Impactul COVID-19 asupra industriei auto din România: pierderi de producție de cel puțin 68.000 de mașini și peste 20.000 de angajați afectați

de Paul Cosma
Miercuri, 15.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Închiderea fabricilor auto din România a produs până acum pierderi de producție de cel puțin 68.000 de mașini, în timp ce mai mult de 20.000 de angajați au fost afectați de criza COVID-19, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. ACEA susține că aceste date sunt “conservatoare” și că impactul real este mult mai mare.

La nivel european, producția auto a pierdut aproximativ două milioane de unități din cauza închiderii fabricilor pe fondul pandemiei de coronavirus.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) spune că datele sunt în continuă actualizare, însă, până în prezent, peste 1.1 milioane de angajați au fost afectați de criză.

În cazul României, închiderea fabricilor Dacia și Ford a produs pierderi de cel puțin 68.000 de unități, conform ACEA, iar mai mult de 20.000 de salariați au avut de suferit. ACEA susține că datele sunt “conservatoare” și că impactul asupra industriei locale este de fapt mult mai mare.

Așa cum era de așteptat, cea mai afectată piață la nivel european este și cea mai mare. Germania a înregistrat până acum un sfert din totalul pierderilor de producție în Europa, iar peste 500.000 de angajați au fost afectați de criza COVID-19.

Dacia a anunțat că producția de la Mioveni va fi reluată gradual din 21 aprilie, pe “bază de voluntariat”.

Astfel, doar anumite linii vor funcționa, urmând ca producția să revină la parametri normali începând cu data de 4 mai.

Via ACEA

Comentarii (3)

  • @dan_grec.Sper din tot sufletul sa fie asa dar incep sa devin sceptic la asta.Europa si-a cam pierdut know how-ul,nu prea mai stie sa faca nimic in afara de niste produse scumpe de nisa(cum sunt turbinele industriale de exemplu).Cu ce oameni? Suntem putin ai dracu in Europa,restul e balast,doar daca ma plimb pe strada prun Paris si vad ca nu prea au mai ramas Europeni.2 Din pacate,sub ochii ingaduitori ai babei neomarxiste Europa,Chinezii au cumparat afacere cu afacere si chiar industrii intregi. Cel mai mare producator de roboti industriali,aia de sudeaza caroseriile din toate fabricile europene,KuKa, apartin 100%de chinezi.Pana si pompele de beton facute in Europa,Putzmeister,tot ale chinezilor sunt.,Pireli tot al lor,o pot tine asa ore intregi cu exemple.Incepem sa devenim insignifianti,asta s-a vrut.Le-au dat galbejitilor tehnologia albilor,i-au impins cu min 400 de ani in fata,acum culegem roadele prostiei. Pe cei din CE ii intereseaza curbura castravetelui,educatia sexual minoritara in scoli,feminism,marxism si alte mizerii care nu tin de foame.
    17 3
  • Pentru cineva care citeaza promotori ai putinismului si neocomunismului as fi mai atent cu pianu ala. As mai adauga ca in Europa se face cercetare la greu in automotive. Dar este partea a 2 a, pentru ca nu se vede decat daca ai ochii unde trebuie si nu in.....
    4 10
  • netam-nissan
    nu pricep neam despre cine zice dl fanel ca e marxo-maoist dar nici la ce parere raspunde dl tatraurs, daca nu cumva vorbeste singur... periculos mai ales in somn cu nevasta alaturi imi permit sa il avertizez ca eu am patit-o mai demult
    dupa mine le zice insa bine si sigur dl grec_dan la fel scria adevaruri daca a fost sters.
    dar asta e viata cind stai acasa, scrii vrute si nevrute fiert in oala cu plictis data in depresie. hmm, nu o fi si asta o manevra a lu okiu si timpanu sa cearna cine caraie mai tare nu doar pe net?
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru