Jan Ptacek, directorul comercial Renault România: "Cei care cumpără mașini SH din Europa se expun la riscuri majore"

de Mircea Meşter
Miercuri, 06.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cehul de 46 de ani care conduce destinele mărcilor Renault, Dacia și Nissan la nivel comercial în România a vorbit pentru Automarket despre programul Rabla, despre importurile SH și despre poziționarea noilor generații Megane și Talisman în segmentele lor.

Jan Ptacek, cehul care conduce de aproape doi ani direcția Renault Comercial Roumanie, compania care se ocupă cu punerea pe piață a mărcilor Renault, Nissan și Dacia, susține că lansarea noii generații Megane s-a ridicat la nivelul așteptărilor mărcii Renault în ceea ce privește reacțiile pe care le-au avut clienții care au testat mașina în showroom-uri. 

"Am avut un eveniment de tip Porți Deschise dedicat lansării lui Megane în rețeaua noastră de dealeri. Reacțiile sunt în general foarte pozitive. De obicei, când lansezi o nouă mașină, te mai întâlnești și cu reacții negative, însă în cazul noului Megane nu au fost potențiali sau viitori clienți care să se plângă de vreun element al acestui model", spune Ptacek într-un interviu acordat în exclusivitate Automarket.ro. Acesta continuă: "Megane este o mașină completă de care suntem foarte mândri. Oferă o armată de elemente tehnologice noi, un design atrăgător și are un nivel de siguranță de top subliniat de pachetul de sisteme active disponibil".

Tehnologiile care fac diferența

Conform oficialului Renault, apariția sistemelor unice pe piață precum Multi-Sense (personalizarea polivalentă a mașinii în funcție de nevoile șoferului) sau 4Control (direcția integrală) este un avantaj major pentru Renault atât în segmentul C (Megane), cât și în segmentul D, acolo unde Renault a început în această primăvară comercializarea noului Talisman, model care acoperă zona ocupată anterior în gamă de Laguna și de Latitude. 

"Vrem să fim prezenți în inima segmentului D.

Până acum am avut o prezență relativă prin Laguna și poate prin Latitude, dar Talisman este un model construit pentru acest segment. Talisman are o mulțime de avantaje în raport cu concurenții direcți de pe piață, iar aici mă refer mai ales la zona tehnologică și tehnică. Apoi, mizăm pe un design senzual, emoțional, care scoate în evidență sedanul în segmentul său. Vreau să subliniez sistemul 4Control, care este prezent doar pe Talisman în acest segment și care oferă o ținută de drum excelentă", declară oficialul ceh al Grupului Renault.

"Mizați pe Programul Rabla!"

Jan Ptacek consideră că programul de reînnoire a parcului auto ar trebui să nu dispară din peisajul comercial al industriei auto din România, pentru că rolul său de curățare a mașinilor vechi este de fapt unul dublu: "Programul Rabla este încă util pentru România. Chiar dacă în acest an va începe cu întârziere, este important de notat că prin Programul Rabla nu se elimină o singură mașină veche din trafic. Atunci când un client apelează la program și casează o mașină veche, acest lucru înseamnă că acel client nu doar cumpără o mașină nouă, ci evită să aducă una veche second-hand din afara țării".

Importurile SH, riscuri majore pentru cumpărători

Oficialul de 46 de ani susține că șoferii care preferă importurile second-hand din Germania achiziției unei mașini noi în România se expun unor riscuri majore care provin mai ales din faptul că originea mașinii achiziționate nu este întotdeauna verificată.

"O mașină cu un anumit număr de ani și cu un anumit număr de kilometri adusă dintr-o țară oarecare și care de multe ori nu are un istoric clar poate fi un risc major pentru cumpărător. Și nu e vorba doar de un risc la nivel de siguranță, ci și de unul financiar și tehnic, pentru că degeaba cumperi ieftin o astfel de mașină dacă după câteva luni ești nevoit să schimbi piese care te costă câteva mii de euro în plus. Uzura morală a mașinilor second hand nu se compară cu siguranța pe care ți-o dă garanția unei mașini noi, care este în același timp pusă la punct la nivel tehnologic și tehnic", consideră Jan Ptacek.

"Aveți o țară cu mult potențial"

Cum se vede România prin ochii unui european care a lucrat în prima fază în țara noastră la dezvoltarea lui Logan, în perioada 2003-2005, pentru a reveni într-o poziție diferită la distanță de 10 ani de acel moment? "Este o plăcere să lucrezi în România, pentru că este o țară foarte frumoasă, cu mult potențial. Poate că evoluția nu se vede din interior, însă având în vedere că am activat în România în două reprize între care am avut o pauză de 10 ani, am revenit bucuros să văd o evoluție extraordinară. Și nu doar la nivelul țării, ci mai ales al oamenilor. Românii s-au schimbat în ultimul deceniu și asta se vede la nivelul modului de gândire și al abordării", încheie oficialul Renault.

Comentarii (17)

  • Cumparatorul de masina second va disparea la fel ca si cel care cumpara un smartphone sau tableta second. Masinile noi sunt facute sa tina cat garantia sau perioada de finantare, adica maxim 5 ani sau 250.000 km. Desi, multe din ele, cedeaza mult mai devreme. Exemple ar fi, motorul de 2.2 diesel biturbo de la Mercedes, rupe distributii sau ax cu came pe la 150.000, motorul de insignia e gata cu totul pe la 250.000, volanta, filtru de particule si injectoarele de pe VAG-uri tin maxim 200.000. Asa ca nu vei mai putea sa iei si sa folosesti un second si sa vrei.
    28 16
  • Asa e de usor acestor oameni sa vorbeasca despre achizitia unei masini noi.....in acest caz un Megane(sa zicem)care cu ceva obtionale ajunge la 16-18k euro.....e enorm de mult pt un roman care lucra pe 250-300 euro pe luna....
    Sa zicem ca mergi 2-3 luni pe dincolo si faci un ban vi in Ro si platesti prima rata de 25% din pret.......si pe urma iti vine o rata lunara de 200 euro.....plus inttetinerea ajungi lejer la 300 euro.......deci practic lucri doar pt. masina:))))))
    In plus de asta devalorizarea masini in primi 3 ani e criminala......practic ajungi so vinzi dupa 3 ani cu 8000 euro....
    Anu trecut in mai am luat cu 600euro o corsa din 94' inscrisa tot....cica harb.....si iam schimbat doar uleiul, filtru ulei si filtru aer......120 lei in total.....si masina e de nedescris......nu bate nu troncane nimik.....mai are nici pct. de rugina cat niste monezi pe la praguri da asta e....
    Acu cateva zile am primit 750 de euro pe ea.....de la un incepator......si nu am vrut so dau.....
    Nu e nici pe departe masina mea preferata insa daca stam sa ne gandim ca un harb de 22 de ani.....care nici in ani ei e glorie nu era cine stie ce..
    On-topic........cumparati fratilor second-hand-uri cu galeata......nu intrati in capcana unora ca cica masina noua garantie.....aleas pt cine si le permite.....si arunca banii la gunoi ca intr-un an i are la loc.....
    Cum spunea Fopel.....fiabilitatea masinilor noi e oarecum indoielnica....
    29 12
  • Ma bucura foarte mult grija domnului Jan pentru finantele romanilor, dar am o singura intrebare, cei care au in prezent un Megane 3 cumparat in 2015, cat de uzat moral si tehnic este fata de un Megane 4 2016, nu in ultimul rand cat mai valoreaza, iar despre cat de puse la punct sunt unele modele noi, tehnologic si tehnic, este o discutie foarte lunga, unele sunt impecabile, altele mai putin, unele sunt putin depasite de noi, deci o piata second va exista intotdeauna, oriunde in lume, la noi este mai pronuntata din cauza finantelor, cand multi nu-si permit o Dacie noua, doar varianta second va exista pentru ei.
    22 2
  • Sa-mi fie cu iertare, dar la 10000 de euro prefer un Megane 3 cu 40-50000 de km , de 2-3 ani,in loc de un Logan 2. Cam aici bate nenea apropoul. Pentru promovarea Daciei. Dar nu trebuie sa ne mire. Inclusiv taxa auto a fost gandita prima data de Tăriceanu "in colaborare" cu Renault. Chestia e ca asta nu a dus la vânzările Dacia asa cum se astepta Renault. Cu declaratia asta se mai face o încercare. Oare ce sa intelegem din acelasi discurs mai mereu? Si cum de nu zice, dom'ne, nimic de genul asta si Ford?
    23 1
  • Eu nu stiu de ce ar trebui luat in seama un director comercial al oricarei marci ar fi. Ce ar putea spune omul "na... sunt bune si alea noi, si alea sh..." Normal ca si-ar dori sa vanda in asa fel incat sa nu faca fata liniile de productie si ar zice orice numai sa-si apere "cauza". Eu cred ca trebuie pur si simplu ignorat, nu merita sa ne certam iar pe aceeasi discutie vesnic contradictorie nou vs second hand.
    15 1
  • Are dreptate cehul-cu sh-ul riscam sa cumparam un Megane 2, facut la turci, cu 60.000 la bord si dupa o luna sa-ti pice caseta de directie, sau vestirele injectoare....Are dreptate, putem lua oricand o teapa cu Renaulturile sh.....
    15 12
  • Bogdan
    In primul rand poate nu vreau sa dau atatia bani pe o masina noua care e coaja ca de atat imi permit. Prefer sa iau ceva cu 3-4-5 ani vechime care are service-are complet , si care are alte obtiuni pe ea. Sa iau cel mai prost motor si AC pe ea doar ? + de asta 2 cazuri concrete:
    1) Parintii mei au avut megane 2 si prin urmare am vrut sa raman fidel marcii dar sa cresc puterea si surpriza in RO gasesti numai motoare"economice" ca romanul nu a inteles ca daca ai cai putini nu inseamna automat si consum mic. Asa ca din start m-am orientat catre un SH din strainate. Cei drept m-am oprit la un Golf 6 GT 1.4tsi 160 de cai, dar asta pt ca megane-ul de 2.0 tce am gasit doar pe 2 usi .
    2) Am coleg care doreste sa cumpere NOU , Scenic 2016 si surpriza, in Germania exista sa il cumperi si in RO nu il aduc.... pai ce crezi ca o sa faca omul ? O sa cumpere o preluare de leasing SH din Germania ca sa poata lua ce vrea.

    3) PS draga Renault si Dacia , nu mai obliga omul sa cumpere "pachete" . Nu obliga ca daca vrea jante nush de care si clima sa cumpere strict un anumitor motor sau anumita cutie de viteze(manuala-auto). Am coleg care a comandat Astra noua pt ca se putea configura mult mai lejer decat un Megane + ca avea mult mai multe optiuni.
    Asa ca sa nu ne mai faca ei calculele ca le-am facut si noi inainte .
    12 8
  • ADNopel
    Domnul Fopel are febra mare si este închisă farmacia am Insignia pinguinilor cu 435000 la bord si merge de rupe ...restul sunt povesti ,adică tine Loganului 700000 si Opel este o roaba...mulți naivi.
    14 9
  • sa ieftineasca masinile noi si poate romanii se vor indrepta catre ele. toti vor sa faca profit, dar nu ar lasa de la ei deloc. doar vorbesc aiurea si isi dau cu parerea. sa vina sa munceasca la noi pe 500 euro si sunt curios ce masina si-ar lua.
    9 1
  • @Bogdan
    Obtiuni?? Se vede ca esti fan tedeiiii
    Vai de capu nostru'...
    8 8
  • @Bogdan, faptul ca se ofera o masina cu diferite configuratii de motoare si dotari pe piete diferite, tine in primul rand de puterea de cumparare a acelei piete. Segmentul monovolumelor e unul destul de slab la noi. Si sa mai aduci in Ro si un model cu motor mai puternic, ridicand pretul in conditiile in care, repet, asa ceva nu prea se cauta la noi, este imposibil de implementat. Insusi faptul ca este disponibil pe pe piata, pe Renault il costa niste bani. Bani care sunt f greu de recuperat din vanzarile slabe, gen 15-20 de masini/an.
    Un exemplu cat se poate de simplu: Logan Prestige este doar cu motor de 1.2 75 CP si chiar si asa pare scump. Pai daca ii pui 0.9 Tce vei avea vanzari foarte slabe. Iar daca ii pui 1.2 TCe, vei avea vanzari 0 pentru ca pretul ar creste f mult. Gandeste-te ca in cazul Loganului, cele mai mari vanzari le are tocmai 1.2 75 CP. Adica cel mai ieftin motor. E foarte complicat. Gandeste-te ca pe Stepway, jantele alea misto... nu sunt de aliaj tocmai din ca sa se mentina pretul scazut. Acesta este si motivul pentru care Loganul nostru e diferit (in sensul mai putin bun) fata de Loganul din Rusia sau America de Sud.
    Pe de alta parte il inteleg si pe nenea asta sa spuna sa luam Dacii. Pentru ca situatia este paradoxala. Vanzarile merg bine si totusi Renault pierde bani seriosi datorita infrastructurii precare de la noi. Adica incearca cumva sa mai atenueze din aceste pierderi, incurajand vanzarile interne.
    9 1
  • @tzenu_bmw

    Prietene, un roman care "lucra pe 250-300" de euro nu trebuie sa-si ia masina, in nici un caz Megane. Salariul minim pe economie este 1040 RON, adica cam 250 de euro. Nu te supara dar la banii astia nu iti poti permite NICIO masina cu tot ce presupune ea (intretinere cu piese noi, asigurari, uleiuri bune).

    Te asigur ca atunci ca aceasta categorie de oameni extrem de saraci nu face parte din publicul tinta al niciunui producator.

    @ADNopel

    A, da? Si de curiozitate... cat e CASCO? Ai idee cat e la Logan? Cat costa un cauciuc? Sa nu-mi spui ca nu-i faci CASCO pentru ca tu esti un sofer grijuliu. Si inca ceva... Cat ai dat pe masina? Pentru ca nu de sh-urile in stare buna cu km reali trebuie sa ne temem, ci de vechiturile in stare execrabila cu km dati peste cap.

    Sa fim seriosi, chiar daca pozitia omului este interesata este pe deplin intemeiata. Exmplul cel mai elocvent il reprezinta rubrica intrebari si raspunsuri. Cate intrebari sunt cu privire la defecte care apar la Logan si cate cu privire la alte marci?
    5 0
  • @Misha, ai dreptate. Asta insa nu inseamna ca multi nu incearca sa aiba o masina sau ca foarte multi nu depind de una.
    Cu 250 de euro poti mentine o masina veche, chiar in conditii bunicele. Sigur, nu cum face Romanul: "fac 250 de euro pe luna, imi iau un imprumut de 100 de euro pe luna rata, imi iau un Audi A6 diesel si ma bazez ca nu trebuie sa bag altceva decat benzina si ulei in el."
    Dar daca faci lucrurile cu cap, se poate.
    7 1
  • @mowgli
    Salut amigo. Ai un plus de la mine. Nu foarte des postezi astfel de opinii elaborate mai '' monsieur '' Rusu'. In acest fel as vrea sa gandeasca majoritatea romanilor, cu toate ca nu pot ceda dreptatea in totalitate domnului director comercial Renault, Jan Ptacek . Ma intreb totodata daca dumnealui vede indelung de adanc situatie Romaniei la ora actuala si faptul ca dintr-un salariu derizoriu nu iti poti cumpara nici macar un Logan nou. Nu mai vorbim de Renault. Eu am avut norocul sa imi achizitionez masini noi. Masini pe care le intretin corespunzator numai cu piese originale din reprezentanta, iar atunci cand deschid capota totul arata ca nou. Recunosc, le mai tin in garaj , fac cu schimbul . Din pacate acest noroc nu-l il au foarte multi dintre romani. Citisem un top de pe hotnews .net/ ziare.net, unde specifica intreg parcul auto din RO : 5 mil de masini raportat la 20 mil de locuitori. Un numar destul de mic. Insa si mai dramatic este faptul ca 70% dintre acestea sunt masini cu vechime de peste 15 ani .
    4 1
  • @ whatever

    Nu mi se pare nimic dramatic in asta. Ma simt mai in siguranta pe drum cu un pasionat intr-o masina veche de 20 de ani, dar intretinuta ca la carte, decat cu un BMW X5 (ca sa-ti fac pe plac), adus in 3 bucati din Anglia si Spania si asamblat in Cuca Macaii.
    4 1
  • @mowgli
    Absolut ! Nu ma leg de cele intretinute ca la carte de pasionati ori in centre speciale ( oricare ar fi ele ). Chiar ma gandeam la o initiativa de restaurare completa a unui model care inca imi mai straneste amintiri ( Hyundai Coupe Mk 1, aparut acum 17 ani) . O restaurare de la zero, adica o masina clasica ca noua. Insa nu sunt sigur daca Odtimer restaureaza masini cu vechime de 17 ani ( atat de noi ) . Am cativa prieteni la atelierul unde mi-am customizat impreuna cu ei masina personala :insonorizare net superioara, rigidizare, sistem multimedia cu ParkTronic si multe altele ( urmeaza curand un custom interior la Vilner , momentan am alte prioritati in afara de investitii in propria masina ). Toate imbunatatirile le fac cu simt de raspundere. Cat mai ''clean'' cu atat mai sofisticat, fara kitsch-uri, prefer (mai) OEM. Sunt cazuri in care un model de generatie mai veche este superior unuia de generatie noua, ori actuala . Dovada o face chiar Renault Megane sedan ( ca tot suntem la o stire Renault ). Un model net calitativ lui Fluence, inlocuitorul de azi. Revenind pe tema subiectului, un Logan nou este o masina decenta la pretul lui, dar totusi scumpa pt unii romani. In cadrul unui Test Drive cu Logan, am cerut dealerului de curiozitate o oferta a celui mai ieftin model cu contravaloarea programului rabla. Pretul final : 4.450 euro ( scazut 2.400 euro prin rabla si reducerea oficiala ) din cei 6.850 euro . Un pret bun pt o masina noua. Dar sa nu uitam ca in ''traditia Dacia'' de acesti bani primesti doar ''carcasa si motorul'' , la interior esti nevoit sa dai ''la manivele'' , iar vara fara un prosop nu stiu cum poti supravietui. Probabil dat la viteza 4 pe ECO si cu geamurile toate putin crapate :) . Mi-a facut placere sa discut cu tine la modul asta. Salut !
    2 1
  • Da, vezi tu, cam asa sunt si eu cu masina mea. Diferenta dintre noi e ca tu esti un mare cunoscator si pasionat auto, pe cand eu, cu Beambeul meu chel, cu diuze pe capota, mai slab ca un logan, sunt un cocalar manelist, care scuipa seminte pe geam si parcheaza pe zebra. Ce sa si faci? Gasim loc pe Pamant si pentru boi ca mine.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru