Numărul stațiilor de încărcare în Europa, de 3 ori mai mic decât numărul mașinilor electrice pe șosea

de Tiberiu Safta
Miercuri, 01.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, numărul stațiilor de încărcare din Europa este de 3 ori mai mic decât cel al mașinilor electrice pe șosea. Organizația atrage atenția că ritmul de instalare a stațiilor de încărcare noi este prea lent.

Anul trecut, mașinile electrice au avut o cotă de piață de 12.1% în țările membre Uniunii Europene. Acest număr a crescut cu 3% față de nivelul înregistrat în 2021, iar trendul ascendent este evidențiat de vânzările de mașini electrice în perioada 2016-2022. Potrivit unui nou raport ACEA, vânzările de mașini electrice au crescut de 17 ori în ultimii 6 ani, în Uniunea Europeană.

În ciuda acestei creșteri semnificative, vestea nu este neapărat una bună. Asta pentru că, în același interval, numărul de stații de încărcare a crescut de numai 6 ori. Potrivit noului raport, în 2016 existau doar 77.038 de puncte de încărcare în toată Europa. Anul trecut, numărul punctelor de încărcare de pe Bătrânul Continent a ajuns la 479.396.

Dacă ne uităm la vânzările de mașini electrice, putem vedea că în 2016 au fost vândute 118.542 de astfel de mașini pe continentul nostru. Prin comparație, în 2022 au fost comercializate peste 1.9 milioane de astfel de automobile.

De aici putem deduce că, în prezent, sunt de circa 3 ori mai multe mașini electrice pe șosea decât stații de încărcare la nivelul Uniunii Europene.

Anul trecut, Parlamentul European a adoptat o măsură prin care toate statele membre UE, inclusiv România, vor trebui să monteze stații de încărcare la fiecare 60 de kilometri de drum până în 2026.

via ACEA

Comentarii (35)

  • Mircea Badea
    nu are nici o logica. statiile peco de cate mii de ori sunt mai putine?
    10 7
  • Seriff
    e nare logica ba are ca uite dai clic si faci trafic si comentam si de astea se activeaza inversunati anti ev si le cresc tensiunea
    8 4
  • Pentru cine nu are logică de obicei, normal că " nu are logică ", la stațiile peco alimentezi în 5 minute, la stațiile de încărcare nu prea, de aceea este nevoie de mult mai multe .
    10 7
  • Banditos
    @Mircea Badea

    cum zicea @dan_grc...la o statie cu 5 pompe (sau "pompe"), intr-o ora, cate masini termice poti alimenta si cate electrice?
    6 4
  • păi aşteaptă moca de la Tesla !! să îşi mărească Tesla reţeaua...

    Că de alde VAG, Mercedes, Stelantis cu miliarde profit trag mâţa de coadă
    9 4
  • Banditos
    Ce moca bai pufarina?

    Daca Tesla isi mareste reteaua cei cu alte marci trebuie sa plateasca. Deci singurul castigator ar fi chiar Tesla care poate, cu ocazia asta, sa ocupe nisa de servicii de alimentare si sa faca si profit de pe urma lenei altora.
    5 2
  • Iar tâmpenia cu numărul de prize.

    Din când în când mai intervin și mă repet.

    Hai să o luam altfel de data asta.
    Cumperi un apartament, casă, whatever. Îți vine construit cu un cablaj electric, prize și contor conectat la rețeaua de distribuție. Mai ai și un panou de siguranțe.

    Acum, niciun apartament n-are în fișa tehnică (!) cât poate să consume energie electrică în unitatea de timp, adică câtă putere poate suporta rețeaua internă.
    Dar, așa la construcție, sunt niște norme și se calculează, 3, 5 KW. Se pun siguranțele corespunzătoare.
    Dacă mai ai nevoie de ceva prize mai pui niște prelungitoare etc.

    Problema este evidentă, deși ai poate 20 de prize în casă, dacă pui aerul condiționat, mai pui cuptorul electric, mai pui mașina de spălat, un fier de călcat și un calculator de gaming în același timp în funcțiune sunt șanse mari să-ți sară siguranța.

    Are rost să întreb, dacă în condițile alea de consum mai bagi și un Spring la încărcat?

    Ce ziceți, mai suportă rețeaua uni apartament încă 6,6 KW?

    Înmulțiți acum cu un milion de Springuri și veți vedea că este necesară ADĂUGAREA unei rețele de distribuție suplimentare cât pentru 2 milioane de apartamente.

    De producerea energiei suplimentare nu mai vorbesc, am mai spus-o pe aici cu calcule ce și cum, dar imbecilii o țin pe alor, prize, prize, prize.
    10 8
  • Ei @ignis, te duci prea departe, ecologiștii au învățat că trebuie multe electrice, milioane de stații de încărcare, plus alte milioane de case ce încarcă de la priza, ce contează dacă suportă rețeaua, sau de unde vine curentul .

    Ieri am citit ca Liberty Galați, noua denumire a combinatului, redeschide un furnal modernizat, pentru producerea de oțel " verde ", cu poluare mai redusa, asta este partea buna, partea proastă este ca are nevoie de CINCI ori mai multă energie acest furnal, care nu cred că vine de la panouri solare .
    6 4
  • @agarici
    Cand VAG, BMW si Mercedes va dadeau dieseluri cu soft smecher, toti aplaudati si ii pupati in docs, ca de, "e" germani boss.
    Acum cand vin unii cu ceva nou si mai bun, iarasi trebuie sa fie romanul mai cu mot si contra.
    Bai baieti, oare cum se descurca olandezii, danezii, norvegienii, suedezii, finlandezii cu masinile astea electrice, mai ales ca ei au si autostrazi si ierni adevarate???
    Cum de la ei se poate si la altii nu???
    Si oare de ce aia au putere de cumparare mai mare si sunt mai luminati si noi nu?
    Oare cum de Romania e pe primul loc la accidente rutiere mortale in ultimii 6 ani si altii stau invers?
    Credeti voi ca petrec mai mult timp la incarcat?
    Uite cum fac ei: se duc la birou si cat ei muncesc 6-8 ore, masina se incarca. Ajung acasa si cat ei dorm, masina se incarca. Deci singura lor " problema" e cand pleaca la drumuri foarte lungi. Si pentru asta pot avea un PHEV si nu ii doare capul sau inchiriaza masina de 3-4 ori pe an daca pleaca in concediu si au nevoie.
    Deci agaricii gasesc mereu scuze.
    Voi stati la pompa cate 5 minute???? Pai mult baieti. Altii dorm si masina se incarca sau sunt la birou si masina se incarca. Si fara sa se murdareasca de motorina si fara sa puta.
    Cum vi se pare asta?
    Eu zic ca e treaba smechera.
    9 5
  • Nici o graba… Italia si Germania au anunțat ca nu susțin (adică blochează) decizia de a nu mai produce termice din 2035.
    O electrică astăzi nu prea are nevoie de stații publice, adică si-a luat electrică cine are casa, garaj si o folosește pentru utilizarea zilnică prin oraș sau distante de sub 100 km.
    Pe restul nu-i înțeleg de ce si-ar complica viața, dar fiecare are dreptul de a face ce vrea in limitele legii.
    6 8
  • Suntem anti prostie, ipocrizie si afirmații fără susținere, nu anti EV. Sunt milioane de produse pe piața, ce relevantă are dacă cineva este pro sau contra unui produs. Argumentele sunt relevante iar pentru EV nu exista argumente care sa determine mai mult de 10% din cumpărători (asta in Europa) sa-si ia o electrică (pur BEV doar 5%) si asta cu subvenții si ignorând ca vorbim de un val, adică Gadget-uri pentru unii. In restul planetei este mai mic procentul si unele țări sub 1%, excepție China unde in 2012 au fost aprox 12%.
    6 7
  • Flavius
    Modul in care este gandita astazi dezvoltarea retelei de incarcare a masinilor electrice este profund gresit. E conceput parca de oameni care ori nici macar nu au vazut in viata lor o electrica ) daramite sa foloseasca una si sa stie care sut CU ADEVARAT necesitatile) ori daca au , locuiesc la casa , au garaj si incarca noaptea. Cu siguranta niciunul nu sta la bloc , departe de parcare! Oricate statii de incarcare rapide (AC22KW) si foarte rapide (DC 50, 75, 125KW) vor fi insuficiente atata vreme cat nu va exista o retea de incarcare nocturna , de mica putere (3.7KW sunt absolut suficienti pentru incarcare pe timpul noptii, nimeni nu lasa sa se descarce sub 20% decat daca are undrum lung de facut) Astfel , avand asigurata incarcarea la putere mica pe timpul noptii , statiile mai puternice ar ramane doar pentru: 1.-TRANZIT ; 2- PANA PROSTYUL:UI ;3- Situatiile , mai rare , in care ai de mers mai mult decat de obicei si risti sa ramai fara curent in cursul zilei. Daca ar exista o astefl de retea necesarul de statii rapide/foarte rapide ar fi mult diminuat.
    8 2
  • @dutzu
    majoritatea lumii civilizate sta la case, inclusiv au sau pot sa-si puna panouri. pe masini se pot pune panouri. tu stai la subsol?

    iar reteaua electrica casnica sta mai mult nefolosita, ca nu-ti merge cuptorul si ac-ul 24/24 365 de zile/an.
    3 9
  • Flavius
    @@dutzu Nu mai fa pe desteptu' si nu te mai da balena ca nu e cazul! Nu esti nici una si nici cealalta! Majoritatea populatiei din mediul urban locuieste la bloc. Nu numai in Romania. In UE majoritatea populatiei ( 75% ) este populatie urbana
    8 3
  • Un studiu din 2021 zicea că 46% din europeni stau la apartament, aplicat la posesori de mașină nu am găsit.
    Numai că-n țările cu apă caldă ei plus mare parte din ceilalți au și transport public și-l și folosesc, deci nu prea au nevoie să dea zeci de mii de euro pe o hardughie cu baterii plus panouri ca să se dea cu ea în jurul casei câteva zeci de km ”gratis”.
    Așa că mai bine folosești transportul plus puțină mișcare sau ceva alternativ. Mișcarea ajută și creierașul agramat ("majoritatea lumii civilizate sta la case, inclusiv au sau pot") să evite scurtcircuite logice sau supraîncărcarea (mono)neuronală în sprijinul isteriei pro-baterii.
    3 3
  • Flavius
    @@dutz - In Romania 38% din populatie locuieste la bloc. La acest capitol cea mai tare in UE este Spania . Surprinzator , nu?.In Spania75% din populatie locuieste la bloc. Amarasteni rau spaniolii astia si necivilizati , nu ca tine.
    6 2
  • @capde..
    e punct bai zz-ule! europa cu apa calda sta mai mult la case(aia se plimba si mai mult), iar blocurile nu-s ca la noi oricum..
    2 2
  • Corect Kap.

    Diferenţa enormă între Vest şi Est, este că partea de blocuri din urban în Vest au reţea publică de transport foarte bună spre excelentă !!
    Iar apartamentele mult mai mari şi nu numără şi sufrageria ca şi cameră !

    La ei zici 2 bedrooms adică ai şi o sufragerie şi întradevăr dormitorul părinţilor, dormitorul copilului (dacă au mai mulţi copii se mută la 3 dormitoare aka "4 camere")

    Apartamentele din România cu media de 45 mp şi 2 camere sunt o porcărie.

    Da , o să mă înjure mulţi, dar mulţi în Vest au sufrageria de 30-40 mp iar un dormitor normal e de 16 mp,...

    Dar aşa îi place românului să se laude cu ce are, ceea ce nu e foarte rău, dar nici să ne dăm în stambă !

    Degeaba românii sunt 95% propritari, dacă sunt proprietari pe 45 mp - 1 bedroom.

    Este hilar.

    Apoi dezastru din noile clădiri, nici măcar bucătarii separate cu ferestre... Nimic... Fără fereste şi "open space"

    Măcar dacă acel open space ar fi de 40 mp !! dar e de 15-20 maxim.

    O porcărie, datorită prostiei şi sărăciei.
    5 8
  • @Flavius

    Spania.... una sunt apartamente de 80-100-120 mp în blocuri superbe de maxim 4-5 etaje în Barcelona, Valencia, Madrid cu metrou şi copaci mari toată strada şi alta sunt blocurile din Ferentari sau ghetourile de 10-12-15 etaje cu nume de kk englezeşti gen kk garden RESIDENCE

    Că e musai că dacă e kk să aibă nume străin, mă 'nțelegi?!

    Hai bre...
    5 7
  • Flavius
    @Mike Subiectul era altul si indrepti discutia si comentariile intr-o directie care nu are legatura cu subiectul. A comparat cineva calitatea apartamentelor de acolo cu cele de aici??? Despre asta crezi tu ca era vorba sau despre faptul cxa CEI CE LOCUIESC LA BLOC LASA MASINILE NOAPTEA IN PARCARI PUBLICE FARA A AVEA POSIBILITATEA SA LE INCARCE cand dorm si masinile oricum stau degeaba si asfel sunt pusi in situatia de a ocupa ziua statii rapide care ar putea deservii pe altii care chioar nu ar avea alta varianta(vezi cele trei situatii din mesaj)! E chiar asa de greui sa intelegi care e subiectul????
    7 2
  • Seriff
    @Flavius esti nou pe aici? Personajul Mike, cel cu care incerci tu sa ai o discutie e doar un troll spalat pe creier de revolutia electrica, oricate argumente i s-au adus de-a lungul timpului, el e orb si atat stie: DPF OFF, DIESELGATE, MASINA ELECTRICA E VIITORUL, PANOURI SOLARE.
    Si prostiile astea le repeta de ani de zile zilnic.
    Sa incerci sa discuti cu el e ca si cum ai discuta cu un perete, nu iti bate capul.
    9 5
  • @flavius
    ai auzit de densitate pe km2? si stii cat soare are spania? daca pun panou pe acoperis si capota nici nu le mai trebuie priza.
    2 5
  • Flavius
    @flavius Si marmota ce mai face?
    5 2
  • @Flavius

    La subiect.... ok...

    1) ai auzit undeva pe lumea asta, din ţările care folosesc multe electrice, că au avut vre-un dezastru sau chiar vreo problemă cu privire la energia electrică de livrat pentru încărcare ???

    NU ! Nici SUA, Canada, Olanda, UK, etc încarcă maşini bine mersi, nu e penurie de curent, nimic, nu se topeşte reţeaua, nu moare nimeni.

    2) tu crezi că toţi cei sute, mii de posesori Dacia Spring stau la case ?!
    majoritatea stau la bloc !
    Se duc la mall, super market oricum cel puţin de 2 ori pe săptămână şi încarcă cât timp îşi fac cumpărăturile.
    Şi la drum lung, găsesc ei, să te duci la mare să vezi la Hoteluri Spring de Arges, Brasov şi alte judeţe departe de mare.

    Crezi că le-au adus pe platformă la mare, ca pe Bentley ?

    În timp ce unii se plâng aici ca nişte babe, alţii şi-au luat Spring când erau 6.000€ cu bonusul şi le folosesc bine mersi.

    Alţii care doar merg la drum lung o singură dată pe an, stau cu dieselul de juma de milion de km, mereu în service.

    Ce dreaq...
    3 7
  • Flavius@Mike
    Tot la subiect: 1-Mă confunzi , nu am pomenit nimic despre topitul sârmelor! 2-Sigur nu ai electrica sau ai și nu stai la bloc: Da , sunt o mulțime de Springhisti care stau la bloc. Aici și nenorocirea: nu se pot incarca decât de la priza de la supermarket DAR NU IN TIMP CE FAC CUMPARATURILE !!! Din cauză că nu trag decât 6.6 kw din statia de AC deși statia poate 22kw , stau băieții cate cinci ore. ( A mea baga in 35 minute cat Șpringul in doua ore Da , eu chiar o încarc in timp ce fac cumpărăturile!) Prin urmare pleacă de acolo și , după ce că le trebuie cinci ore se întorc atunci când le vine bine( unii o baga in priza seara la 8-9 și se întorc a doua zi dimineața!!!!) Să nu mă iei cu fenta aia că are Springu' și încărcare rapidă de 30kw, aia e la DC și la DC curentul e mai scump cu 50% fata de AC și nu se baga nimeni acolo decât dacă e in tranzit și nu are timp. Până și aia care au id3, I d4, Mercedes eqs fac același lucru , se incarca la AC că e mai ieftin!!!!! Și aia au nevoie de câte șase ore!!!!!! ( Nici ei nu au pe AC 22kw , cică AC e pentru încărcarea la domiciliu și ajung 7.4 kw!. Da' ce te faci in puii mei când domiciliul e la bloc și nu ai priza de niciun fel în parcare????
    5 1
  • „Începând cu data de 9 martie 2023, va fi necesară o plată pe kW/oră în timpul încărcării cu Supercharger”, spun cei de la Tesla, într-un e-mail trimis posesorilor de mașini ale companiei.
    "Nu a fost comunicat tariful, dar sursele spun că va fi în jurul a 2,5 lei/kwh."
    https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26117312-tesla-motors-anuntat-nu-mai-gratuita-incarcarea-masinilor-statiile-rapide-superchargers-romania.htm
    2 2
  • Daca-ți spun unde stau, o sa spui ca ma dau mare… ;).
    Ai dat-o la plesneala si a ieșit nasol.
    Nici măcar nu aduci o completare sau sa spui ceva diferit referitor la ce am spus.
    Altfel spui ești în plop, sau frustrat pe propriile tale limite.
    La casă se consideră si cei care locuiesc in “case” cu 4 apartamente, duplex sau in chirie, adică mai greu cu panourile ca vorba ta unii stau in “beci” (măi bogatule ce ești…)si acoperișul lor este apartamentul de sus… hai ca te prinzi ca te-am făcut ipocrit si bădăran, pardon tu te-ai făcut, eu doar am subliniat ca ai dreptate așa ești.
    Dacă luam strict cei care stau la casa (individuală si proprietate personală) si-si permit o electrică cel mai probabil coboram bine sub 20%, pararea mea, pentru ca nu exista o statistică in acest sens (sau eu nu am găsit-o).
    PS scrie tu cu “porecla” ta că-i mai bine… măcar să nu ma mai obosesc în a-ți citi inepțiile (așa se scrie ați in acest context)… ca sa-i mai scutesc pe unii de lătrat.
    3 3
  • Sherif, te contrazic… de perete se mai prinde una alta, da de troll NU ;)))
    Deci, sa nu “jignim” pereții.
    2 3
  • Sheriff
    MASINA ELECTRICA E VIITORUL, PANOURI SOLARE
    5 1
  • URA… URA!!!!
    1 0
  • @Flavius

    Ce treabă ai tu cu cei cu Spring???

    Dacă ei şi-au luat şi le place Spring (că nu îi forţează nimeni), ce te deranjează pe tine când încarcă, cum încarcă ??!!

    Încarci tu mult mai repede... Foarte bine !

    Nu are nicio legătură.

    Stai la bloc şi vrei să încarci cu cablu din balcon până la parter ca ce ? Că e mai ieftin...

    Dar eşti pensionar cu pensia minimă? Care este problema ta??

    Încerci să demonstrezi că nu se poate ??!

    Acum hai să fim serioşi, cine îşi ia o electrică de 35.000€ - 70.000€ e aşa sărac că stă în priza de la bloc ???

    Sau l-a costat maşina mai mult decât apartamentul ???

    Hai dom'le... ce dreaq...
    1 3
  • @dutzu
    https://ceenergynews.com/renewables/renewables-historically-overtake-gas-in-eu-electricity-generation-says-report/
    2 0
  • Lower electricity demand also helped reduce the deficit, the energy think-tank added. EU electricity demand dropped by 7.9%. Citește si înțelege tot… dacă nu ar fi scăzut cererea si din contră ar fi crescut cu 10% cu ce s-ar fi acoperit regenerabil sau gaz? In fine… partea buna ca avem mai multe panouri, eoliene si mai este încă potențial, lăsând la o parte aspectele economice. Nici eu nu cred ca trebuie privit doar din aspect pur economic (si anume care electricitate este mai ieftină), dacă este regenerabilă atunci este de preferat chiar dacă costa mai mult.
    2 0
  • Flavius
    Cu tine se aplica textul din relama de la "Cavad'Oro"
    0 0
  • Flavius
    Era pentru Mike
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru