Încă un SUV electric chinezesc în Europa: 489 CP și 483 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Luni, 19.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la Nio vor comercializa SUV-ul cu zero emisii EL6 în Europa, mai exact în țări ca Germania, Suedia, Danemarca, Norvegia și Olanda. Acesta oferă 489 CP și până la 483 de kilometri autonomie.

Modelele provenite de la producători din China au început să fie tot mai prezente în Europa. Cel mai nou este Nio EL6, un SUV cu zero emisii care va rivaliza, printre altele, cu Mercedes-Benz EQC.

Noul Nio EL6 are o lungime de 4.854 milimetri, o lățime de 1.995 milimetri, așadar este cu 80 mm mai lung și cu 105 mm mai lat decât EQC. SUV-ul este construit pe aceeași platformă cu sedanul ET5.

Modelul chinezesc este echipat cu două motoare electrice, care dezvoltă în total 489 CP și 700 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.5 secunde. Bateria are o capacitate de 70 kWh și poate fi înlocuită atunci când este goală.

Așadar, "încărcarea" durează mai puțin de 3 minute. Cu o baterie plină, Nio EL6 poate acoperi până la 483 de kilometri.

Pe partea de tehnologie, SUV-ul cu zero emisii impresionează, printre altele, cu un Head-up Display, faruri adaptive, funcție inteligentă de Start/Stop și nu mai puțin de 33 de senzori care "citesc" totul în jur.

Mai departe, EL6 are cel mai mare plafon panoramic din clasa lui (suprafața vitrată are un metru pătrat).

SUV-ul electric Nio EL6 va fi comercializat în țări ca Germania, Suedia, Danemarca, Norvegia și Olanda.

via Carscoops

Comentarii (22)

  • Cum de vand chinezii in Germania?
    Si masini electrice care nu au autonomie?
    Romanii ar trebui sa le explice la chinezi cum sta treaba cu cele mai bune masini din lume: cele germane cu motoare diesel.
    Cum sa te duci in Germania cu chinezarii electrice?chinezii astia nu fac si ei studii sa vada daca merge treaba inainte sa se bage in ceva?
    6 8
  • ai dreptate geniule. E plin de chinezarii in Germania.
    5 5
  • Octavian
    Nu vreau sa fiu RAU ( pt fani electrice ) dar personal mai bine aleg un LAND ROVER CU PROBLEME decât acest NIO.
    4 13
  • Seriff
    @mihai altceva mai sti? Ai aceeasi replica la orice articol, tu crezi ca masina asta se va vinde in Germania sau oriunde?
    Daca face 1% din vanzari in 2023 e sarbatoare nationala in China.
    Hai sa iti zic o chestie in caz ca nu stiai pana acum, faptul ca un produs se lanseaza nu inseamna ca se va si vinde.
    Daca tie iti place du-te si marca banul pe ghena aia chinezeasca.
    5 8
  • Trilulilu
    Mihai, lasă hne cu Germania că exemplu. Deocamdată ministrul economiei zice că Germania trebuie să aleagă între a-și încălzii cetățenii sau să închidă producția industrială. La producerea de energie electrică nu stau nici acolo pe roze, ba din contră, se estimează niște creșteri de prețuri de o să se ajungă că pe vremea lui Ceaușescu din cauza închiderii centralelor nucleare.
    Pe ansamblu UE și-a dat dat cu tesla-n ouă tăind-uși accesul la energie și resurse ieftine. Din cauza asta producătorii autohtoni vor fi mâncați de oricine produce în altă parte (China, Rusia, India, SUA etc).
    0 1
  • @Seriff
    Baietii abia isi fac intrarea pe piata.
    Dupa ce se mai lamureste lumea sa vedem daca germanii mai reusesc sa vanda la ei acasa.
    Deocamdata Tesla le-a demonstrat ca se poate. Urmeaza si altii.
    1% e destul de mult cred eu. Aia 1% inseamna ca renunta la dieseluri si trec la electrice. 1% NIO, 1% Tesla, 1% XPENG, 1% MG, 1% altii. Deci incetisor, incetisor scapa germanii de afumatori. Partea mai nasoala e ca le importa cocalarii. Aici e durerea mare.
    5 5
  • https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8&ab_channel=serpentza
    0 3
  • Ce 1% visati ma, baieti? Nio a vandut doar 44 de masini luna trecuta, in Germania. Dintr-un total de 246.966.
    Primele trepte ale podiumului sunt ocupate de VW (43.831 masini), Mercedes (27.911 masini) si BMW (27.489 masini).
    Auzi si tu, "chinezii vand in Germania".
    7 5
  • Ok am înțeles, tot mai multe opțiuni electrice, foarte bine… să vedem si vânzări ca lansări am văzut si multe scârțâie.
    Ce nu înțeleg, care-i scopul celor 483 de cai? Cu cine intră in concurentă? Cu AMG, M, Porsche turbo S?
    Cei 70 de kw nu ajung nici pentru 300 de km la peste 100 km/h.
    Chiar dacă îți poți schimba bateria, cum faci sa găsești una “plină” când ești pe drum exact acolo unde ți se termină ție si găsești taman una pentru NIO-ul tău (sau schimbi preventiv?), unii bagă halucinogene la greu ;)
    Pentru obsedații gen Mihai… ce legătura are acest “produs” cu diesel-ul? La tine toate-s varza in creier? Sau ți-au murit toți lăudătorii? Așa disperare pentru a fi validat ceva mai rar…
    6 5
  • Pentru Mike, chinezii își fac intrarea în Europa de vreo 10 ani, când am chef și timp pot să pun aici discuții de pe vremea când se intitula Edikk și multe alte nume :)
    5 4
  • You can see the same thing here in America. I worked for a huge car manufacturing company. They’ll park cars like this when there is some type of defect or needling repair. It is very common . I’ve parked hundreds of cars myself
    2 2
  • Din ciclul Electricele se vând ca pâinea calda… sold out-uri, si alte abureli.
    “Iată însă că grupul Volkswagen, confruntat cu aceeași scădere a cererii care se manifestă în toată Europa, inclusiv pe segmentul de electrice, anunță reduceri de 4.500 de euro, pentru prețul final, cu TVA, la toate modelele electrice din gama ID”… si nici nu suntem in Q3!!!!
    Indiferent ca o familie/persoană cheltuie 5.000 pe SH sau 20.000 pe una nouă (ma refer la mașini de volum), este o chestie serioasă si o alegere care se face la 5-10 ani. Fiecare își alege in limita posibilităților si acuma totul este disponibil pe piața. Electricele sunt subvenționate, se reduc prețurile, deci o sa fie plin peste tot…. Tot ma întreb până când “bogata” Românie va pompa subvenția nesimțită pentru mașinile celor câte deja au casa, alte masini șamd?
    Din toată lumea pe care o cunosc, o singura familie a renunțat la singura clasică pentru un Spring (subvenționat), ambii membrii sunt recent pensionați si stau la casă la 15 km de oraș.
    4 5
  • @dutzu
    deci nu cunosti lumea buna. :)

    subventia e una din putinele chestii bune de a fi colonie. si fiind mai saraci evident ca avem nevoie de subventii mai mari, doh!
    3 1
  • O sa-l pun la mai multe articole… cine știe poate obsedații prind ceva…

    https://www.biziday.ro/252600-2/
    1 4
  • Seriff
    @)01:53 subventia aia nu face decat sa ii ajute pe niste bogati sa isi cumpere niste jucarii electrice cu care se duc la piata, nu cumpara nimeni o electrica pe care sa o foloseasca fara sa aibe si o termica, e doar o japca din bani publici ca multe altele.
    4 6
  • @Seriff
    multa invidie ai pe bogati, iti iese prin toti porii, cum era celebra vorba pe aici...dar asta e, ncsf, daca ti-ar fi placut si tie cartea, probabil azi erai mai aproape de tabara lor. acum e tardiv, tot ce-ti ramane e sa urli a struguri acri cu diesel, kaufland, drum lung, plin in 2 minute, talpa, 800 km in weekend, cafea la mare :)))
    4 3
  • Seriff
    Stai linistit prietene ca imi permit sa imi cumpar masina electrica, as fi putut sa o fac pana acum, dar nu am ce face cu ea, in oras pot sa merg si pe jos, iar la drum lung e total inutila, nu am nevoie de masina sa ma duc la mega image, bine ca esti tu destept, eu macar mi-am luat masina noua cu banii jos, tu ce masina ai? Pun pariu ca ai da orice sa iti iei un golf 4 diesel, hai ca vad ca esti destept, ia zi-mi si mie de ce electricele abia fac 10% din vanzari in Europa daca sunt asa de bune si de cautate?
    1 3
  • Seriff
    Si da, nu mi se pare normal sa primeasca 11400 euro un om care isi cumpara Tesla de 60.000 euro doar fiindca ii e sila sa se duca 2 km pe zi dus intors, daca tie ti se pare, e problema ta de spalat pe creier incapabil sa gandeasca pentru el.
    1 3
  • @sheriff
    dar niste meditatii la bio si fizica iti permiti? poate poate..pe yt la ce te uiti?
    1 2
  • Seriff
    @01:26 imi permit, stai linistit, muncesc si castig bine, nu imi duce tu mie grija, am luat masina noua din banii mei fara credit, mai ai pana sa ajungi la nivelul meu, ca vad ca tot imi porti de grija, ai mult timp liber in timp ce astepti autobuzul in statie.
    0 1
  • Banditos
    @01:26

    acum sincer sa fiu, la ce vocabular de max 100 de cuvinte, mentalitate de inghesuit si obsesii si dureri de cap ce nu il privesc pe omul nostru am mari indoieli ca isi poate permite masina electrica si ca EL (personal) a cumparat masina cu banii jos. Mie imi miroase a fanteziile unui prepubertar care se lauda cu banii parintilor si in cel mai fericit caz, se invarte intre "cei mai mari" si beneficiaza de munca altora. Asta daca nu e un simplu taximetrist care traieste intr-o lume paralela.

    in fine, o Tesla e 35.000Eu nu 60, neaparat.

    din putzul gandirii....sau daca nu e alb e negru, sigur: "nu cumpara nimeni o electrica pe care sa o foloseasca fara sa aibe si o termica".
    0 0
  • Seriff
    @Banditos, nu ma cunosti, asa ca nu iti mai da cu parerea despre mine, doar fiindca nu vreau sa imi cumpar masina electrica, nu inseamna ca nu imi permit, din partea mea sa isi cumpere cine vrea ce vrea, eu macar am avut curajul sa spun ce masina am, in rest toti astia care promoveaza electricele pe site nu scrie unul ce masina are, pun pariu ca maxim 1% au ca singura masina o electrica, dar ei vor sa se interzica termicele, sa dispara diesel, sa isi bage teava de esapament in masina toti cu termice, daca asta e o gandire sanatoasa si normala e grav.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru