În urmă cu 30 de ani, Mazda câștiga la Le Mans cu legendarul 787B și al său motor rotativ

de Alexandru Monenciu
Luni, 28.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez de automobile aniversează 30 de ani de la victoria legendarului 787B în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acesta este unicul prototip cu motor rotativ care s-a impus în celebra cursă de anduranță.

După ce a cochetat de câteva ori cu motorsportul, Mazda a reușit în 1991 să câștige legendara cursă de 24 de ore de la La Mans. A fost pentru prima dată când o marcă japoneză câștiga pe circuitul francez, un record care a stat în picioare 27 de ani.

Victoria japonezilor a fost cu atât mai însemnată cu cât prototipul 787B a fost echipat cu motor rotativ (cunoscut pentru lipsa de fiabilitate).

Mazda a intrat în cursă cu trei mașini, iar cea care a încheiat pe primul loc a fost pilotată de Johnny Herbert, Bertrand Gachot și Volker Weidler. De-a lungul cursei, desfășurată în 23 iunie 1991, prototipul Mazda 787B câștigător a acoperit 362 de tururi.

Motorul rotativ, denumit R26B, dezvolta 690 de cai putere la 9.000 de rotații pe minut. Principala sa atracție era, însă, sunetul inconfundabil.

Acum, cu ocazia aniversării celor 30 de ani de la această victorie, Mazda a conceput o pagină web specială, unde poți afla mai multe despre cursă, despre prototip, cât și despre cei trei piloți care l-au condus la victorie.

via Mazda

Comentarii (11)

  • LUCCI LUCIANO
    De ce mai dați astfel de stiri? Bateria e viitorul....sau nu? Spuneți-ne....ce a castigat o lanterna pe roti?
    8 3
  • un motor rotativ poate fi si viitorul, ca generator de curent pt o masina hibirid, are f multe avantaje un astfel de motor. mazda deja scoate ceva asa : https://newatlas.com/automotive/mazda-mx-30-electric-plug-in-hybrid-rotary-engine/
    6 1
  • Costel
    D-le Monenciu,
    minunat ca va aplecati atentia spre cea mai notorie intrecere a motorsportului, 24H Le Mans, sper insa ca deshidratarea cu care s-a confruntat Johnny Herbert pe final de cursa, cea care a generat lipsa acestuia chiar si de pe podiumul de premiere, sa nu cumva sa devina contagioasa 30 de ani mai tarziu tocmai pentru sectiunea AM-motorsport, e cu adevarat blamabil sa devenim martorii oculari la asanarea informatiilor cadentate ale Marelui Circ.....
    3 0
  • Toshiro
    https://youtu.be/sxXtpMngivM?t=21
    0 1
  • nu voi zice nimic despre " un pagina web" , vreau doar sa imi reamintesc acel sunet deosebit in turatii maxime. ascultati-l ca merita
    4 1
  • Acum 30 de ani era ceva formidabil şi de lăudat

    Azi, să vorbeşti încă de un motor termic, care pe lângă poluarea gazelor toxice, mai poluează fonic puternic....

    Ce să zic, luați-vă casă pe zona aeroportului Otopeni, dacă vă plac zgomotele.
    2 12
  • @Edikkk, mi-am dat seama de unde ti se trage delirul acesta pentru masini electrice: e de la gazele de esapament pe care le inspiri in fiecare dimineata de la dieselul tau poluant. In plus, cred ti-a afectat si timpanele, ca ti se mai zice pe aici ca electricele au si multe dezavantaje, dar tu batman-batman.
    Si ai ajuns atat de rau incat la orice articol despre motoare otto/diesel, tu vorbesti despre electrice!!
    7 2
  • Wolfgang
    Bobletikkk,
    tu esti hipoacuzic sau chiar nu ai deloc ureche muzicala?
    Care poluare fonica, neastamparatule ?
    Urechile mele percep aceeasi incantatoare simfonie si la treizeci de ani distanta.
    6 2
  • Ce arfe aveti in cap...visati simfonii cand de fapt urla un motor de acum 100 de ani...wtf?
    get a life people...viitorul nu asteapta pe nimeni
    0 3
  • asa ti-au zis tie aia pe netflix?
    4 0
  • Seriff
    Daca si aia e poluare fonica, eu credeam ca site-ul asta e despre pasionati de masini, nu despre hipsteri deranjati de orice, ofensati peste masura de orice, aveti grija sa nu faceti accident cu trotinetele alea de popo
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru