În premieră, SUV-urile au reprezentat peste jumătate din vânzările de mașini noi în Europa

de Alexandru Monenciu
Luni, 11.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celei mai recente statistici, în prima jumătate a anului, SUV-urile au reprezentat peste jumătate din vânzările de mașini noi în Europa. Este pentru prima oară când s-a întâmplat acest lucru.

Știm deja că de câțiva ani încoace SUV-urile au devenit tot mai populare.

Potrivit unei statistici Dataforce, în premieră, SUV-urile au reprezentat peste jumătate din vânzările de mașini noi în Europa, în prima jumătate a anului curent. Cota lor de piață a ajuns la 51%, față de 48% cât a fost în același interval din 2022.

Concret, în primele șase luni din 2023 au fost livrate 3.37 milioane de SUV-uri, cu 23% mai multe decât în prima jumătate a anului trecut.

TESLA MODEL Y, CEL MAI VÂNDUT SUV

Cu 138.152 de unități comercializate (+ 207%), Tesla Model Y conduce topul celor mai populare SUV-uri. Locul secund este ocupat de Volkswagen T-Roc, cu 104.465 de unități, iar locul 3 de Toyota Yaris Cross (96.849 exemplare).

În top 10 mai regăsim Volkswagen Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur și Ford Puma.

Din cele peste 3.3 milioane de SUV-uri, 1.133.822 de unități au fost reprezentate de SUV-urile de dimensiuni mici.

Cele compacte au strâns 999.568 de exemplare comercializate în prima jumătate din 2023.

În ceea ce privește mașinile "obișnuite", Dacia Sandero rămâne una dintre preferatele europenilor, cu 124.190 de unități comercializate în intervalul menționat mai sus. Europenii au mai preferat Opel Corsa, Peugeot 208 și Renault Clio, toate reușind să treacă de borna de 100.000 de exemplare vândute.

via Motor1

Comentarii (14)

  • inexorabil
    Am citit/auzit bine? Ah, da: CUV-urile. Preponderent liliputane…Special dedicate categoriei sociale tot mai “înfloritoare” şi mai “importante” a struţo-cămilelor, care vor musai să se simtă “înalte” (inclusiv sub aspect figurat) la volan (carevasăzică “deasupra” acelor “relicve” de “fraieri” cu sedan-uri) şi, totodată, să aibă consum “cu pipeta”.

    PS. Parcă mă şi izbeşte în mufarină principala “iesplicaţie” pro-anomalii pe roţi: “ie” practice, bre, adică “adaptate vremurilor”. Aiurea-n metrou! Pot oricât să burduşesc un break de stă mâţa-n coadă (bineînţeles, în break).
    “Da’ au gardă mai înaltă, deci nu agaţă dedesubt”…Te afli, totuşi, în oraş (unde se presupune că îţi petreci majoritatea timpului), iar una dintre pretenţiile civilizaţiei urbane consfinţeşte suprafeţele plane/plate, în general armonioase/prietenoase. Aşadar, dacă suferi de fobia bordurilor/gropilor, atunci nu eşti compatibil cu viaţa modernă…
    12 10
  • Andrei
    "Cu 138.152 de unități comercializate (+ 207%), Tesla Model Y conduce topul celor mai populare SUV-uri"

    E clar, "se duce în cap" Tesla.
    7 7
  • Banditos
    Un SUV/CUV intotdeauna e mai practic decat majoritatea configuratiilor. Raportat la aria ocupata un SUV/CUV e optim ca si capacitate de incarcare. Nu e la fel de fain de condus dar iti ofera o mai buna vizibilitate.

    Ii inteleg 100% pe cei care opteaza pentru o astfel de configuratie

    restul, ma rog, cate un ratacit pe ici pe colo...sta pe margine, sparge seminte si judeca optiunea personala
    13 10
  • AM cenzurează
    Pentru că asta se produce. Să scoată ăștia din nou niște monovolume mai arătoase și practice, că nu-i mai trebuie nimănui SUV. Majoritatea producătorilor fie ne-au lipit de șosea cu mașini cu gardă de 12cm, fie ne-a cocoțat în SUV.
    Un Touran cu 18-20 gardă și ceva mai arătos nu le-a trecut prin cap să facă. Apoi majoritatea suv-urilor vândute și t cu tracțiune față și nu vor părăsi asfaltul în vecii vecilor.
    5 2
  • Un SUV/CUV intotdeauna e mai NEpractic decat majoritatea configuratiilor.
    Un hatch normal sau un break e mereu mai spațios la interior la aceeași amprentă la sol.
    Jantele mărite cer evazări la interior care știrbesc spațiul, unele struțocămile au și variante 4x4 deci la toate echipările diferențialul spate va avea spațiu dedicat care va ridica podeaua portbagajului.
    Nu mai zic de Ford Puma, un Ka umflat cu proiectare de tot râsul care i-a procopsit cu ”spațiu suplimentar în portbagaj”, în fapt o anomalie de spațiu îngust pe care o marketează de parcă ar fi un plus nu un spațiu izolat pe care nu l-au putut integra cu portbagajul util.
    Greutate mai mare, anvelope mai late deci consum mai mare, spațiu interior mai mic ....practice de nu se poate SUV-urile, singurul ”avantaj” (și numai în ochii posesorilor) că se uită de sus la ceilalți...
    10 5
  • Mircea Badea
    mda, europa se maneleste tot mai mult.

    cand esti melancolic dupa pozitia din autobuz(nascut sarac), iti iei suv-ita cu prima ocazie.
    6 7
  • @inexorabil
    Lasand ca te afli in oras, chiar si afara. Cu dacia 1300 si 1310 se mergea pe coclauri offroad, fara sa agate. CHiar si cu masini moderne, gen hatchbackuri de dupa anul 2000.
    Ce se denumeste SUV in marea lor majoritate (nu sunt CUV, ca le lipseste latura de utilitate) sunt doar crossover, sau hatchback cu suspensie drumuri grele. Dar suna nasol si ieftin, ca si tara unde se foloseste este tot de lumea a treia daca ai nevoie de suspensie "drumuri grele"
    Deci zi-le suv, ca jurnalistii sunt cumparati si ei repeta prostia de terminologie.
    Ca idee, Tesla Model Y este 90% acelasi profil ca Ford Focus mk2 dar resized.
    Efectiv iei focus si tragi de colt si gen 10% obtii tesla model y.
    Adica un hatchback XL.
    Alea mai mari sunt hatchback XXL, caic iar nu prea au nimic in comun cu sportivitatea, si utilitatea este doar la dube.
    Suv putem denumi Ford Raptor, sau un Opel Zafira OPC, sau daca s-ar face Renault Kangoo RS, alea sunt masini denumibile SUV, Sport Utility Vehicle.
    4 5
  • inexorabil
    Cu riscul de a trece drept capsoman, mă “îndârjesc” să-mi menţin viziunea: CUV (City Utility Vehicle) este una, SUV…alta.

    S(port)-ul din acronimul SUV corespunde doar aventurilor 4x4 OFF-ROAD (subliniez) vizate “din fabrică”. În virtutea acestui considerent (incontestabil!), la ora actuală doar “americanele” (cinste lor!) Jeep Wrangler & Ford Bronco [apropo, ruşine…GM; logic ar fi să iasă pe interval cu “masculinul” Chevy K5 Blazer redivivus, dar nu se întrevăd şanse, câtă vreme în RenCen predomină marote stân(g)jenitoare precum feminismul…păi nu se înşelau cei care luau peste picior mastodontul din Detroit: “GM, An American Revolution”, “G” fiind format din seceră şi ciocan] merită calificate drept SUV-uri. În schimb, Land Rover a abandonat tradiţia (o notă proastă pentru conservatorismul englez; păi na! – câştigă…Soceng), japii s-au…prostit (păi cum, bre, să pui capăt unei legende a “coclaurilor” şi a motorsportului precum Mitsubishi Pajero?), iar “nonconformiştii” (în branşă) de nemţi mai pâlpâie prin G-Class (cât o mai dura şi această minune), în condiţiile în care foarte reuşitul VW Touareg (cu precădere prima generaţie) s-a “stins” şi el, urbanizându-se (adică se perpetuează numele, însă aceasta şi este: doar un nume).

    În fond şi la urma urmei, cam tot Globul (chiar nu mai prezintă importanţă punctele cardinale) s-a lăsat “contaminat” (inclusiv lumea bună a celor patru roţi) de CUVopatie. Cauzele le ştim (dar nu le digerăm!), aşa că dezbaterile pe temă par de prisos…
    “Toate-s praf… Lumea-i cum este… şi ca dânsa suntem noi” (Poetul, cu majusculă).
    4 3
  • Sunt fan caroserie SW, si printre avantaje se numără partea de consum in special la viteza mare, zgomot vânt mai redus, încărcare mai facilă fiind mai jos accesul dar trebuie să te cam aplici (deci discutabil), mai ușor de pus un hard top, de pus biciclete pe plafon… in rest spațiul “pare” mai mare la SUV-uri atât la interior cât si in portbagaj.
    VW Passat SW 586 litri, lungime 4,78 m
    VW Tiguan Allspace 700 litri, lungime 4,8 m
    Skoda Superb SW 660 litri, lungime 4,86
    Chiar am căutat anul acesta si am cam câștigat SUV-urile (am achiziționat un Allspace), și pentru că cine o folosește are deja o vârstă si clar accesul in masina cresc ca este un avantaj la SUV-uri, iar vitezele cam scad… este tot mai aglomerat cam peste tot. Alt plus este un acces mult mai fără griji pe drumuri forestiere mai ales cu 4X4 se poate merge pe anvelope all seasons si se mai salvează costuri schimbare, depozitare, echilibrare, înlocuire anvelope de iarna dacă “îmbătrânesc” (subiectiv, de acord).
    Poate tu ai identificat alte opțiuni care mie mi-au scăpat…
    4 3
  • Clique
    SUV-uri.... mda.. adică aceeași caroserie puțin mai ridicată, niște bandouri și gata preț dublu..
    Trend-ul ăsta a devenit enervant..
    98% din cumpărători, nu-și achiziționează SUV-uri pentru că într-adevăr au nevoie de unul, ci doar pentru "uitați-vă la mine sărăkiiilor"
    4 3
  • MicroP
    Caroseria preferată a femeilor speriate dar si a obezilor care nu își mai vad șurubelul de burtă. Suntem pierduți ca specie.
    5 4
  • inexorabil
    Că tot veni vorba de aventuri prin zone de relief ostil – la un moment dat, i-am mărturisit bătrânului (el fiind proprietarul T3-ului Syncro) : “Tati, noi suntem proşti?! Nu înţelegem ce comoară avem în mâini? Dacă am fi avut orgoliu – fiindcă doar bărbaţii adevăraţi îl au – n-ar fi rămas centimetru pătrat de drum montan românesc necălcat de roţile tancului nostru. Hai, schimbăm strategia!”…Şi a fost de acord. Astfel, am pus piesa rară (câte aşijderea în România?) la punct şi de acum încolo…liber la explorare (fiindcă mă bucur de o memorie de elefant, n-am uitat că am promis aici că voi deschide un canal de YT special dedicat “syncronauţilor” – deocamdată, este nevoie să efectuăm ceva trasee, că doar nu mă voi concentra pe limbuţie, mă rog, pură teorie).

    Cât despre “VW Bus Festival 2023”…ei bine, deşi am luat din timp bilete, nu ne-am prezentat! Intuiţia ne-a convins să renunţăm în ultima clipă. Ca să aflăm ulterior că, dintre străini, n-au participat prea mulţi şi s-a vorbit (inclusiv în megafoane) preponderent limba maternă. Deci nu ştiu de ce trăiam cu impresia că ne va aştepta un eveniment “global”. Practic, s-a “proiectat” mai mult pentru “de-ai casei”. Şi, oricum, clar că n-am fi avut timp să ne cunoaştem “fiecare cu fiecare” (şi ca identitate personală, şi ca schimb de experienţă, recte ca asimilare a tehnicii deţinute/întreţinute de alţii), fiindcă acesta mi s-a pare tot farmecul la întrunirile pasionaţilor (de aceea ar fi de preferat grupurile mai mici, organizate în cluburi).
    În fine: fuse, fuse şi se duse. Tot mai important este (cel puţin pentru tine) ceea ce poţi face tu însuţi…
    3 1
  • de acord. suvurile au avantajele lor practice incontestabile, nu degeaba se vand atatea. cine a detinut sau a avut pe mana unul intelege ce zic.

    faza ca cei care si le iau o fac doar pentru imagine e o poveste nascuta din frustrarile celor care o tot perpetueaza. nu exista asa ceva sau presupunand ca exista, ponderea astora e neglijabila.
    6 3
  • salutare ...

    am avut un golf IV ...
    acu am hyundai elantra touring (in europa e i30 cw) ...
    ulterior am luat santa fe XL ...

    motivul ?
    unde locuiesc nu pot sa imi tin o remorca, asa ca am mers pe ideea de masina cu 5 usi ... pe linga comisioanele saptaminale prin magazine, scoli la copii, etc, mai apar excursii sau situatii cind un volum de incarcare mai mare e mai mult decit necesar; daca as fi avut loc pt a-mi tine remorca, as fi luat o berlina sau cel mult un "break/wagon" ...

    santa fe, e cum s-ar zice suv ... mult mai spatioasa, awd, bla-bla ... intr-un cuvint, mai practica : cel putin asta e punctul meu de vedere.
    are si puncte slabe, cum nimic nu e perfect ... nu ma mai vaicaresc pt ca si asa nu ajung nicaieri ! :))

    da, as fi vrut sa am un off-roader capabil, gen jeep wrangler, sau range rover LR 3 sau 4 sau defender sau cine stie mai ce ...
    ba mai aveam in vedere o toyota 4runner ... dar nu a fost sa fie ... masinile astea sunt scumpe chiar si la mina a doua, plus echiparea suplimentara ...

    sunt multumit de santa fe, dar totusi e o masina de asfalt; nu uit asta ...
    ca proprietar de mai bine de 4 ani de suv, pot spune ca imi place, le gasesc utile, dar nu indispensabile; totusi, cind erau copilele mai mici aveam mult mai multe de carat dupa noi, si e f usor de incarcat/descarcat o masina dintr-asta !
    e drept, un minivan/microbuz e mai spatios(consumul e cam la fel), dar cum zicea careva pe aci, are garda la sol mai joasa si la noi iarna e nasol, plin de bolovani de gheata ce se desprind de pe masini ... cind eram cu golful pe toate le adunam !!! nasoale momente ! de aia am preferat suv in locul van/microbuz ...

    cit despre initiativa prietenului @inexorabil de a face un canal youtube cu vw-ul pe post de vedeta, ... abia astept sa ma abonez !

    drumuri bune tuturor !
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru