La jumătatea anului, BMW se distanţează în clasamentul mărcilor premium la nivel mondial

de Mircea Meșter
Luni, 08.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După 6 luni de lupte pe toate pieţele importante ale lumii, BMW, Audi şi Mercedes-Benz se poziţionează în această ordine pe podiumul vânzărilor auto din segmentul premium.

Esential 804.000 de maşini a vândut BMW în primele şase luni ale anului.
780.500 de maşini a vândut Audi în perioada ianuarie-iunie 2013.
694.000 de maşini este cifra atinsă de Mercedes-Benz în prima jumătate a anului în curs.
BMW, Audi şi Mercedes-Benz continuă cursa pentru prima poziţie în clasamentul vânzărilor la nivel mondial în segmentul mărcilor premium. Cele trei mărci germane au înregistrat fiecare creşteri în raport cu anul trecut în ceea ce priveşte comenzile, realizând recorduri all-time la capitolul vânzări. Totuşi, BMW continuă să conducă grupul de mărci germane de pe podiumul zonei premium, cu Audi şi Mercedes-Benz urmărind de la distanţă marca bavareză.

Conform cifrelor oficiale publicate de către cele trei mărci, prima poziţie a clasamentului premium este ocupată de BMW, cu 804.000 de maşini vândute în primele şase luni ale anului, ceea ce reprezintă o creştere de 8% în raport cu prima jumătate a anului 2012. Marca bavareză este singura care a trecut de borna 800.000 de maşini, Audi aflându-se în acest moment la circa 24.000 de unităţi distanţă, cu 780.500 de maşini vândute în aceeaşi perioadă (+6% faţă de anul trecut).

Podiumul este completat de Mercedes-Benz, care a atins 694.000 de unităţi vândute în perioada ianuarie-iunie şi care creşte, de asemenea, cu 6 procente.

BMW are o inerţie a vânzărilor mai mare decât cele ale Audi sau Mercedes-Benz, air asta nu se va schimba în a doua jumătate a anului. Design-ul maşinilor produse de marca bavareză s-a îmbunătăţit, iar tehnologiile sale care asigură un consum mai redus sunt într-un stadiu avansat.

Frank Schwope
Analist auto NordLB
Analiştii auto susţin că trendul se va menţine şi în următoarele luni, iar BMW va termina anul pe prima poziţie datorită creşterii cererii pe pieţele din SUA şi China. De altfel, marca BMW nu este singura din Grupul BMW care a crescut în prima jumătate a anului, Mini şi Rolls-Royce contribuind de asemenea la atingerea unei cifre de vânzări de 954.500 de unităţi la nivel mondial, un nou record absolut al grupului auto german. 

Deşi vânzările Audi şi Mercedes-Benz nu au reuşit să se ridice la nivelul BMW, ambele mărci au anunţat recent că ţinta pentru anul 2020 va fi depăşirea mărcii bavareze şi atingerea unui număr record de vânzări la nivel mondial în segmentul premium.

În timp ce lupta dintre branduri este una interesantă, angajaţii europeni ai celor trei mărci profită la maximum, managerii fabricilor BMW, Audi şi Mercedes-Benz din Europa anunţând o activitate continuă chiar şi pe timpul vacanţelor de vară pentru a face faţă cererilor clienţilor de pe Glob.

MARCA Vânzări
iunie 2013 
% Vânzări
ian-iun 2013 
%
BMW 153.075 +9% 804.000 +8%
Audi 140.300 +5% 780.500 +6%
Mercedes-Benz 131.609 +5% 694.000 +6%
Volvo 40.939 -2.6% 209.118 -5.5%
Porsche 14.300 +13% 81.500 +18%
Alfa Romeo n/a n/a
Infiniti n/a n/a
Lexus n/a n/a
Jaguar/Land Rover n/a n/a

Comentarii (33)

  • Am mai spus asta si-o repet, un clasament detaliat nu se poate oferi? Cu toti producatorii premium, stiu ca Volvo vinde putin peste 400 de mii, Lexus putin mai mult, Infiniti maxim 200 de mii, dar de Cadillac si Jaguar de exemplu n-am idee, adevarat ca podiumul este in prim plan dar din cand in cand se mai prezinta si toti concurentii.
    34 2
  • mircea
    @dan_grc
    Până acum, pe lângă cele trei mărci germane, doar Volvo a publicat vânzările la nivel mondial în perioada ianuarie-iunie. Vom adăuga în material şi celelalte mărci premium pe măsură ce avem rezultate.
    30 1
  • Ok Mircea, multumesc:).
    26 1
  • Tot BMW va fi primul loc la sfarsitul anului.
    Ati uitat de ACURA sa-i treceti in tabel :)
    10 16
  • sunt semipasionat de statistca auto si chiar va recomand sa introduceti un fel de statica sub forma de tabel cu toate marcile si modelele, cu vanzarile detaliate pe marci si modele si poate si cu profiturile (in genul Auto Kataloagelor editate de Auto Motor si Sport in trecut sau alte cataloage ale trusturilor straine)

    dincolo de toate astea ceea ce nu pricep eu defel este ”concursul” asta in cine sa fie pe primul loc. poate nu percep eu bine situatia dar mi se pare ca ceea ce trebuie urmarit de aceste concerne auto este de fapt profitabilitatea si nu nr de unitati produse! de ex. romania produce cam la fel ca italia in unitati insa datorita pretului mai mare al automobilelor italiene ele generaza mai multi bani care se ”invart” in economiesi in acelasi timp profituri mult mai mari... mai oameni buni resursele planetei se diminueaza...nu se poate continua pe cresteri lainfinit! desigur ca daca exista cerere atunci eu vor produce si vor vinde in continuare... dar ce nu inteleg eu este de ce analistii economici si reprezentantii acestor concerne auto nu calculeaza precum contabilii: ce profit scoti dupa ce tragi linie indiferent ca ai vandut mul sau putin!
    8 1
  • * as fi curios sa publicati si rezultatele financiare... bmw sigur conduce si acolo dar am senzatia ca la profitul net mercedes este in fata audi...
    5 6
  • ce vrajeala ba BMW nu stie cat a vandut anu trecut si voi veniti cu rezultate din iunie ia dati si sursa de info ca nemti in germania pe tot internetul nu stiu si voi dati cifre exacte aveti orgasm(((((((((
    3 18
  • ce-i aia Acura, o firma de inghetata americana?
    22 9
  • Dane, sincer, ma bucur pentru tine! Imi calc in picioare orice orgoliu. Mi-a placut mai ales atitudinea ta moderata; este limpede ca apa de izvor ca te simti in al noualea cer in privinta "boom"-ului lui BMW, dar totodata stii sa-ti temperezi elanul la confluenta cu normele de conduita publica. Asta chiar m-a impresionat, la fel si solicitarea unui clasament detaliat.
    Ca sa inchei cu o poanta (sper ca inspirata), BMW inregistreaza, de fapt, un nivel si mai ridicat de vanzari decat cel publicat, in sensul ca la aceste cifre redutabile contribuie si...Cadillac, alias BMW-ul Americii :D
    PS: In viitorul concediu, mi-a propus sa ma odihnesc pe rupte. Si ce loc mai potrivit ar fi decat Renaissance Center din Detroit? Acolo se doarme grupa mare. Si cred ca o sa dorm in sala de sedinte a Comitetului Director. Garantat nu ma va perturba niciun zgomot. Adica nici o idee rasunatoare, de ecou.
    15 2
  • da si la ce folos ca se vand cu milioanele???
    probabil peste 10-15 ani producatori de 'lux' a Germaniei vor vinde fiecare cate 2.5-3 milioane de unitati........
    pai atunci pe intreb cat de 'exclusivist' va fi sa deti un BMW Merc sau Audi in conditile in care vor fi la fel de comune ca Vw in zilele noastre.....
    ca sa nu mai amintesc de pret care vor urca extrem de mult in 2 generatii.........daca un 320d in zilele noastre ajunge si la 65k euro peste 2 generati acelasi model poate sari de 80k euro......ca sa nu mai zic de un 335i......probabil 100k euro........
    14 7
  • @tzenu, pana la urma ma vei depasi in patima conservatorista :D Dar votul de rigoare nu uit sa ti-l acord......
    5 0
  • @inexorabil

    Buna asta cu vacanta, acum sa nu exageram ca ma simt in al 9-lea cer, din 2005 sunt pe primul loc dar acum distanta fata de Audi este mult mai mica, deci oricand poate sa pice pe locul doi, dar sincer chiar nu ma intereseaza, si pe 3 daca este tot aia e pt mine, ma intereseaza masinile lor:).

    @tzenu
    Asa este, va costa 80 de mii un 320d, sunt convins ca prin anii "80 daca erai acum iti permiteai E30 nou, cateva zeci de mii de marci costa atunci, iar un Bmw sau Mercedes nu va fi la fel de des intalnit ca un VW, oricat ar vinde ei, eu nu inteleg, daca o marca sau un model se vinde bine nu mai este de lux? Bun, nu mai este la fel de exclusivist, dar exista alte marci pt asta, pe acest principiu clasa S este o masina comuna, pana acum s-a vandut in milioane de exemplare de la prima generatie, eu unul nu m-as simti intr-o masina comuna cu acest model, chiar si peste 15 ani.
    14 2
  • Si apropo de exclusivism, E30 s-a vandut in peste 2 milioane de exemplare, super exclusivism, daca se faceau cateva zeci de mii acum doar la muzeu se mai gaseau, la fel si cu E36, E34... si poate mai dadea si faliment Bmw, in felul asta intra in istorie ca o marca premium de volum dar exclusivista in acelasi timp.
    12 2
  • @ dany
    Ca marja de profit, Audi este cu mult peste Mecedes , fiind depasit in industria auto la acest capitol doar de catre Porsche, Ferrari si Scania, fiecare cu o marja de profit de 16 % .
    9 1
  • @dan zici de E30 ca sa vandut in peste 2 milioane de exemplare.....da nimic mai adevarat
    insa a trebuit 12 ani de productie pt a ajunge la acasta cifra........
    uite ca E90 sa vandut tot in peste 2 milioane insa doar in 7 ani de productie...................
    eu cand am amintit de exclusivitate mam referit la viitor peste 10-15 ani cand vor vinde milioane de unitati anual.......
    oricum bafta la vanzari din partea mea sa vanda 10 milioane de bmw-uri anual la un pret mediu de 1 milion de euro.......chiar nu ma intereseaza gama actuala de masini(bmw)
    1 9
  • Adrian
    @tzenu_bmw
    Audi, BMW si Mercedes nu se vor marci exclusiviste ci premium ! Ca au si cateva modele exclusiviste asta e altceva. Dar ca marci sunt doar premium nu de lux.
    Abea Porsche intra in categoria lux. Si mai au Wiesmann-ul. Cu Maybach-ul au dat gres. Cam atat de la nemti. A..am uitat de Bugatti care e detinut de VAG. In schimb Italienii si britanicii au marci exclusiviste si de lux. Le, stim cu totii...Lambo, Ferrari, Pagani, Maserati, Rolls, Bentley Aston, McLaren etc.
    7 1
  • @tzenu_bmw
    Poti sa urci in linia 335 care pleaca de la Ikea, trece prin pasaj la Obor si se opreste la Auchan Titan:)
    9 1
  • Un comentariu plagiat de la al
    @EXpeRT98

    la 06.07.2013, 13:23,

    '' Asa este, va costa 80 de mii un 320d, sunt convins ca prin anii "80 daca erai acum iti permiteai E30 nou, cateva zeci de mii de marci costa atunci, iar un Bmw sau Mercedes nu va fi la fel de des intalnit ca un VW, oricat ar vinde ei, eu nu inteleg, daca o marca sau un model se vinde bine nu mai este de lux? Bun, nu mai este la fel de exclusivist, dar exista alte marci pt asta, pe acest principiu clasa S este o masina comuna, pana acum s-a vandut in milioane de exemplare de la prima generatie, eu unul nu m-as simti intr-o masina comuna cu acest model, chiar si peste 15 ani. ''


    Foarte interesant comentariu, o analiza la subiect scrisa de userul @EXpeRT98, nici macar n-ai modificat cuvantul "esenta" mai @dan_grc, te-ai aruncat la copy-paste direct, asta este motivul pt care mi-am facut cont aici si cu toate c-am zis ca nu mai comentez pe aici nu m-am putut abtine, chiar asa sa copii textele altora fara rusine? Esti o rusine pt orice comunitate automarket, poate pe unii de pe aici i-ai pacalit, pe altii nu, dar cel mai pacalit dintre toti chiar tu esti.
    Deci ca sa vada si lumea cine esti cu adevarat.
    8 18
  • Mie mi se rupe ca astia vand si fac profit de baune, un singur lucru ma bucura ca ghertoii care le purtau sambetele (crezand ca vor da faliment) celor 3 sunt in prag de atac cerebral. Chiar imi aduc aminte nu demult cum Audi vanduse mai mult decat o marca low cost!
    12 1
  • @tzenu

    A explicat foarte bine @Adrian cum este cu exclusivismul, credeam ca stii ce inseamna, Bmw nu este o marca exclusivista, nu era nici acum 30 de ani, chiar daca E30 s-a produs timp de 12 ani, nu era un model exclusivist, doar varianta M, dar asta este si astazi, M-urile sunt rare, ar trebui sa impuna o limita sa nu mai vanda dupa parerea ta, nu te intereseaza gama actuala Bmw? Niciun model? Nu ma mira.
    15 3
  • ACURA = Acura este divizia de autoturisme de lux a concernului Honda.Acura este o marcă japoneză utilizată de Honda în SUA, Canada, Mexico și Hong Kong începând cu martie 1986 pentru a deviza piața automobilelor de lux. Până la apariția acestui brand automobilele din Japonia erau privite în primul rând ca economice și destul de calitative din punct de vedere tehnic.

    Acura 25th Anniversary Trucks Commercial = http://www.youtube.com/watch?v=sfsNZ3FcSLY

    Acura 25 Years of Advancing Design = http://www.youtube.com/watch?v=DrxDdgStx00
    3 11
  • De unde este mai draga @mafia copiat comentariul de mai sus? De la userul Expert98? De unde anume, de pe care publicatie? A naibii concidenta, s-a potrivit comentariu lui cu raspunsul pe care trebuia sa-l dau lui @tzenu si dupa cautari pe net l-am gasit, dar de unde stia acel user ce va spune @tzenu?:). Interesant este c-au fost 6 persoane care au aprobat aceasta aberatie, sau mai putine, o parte vin de la sursa de dezinformare pe nume Robert alias mafia.
    15 3
  • lucruri sinistre se intampla pe site-ul asta
    persoane cu mai multe identitati....azi maine si fbi-ul isi fa face prezenta...da ce doar pe facebook???:)))))
    17 0
  • oare , gigantii ford, toyota nu se joaca in acest calsament? ciudat
    0 2
  • Iar a aparut mafiuta. Nub nuts,nu ai ce face? Tot nu ai curajul sa te prezinti? Lache sau kumite iti transmite salutari! Si origami la fel!
    7 2
  • Robert_444
    Salut Dane, sunt aici. Din pacate pt tine , nu eu am '' aberat '' mai sus. Gratie userului care te-a demascat .
    3 17
  • Am gresit mult cand am spus ca esti putin deranjat, esti mai mult, in deranjul tau poate imi spui de unde am copiat comentariul, ok de la userul @Expert, dar de unde anume, ca tot n-am inteles, cand o sa scap de tine voi bea o bere special pt acest lucru, de acum esti liber sa copii tot ce vrei de aici si sa postezi in alta parte, nu-mi mai bat capul cu tine.
    17 2
  • @anon_im
    Imi poti spune la ce post?
    3 0
  • Cineva aici este bolnav. Foarte foarte grav bolnav. Irecuperabil ...

    Sper din toata inima ca noile reglementari ale echipei Automarket.ro sa curete site-ul de gunoaie. Habar-n-am cu ce se mananca Facebook-ul dar daca asta e conditia sa revenim la normalitate pe forumul asta, imi fac cont si acolo pentru a ma loga aici.

    @Dan_grc, stai linistit. Lumea normala inca exista si e alaturi de tine. Mai e putin si cu un dram de noroc scapam de mizeria si deviatia mintii umane, impinse la cote inimaginabile. Toti cei care i-am dat peste nas individlui de mai sus i-am devenit cu timpul dusmani de moarte, urmariti obsesiv, pana la ultima litera scrisa. Litera care apoi a fost intoarsa, copiata, sucita, pervertita si murdarita pana cand universul debusolat al clovnului a aruncat inapoi texte de-o perfidie si perversitate inimaginabila. Mai intai s-a fixat pe @kumite, apoi pe @dan. Pe mine n-are rost sa ma mai pomenesc :)

    Baiatul e foarte usor de recunoscut. Cele mai multe comenturi le scrie nelogat pentru ca Automarket.ro am observat ca se prinde destul de repede si-i blocheaza contul. Pe urma apar fel de fel de nick-uri, care mai de care mai ciudate ... mafia, tomson, pinguinul_deviat, gelu, samba, anon_im, dany, etc, etc, etc.

    Oricat de voalat ar fi la inceput, pana la urma revine ca un resort la aceleasi vesnice obsesii. taiota, lexus si oamenii care nu sunt de acord cu el. Acelasi vocabular de catel murat si batut sau de puscarias violent. Mereu aceleasi cuvinte cheie care il dau de gol ...

    Partea cea mai trista este ca efectul final este devastator pentru Automarket.ro insasi. Sunt oameni in echipa redactiei care sunt sigur ca fac tot ce este omeneste posibil sa scrie cat mai bine, sa aduca informatii proaspete si relevante in fata cititorilor. Dar in acelasi timp oamenii astia trebuie sa faca curat pe un forum in care de fapt fiecare dintre noi ar trebui sa arunce cat mai putina mizerie.Si iata ca dupa toti acesti ani de munca, de incercari si eforturi, apare un mascarici care risca sa distruga totul. De la credibilitatea redactorilor si forumistilor, pana la atmosfera si prieteniile care se leaga cu timpul.

    Totusi, eu sunt sigur ca se va rezolva pana la urma. Pentru ca nebunia, ura si dispretul nu-si au locul decat pana la o vreme. Curand insa le soseste sfarsitul. Iar atunci este subit si total.

    Bafta multa Automarket !!!
    5 4
  • Uh, maine dimineata la prima ora poate cei de la Automarket isi vor incarca mitralierele si vor face ordine pe-aici.
    Si acum sa-mi dau si eu cu parerea, cum e obiceiul.
    Sincer sa fiu niciodata nu m-a atras BMW. Ma inclin in fata tehnologiei din aceste masini superbe, doar ca nu e tipul de masina pe gustul meu. Asta evident nu inseamna ca sunt slabe. Deci prima pozitie eu zic ca este meritata... nu prea ma obisnuiesc cu pozitia a doua. Pueti sa ma injurat, puteti sa dati cu parul, insa eu nu cred ca Audi este peste Mercedes. Nici in privinta imaginii, nici a prestigiului, nici a impozantei, nici a istoriei etc. Nu ma refer la fiabilitate pentru ca oricum vorbim de un nivel unde e o chestie de care uneori nu prea se tine cont. Se merge de la premisa ca este fiabila o masina premium. Ah, din nou personal Audi nu-mi inspira mai multa incredere fata de Mercedes.
    Probabil ca v-ati prins, dintre cele 3 imi place cel mai mult Mercedes. Cred ca ar fi a doua (sau a treia?!) mea alegere dupa Volvo.
    Si acum o intrebare pentru Mircea. Care poare fi motivul pentru care un producator nu isi face publica cifra de vanzari? Ii obliga nimeni? Intreb pentru ca atunci cand esti pe un loc fruntas e un motiv de mandrie, cand esti pe 5,6 sau 7 poate e un loc rusinos si imaginea marcii poate fi afectata. Poate din cauza asta doar BMW, Audi, Mercedes si Volvo au spus numarul de masini vandute.
    Si inca o concluzie: desi Volvo e muuult in urma, totusi e mai bine fata de anii trecuti.
    14 0
  • arkkan
    Pentru cineva de mai sus: Lambo e detinut de Audi (deci vw), Pagani are motoare AMG, Rolls e detinut de BMW, Bentley iar de vw.
    Sunt filo-britanic dar din pacate nu mai produc nimic si nu ma refer doar la masini.
    Un fel de Romanie mai mare si mai tare, au vandut tot, din pacate.
    6 0
  • Bai nene ne-ai spart, am intrat si eu de curiozitate, pai comentariul de acolo a fost postat pe 9 iulie la ora 21:00, iar comentariul lui @dan_grc tot pe 9 iulie dar la ora 1 si jumatate noaptea, adica acum 24 de ore, cum sa fie copiat de acolo? Scuza-ma, ce naiba vrei sa demonstrezi, ca esti penibil? Ai reusit cu brio, dar n-ai simtul ridicolului? Tu chiar existi?
    14 2
  • @anon_im
    Multumesc pentru acelasi link. Uite cum sta treaba:
    Cand ai postat prima oara link-ul, am intrat pe acea pagina si nu am vazut acel "ultim comentariu", am rasfoit putin, dar tot nu l-am gasit. Atunci te-am intrebat "ce post?".
    Azi dimineata am intrat pe Automarket si am vazut ca mi-ai raspuns cu acelasi link, am intrat din nou pe pagina si afisa comentariul de pe data de ieri, ora 21.00.
    Este tras de par: Testul a fost facut acum 1 an! In plus comentariul a picat completa aiurea si fara sa aiba vreo legatura cu test-drive-ul.
    Apoi am ajuns la aceste intrebarile:
    Nu cumva EXpeRT98 este nick-ul tau de pe "turatii", scos de la naftalina special pentru asta?
    Nu cumva TU ai PLAGIAT raspunsul lui Dan-grc, apoi facand copy-paste pe "turatii"?
    Nu cumva ai vrut sa il faci de rahat pe Dan_grc, din diverse motive aiurite???
    Noroc cu "turatii" ca te-au dat de gol intamplator?
    Ti-o iei in freza, "amice"!

    Apropo, ne spui secretul ala inventat de tine, ca sa iti mai dam cateva manute rosii?
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket