Hyundai va continua dezvoltarea motoarelor alimentate cu hidrogen

de Tiberiu Safta
Duminica, 02.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul coreean a confirmat că va continua dezvoltarea motoarelor alimentate cu hidrogen. Acest lucru vine după ce au apărut speculații în presa coreeană potrivit cărora Hyundai ar fi renunțat la dezvoltarea acestei tehnologii.

Recent, mai multe surse neoficiale indicau că Hyundai se pregătește să pună capăt dezvoltării motoarelor termice. La câteva zile de la apariția acestor informații, au apărut speculații care anunțau că marca din Coreea de Sud ar renunța și la departamentul motoarelor pe bază de hidrogen.

Informațiile din publicația coreeană The Chosun Ilbo, au fost infirmate de către Hyundai. Compania a precizat că informațiile sunt false și că următoarea generație de mașini ale mărcii Genesis va fi electrificată și va folosi pile de combustibil.

Hyundai a dezvăluit proiectul Hydrogen Vision 2040 în septembrie 2021. Acesta anunță un model nou de la Genesis cu un sistem de propulsie cu hidrogen, așteptat să fie dezvăluit în 2025.

Mai mult, Hyundai a dezvăluit în septembrie și conceptul FK, alimentat și el cu hidrogen. Conceptul se bazează pe Kia Stinger, iar conform datelor oficiale, mașina beneficiază de un propulsor care dezvoltă 500 de kilowați. Timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este de sub 4 secunde, iar autonomia este de 600 de kilometri.

La momentul prezentării, conceptul a fost etichetat ca fiind un vehicul plug-in hybrid cu un convertor de energie al pilei de combustibil. Ansamblul alimentat cu hidrogen a fost proiectat pentru a reîncărca bateriile amplasate pe ambele punți.

via Motor1

Comentarii (14)

  • Cine a pariat ca odata cu Covid-ul va scadea si productia auto, si-a luat-o in barba nemaicomandand cipuri.
    Acum, eu cred ca e bine ca se fac investitii atat in electrice si hidrogen dar nu trebuie uitate nici termicele clasice. Chiar daca viitorul se pare ca va fi electric, momentan inca suntem la statutul de "se pare".
    11 4
  • China reduce in 2022 cu 30% subvențiile pentru BEV și PHEV și le elimina complet in 2023… in sfârșit ceva normal, deși cam târziu și-au dat seama de mizerie.
    In plus centrale electrice nucleare și pe gaz sunt “etichetate” ca și green… UPS oare ce se întâmpla?
    Sa fie hidrogenul o soluție? ;)
    11 6
  • @Dutz,le-au vopsit in verde,d'aia le-au etichetat asa!
    2 1
  • tibi,iar scrii prostii.in titlu zici motoare alimentate cu hidrogen, iar in text sunt motoare electrice alimentate de pila cu hidrogen nu esti coerent.
    8 3
  • @quest
    s-a exprimat gresit.
    A vrut sa zica de pile de combustibil care alimenteaza cu curent motoare electrice.

    Insa si asa adevarul e cam asta:

    https://automotorsisport.ro/consumul-la-o-masina-electrica-vs-diesel-si-pe-benzina/?fbclid=IwAR1RkJmhr2OSgUhGW_sS5xRTEObOKQd0maHEXm7wSYblEwC5ctBSDnip9NY
    5 1
  • Edikkk
    Nu spune nimeni că capsulele presurizate în care se ţine hidrogenul - nu se pot recicla !! Aşa numitele pile de hidrogen...

    Nu spune nimeni că hidrogenul este produs printr-un proces industrial extrem de poluant cu masive emisii de CO și CO2, atât de mari încât maşina dacă ar merge direct pe gaz metan ar polua mai puţin decât cea pe hidrogen

    Nu spune nimeni că hidrogenul NU este produs prin electroliză din apă pentru că costul este mult peste dublu decât producerea poluantă din gaz metan şi abur

    Nu spune nimeni că toată mişcarea cu hidrogen este împinsă de marile companii petroliere care împing hidrogenul ca albastru dar de fapt e produs din gazul lor metan

    Nu spune nimeni că unitatea care transformă hidrogenul din pile în curent foloseşte platină - extrem de scumpă şi rară

    Nu spune nimeni că în cel mai bogat stat din lume (stat real nu Monaco, etc) California - staţiile de hidrogen sunt închise câteodată ca să nu devină bombe cu ceas şi că costul încărcării pe 500 km range te costă pe hidrogen de 3-10 ori mai mult decât pe curent electric

    Dacă e maşina pe baterii.... poluează bateria (deşi e fals, se reciclează, sunt foarte căutate) - în schimb pila de hidrogen NU se reciclează
    că poluează motorul electric - dar şi maşina pe hidrogen are motor electric
    că curentul electric pentru maşina cu baterii nu este 100% verde - dar hidrogenul de la maşina pe hidrogen este 100% POLUANT

    Tare le mai place să viseze unora şi mult le mai place minciuna

    Hai un an bun şi să vedem cenzura
    9 16
  • Seriff
    Edikk is back!!!
    7 4
  • KK. Bag samă că ești un deontolog în ale tehnicii da unul din ăla care în esență nu știe să folosească o șurubelniță dar vrea să le facă bine cu forța la toți. un fel de lenin dar cu chelia direct pe creier. Nici nu am citit decât 2 tâmpenii din diareea ta verbală ca să mă lămuresc că ai ajuns să faci politică în ceeea ce se vrea știință și tehnică.
    8 3
  • Orice alternativa e binevenita.
    4 0
  • Nu spune nimeni ”că capsulele presurizate” ar fi totuna cu pilele de combustie, ar fi o gogomănie la fel de mare cu a confunda troleele cu troliile, așa-i trollule?

    Până la rezervoarele de hidrogen, hai să vedem dacă palele eolienelor se reciclează.
    Sau de ce ”currently, only 5% of all Li-ion batteries are being recycled”, asta deși producătorii de electrice care trimit pe piață tone de baterii anual ne promit marea cu sarea?
    https://www.marketwatch.com/story/electric-vehicles-certainly-do-pollute-their-battery-packs-are-poised-to-be-one-of-the-biggest-new-sources-of-pollution-11634577011

    Nimeni nu spune că hidrogenul poate fi produs din biomasă (IEFTIN)
    https://www.rechargenews.com/energy-transition/-we-will-produce-carbon-negative-green-hydrogen-at-a-third-of-the-price-of-standard-renewable-h2-/2-1-1081044

    Sau că se produce hidrogen verde offshore, al cărui transport și livrare pe piețe e mult mai ușor de realizat decât liniile și distribuția curentului electric: https://www.siemensgamesa.com/products-and-services/hybrid-and-storage/green-hydrogen

    Nimeni nu spune că sunt în cercetare și dezvoltare o grămadă de soluții de catod fără metale rare, ceea ce de asemenea NU SE POATE SPUNE despre baterii: https://www.merckgroup.com/en/research/science-space/envisioning-tomorrow/scarcity-of-resources/sustainable-fuel-cells.html

    Și mai citez eu ceva ce nu spune nimeni, acest nimeni poluator al site-ului Automarket despre bateriile lui pe roți mințind prin omisiune despre alternative:
    ”developers are not satisfied, because they recognize that battery-powered electric cars are by no means the solution to every problem”.

    Și ca s-o lămurim și cu poluarea: ”A study by the Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems has shown that the ecological footprint of hydrogen-based fuel cell vehicles, including manufacture and disposal, is better than that of battery-driven electric cars with a battery capacity that allows for longer trips, i.e. exceeding 250 kilometers.”
    7 2
  • Edikkk
    dle Kap ştirile dvs sunt de genul "ar putea fi", "în laborator", "dacă... "

    Ce am scris eu sunt REALITĂŢI

    Cam asta e diferenţa.

    Dvs vă doriţi ca hidrogenul să fie verde dar e negru ca dracu, iar companiile petroliere profită ca să impună această minciună.

    Dacă eşti credul, să fii sănătos.
    3 8
  • Edikkk
    Aceiaşi minciună germană, în care Germania vrea să convingă comisia UE că transformarea unei foste actuale centrale nucleare pe gaz metan, să fie considerată verde şi să primească ajutoare de la UE !!!??!?!?

    Că deh, gazu produce cică 50% mai puţin noxe decât cărbunele

    Sunt sătul de minciuni gogonate care vor a fi trecute ca adevăr
    3 8
  • Pentru obsedații de electrice, iarba-i albastra și nu are rost consumul de timp pentru a-i convinge de nimic, ei știu tot chiar și viitorul.
    Pentru mine electricele sunt ca bitcoin, mulți le cumpara ca așa-i moda astăzi neștiind la ce sunt bune (la aproape nimic) și foarte puțini se folosesc de ei pentru a se îmbogăți.
    Sunt de 3 săptămîni in România și am văzut soarele in 2 zile cam 8 ore in total, iar vânt aproape deloc… in schimb am avut ceața și ploaie, adică condiții “ideale” pentru solare și eoliene.
    Fără centrale nucleare ne vom prăbușii la nivel planetar cel puțin in următorii 20 de ani chiar și fără mașini electrice.
    In rest sunt povesti… pentru cei care se îmbată cu apa.
    7 3
  • @Edikk - realitatea e ca atunci cand respiri, poluezi. Ce ar trebui sa facem?
    Minciuni gogonate sunt si cele cu salvarea planetei folosind bateriile. Putem salva numai iepurasii duracell cu ele.
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru