Îmbunătățiri pentru Polestar 3: arhitectură la 800 V și încărcare cu 350 kW

de Alexandru Monenciu
Joi, 02.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul suedez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri majore pentru modelul Polestar 3. Vorbim despre o arhitectură de încărcare la 800 V, o putere de încărcare de până la 350 kW și până la 680 de cai putere.

Polestar 3 tocmai a primit un pachet major de îmbunătățiri. Înainte de toate, vorbim despre o arhitectură de încărcare la 800 V, ceea ce înseamnă că modelul cu zero emisii va putea fi încărcat mult mai rapid și la stații mult mai puternice.

Concret, puterea de încărcare a crescut până la 350 kW. Astfel, repriza 10-80% durează acum circa 22 de minute, cu 25% mai rapid decât înainte. Și autonomia, susțin reprezentanții companiei, a crescut cu 6%.

Bateriile au fost și ele schimbate. Polestar a optat pentru acumulatori CATL, litiu-ion, cu o capacitate de 92 kWh pentru versiunea Rear Motor și de 106 kWh pentru Dual Motor și Performance. Că tot am menționat, gama lui Polestar 3 a fost și ea simplificată și vor exista trei versiuni: Rear Motor, Dual Motor și Performance.

PÂNĂ LA 680 DE CAI PUTERE

Prima oferă 333 de cai putere, cea de-a doua 544 de cai putere, iar versiunea Performance dispune de 680 CP. Avem, desigur, și cifrele de autonomie: 604 km pentru Rear Motor, 635 km pentru Dual Motor și 593 km pentru Performance.

Mulțumită puterii mai mari pe care o oferă, de exemplu, versiunea Performance ajunge acum la 100 de km/h în 3.9 secunde.

Suedezii au pregătit o funcție automată care deconectează motorul de pe puntea față (în cazul versiunilor cu două motoare) atunci când nu este necesară "prezența" lui.

Tot în acest pachet major de îmbunătățiri regăsim și un procesor nou, Nvidia Drive AGX Orin, cu o putere de procesare mai mare: 254 de trilioane de operațiuni pe secundă.

O creștere semnificativă de la cele 30 de trilioane ale procesorului Xavier.

Am menționat deja despre cele trei versiuni disponibile. Suspensia pneumatică va fi opțională pentru versiunea Dual Motor și standard pe versiunea Performance. Totodată, această din urmă va putea fi recunoscută mai ușor după centurile de siguranță aurii.

Paleta de culori exterioare include acum o nuanță nouă, denumită Storm. Versiunea de bază primește o tapițerie nouă, MicroTech, în nuanța Charcoal și cu ornamente din aluminiu reciclat. Înainte, acestea erau opționale.

Trebuie menționat că îmbunătățirile de tip "hardware" vor putea fi instalate și pe mașinile deja existente, de la începutul anului viitor.

În ceea ce privește noile exemplare, acestea vor fi disponibile, mai întâi, în Marea Britanie. Ulterior, noul Polestar 3 va putea fi comandat și pe alte piețe.

via Polestar

Comentarii (3)

  • Jian de la Calafat
    Care-i explicatia pentru care ciocănelul lui Thor ii prioritizează pe cei care au volanul montat pe partea greşită?
    3 8
  • Cifrele-s remarcabile mai ales la nivel de baterie si incarcare. Dar atat timp cat "procesorul" a devenit o specificatie la fel de importanta ca trenul de rulare, nu vorbim de o masina ci de un computer pe roti. Masinile indiferent de cate brizbrizuri au, raman tot masini care au ca functie de baza deplasarea in siguranta si confort. Indiferent cate Tflops au.
    4 2
  • Teraflopșii sunt importanți pentru siguranța activă, cu ei se procesează datele de la senzori. Cu cât mai multi cu atât se pot ingera mai multe date și mașina ia decizii mai rapid, în condițiile în care o fracțiune de secundă poate fi diferența dintre viață și moarte.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru