP, Nissan Leaf si multe multe altele. Aceste masini sunt electrice si frumoase. Eu vad in fiecare zi, in Bucuresti, cel putin un BMW I3 si Nissan Leaf. Aprope in fiecare zi vad o Tesla. Si in fiecare zi un VW e-Golf.
    8 18
  • Toate astea pina va aparea Dacia Spring pe piata.
    Dupa ... o sa faca greva foamei cam toti din pct meu de vedere.
    32 3
  • fan skoda
    @John

    Stai linistit. Porcaria aia de Dacie nu are cum sa canibalizeze masinile electrice adevarate cu materiale bune si autonomii bune. Poate doar cu pretul. Dar tot low-cost este.
    8 37
  • Clique
    Doamne ferește... preț de pornire 40.000 euro pentru un super mini.
    Hai că e simpatică exterior, mai ales interior, dar noooo... no no no... să fii chiar nebun să dai atâția bani pentru o autonomie de 211 km

    Păi îmi cumpăr Toyota Prius nou, 29k, însă posibil mai ieftin cu oferta actuală de 25k
    23 2
  • La electrice cred ca raportul pret/autonomie e foarte important. Si Honda si Mazda stau cel mai prost aici. Pret de la 40.000 euro si autonomie de 200 km e jenant pentru o masina noua in 2020.
    22 2
  • carcotasu
    Honda, e scump
    15 0
  • Decat aceasta Honda, eu prefer Mazda MX-30 si de cei 6000 euro diferenta fac 2 concedii frumoase in tari fara coronavirus!
    20 3
  • @fan skoda ca sa dai 40.000 euro pe o masina care este mult mai pocita decit Dacia Spring ... trebuie sa fi ... mai ales ca ambele au cam aprox aceeasi autonomie.
    Timpul ne va spune cine este cu adevarat cistigator.
    13 1
  • fan skoda
    Daca te uiti la primul comentariu, care este al meu, ai sa vezi ca si eu am zis cam acelasi lucru. Mai ales ca masina asta este foarte urata. Eu m-am referit la restu' masinilor, care nu sunt urate si scumpe.
    3 15
  • Ce nu inteleg eu este ca tot timpul vociferam ca producatorul nostru nu are aia, ca nu are pe cealalta, dar in momentul in care ne da ceva ... suntem snobi si criticam.
    Acum ce conteaza ca a fost lansata si sub alta forma sau sigla.
    Nu toti din tara asta au posibilitatea de a da 40.000 euro sau chiar mai putin pe o masina electrica.
    Da, sigur 100% o sa DERANJEZE pe fff multi aceasta Dacie.
    Respect.
    15 3
  • Mie mi se pare ca pretul este foarte bine gandit, si permiteti sa elaborez (sau elucubrez dupa unii):
    Atat Dacia Spring cat si Mazda MX30 cat si Honda e (si altele) sunt compliance cars, pentru ca emisiile flotei sa se incadreze in niste target-uri. Ele nu trebuie sa faca volume importante de vanzari pentru ca producatorii nici nu au de unde sa ia atatea baterii. Pai si daca tot nu poti sa onorezi mai mult decat cateva zeci/sute de unitati pe an, atunci trebuie sa mai triezi din posibilii cumparatori. In concluzie pui cam tot ce vrei tu pe masina (ca sa fie atragatoare dpdv tehnologic si gadget-uri), pui o baterie mica si ceri un pret foarte mare. Asa nu pare ca esti firma neserioasa care nu poate livra clientilor masinile dorite, si mai dai si un aer de exclusivitate.
    La Dacia e putin diferit, ei trebuie sa arate ca pot oferi mai ieftin decat concurenta pentru ca asta se rasfrange si asupra celorlalte modele din gama. Iar de vandut, chiar daca ar fi in pierdere, nu o sa vanda multe pentru ca nu pot/vor.
    21 10
  • fan skoda
    Avem mai multe variante de masini electrice. Cu pret, design, autonomie si spatiu. Diferite variante pe oricine.
    4 6
  • Deci la o priza normala, broasca asta cu baterii are nevoie de 16 ORE (!!!!!!) ca sa se incarce. Dupa care te duce 130 - 150 de km. Si costa "fo patruj'da mii da euro, BO$$!"

    Deci nu pot sa creeeeeeeeed! :)))))))))))))
    21 6
  • @fan skoda Faptul ca tu nu intelegi multe lucruri se deduce usor din calitatea slaba a comentariilor tale (diferite de cele ironice ale clonelor). Dar cand incepi sa si insulti inutil arata si nivelul tau de educatie si cred ca unpic de cenzura ar fi binevenita.
    25 7
  • Clique
    Am explicat nu de mult că la mașinile electrice te pot fura la preț de să te îndoaie, și atunci mi-au sărit în cap mulți că nu este adevărat

    Eh, atunci să ofere 40k preț de pornire pentru nimic.
    Deci efectiv o mașină electrică prețul ei real nu cred că depășește 18k, restul banilor se duc în buzunarele băieților deștepți

    O mașină electrică nu are motor termic, pistoane, turbo, bloc motor, cutie de viteze șamd.. doar 4 roți, șasiu, baterii, generator, caroserie sistem de climatizare, software bla bla și interior, deci... ?!

    Nici o mașină electrică până acum nu și-a justificat prețul, nici măcar Tesla. Sunt doar curios ce o să iasă cu Dacia Spring.. mare lucru nu cred.

    Spunea cineva recent că prețurile vor scădea aham..., se observă ce scad. Văd că apar mașini super mini, din ce în ce mai scumpe.

    De mașinile electrice de categorie medie nici nu mai zic...
    23 6
  • Clar fiecare cu preferinţele lui în domeniul frumosului...

    Dar această maşinuţă a prins enorm printre cei care s-au urcat în ea şi mai ales a condus o.

    Are un ceva care te invită la o a cumpăra sau măcar place de ea. Toţi care au făcut review au spus acest lucru.
    10 15
  • fan skoda
    @Edikkk

    HA HA HA HA HA HA HA ! Uratenia asta scumpa sa-i placa cuiva ? HA HA HA HA ! Buna gluma !
    7 20
  • Green Alex ai observat bine. E clar ca e un copil dornic sa isi scrie parerile de copil pe un site auto. Are taicasu o Skoda si se da el rotund pe aici. Nu merita sa iti bati capul cu un imatur la creier.
    17 1
  • Bravo fan Skoda
    3 8
  • @fan skoda - nu ai de invatat pentru BAC ? stai toata ziua pe site???
    5 0
  • Sunt curios ,cine cumpara tabletele astea pe 4 roti? E cumva vreun cinema ambulant?
    5 4
  • fan skoda
    @joe

    Masinile au in interior tablete pentru navigatie, camera de marsarier (sau 2,4 camere, daca e cu vedere la 180 sau 360 grade), sisteme de asistenta, mod de rulare (sport, eco, normal, etc.), climatizare, volum, etc.
    1 8
  • De germanul care prezintă maşini pe youtube, în engleză, îl ştii?

    Cu mii de maşini prezentate la activ !

    Vezi reacţia lui la această maşină Honda !!

    https://youtu.be/TWVNPHU1MWk

    Sau binecunoscutul britanic

    https://youtu.be/pEKq8jmckz0


    Etc...
    4 8
  • Ciprian
    Masina e frumoasa, parca aduce ceva nou, dar scumpa. Spunea cineva mai sus, e facuta sa "dea la calcule" ptr Honda. Sigur Honda nu a pariat pe vanzari mari, avand in vedere problema cu stocurile bateriilor.
    7 2
  • as adauga si eu ceva, dar e pe aici un fan skoda care a coborat nivelul discutiei la nivel de cearta de clasa a iv a, asa ca ma abtin
    4 3
  • unsirb
    Eu cred ca fanskoda e un experiment social al celor de la automarket*. Bine, aveam impresia asta despre mai multi comentatori inradacinati de pe aici, ce-i drept.

    *Daca e adevarat, vrem sa vedem rezultatele!
    4 1
  • ACE - Craiova
    @Clique
    M-ai distrat un pic...."la o masina electrica pretul ei real nu depaseste 18.000 Euro"!!!
    Sa presupunem ca:
    - bateria de acumulatori principala are 100 kWh × 156 USD/kWh = 15.600 USD (ceea ce inseamna circa 14.000 Euro);
    - sasiul, scaunele, farurile si sistemul de lumini fata, MOTORUL, SISTEMUL DE TRACTIUNE si de franare, partea de redresare a energiei si alimentare a motorului cu energie electrica provenita din baterie, sistemul de incarcare al bateriei, sistemul de management al bateriei, pompa de caldura, sistemul de franare, usile - cu geamuri si sisteme de manevrare a acestora, sistemul de lumini si semnalizare spate, panoul de bord, volanul, rotile masinii, calculatoarele si sistemele de airbag-uri, partea SOFTWARE, sistemul de stropire a geamurilor, SISTEMUL DE CLIMATIZARE, SISTEMUL AUDIO si cel de NAVIGATIE, sistemele de conducere adistata a masinii (eu am la masina familiei un numar total de 9 asemenea sisteme, pe o masina clasica: ABS, ESP, control tractiune, etc), oglinzi, portbagaj, priza(e) 24V pentru bricheta, sistem de iluminat interior, etc.....
    Daca TU crezi ca toate astea mai costa doar 4.000 de Euro - fara suparare - in acest caz, intreaga DACIE Spring ar trebui sa coste MAXIM 4.000-4.500 Euro PENTRU TOT CEEA CE OFERA (foarte probabil cu o baterie de acumulatori principala de circa 22-23 kWh)....
    Cateodata este bine sa bem mai putina apa de foc, intrucat aceasta duce - adeseori - la dureri de cap, a doua zi.....

    O ZI BUNA SA AVETI si - mai ales - FACETI ALEGERI INTELEPTE in viata, nu vorbiti (scrieti) doar de dragul de a vorbi (scrie)....
    11 4
  • fan skoda
    fac si eu trafic pe aici
    2 4
  • Hyundai Kona electric,pare in prezent ca ofera cea mai competitiva baterie litiu ion polimer,atit ca autonomie cat si ca timp de incarcare (450 km /80 minute 0-80% ), este un SUV subcompact cu pret de cca.45.000 eur.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru