Europenii au cumpărat 1.422.628 de mașini noi în luna martie. Noile date furnizate de ACEA ia în considerare țările din Uniunea Europeană, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Numărul mașinilor noi a crescut cu 2.8% față de martie 2024.
Cele mai multe mașini vândute în prima lună a primăverii au fost cele cu motoare hibride. Mai exact, europenii au cumpărat 527.091 astfel de mașini, în creștere cu 24.5% față de aceeași perioadă de anul trecut. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, comercializate în 393.455 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 20.1%.
Mașinile electrice s-au vândut în 242.913 exemplare, adică un plus de 23.6%. Acestea sunt urmate de mașinile cu motoare PHEV, vândute în 119.398 de bucăți (+19.5%). La final, mașinile cu motoare diesel au fost vândute în 105.699 exemplare, mai puține cu 24.2% față de martie 2024.
În primele 3 luni ale lui 2025, europenii au cumpărat 3.382.057 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 0.4% față de aceeași perioadă de anul trecut. electrice au avut cea mai mare creștere, de 28%, în timp ce scăderea cea mai mare a fost la vehiculele cu motoare diesel (-26.3%).
Și aici, mașinile hibride au fost cele mai vândute, cu 1.214.728 de exemplare vândute (+20.5%). MașinileLa fel ca până acum, Grupul Volkswagen este lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 271.382 de mașini vândute de mărcile din cadrul grupului german în martie. Asta înseamnă o creștere de 7.8%. În primele 3 luni, grupul de la Wolfsburg a vândut 724.045 mașini noi, mai multe cu 4.8%.
Pe locul 2 este Stellantis, cu 173.080 mașini noi vândute în martie, mai puține cu 8.4%. În primul trimestru, grupul multinațional a reușit să vândă 450.814 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 14%.
Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 120.724 de mașini noi vândute în martie (+11.6%) și 312.983 mașini noi comercializate în primele 3 luni ale lui 2025 (+9.5%). Dacia a reușit să vândă 50.056 mașini noi în Europa, în martie (+6%), respectiv 142.121 de mașini în primele 3 luni (+0.8%).
via ACEA
Si totusi oamenii le cumpara pe cele ELECTRICE si nu le mai iau pe cele DIZAL cu super autonomie, pe care le alimentezi la pompa in 2 minute si poti face mii de km...
Ceva pe undeva nu functioneaza.
Danut, Dutz, voi ce ziceti??? Ca vorba aia, au disparut subventiile si a fost iarna pana acum :))
Așa se întâmplă când șefii producătorilor nu ascultă de mine și investesc miliarde în mașini pe care nu LE VREA NIMENI.
Niște foci spălate pe creier care se vaccinează și își umple burțile cu cadavre. Și cu cicluri de găină.
Cifrele de vanzari prognozate de mine se adeveresc invariabil luna de luna, trimestru de trimestru si an de an, iar dieselul isi continua marsul triumfal zdrobind toate clasamentele si topurile europene.
Nu luati de bune cifrele vadit eronate din articol, trebuie sa ma credeti pe mine, solutia matura domina autoritar vanzarile cu procente de peste 98-99% in ciuda piedicilor puse de zabaucul De Meo.
Dacia, daca nu ar fi fost vaduvita in mod ticalos de motorizarea dCi, ar fi putut fi parte la acest veritabil tur de forta al inventiei lui Rudolf Diesel, dar in conditiile date, nu-i ramane decat sa se zbata pe buza falimentului care bate la usa, clopotele deja suna asurzitor pentru Dacia.
Batalia a fost pierduta, iminentul este aproape si desi nu vreau sa fiu partas la acest teribil sfarsit ce poarta amprenta despotului De Meo, am sa continui neabatut sa furnizez ca si pana acum cele mai profunde si certe informatii cu putinta.
Toate focile alea nu mai cumpara electrice si revin in masa la diesel.
Cifrele de vanzari arata clar ca au scazut drastic vanzarile de electrice si au crescut numarul de dieseluri vandute.
Se vand alea DIZAL ca painea calda, la talcioc si de catre samsarii care inca prostesc papagalii ca tine ca merg bine.
Chiar nu poti sa te bucuri de volanul care-l tii in mana si sa-ti vezi de treaba? Pe bune, cat de seaca trebuie sa-ti fie viata, sa jubilezi la niste cifre de vanzari care nu depind cu nimic de tine.
Ma gandesc cat de asanata ar fi sectiunea de comentarii fara personajul trist, care trebuie sa-si verse obsesiile plictisitoare ani de zile la orice stire pro electrice.
Am masina electrica si fara indoiala ca sunt in luna de miere. Totul nou, miroase frumos, liniste, putere, eleganta, face tot ce-i zic, imediat etc. Dar inca n-am dat de problemele lor specifice. Inca, masina mi se potriveste perfect la stilul de viata si nevoile curente.
Sincer, am liber sa-mi iau un CLS sau S Class Executive (second hand decent, NU NOU) asa cum le-am visat ani de zile. Dar mi s-a dus orice interes pentru motoarele cu combustie. Chiar si pentru incredibilul Mercedes. Daca am gasit un deal bun la electrica pe care o vreau, am dat C Class-ul fara sa clipesc.
Dar ... ma intereseaza un zero barat sa ma apuc sa fac misto pe-aici de oricine prefera motoarele pe combustie. E cea mai stupida pierdere de vreme sa ma frece pe mine pe ce isi cheltuie banii niste colegi de discutii pe Automarket.ro. Nu e nevoie decat de o umbra de inteligenta sa-ti dai seama ca oricine in jurul tau are alte prioritati si circumstante decat tine. Sunt comentarii anti-electrice? Care-i problema? Chiar trebuie pumnul in gura la orice nu seamana cu tine? Motoarele ice au spre 150 de ani de la inventare, au sute de milioane de fani in lume. Au avut farmecul lor. Acum vine altceva. Maine o sa fie iarasi ceva nou. In timpurile moderne totul evolueaza cu viteze ametioare. E greu chiar si pentru un specialist in domeniu sa tina pasul cu noutatile, dara-mi-te pentru omul de rand care isi vede de viata asa cum poate.
Sincer, eu unul nu mai am energie. Pur si simplu e cel mai bine sa te lasi pe spate in fotoliu, sa faci ceea ce e important pentru tine si familie, iar in rest, fiecare cu pacea lui :)
Ce i-ai mai fi certat tu dacă erai prin preajmă...
Astia sunt penibilii si prostii Europei, ei care importa toate troacele obosite diesel. Si nu am avea vreo problema daca si-ar vedea de treaba si ar conduce linistiti. Dar sunt multi retarzi care vor sa se faca remarcati cu jafurile lor imputite, facand galagie si liniute.
Volvo a zis 100% electric in 2028 cel tarziu, s-au sucit, n-a zis nimeni niciodata ca dau faliment ca nu mai au diesel, doar ca vor avea scaderi, vezi ca au scaderi acum, inteligentule obsedat de Volvo .
Cand electricele scadeau dupa un semestru spuneati ca nu are sens de concluzii, sunt perioade si perioade
Termicele domina copios piata, hibirdele de toate felurile nu sunt electrice, mild hibridul este in crestere, inclusiv diesel, va duceti non stop dupa fenta ca mild hibrid este un hibrid, nici nustiti ce motorizari sunt acolo, va spun eu diesel, tot ce-au scos germanii in ultimii ani pe diesel, absolut tot este mild hibrid, deci HIBRIDE, dieselul pus separat sunt cele fara acest sistem, motorizari mai vechi, utilitare in specia
Cresterile de acum la electrice sunt recuperari ale scaderilor de anul trecut in Europa, mare branza, radeti ca maimuta la circ cand vede banane .
Ai puṭintica rǎbdare, stimabile!
Hai, ne vedem luna viitoare.
Motorul electric are vreo 200 de ani si nu a nascut pasiuni aprinse pana acum. Si nici nu va naste de acum incolo pentru ca nu are cu ce. Un rotor pe doi rulmenti.
Si dincolo de pasiuni sau lipsa lor, ICE pune painea pe masa si haina pe om de vreo suta de ani iar motorul electric tine lumina aprinsa tot cam de pea atunci.
Inteleg c-ai fost plecat o perioada, dar "comunitatea" a trecut de mult prin discutia si argumentele pe care le invoci. E in regula sa nu-ti pese de ce isi cumpara unul sau altul atat timp cat ei cu banii lor isi cumpara ce vor. Dar cand pentru electricele unora se baga mana in buzunarul tuturor, ceva nu e in regula. Si cand guvernantii dicteaza cum vor ei ce se va mai vinde din momentul x in colo iarasi e problema pentru ca electricele nu sunt pregatite pentru momentul acela care e practic la o generatie distanta. Si toate actiunile astea se fac intr-un scop in care nimeni (inafara unui grup de fanatici climatici) nu mai crede cu efecte oricum invizibile generatiei noastre.
Asa ca echilibristica pe care-o faci e tributara unei epoci trecute mult mai libere decat epoca actuala.
Industria petroliera este și a fost subvenționata cu multe miliarde anual, de multe zeci de ani, ca sa aibă ce pune pe masa votanții care lucrează acolo.
Diferența e ca acum se subvenționează eliminarea poluării din orașe, în timp ce pana acum (și încă) s-a subvenționat poluarea lor.
Și da, comunitatea a înțeles de mult treaba asta. De-aia câinii latră, caravana trece.
PS. Ce mai sice Șoșoacă? Sau acum te-ai reprofilat pe porumbelul ultras?
În București am consum de 9,8 litri/100 km, în afară 6,3 l/100 km.
Nu simt nimic de la prostia asta de mild hybrid, este o făcătură tehnică să fie acolo, să zică uite, e tehnologie nouă, reducem codoiul, salvăm planeta bla bla ba.
Dacă voi, deștepții, lingători de ursule și grete credeți că salvăm planeta cu electrificarea și downsizing-ul treaba voastră.
Dacă ți-ai luat mașină, s-a rupt filmu'. Oricum ai da-o, electrică, hibrid, pe combustie, tot aia e per global.
Numai procesul de fabricație consumă energie în draci. Sau credeți că tabla, plasticele, cauciucul și mai nou litiul cresc în ferme bio.
Dacă vreți să salvați planeta luați-vă biciclete și trotinete electrice, nu vă mai luați mașini.
Vreți să fiți eco și bio, treceți la căruța cu cai, la plugul tras de boi și la veliere.
Ups, dar stai... că boii trag bășini cu efect de seră, iar pentru veliere trebuie să tăiem pădurile
Subventiile la electrice au disparut in US din Ianuarie 2025. In Canada provinciile au inceput sa stinga lumina pe rand. Au mai ramas doar cele slab populate care mai dau ceva bani pe electrice, dar acolo vanzarile probabil ca sunt minuscule. Nu stiu cum e in Europa. Faptul ca se dau subventii la electrice e o greseala fundamentala, care trebuia oprita demult. Ca Romania vrea sa revina la subventii, nu face decat sa arate disperarea politica la apropierea alegerilor. Am inteles ca vin in curand.
Nu mai urmaresc stirile din Romania de peste 20 de ani si o fac nu din snobism, ci pur si simplu din zero interes, lipsa de timp si dezgust. Nu eram cu politica nici cand eram in tara, dara-mi-te acum :) Mai aud de Sosoaca, Johannis, Georgescu, dar mie nu-mi spun absolut nimic.
@alex, cred ca suntem pe aceeasi lungime de unda cu subventiile. Intr-o lume normala, ii scrii celui care te reprezinta in parlament ce vrei. Te poti duce chiar la un meeting local si-i spui personal ce te doare. Daca fac treaba asta 200-300 de insi, mesajul incepe sa fie foarte clar si trebuie inclus in campania electorala. Dar cumva am mari indoieli ca se aplica. Intr-o tara ca Elvetia, de ex, orice decizie e supusa unui referendum. De la cele mai marunte pana la cele vitale natiunii. Toata lumea isi da cu parerea, se compileaza rezultatele si se merge pe directia respectiva. Foarte simplu si eficient. De la sate, pana la metropole, toti au un cuvant de spus.
Dar Romania nu e stat federal, provinciile sau judetele n-au nici un fel de autonomie sau legi locale. Romania noasta draga e un stat feudal, aflat pe mana unui grup incarcerat in Bucuresti, care isi dau salarii babane, bonusuri si premii din bugetul national. E un furt legal, pe fata.
Iar vorbesc prea mult si fara rost ca babalacii :)
In plus, electricele nu poluează in orașe, acolo unde e otrava cea mai mare. Asta și Gâgă înțelege.