Feedback

Îmbunătățiri pentru Ford Focus: compacta primește motorizări mild-hybrid de până la 155 CP și instrumentar digital de bord de 12.3 inch

de Daniel Popescu, Foto: Ford
Luni, 22.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a introdus o serie de noutăți în gama Focus, printre care se numără versiuni mild-hybrid de până la 155 de cai putere și instrumentar digital de bord de 12.3 inch.

După Kuga, Puma și Fiesta, compacta devine al patrulea model din portofoliul Ford care primește versiuni mild-hybrid.

Astfel, actualul motor EcoBoost de 1.5 litri va fi înlocuit cu versiunea mild-hybrid la 48 de volți cu motor de un litru disponibil în versiuni de 125 CP și 155 CP, care oferă și un spor pentru cuplu de 24 Nm în anumite situații din trafic.

Ford susține că noile versiuni mild-hybrid îmbunătățesc consumul de carburant cu până la 17% comparativ cu unitatea EcoBoost de 1.5 litri și 150 de cai putere cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

De asemenea, americanii menționează o îmbunătățire a sistemului Start-Stop, care va reporni motorul în numai 350 de milisecunde.

Bateria la 48 de volți a fost poziționată sub scaunul pasagerului din față, astfel că spațiul pentru pasagerii din spate și capacitatea bortbagajului rămân neschimbate.

O altă noutate introdusă de Ford este un instrumentar de bord digital de 12.3 inch pentru versiunile mild-hybrid, care va oferi informații despre energia electrică stocată, dar și modul în care aceasta este folosită.

În plus, sistemul FordPass Connect va fi îmbunătățit până la sfârșitul acestui an și va include pentru prima oară notificările sistemului Local Hazard Information cu privire la evenimentele rutiere petrecute pe traseu.

Nu în ultimul rând, versiunile ST-Line și Active vor primi mai multe dotări standard, printre care se numără și acces fără cheie.

Via Ford

Comentarii (12)

  • Tudor Moldovan
    Hmm, deci sa inteleg ca in afara de ST asta va fi cel mai puternic Focus pe care il poti cumpara 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 155 de cai. Prea putina cilindree, prea putini cai. Varianta de 182 de cai merita pastrata in gama.
    13 6
  • lo-real
    ca sa vedeti ce inseamna manipularea prin marketing: sub pretextul unor noutati si imbunatatiri (un consum usor mai bun, un cuplu cu cativa Nm mai mare) ford elimina de fapt pe usa din dos o catastrofa de motor, ecoboostul de 1,5 litri. asa sunt ei, de cateva zeci de ani, cu o ciclicitate doar de ei stiuta, se simt obligati sa aduca pe piata cate o petarda, pe seama banilor si frustrarii cumparatorilor de buna credinta.

    si nici nu e prea vechi, fie vorba intre noi, dar atat de multe compromisuri au intrat in proiectarea lui, incat zici ca fata de ecoboostul de 1 litru, cel de 1,5 e conceput de alta firma, cu nicio legatura cu domeniul auto. nu-l regreta @Tudor Moldovan, ca nu merita.

    aviz deci pentru cei care gasesc sau vor gasi in anii urmatori acest motor de 1,5 benzina pe piata second hand !!! fugiti de el cat puteti, exista in schimb varianta 1 litru ecoboost, un motor reusit, inclusiv in varianta hibridizata. sau dieselurile, care provin de la PSA. francezii produc dieseluri excelente, dau clasa multora, pacat doar ca tehnologia diesel este tot mai marginalizata si interesul pe piata sh va scadea pe viitor.
    18 10
  • legionarul
    @lo-real....calm prietene, sunt detinator de 1.5 Ecoboost e drept cel de 150 de cai luat de noua masina si am trecut recent suta de mii de km. Am fost constient de la inceput de faptul ca nu are fiabilitatea unui motor aspirat si nu o are dar eu unul sunt extrem de multumit de masina nu am obiectii mari.intrand pe forumul ford romania nici acolo nu am gasit mari plangeri nici macar pt varianta de 182 de cai.nu sunt motoare care sa merite o excelenta clar dar ca si fiabilitate sunt tot pe acolo cu motoarele turbo pe benzina a altor producatori.conteaza mult cum le exploatezi si cum le intreti de multe ori in spatele unor motoare considerate catastrofe au stat soferi catastrofali care au crezut ca motoarele de astazi trebuie sa mearga la fel de mult ca cele de altadata si intretinute dupa ureche.nu ma refer la tine dar am cunoscut specimene de felul asta.si app motoarele diesel de la Ford nu mai au nici o treaba cu PSA-ul ultimul motor fiind cel de 1.6 Tdci urmatorul motor care la inlocuit cel de 1.5 fiind de provenienta Ford.
    18 4
  • Lucian
    @lo-real cat de slab informat esti. Motorul nu o sa fie scos decat de pe anumite variante de pe Focus el ramane pe ST Line si inclusiv pe Kuga 2020 asa ca nu are nicio legatura cu ce zici tu. Toata chestie este facuta pentru noxe si uniunea europeana ca sa reduca cifra de CO2 generala. Vai de picioare cand nu avem cap.
    10 4
  • @io-real
    Domnul inginer, imi cer scuze ca un om banal ca mine, fara prea multa scoala in ale mecanicii, o sa iti zica ca aberezi exagerat de mult. Imi cer scuze daca jignesc un asa mare expert ca tine, care ai facut 10 ani de inginerie mecanica la facultatea crestina Dimitrie Cantemir, dar o meriti. Am focus mk3 facelift cu motorul de 1.5,in 4 cilindrii, si de jumatate de an am si focus mk4 cu acelasi motor, dar in 3 cilindrii. Ambele motoare merg perfect, mk3 are 150000 de km, fara probleme, mk4, 20000km. De unde o scoti cu problemele la aceste motoare, doar tu stii
    11 5
  • @Io-real poti detalia apropo de "nenorocirea" asta de motor te rog? Am vazut atatea clipuri cu Fiesta in care era laudat 1.5 asta ca le am pierdut numarul. Ai avut asa ceva si s-a stricat dupa 2000 de km? Asa de povesti suntem toti satui...
    8 4
  • aaAlex
    @lo-real
    esti neinformat, motorul de 1.5 e scos pentru ca le strica cifra de CO2, n-are nici o legatura cu ce spui tu. N-ai nici o baza pe care sa sustii aberatiile scrise. Daca urmaresti forumul Ford o sa vezi ca mai multe probleme au fost la frate 1.0, decat la 1.6 sau 1.5. Sa-ti iei tu rasnita ca aia o sa te tina clar mai mult decat un motor clasic in 4 cilindri. Hai sictir!
    2 9
  • @aaAlex

    ce probleme au fost la rasnita aia de 1.0 ca pusesem ochii pe unul pe autovit, 110.000km, 4200Eu cu AC automat si alte cateva chestii
    6 0
  • someone
    ca sa va imp[ace pe toti, oare nu era mai bine daca hybridizau motorul de 1.5? puterea era mai mare, consumul si noxele mai mici, nu era rasnita, dar nici hidrocentrala
    10 0
  • Si uite asa, dupa politica si fotbal, romanul a ajuns expert si in masini. Eu personal respect, cu unele mici exceptii, doar opinia proprietarilor cand vine vorba de masini.
    5 2
  • someone
    de curiozitate, m-am uitat azi pe configuratorul ford romania: focus apare in continuare cu motorul de 1.5 ecoboost in ambele variante de putere
    2 0
  • andrei
    pe configuratorul de germania nu mai apare 1.5 ecoboost pe focus
    dar si preturile de germania sunt cam mari. 29000 cu ceva optionale e cam mult pentru 1.0 fie el si de 155CP.
    as zice ca daca la noi apare la vreo 19000 de euro pret final dupa reduceri ar fi ceva rezonabil.

    si am intrat pe articolul asta fiindca am un focus mk3 varianta de 1.5 180 cp second hand si in afara de consumul mare urban nu am ce sa i reposez. Si este second hand a fost masina de drive test deci destul de chinuit
    1.0 hibrid clar e o evolutie si l as cumpara peste vreo 2 ani daca as avea bani, ar fi prima masina noua pe care as avea o. As lua pentru sistemul de franare automata si spatiul interior mai mare decat la focus mk3
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru