Înmatriculările de mașini au scăzut în Franța cu 72% în luna martie: showroom-urile au fost închise din 16 martie

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 01.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de mașini noi au scăzut în Franța cu 72% în martie comparativ cu perioada similară a anului trecut, după ce showroom-urile au fost închise la jumătatea lunii din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Franța este prima piață majoră din Europa care anunță datele despre înmatriculări pentru luna martie, în contextul în care piața auto s-a prăbușit din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Potrivit datelor oficiale publicate de Comitetul Constructorilor de Automobile (CCFA), francezii au înmatriculat în total aproape 63.000 de unități, în scădere cu 72% comparativ cu martie 2019.

Toate mărcile prezente pe piața franceză au înregistrat scăderi, iar cea mai bună "performanță" pentru luna martie a fost înregistrată de brandul premium DS, care a scăzut cu "numai" 38%.

Toate celelalte mărci au scăzut cu peste 50%, iar brandurile de volum cel mai puțin afectate au fost Kia (-53%), Toyota și Hyundai (ambele cu -57%). Mărcile franceze Renault și Peugeot au înregistrat scăderi de 69%, în timp ce Grupul Volkswagen a fost la rândul său puternic afectat prin mărcile Skoda (-75%) și Volkswagen (-79%).

Cea mai mare scădere procentuală este trecută în dreptul celor de la Opel cu 89%.

Dacia s-a numărat printre brandurile cele mai afectate după ce a înmatriculat 3.107 unități în luna martie în Hexogon, în scădere cu 80.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

La nivelul primelor trei luni ale anului,francezii au înmatriculat aproape 365.000 de mașini noi, în scădere cu 34% comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Doar două marci au reușit să fie pe plus în acest interval de timp: DS cu 34% și Porsche cu 51%, ca urmare a rezultatelor bune din primele două luni ale anului. 

De asemenea, Dacia a înmatriculat 16.578 unități in primele trei luni ale anului, în scădere cu 53%. 

În clasamentul pe modele pentru primele trei luni ale anului, cel mai înmatriculat model este de departe Peugeot 208, cu peste 22.600 de unități, în timp ce locurile următoare sunt ocupate de Renault Clio (16.200 de unități) și Citroen C3 (12.700 de unități).

Dacia Sandero ocupă poziția a noua cu 9.385 de unități și o cotă de piață de 2.6%, în timp ce Dacia Duster este abia pe locul 17 cu 5.119 unități și are o cotă de piață de 1.4%.

Scăderea puternică a pieței franceze vine în contextul în care toate showroom-urile au fost închise începând din 16 martie ca parte a măsurilor luate de autorități pentru reducerea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.

În plus, vânzările înregistrau oricum o scădere a vânzărilor chiar și înainte de restricțiile de circulație, ca urmare a temerilor privind efectele economice ale pandemiei.

Via CCFA

Comentarii (8)

  • someone
    dar asta nu e demirare avand in vedere ca scaderea a fost in acelasi procent cu piata intreaga
    4 1
  • Andrei
    Asta e doar incalzirea pentru aprilie.
    3 1
  • Aproape că nu mai există articol (nu doar pe AM) care să nu cuprindă formula-şablon “din cauza pandemiei de coronavirus SARS CoV-2”.

    Doamne, ce lume PAROXISTIC grotescă (nu doar un iad…ar fi fost mai suportabil “doar”) ne-ai rezervat nouă, robilor Tăi. Repet: măcar că ne-am fi confruntat cu o “vale a plângerii” – când colo, eu, unul, mă simt ca un zid al răbdării din care întruna, fără oprire, sunt smulse, cu de-a sila, bucăţi întregi “din cauza pandemiei” de ultrapsihoză indusă prin mijloace indiscutabil oculte…Cu alte cuvinte, omenirea nu se sminteşte în mod învederat, dar nici semne că-şi va mai reveni vreodată nu se conturează…Iar eu am ajuns să mă confund cu propria-mi corona-astenie.

    PS. Asta da păcăleală (de viaţă). Un 1 aprilie prelungit cât o vrea cel de “jos”. Adică până se va plictisi, tânjind după alte jucărele (vii).
    5 8
  • Lovi-te-ar coronavirusul de intelept !
    0 4
  • Parcă eram “domnule”. Păi, se poate să deviezi de la reguli, domnule…devianu?

    Oricum, îmi plac oamenii perseverenţi. Indiferent cui slujesc…Ai “capitulat” prima dată “exasperat” de “psycho” inexo şi de “complicitatea” redacţiei, apoi te-ai “reinventat” (tot cu minuscule), însă tot coborât cu pluta pe râul nostru naţional (Dâmboviţa) mă crezi. Dar, precum în cazul lui Mafia, ţi-am “adulmecat” stofa (uniformei). Nu te dezminţi, pretene. Acuma na! Lung prilej de vorbe şi de ipoteze. Volens nolens, continuăm tărăşenia. Până pe buza gropii. C-aşa-i în biliard.
    2 7
  • Deși hienele mass-media latră isteric oferind exact cea ce vrea plebea, zgârie numai coaja evenimentelor și tac mâlc despre cauzele... plandemiei. :)
    Legate ȘI de 5G, gridul AI care ne bagă fără întoarcere-n Control-Matrix dar ne și scoate cu japca fragmente din celule cu potențial agresiv (NU neapărat viruși dar și d-ăștia că-s peste tot și-n noi toți) fiindcă frecvențele de mulți MHz cu lungimi de undă milimetrice (4G erau centimetrice) au - pardon, ar avea - efect celular nașparliu etc.
    P.S. Nu-i părerea mea asta, normal, ci doar o teorie a constipației -- hai pa, am fugit fiindcă pot încă. :)))
    +++ ACEdikk, asta e de fapt hiba electro-autonomizării dincolo de nada comodității mirifice, capisci??
    6 3
  • Restrictiile vor fi cel putin pana pe 19 aprilie
    1 3
  • Nu mi-ar trebui multă chiropractică pentru a mă dezmorţi şi a mă uita cu luare aminte la…”cifre” ;)
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru