Germanii de la Porsche lucrează de zor la dezvoltarea viitorului Cayenne electric, cel mai puternic Cayenne de serie din istoria mărcii. Până la debutul oficial, un prototip camuflat se află într-un tur prin Anglia și, între timp, a stabilit două recorduri.
Cu această ocazie, constructorul din Stuttgart a publicat și o serie de imagini noi cu viitorul Cayenne electric.
Prima oprire a prototipului a fost la celebra urcare de la Shelsley Walsh, unul dintre cele mai vechi evenimente de motorsport din lume. Gabriela Jilkova, pilot de dezvoltare al echipei TAG Heuer Porsche din Formula E, s-a aflat la volan și a parcurs traseul cu o lungime de 914 metri în doar 31.28 secunde.
Ca să punem în perspectivă acest rezultat, noul timp de referință a fost cu peste 4 secunde mai rapid decât vechiul record pentru SUV-uri.
Tot aici, noul Cayenne Electric a stabilit un record pentru primii 18.3 metri (60 feet), pe care i-a parcurs în 1.94 secunde. Un rezultat pe care, de obicei, îl au monoposturile echipate cu anvelope slick.
Prototipul a fost echipat cu anvelope convenționale, de vară.Apoi, Porsche a vrut să demonstreze abilitățile noului Cayenne Electric într-o probă de tractare, mai uzuală pentru un SUV. Pentru asta, la volanul prototipului s-a urcat nimeni altul decât Richard Hammond, celebrul jurnalist auto britanic, fosta gazdă a emisiunilor Top Gear și The Grand Tour.
Hammond a tractat o mașină de epocă, care cântărește peste două tone. Dacă punem și greutatea remorcii, putem spune că viitorul Cayenne Electric a tractat, cu succes, circa trei tone. În funcție de versiune, SUV-ul cu zero emisii are o capacitate maximă de tractare de până la 3.5 tone.
Viitorul Porsche Cayenne Electric își continuă turul prin Anglia. Următoarea oprire va fi la Goodwood Festival of Speed, eveniment care se desfășoară între 10 și 13 iulie.
via Porsche
BEV-urile nu precupetesc niciun efort in a oferi noi conotatii pateticului...