Îmbunătățiri pentru BMW i3 și i3 S: baterie de 42.2 kWh și autonomie de până la 310 kilometri conform standardului WLTP

de Cornel Șocariciu
Vineri, 28.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a pregătit un pachet de îmbunătățiri pentru i3 și i3 S. Începând cu luna noiembrie, clienții vor putea opta pentru un acumulator cu o capacitate de 42.2 kWh. Astfel, autonomia lui i3 crește până la 310 kilometri, iar cea a lui i3 S ajunge până la 285 de kilometri. Valorile anunțate sunt calculate conform noului ciclul WLTP.

În urmă cu mai bine de 10 ani, constructorul german demara "Project i", un program prin intermediul căruia BMW a dezvoltat sub-brandul i și a dat naștere modelelor i3 și i8. BMW a continuat investițiile în electro-mobilitate, iar astăzi, nemții vin cu o serie de îmbunătățiri pentru modelul i3.

În 2013, în momentul lansării lui i3, bateriile utilizate de nemți aveau o capacitate de 22.6 kWh. Acum, producătorul german prezintă varianta echipată cu un acumulator cu o capacitate de 42.2 kWh. Noua baterie dezvoltată și produsă de BMW în cadrul fabricii din Dingolfing integrează 8 module, fiecare dintre acestea având 12 celule.

BMW i3 echipat cu noul acumulator este capabil să ofere o autonomie cuprinsă între 285 și 310 kilometri (consum mediu de 13.1 kWh/100 km), valori obținute în urma noului ciclu de testare WLTP. În cazul versiunii i3 S, noua baterie de 42.2 kWh este capabilă să suțină un drum de maximum 285 de kilometri (consum mediu anunțat între 14.0 și 14.6 kWh/100 km).

Sistemul de propulsie electric pregătit de BMW nu a suferit modificări.

În cazul lui i3, acesta oferă 170 de cai putere, în timp ce pe versiunea i3 S dezvoltă 184 de cai putere. BMW i3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.3 secunde, în timp ce repriza 80 - 120 km/h se desfășoară în 5.1 secunde. Varianta i3 S este capabilă să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde, în timp ce pentru repriza 80 - 120 km/h, modelul german are nevoie de doar 4.3 secunde.

Conform oficialilor germani, versiunile echipate cu bateria de 42.2 kWh vor fi disponibile începând cu luna noiembrie.

Tot din noiembrie, clienții vor putea comandat un pachet sport pentru varianta i3. Acesta include o suspensie sport (disponibilă standard pe i3 S), jante de 20 de inch și o serie de accesorii de caroserie vopsite în negru. Pe lista noutăților trecem și nuanța de caroserie Jucaro Beige cu accente Frozen Grey, dar și farurile adaptive cu LED și funcție Matrix pentru faza lungă.

Comentarii (10)

  • Pentru marile orașe este perfect un i3, dimensiunile mici îl recomandă, pentru cine merge 50-60 km pe zi, încărcarea se face o dată pe săptămână, singurul mare dezavantaj rămâne prețul, cu toate că este puțin probabil ca Bmw să facă profit cu acest model, mai ales că nu are caroserie clasică de oțel, plasticul ranforstat cu carbon nu este ieftin.
    12 1
  • ACE - Craiova
    Furnizorul testează un pachet compact de 100 kWh în BMW i3

    Eric C. Evarts
    7 septembrie 2018

    Folosind o nouă arhitectură de acumulatori, furnizorul de baterii BMW Lion Smart a umplut triplu capacitatea bateriei într-un BMW i3s.
    Bateria de 100 de kWh creată de Lion Smart oferă micii mașini de oraș o autonomie de 435 de mile (700 km) la o încărcare, în aceeași amprentă cu bateria originală.
    Lion Smart a dezvoltat un design modular de baterii, care face răcirea mai eficientă și elimină cablajul din interiorul ambalajului pentru a reduce greutatea, dimensiunea și costul.

    În cadrul acelorași dimensiuni, un pachet modular poate fi proiectat pentru a produce 101 kWh la 400 V, 98 kWh la 600 V sau 106 kWh la 800 V, în funcție de dimensiunile modulelor și de modul în care sunt conectate.
    Lion Smart numește modulele sale super-celule, care găzduiesc celulele bateriilor cilindrice într-un aranjament hexagonal.
    Compania spune ca super-celulele pot fi adaptate oricarui format celular cilindric, incluzand 18650s (folosite in Tesla Model Ses si Xes) sau cel mai recent design 21700 folosit in Tesla Model 3. (Tesla se refera la acesta ca la 2170 sau 21- 70.)
    Fiecare celulă are propriul senzor de tensiune și temperatură conectat și alimentat de polii celulei.
    Un nou sistem de răcire utilizează un agent de răcire în fază de schimbare care convertește dintr-un lichid în gaz dacă o celulă se supraîncălzește. Astfel, se concentrează puterea de răcire asupra celulei individuale problematice. Ventilele individuale din fiecare celulă pot elimina vaporii.
    Fiecare celulă are, de asemenea, o siguranță proprie, astfel încât celulele deteriorate sau supraîncălzite pot fi deconectate individual, fără a elimina un modul întreg sau pentru a reduce dramatic capacitatea întregului pachet.
    Nu vă așteptați să vedeți un pachet de baterii de 100 kWh într-un model i3 de la un dealer BMW apropiat, în viitorul apropiat.
    Lion Smart, însă, spune că are un contract cu un client pentru a-și dezvolta un pachet modular pentru un produs viitor.

    Evaluarea autonomiei de 435 mile (700 km) a modelului BMW i3 cu pachetul demo se potrivește exact cu autonomia menţionată de BMW pentru viitorul său sedan electric iNext (bazat pe conceptul său iVision Dynamics din 2017. )
    Coincidență? Tu decizi.


    http://www.evdriven.com/?open-article-id=8867937&article-title=supplier-tests-compact-100-kwh-battery-pack-in-bmw-i3&blog-domain=greencarreports.com&blog-title=green-car-reports
    13 3
  • 374159
    i3-ul normal (nu S) cu bateria de 42.2 kW mi se pare cea mai buna optiune din toate EV diponibile. Asta e valabil pentru mine, desigur.

    Iau in calcul aici: dimensiunile rezonabile (Leaf mi se pare prea mare), perfomantele dinamice foarte bune, pretul rezonabil pt o masina premium, autonomia suficienta, masa proprie nu prea mare, aspectul exterior inedit, care la inceput mi se parea cam ciudat, dar acum am ajuns sa-l ador, interiorul atragator, etc.

    Pe locul 2 ar fi Leaf, dar cum spuneam mi se pare cam mare si cam greu. E-pedal -ul mai incisiv decat la i3, e magic. Control total cu doar 1 pedala = adictie.

    Si mai astept cu mare interes EV-urile electrice de la coreenii Kia si Hyundai.

    Bineinteles ca si Audi e-tron si MB EQ imi plac, dar cred ca niciodata nu imi voi putea permite asa scoruri.
    7 0
  • @374...: Absolut de acord - i3-ul *normal* e f. sportiv la nevoie, iar cele 0,4 s în minus pt sprintul 0-100 nu justifică prețul versiunii S, mai setoasă și-n supt curent.

    Nici prețul nu-i gigantic la o... a doua vedere comparativ cu oferta de BEV actuală (norocul bavarezilor că Hyundai/Kia au termene de livrare pîn-la sfîntu așteaptă :-)), mai ales cu e-bonusul actual - cît o mai exista și ăsta.

    Inutil să repet totuși că mai e mult pînă departe (= generalizarea electro-mobilității), chiar dacă pt urbano-mobilii cu ceva dare de mînă un e-Smart începe să aibă noimă (fără eco-bonusul pomenit însă, nu tocmai.)

    Ca să n-o lungesc prea mult, nu trebuie uitat un factor subestimat de amatorii e-mobilității minimaliste: cu cît e mai mică autonomia unui EV (=baterie de capacitate mică), cu atît mai scurtă e viața bacteriei. :-)
    ...De ce? Simplu: fiindcă va avea de suportat de 2-3 ori mai multe cicluri de-ncărcare decît alta de capacitate dublă / triplă.
    Concluzie: undeva-cîndva, orice economie ne iese pe nas. :-)
    15 1
  • @KirotractorÎn teorie ai dreptate cu durata de viaţă a bateriei. Numai că la bateriile moderne ciclurile de încărcare nu mai sunt o problemă. Sunt deja destul de multe BMW i3 de 3-4 ani în piaţă care şi-au conservat capacitatea bateriei foarte bine.

    Problema la baterie e cu funcţionarea într-un regim de tempreatură extrem (supraîncălzirea, de exemplu) sau descărcarea completă. Cu un management termic sănătos poţi creşte mult durata de viaţă a bateriei. D-asta la telefon se duce un acumulator în maxim 2 ani, iar la automobil rezistă foarte bine o perioadă mult mai lungă.

    De aici şi răspunsul pentru @ACE - Craiova - o baterie mai mare nu e totul. E important şi cum o gestionez. Mai ales la puteri mai mari de încărcare, pe care le propun austriecii (parcă austrieci sunt) de la Lion Smart. Apropo, ei testau bateria, nu aveau un produs comercial care să şi facă faţă unei utilizări normale pe 10-15 ani.

    Şi dacă tot vorbim de baterii, cred că este interesant de observat că în 5 ani de la lansarea i3, s-a dublat capacitatea bateriei, volumul a rămas acelaşi, masa totală a maşinii a crescut cu aprox 75kg (cred că densitatea energetică per kg s-a îmbunătăţit puţin) şi preţul cu aproximativ 15-20%, inclusiv inflaţia din această perioadă şi un facelift care a adus mai multe tehnologii pe maşină. Asta spune foarte multe despre cât a evoluat tehnologia bateriilor.
    7 6
  • prostii_de_automarket
    "Noua baterie dezvoltata si produsă de NMW..." zău, bmw produce baterii? Sunt mai mult ca sigur ca bateria e cumparata de la ceva furnizori
    6 1
  • Kirotractor...dacă tot vorbesti de durata de viața, cum se explica atunci ca o baterie de hybrid (alde Prius) care se tot incarca si descarca in fiecare minuta de cateva ori primește garanție de 10 ani și rezista fara intervenții si peste 300 000 km ?
    2 6
  • @Alex.BMW: Nu vorbeam despre bateriile mici pornind de la i3 (care intră-n tagma EV cu baterie de capacitate medie), ci la modul general - actualul e-Smart putînd fi un exemplu. Ori VW e-Up.

    @Unu: Teoria ca teoria...darrr, dacă te-mprietenești (ca mine) cu anumiți mecanici care n-au atelierul la bordură,:-) afli că bateriile de hibrizi antediluvieni non-plug-in încă merg, dar la o capacitate remanentă mică.

    Chestie care se observă mai puțin decît la BEV pure (unde sub 80% din capacitatea inițială de stocare e o valoare critică) și nici nu deranjează prea mult - pînă la un punct.
    9 1
  • P.S. Că tot veni vorba de *baterii BMW*: i3 e echipat cu brii tip *pouch cell* dezvoltate ȘI fabricate... tot de sud-coreeni ;-) (Samsung SDI mai exact.)
    BMW i3 MY 2017 battery specs - equipped with a thermal management system:
    33.2 kWh (27.2 kWh available)
    96 94 Ah, 3.68 V cells in series

    ...Baterii remarcabile, cu 4,600 cicluri de încărcare la 25ºC pînă la *End-Of-Life* (EOL) = 80% din capacitatea de stocare (dincolo de care bateriile pot fi încă folosite, dar asta-i limita-etalon a industriei.)

    Calcule utile: BMW i3 (33 kWh) are o autonomie...teoretică, în fine, de 114 mile (183 km), așa că 4.600 cicluri ar echivala cu 524.000 mile parcurse (aprox. 843.000 km).

    ...Date pe care stimabilul @Alex.Seremet.BMW sigur le știa,;-) dar le-am reamintit aici ca și alții să le cunoască.
    Și să... re-cunoască faptul că, pe felia EV, Korea rules (v. Samsung, dar și LG.)
    7 1
  • @Unu (uitasem - scleroza, deh): La hibrizii *normali* (non-plug-in) pomeniți, un alt factor implicat în longevitatea bateriilor e descărcarea niciodată (aproape) totală a lor, din motive ușor de înțeles după studierea lanțului lor cinematic, total diferit de al BEV-urilor..

    ...Tehnologii pe care ar fi absurd să le detaliez totuși eu, un simplu chibiț fosilizat :-) p-un site presupus a fi de specialitate și-n plus realizat de tineri dinamici.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru