Feedback

Legea care ar fi restricționat utilizarea radarelor este neconstituțională: polițiștii pot folosi în continuare radare care nu sunt amplasate în locuri vizibile

Publicat Joi, 11.07.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 30
Legea care ar fi restricționat utilizarea radarelor este neconstituțională: polițiștii pot folosi în continuare radare care nu sunt amplasate în locuri vizibile - Poza 1
Legea prin care utilizarea radarelor ar fi fost puternic restricționată a fost declarată neconstituțională, astfel că polițiștii vor putea utiliza în continuare radare pe mașini neinscripționate și care nu sunt amplasate în locuri vizibile.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parlamentul României a votat la jumătatea lunii mai o modificare majoră la Codul Rutier, care prevedea că polițiștii nu vor mai avea dreptul să monteze radare pe mașini care nu sunt inscripționate și pe mașini care nu sunt vizibile pentru șoferi.

În plus, legea respectivă prevedea că polițiștii sunt obligați să poarte uniformă specifică și să folosească radare pistol doar la cel mult 10 metri depărtare de mașina de poliție.

Teoretic, legea ar fi intrat în vigoare după ce ar fi fost promulgată de președinte și publicată în Monitorul Oficial. Cu toate acestea, președintele Klaus Iohannis a contestat legea la Curtea Constituțională a României (CCR), iar instituția a anunțat în această săptămână că legea votată de Parlament este neconstituțională.

În urma acestei decizii, legea votată de parlamentari la jumătatea lunii mai nu va intra în vigoare.

O lege foarte asemănătoare a mai fost adoptată și în 2018, însă nici aceasta nu a intrat în vigoare întrucât a fost de asemenea contestată la Curtea Constituțională a României și retrimisa în Parlament. Comparativ cu precedentul proiect de anul trecut, din proiect adoptat in luna mai lipsește o singură prevedere, și anume cea potrivit căreia utilizarea radarelor ar fi trebuit anunțată de polițiști prin intermediul unor panouri rutiere amplasate cu cel puțin 500 de metri înainte.

Anterior, polițiștii rutieri au criticat dur proiectul de lege care prevedea instalarea de panouri cu cel puțin 500 de metri înainte de locul în care se folosesc radare.

"Dorim [...] să tragem un semnal de alarmă prin care atenţionăm că numărul accidentelor rutiere va creşte alarmant după intrarea în vigoare a acestei legi. Modificările nu fac decât să pună în pericol viaţa cetăţenilor acestei ţări prin nerespectarea limitelor de viteză în lipsa unui control din partea puterii statului", menționau polițiștii rutieri la vremea respectivă.

Via Hotnews


Comentarii (30)

  • traiannn
    Radare la vedere cu preventie = TAMPENIE NEMARGINITA

    Nu sunt destule accidente mortale datorate vitezei excesive ? Si asa

    soferii se atentioneaza reciproc. Atunci sa nu le mai puna deloc si

    basta !
    22 12
  • Damaschin C-tin
    Pana acum, s-a vazut clar ca indiferent cate pande talharesti au facut politistii cu singurul scop (nedeclarat) de a umfla permise si aplica amenzi, numarul de accidente ne-a plasat pe primul loc in Europa. Nu stim de Africa. Cert, ca masura este productiva, nu preventiva de accidente. Care-i scopul pana la urma? Nu preventia? Sau noi, soferii, inca nu pricepem?
    23 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Damaschin C-tin
    Corect.
    Altfel nu s-ar lauda la stiri cate permise au retinut si cati bani au strans, ci s-ar lauda cu cat a scazut numarul de accidente.
    In plus chiar au fost accidente datorate radarelor. Masina din fata, care mergea cu viteza a franat brusc cand a vazut masina de politie si alte doua - trei masini care o urmau, au lovit-o din spate.
    10 13
  • - parca are importanta unde si daca sunt sau nu ascunse radarele!
    - parca are impportanta daca aplicarea amenizilor este productiva ori preventiva
    - parca prezenta radareleor este o chestie nemaivazuta in lume si uite de aia se intampla accidente (la noi) ....pentru ca ele exista! ceea ce n-are trebui...no?

    concluzie...cine vrea sa mearga cu viteza, merge. Indiferent de radare, amenzi, etc. Pentru ca el se grabeste, el e important, nu exista infrastructura dar exista statii si bunavointa celorlati. Doar bun simt si responsabilitate nu exista. Ca ele nu sunt importante.
    15 3
  • Hunter
    Ar trebui daca o lege (nu ca aberatia asta la care se renunta si e foarte bine ca se renunta) prin care politistii sa stea cu radaru, la panda, in boscheti, in pomi, in gaura de sarpe, cu masini civile, neinscriptionate. La fel ar trebui sa patruleze si prin trafic sau pe drumurile din tara, tot cu masini neinsriptionate. Atunci poate s-ar gandi de doua ori toti grabitii, importantii, gura casca, aiuritii care nu sunt atenti la volan, daca sa mai astepte un pic sau risca si incalca legea, in curbe, pe zone unde sunt restrictii prin indicatoare sau marcaje etc etc.
    Numa la noi latra unii si se vaita, cum ca politistii sunt magari, ca stau la ciupeala si ca dau amenzi si suspenda permise. Pana acuma eu personal nu am auzit caz in care sa fie cineva amendat sau cu permisul suspendat pe motiv ca a circulat regulamentar. In toate cazurile se incalca o regula de circulatie.
    Cand o sa pricepem odata faptul ca legile sunt la fel ca in alte tari, nu avem nimic in plus, nimic in minus insa legile sunt date pentru a fi respectate, atunci ne va fi mai bine. Cand vom stii sa ne respectam unii pe altii, atunci va fi mai bine. Tine pana la urma de fiecare dintre noi sa fim constienti de anumite lucruri si sa le respectam. Abia apoi vom ajunge la civilizatie. Nu amenzile si nu drumurile si autostrazile ne vor salva. Ci fiecare dintre noi trebuie sa nu mai incalce voit regulile de circulatie in cazul de fata, ca despre regulile astea vorbim aici.
    Putem avea mii de km de drumuri sau autostrazi, daca legile nu sunt respectate, nu facem nimic. Degeaba pe o autostrada zmeul zboara cu 200 si rupe parapetu. La fel de bine zboara cu 130 pe nationala si tot asa rupe ceva. Si faptul ca il amendeaza cineva pe zmeu sau nu, e partea a doua. Amenda o plateste, si in cateva luni conduce din nou. Dar nu invata nimic din patanie. Mai trebuie sa treaca niste generatii bune si poate nivelul de educatie va creste si atunci oamenii vor fi mai responsabili si cu un simt civic mai dezvoltat, incat sa nu ne mai peste doar de noi, ci si de cei din jur.
    PS: prin tarile alea vestice la care tot facem plecaciuni si visam, nimeni cu comenteaza cand este oprit de politie, in masina neinscriptionata, iar politaii sunt in civil. Sau ca stau tot asa ascunsi pe dupa cladiri, pe poduri si prind tot ce trece pe sub podu ala si in alte si alte locuri. Nu am inventat noi apa calda, atata doar ca la noi lipsa de educatie si meltenismul e la el acasa si multa lume circula pe principiul "mie nu mi se poate intampla".
    23 6
  • O veste foarte buna. Dar nu as multumi onor Curtea Constitutionala nici macar pentru "scaparea" asta. :)
    8 4
  • @Hunter

    pe unde imi duc eu veacul exista si politie la vedere si ascunsa si cu masini inscriptionate si neinscriptionate (un Opel rosu mai vechi) si stau si la panda dar si patruleaza

    dar boii care te fleshuiesc pentru ca tu mergi cu 60-70 in localitate tot exista

    cum bine ziceai...trebuie sa treaca niste generatii dar nu e deajuns, trebuie educatie, pentru ca performantele se inmultesc odata cu noile (de)generatii de soferii lu' peste prajit.

    sanse slabe, deci...
    13 3
  • test
    1 4
  • mergeti la iesirea din oradea spre ungaria, este semn de 100km/h , dupa 50m este un alt semn mai aproape de sol cu 70km, si dupa inca 100m mai este inca un semn, aproape de nivelul solului cu 50km/h. au avut loc accidente in zona, dar cine nu cunoaste drumul de unde sa stie? unde sunt amenzile pentru administratorii de drum? cum poate fi legala amplasarea unui semn de limitare a vitezei la 30cm de sol? pot sta la panda, dar nu sa nu se frece`n cur ca nu il pot amenda pe directorul lui peste` daca nu respecta legislatia pt semnele de circulatie...
    10 2
  • Hunter
    @mike
    Cu siguranta accidentele din zona de iesire a Oradiei nu se datoreaza semnelor de circulatie unele mai sus altele mai jos. Daca tu le-ai observat asa cum le-ai descris, inseamna ca sunt vizibile si oricine le poate vedea. Nu scrie niciunde ca indicatoarele trebuie sa fie la nu stiu ce distanta fata de sol, cu masuratori prin satelit pozitionate. Pot fi sus, jos, pe celalalt sens insa indreptate catre tine ca sofer, pot fi in pomi, in aer, levitand sau mai stiu eu cum. Daca esti atent, ai ochi sa le vezi si pe urma tine de tine sa respecti acele restrictii.
    7 8
  • Adrian
    In vest radarele au pozitii fixe bine semnalizate. Ideea e sa previi, nu sa stai la panda. In Romania insa, meltenismul poate fi combatut doar cu pedepse, nu cu vorba buna. Drept urmare, radarele ar trebui ascunse peste tot, iar amenzile sa vine automat acasa, in maxim 2 saptamani.

    Acum vreo 15 ani am fost in Croatia si drumurile de pe malul Adriaticii nu aveau parapeti. Intrigat am intrebat un localnic despre asta. Raspunsul: e responsabilitatea ta sa fii precaut, ai grija de tine.
    9 3
  • khal drogo
    Atentie, nu doar viteza in afara localitatii sau in comune e o problema. Si in orase, foarte multi soferi daca prind un bulevard liber, baga viteza de zici ca nu mai e si ziua de maine. Si mai rau, fac acelasi lucru si pe strazi secundare, de zici ca sunt soferi de raliu. Si uite asa se intampla accidente. Inteleg ca e frustrare, din cauza ca orasele sunt aglomerate, semafoarele sunt nesincronizate. Se aduna nervi multi cand stai in coloana si trebuie sa ii dai afara cumva, dar impresia mea e ca e mai mult decat atat, specificul nostru e de vitezomani, de Scumacheri, toti ne grabim tot timpul sa ajungem undeva, ca asa suntem noi... Sau poate e lipsa de educatie rutiera si control scazut al frustrarilor, nu stiu. Asa ca, cel putin in orasele mari, eu as pune camere radar, la vedere, macar pe toate bulevardele si pe strazile mai largi, de legatura intre bulevarde, sa nu ai practic 200 - 300 m. care sa nu fie acoperiti de astfel de camere (stiu, e cheltuiala mare, da` na...). Sau radare din acelea de iti masoara viteza medie intre doua puncte date... Si apoi sa curga amenzile! Sa vedeti in doi-trei ani schimbare de atmosfera pe drumurile RO :) Educatia ia timp si trebuie sa fii hotarat sa o faci, cu infrastructura dupa cum vedeti e mai greu, cam asta ar fi singura cale.
    4 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Tembelus Rex
    Foarte bine. Ar trebui si mai multe radare - din nou bagate cele fixe iar mobile la greu MAI ALES IN MASINI NEINSCRIPTIONATE - imi place asa !!!!

    Din 2001 de cand am permis nu am luat nici o amenda. De ce oare? Si sunt unele reguli pe care le mai incalc....NICIODATA VITEZA! Ma vor prinde cu prioritatea la trecerea de pietoni, probabil cu un galben la semafor (in nici un caz rosu) etc. dar NU cu VITEZA, NU FARA RCA SI FARA ITP.

    Nu fac semn cu farurile la cei din sens opus, nu am de ce! Trebuie sa respecte limitele de viteza. PUNCT. Nu putem fi unii cu trei oua si unii cu doua, sau unii mai presus de lege......
    Nu imi convine sa platesc amenzi.....muncesc pentru fiecare leu, daca unii castiga banii fara sa miste un deget prin diverse combinatii etc. e treaba lor..... deci sa plateasca si amenzi pe masura. ....AMENZI care ar trebuie triplate iar pentru viteze mai mari cu 50 - 60 de km/ h mai mult decat cele legale suspendat permisul 10 -20 ani sau anulat pe viata cand se lasa cu morti. Ca daca tot suntem smecheri si avem bani de amenzi atunci sa angajam si sofer pe 10-20 de ani.......

    TREBUIE SA NE TREZIM........nu e ok sa facem ITP la bascalie, sa dam filtrele jos la bascalie, sa luam de bun ce arunca aia din vest tot la bascalie, sa alimentam din bidoane si nu de la peco sau cand ne ducem la peco sa alimentam cu 50 de lei, sa ne luam masini de volum si nu premium pe care sa ni le permitem (TCO ne spune ceva noua ca romani? - nu prea din pacate.....sa mai lasam fitele si basinele deoparte.....viteza, geamuri fumurii, bascalii la adresa politistilor, cauciucuri JINYU, BELSHINA SUNNY, LINGLONG, SAILUN etc.....mai trebuie sa amintesc de numere de Bulgaria, volan pe dreapta , propulsie (in mainile cui nu trebuie)? GPL pe masini premium? Diesel pe premium? Premium langa bloc de garsoniere? Deci vorba poetului .....suntem ciudati ....trebuie sa renuntam la fite si imagine si sa devenim pragmatic.....sanse??? din punctul meu de vedere sansele tind spre 0 (zero).....Poate doar daca se instaureaza vreo dictatura....putin probabil....doar cea mondiala (aici poate intervene domnul Inexorabil cu ale lui explicatii.....)
    8 2
  • Wow! Ce avalanşă de…făţărnicie.

    Promotorii şi adoratorii conceptului de tip “dura lex, sed lex” – transpus în arie rutieră astfel: “Să-i luăm ca din oală pe contravenienţi” – “uită” că, în situaţii-limită (de exemplu: un membru al familiei tale care, pe neprevăzute, ajunge într-o stare care îi periclitează sănătatea sau chiar viaţa, iar tu te afli, în acele momente critice, la mare distanţă geografică de acesta), dacă este neapărată nevoie să ajungi cât mai repede lângă cel drag confruntat cu asemenea probleme, atunci mă îndoiesc că vei respecta (dumnezeieşte şi absolut toate) restricţiile de viteză din calea ta…În acest caz, dacă ai fi oprit de agenţii PR, ai găsi că se justifică excesul tău de zel şi nu oricum, ci în mod “perfect” (moral/afectiv).

    Sigur că ipostaza invocată de mine nu se explică (şi n-ar trebui acceptată) în privinţa tuturor celor “surprinşi în ofsaid”, dar merită să ne întrebăm – măcar uneori – dacă nu cumva unii care “gonesc ca demenţii, punându-ne pe toţi în real pericol” chiar sunt condiţionaţi de urgenţe.

    Axiomatic, legea “reglementează” viaţa, dar nu o şi stăpâneşte…Mai grav este atunci când legea nu este inspirată din izvorul nesecat de circumstanţe şi de cauze inedite ale vieţii.

    Eu, un admirator declarat (dar nu orb) al CCR, decretez – şi încă fără ezitare – că se poate întâmpla şi, deci, nu exclud ca această imperioasă şi prestigioasă instituţie a autenticului stat de drept să o “dea în bară” uneori…Oricât ar scormoni “obiectiv” şi “pedant” în mormanul de sacre articole ale “legii supreme”. Că doar se încumetă oameni ca toţi oamenii, supuşi organic, inevitabil, greşelii, înşelării şi neputinţei (poate chiar şi ridicolului), iar nu cyborg-i “infailibili”, cum le place unora – chiar în mod orgastic – să-şi închipuie că strălucesc d.p.d.v. “funcţional” pe esplanada veşnic grotescului Turn showbiz al lumii.

    Eh, “desigur”, PSD este “vinovat” de toate relele din ţară, printre care şi ”infracţiunea” de a…gândi (atunci când chiar o face!). Măsura dispusă iniţial de (majoritatea “comunistă”, “dragnistă”, din) Parlament propunea un substrat vădit educativ, adecvat înţelegerii omeneşti, dar satisfacţia “justiţiară” (başca nedozată…) a poporului zombificat primează în Minunata Lume Nouă (mass-media agitându-se cel mai intens ca s-o “asigure”), iar dacă nu există suficientă “carne de tun” în acest sens, atunci…trebuie forţată să apară, cum-necum, din piatră seacă – scenariul “luptei ferme împotriva tuturor faptelor antisociale” continuă netulburat, “fără cruţare”, aşa cum ne-au obişnuit deja “instituţiile de forţă”, dar şi prizonierii lor politici din “noul val” animat de europeism (nu de “europenism”, cum aiurează senini dragii noştri erudiţi, mulţi dintre ei emiţând flatulenţă “academică” pe bază de “doctorat”). Doar că Oculta cea “neprihănită” din laboratorul nevăzut al “butoanelor şi manetelor” nu le poate vârî TUTUROR pământenilor, în ochii minţii, pâcla amăgitoare a ingineriilor sociale “sincere”, “binevoitoare”, “responsabile” şi “constructive”…Ironic sau nu, ea ştie exact că aşa este şi tocmai de aceea îşi înfige unghia în gât de ciudă: “Cum adică, îndrăzneşte careva să nu reacţioneze şi să nu judece în logica noilor vremuri şi, la urma urmei, să nu tremure de spaima Poliţiei Gândirii?!”.

    Şi acum, liber la atac cu pietre…roşii. Mă aşez singur şi cuminte la zidul infamiei şi vă ordon: aruncaţi!
    7 17
  • Este bine, dar căruțele când vor deveni neconstitutionale ? Suntem singura țară din UE cu căruțe pe drumurile publice
    9 0
  • Foarte slabă “recoltă”…Doar o roşie într-o oră?! Deja îmi imaginam că se va strânge de-un camion, iar până la apusul zilei de-un vagon.

    Asta înseamnă că sunt privit cu inadmisibilă toleranţă :D

    PS. În general, acest site este din punct de vedere politic corect.
    3 14
  • @Adrian..."In vest radarele au pozitii fixe bine semnalizate"

    esti sigur?

    anul trecut am impuscat o amenda pentru depasirea limitei de viteza 110km/h In Germania. Pe autostrada.

    PS1. am vazut doar flashul camerei fixe, era spre seara
    PS2. exista la greu restrcitii si pe autostrazile din Germania.
    6 3
  • @Vianu

    Camera aia, era radar fix. Este cu totul altceva...
    Insa in care tara civilizata politistii se ascund cu pistolul laser in boscheti, pe copaci, sau dupa stalpi?
    Ia zi-mi?
    Eu n-am vazut nicaieri asa ceva, doar la noi. Si am fost in 5 alte tari.

    Rolul politiei este sa previna, nu sa te pedepseasca si sa ti ia banii. Asa cum rolul puscariei este sa te educi, nu sa-ti fie o pedeapsa.

    Multi romani cred ca rolul radarului este sa pedepseasca pe cei care gresesc, nu sa previne accidentele... iar tot asa, multi romani cred ca rolul puscariei este acela de a-l pedepsi pe infractor, nu de a-l reeduca,

    Cu o asa mentalitate nu vom fi niciodata o tara civilizata!
    3 1
  • Niggapls
    Caz concret: Bd Timisoara, Bucuresti portiunea de la intersectia cu Valea Oltului pana la Valea Cascadelor. Potiune de drum 2km, de foarte multe ori libera, intr-o parte ai linia de tramvai, in cealata depozite. Mergand absolut natural ajungi la 70-80 kmh. Numar accidente in zona: 0. Radarul este acolo de 2-3 ori pe luna si da amenzi pe banda rulanta. S-a prevenit vreun accident?? Slabe sanse.

    Sunt totusi deacord cu radare pe autostrada, negrisorii care merg cu 150-200 sau mai mult sunt un pericol real.
    4 4
  • 1. Circul mereu regulamentar cu maxim 10% peste...

    Dar....
    Poliţia tâmpită care pune radarele în cele mai tâmpite locuri fără să aibe nicio legătură cu prevenirea ci doar cu şpaga în jumate din cazuri.

    Câta şpagă s-a luat din păcate....


    Singurul lucru viabil RADARE FIXE SEMNALIZATE LA PRINCIPALELE TRECERI DE PIETONI din fiecare sat sau pe cel puţin o stradă mare din fiecare oraş !!! Şi din 50km în 50km pe autostrăzi !!

    Este inacceptabil ca să dea unii cu 80 km/h în localitate şi să nu fie prins niciodată, pentru că se dau flashuri

    dar un amărât să ia amendă pe o zonă pierdută de lume fără nicio clădire rezidenţială, fără nicio trecere de pietoni !!!
    4 2
  • M-am intors de curand din vacanta dintr-o insula din Asia. Traficul acolo este un haos aproape organizat, unde depasirile prin triplare sunt la ordinea zilei iar copiii de 10 ani pe scuter sunt vazuti la tot pasul. Vorbind insa cu localnicii am aflat ca accidente sunt foate putine si minore, cele fatale aproape lipsand cu desavarsire. Asta in conditiile in care infrastructura este proasta spre jalnica dupa standardele noastre.
    Singura explicatie penrtu lipsa mortilor este viteza redusa cu care se circula. Datorita aglomeratiei si drumurilor nu foarte late rar se ajunge sa circuli cu 80Km/h. Cand mergi cu 50-60, ai timp sa franezi sa eviti in caz de neprevazut, de la 80-90km/h distanta de franare creste enorm.
    La noi pe DNuri se depaseste cu peste 130km/h (recunosc si eu fac asta) viteza la care doar norocul te salveaza.
    Viteza neadaptata la drum si conditii ucide orice ar spune unii. Cine nu e convins sa dea putin pe la un curs de conducere defensiva.
    Ma bucur ca aceasta lege nu a trecut, ar trebui inlocuita aceasta prevedere de a semnaliza prezenta radarului, cu obligativitatea montarii radarelor doar pe sectoarele de drum periculoase, sau cu istoric de accidente.
    3 0
  • @VJ

    ne scaldam in detalii...camera aia era radar fix, am zis eu altceva? Poate nu ai inteles ce am vrut sa zic si ma vad nevoit sa-ti fac un desen: radarul ala fix/camera/etc NU AVEA PRESEMNALIZARE. Inca o data! NU AVEA PRESEMNALIZARE !!!!

    acum ai priceput?

    despre restul nu ma intereseaza...ca stau ascunsi sau nu, ca stau in boscheti sau intinsi pe mijlocul soselei ma doare in posterior. Vina pentru morti o poarta soferii (participantii in trafic) si punct. Restul e sport national: aruncatul vinei pe spinarea celorlalti mai precis al politiei. Fix ce incerci tu sa crosetezi aici...rolul lu' pu...lea spataru este reeducare nu pedepsire....adica un fel de batut campii cu gratie.

    daca nici acum n-ai priceput cum trebuie sa te comporti in trafic (indiferent ce kkt cu mac fac militienii) abtine-te de a imi da replica.
    3 2
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Hai sa fim seriosi, daca ii interesa siguranta rutiera si preventia accidentelelor, se puneau radare fixe semnalizate in toate localitatile care functionau pe un sistem informatic automatizat care trimitea amenzi la orice ilegalitate. Dar ii doare in cur pe politisti de siguranta. Vor doar spaga, asta e scopul, si sa stranga bani din amenzi.

    Cand sunt cu un prieten, un om extrem de bogat, puternic si bine cunoscut pe plan local, toti politistii se pisa pe ei de frica lui. Poate trece cu 120 prin localitate pe langa ei, daca comenteza ceva ii sterg imediat amenda din sistem ca niste catelusi obedienti. Daca eu personal primesc vreo amenda vreodata, e de ajuns sa dau un telefon si aceasta dispare. Asa ca spuneti-mi voi mie, ce rost are panda asta? Daca continuam abordarea asta cu privire la siguranta rutiera vom avansa semnificativ pe viitor?

    Nu cred. Nu atata timp cat politistii se tem de oamenii bogatii si sistemul nu e corect si egal pentru toata lumea.
    Semnat cineva care beneficiaza din cauza privilegiilor oferite de un sistem corupt.
    2 1
  • Că sunt semnalizate sau nu, contează mai puţin. Frumos ar fi să fie semnalizate şi să existe CEL PUŢIN UN RADAR FIX DE SAT / LOCALITATE prin care trece un drum naţional / european -

    dar DOAR LA TRECEREA DE PIETONI CEA MAI FOLOSITĂ / E din sat sau strada din oraş

    şi pe autostrăzi !!!


    şi să fie reguli FOARTE CLARE uite nu îţi dă la 55km/h dar la 60 km/h GATA, ŢI-O TRIMITE DIRECT ACASĂ!
    2 1
  • Sau... în Australia limita pe autostrăzi este 110 km/h !!!

    Au şi radare fixe, care la 111 km/h PAC POZĂ şi îţi trimite amenda acasă !

    Nu 120, nu 115, la 111 !!


    Şi baftă!!! NU MAI EXISTĂ VITEZOMANI , cum sunt în România o ard cu 160-200 km/h pe autostradă care te aruncă în TIRuri!!!

    Tu trebuie să reduci de la 139 km/h la 90km/h cât are TIRul, adică să reduci ~50 km/h !!!"!!! adică 35% brusc din viteză
    ca să ce??? să treacă ghiolbanu, nesimţitu !!!

    Ia-ți avion măi boule cu 200 km/h şi cu flashurile tale de kkt.

    Iar pe drumurile naţionale la fel, de aceea este mãcel.


    Parlamentul, poliţia chiar şi mare anumiţi ghiolbani de şoferi nu vor radare fixe ca să îi dea ei tare şi se ştiu şi avertizează între ei, dar să ia proştii amendă acolo unde oricum nu contează.


    Putea fi rezolvată problema, daaa, de mult. Dar nu se vrea.
    4 0
  • @Edikkk
    foarte bun exemplul Australiei. De ce zic asta?

    Pai autostrazile noastre sunt relativ scurte, avem multe cioturi fara un cap si faca o coada si romanasii vitezomani (nu toti, desigur) tot merg tare de sar tablele de pe masini....iar rezultatul este doar cateva minute castigate la capatul autostrazii, ceea ce e egal cu zero, practic.

    Pe cand Australia este o tara enorma, uriasa. Acolo s-ar cunoaste la capatul calatoriei daca ai mers cu 110 sau 130 km/h...ar putea insemna chiar niste ore, dar ei merg in limita legala, nu risca inutil. Isi asuma durata calatoriei dinainte de a porni la drum si chiar fac din calatorie o experinta in sine, nu cauta numai sa ajunga si gata.

    Concluzia este ca foarte multi romani sunt agitati din fire, nu au astampar, tot timpul vor sa depaseasca, chiar daca cel depasit ruleaza peste limita admisa, nu stiu si nu pot sa-si stapaneasca pornirile, adioma animalelor, nu stiu si nu pot sa-si controleze nervii, impulsurile la volan, nu fac o minima planificare a unui traseu, nu stiu sa-si treaca prin ratiune actiunile inainte de a le face si nu au nici cea mai mica previziune a unor lucruri care se pot intampla. Pe scurt: Nu au rabdarea sa traiasca!! (nici la volan, nici in rest)
    5 0
  • @VJ, emiţând acele fraze axiomatice, care relevă gândire realmente fecundă, binecuvântată ortodox, şi înţelegere non-denaturată a nucleului tematic, ţi-ai câştigat preţuirea şi respectul lui moş inexo…ceea ce nu izbuteşte orişicine!

    Astăzi se constată (evident, pentru cine este apt să observe) consecinţele deceniilor de otrăvire sufletească cruntă (cu manevrare securistă a operaţiei) la care a fost supus, cu de-a sila, acest popor milenar, astfel încât ortodocşii români botezaţi se trezesc instigaţi unii împotriva altora – oribil este că ei nu-şi dea seama (tocmai pentru că laboratoarele oculte de intoxicare mediatică perseverentă, în scopul mârşav al aplatizării cerebrale totale şi totalitare, funcţionează la capacitate maximă şi fără îndoială că este prea târziu să le mai poată zădărnici cineva…) – ba chiar mai înfiorător decât înainte de 1989, deoarece atunci nu nutreau satisfacţia sadică de a-şi vedea semenii sancţionaţi, judecaţi, încătuşaţi, întemniţaţi, nu jubilau ca nişte demenţi complet descreieraţi, în numele “justiţiei” (care li se pare mirabilă, sublimă, “divină”, însă numai dacă nu-i vizează pe ei înşişi şi nu le înscenează cazuri penale). “Justiţie” care tinde să se întemeieze tipologic pe tiparul “societăţii spectacolului” reliefat de filmul cu caracter/substrat profetic “The Running Man” (1987). Başca a început şi…dreptatea să umble cu capul spart, cot la cot cu adevărul (apropo, un adevăr orbit de patimă nu poate fi, în esenţă, decât o minciună…).

    Aşa că…bucură-te, dragă VJ, fiindcă prea puţini vor rămâne pământenii care se vor asemui licuricilor care sclipesc în întunericul suveran şi suficient de neruşinat pentru a se numi pe sine însuşi lumină…

    PS. “De a îmi da” ?! Pavianu, pe tine încă nu te-a prins cu laţul hingherul suprem alias…limba română? Marş înapoi în rabla ta de Audi NSU (Auto Union AG) şi pune-te temeinic pe studiu…retrospectiv, înainte “de a îmi da” replica. Ai înţeles, măi…Mafianu? Şi aprofundează şi regula următoare: se zice “abţine-te să” sau “abţine-te de la”. Fiindcă ar fi tare neplăcut ca, pe lângă incultură (auto), să-ţi scoţi la iveală şi agramatismul…

    PPS. Către @(@Edikkk) : am cunoscut o grămadă de…calmi, cu mutre “blajine”, perfect “organizaţi” şi “calculaţi” în tot ceea ce întreprindeau, în definitiv exponenţii unei lucidităţi exemplare, admirabile, care despică instantaneu munţii de pe calea vieţii. Când deschideau însă gura…
    2 2
  • @vianu

    Eu am inteles ce ai vrut sa zici.
    Insa nu intreg comentariu iti era adresat tie. Ci era adresat unora care spun ca este ok ca politistii sa stea ascunsi la panda.

    Uite eu am fost de 3 ori pana acum la mare in Grecia, si nu stiu cum arata uniforma politistilor greci.
    Doar o singura masina de politie am vazut, in centrul Atenei, cand am vizitat capitala acestui stat. In schimb nici vorba de radare si am condus cam 2000 km in aceasta tara.
    Insa in Romania sunt radare cam din 20 in 20 de km. Si culmea ca tot sunt mai multe accidente decat in alte tari. Atunci te intreb unde-i prevenirea?
    La noi radarele nu-s pt a preveni accidentele, ci sunt puse ca sa poate marii bugetul statului din amenzi.
    2 0
  • @inexorabil

    Mersi si respectul este reciproc!
    Total de acord cu tine.
    1 0
  • Rudolf D.
    Citesc multele comentarii si ma mir cata ura razbate la suprafata in societatea romaneasca. Citind mai mult statisticile (parca si pe aici pe automarket publicate) vad ca prima cauza a accidentelor mortale in Romania este traversarea pietonilor prin zone nepermise. A doua cauza e alcoolul la volan iar a treia cauza sunt depasirile nereusite. Apoi, oboseala la volan s.a.m.d. Deci ce e atata discutie despre viteza, cand pana la ea mai sunt de rezolvat atatea si atatea probleme? Este pentru mine clar ca radarele nu reprezinta decat o fabrica de spaga pentru militieni si nimic mai mult. Eu cel putin, de cate ori am fost oprit in Romania si in alte tari, am scapat oferind bani agentului. Deci unde e preocuparea pentru siguranta traficului decat in mintea odihnita a unor idealisti? Ca sa nu-l citez pe Lenin, stiti chestia aia cu "idioti utili".
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru