Lexus UX este disponibil și în România: start de la 35.500 de euro pentru cel mai nou SUV compact premium lansat pe piață

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 20.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus UX poate fi comandat și pe piața din România. SUV-ul constructorului nipon este oferit atât într-o versiune cu motor pe benzină (UX 200), cât și într-o variantă cu sistem hibrid de propulsie (UX 250h). Prețul de pornire anunțat de producătorul japonez este de 35.453 de euro.

Lexus a prezentat noul UX în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018. Noul SUV pregătit de constructorul nipon este disponibil și în România, cea mai accesibilă versiune având un preț de pornire de 35.453 de euro cu TVA.

Lexus UX are la bază noua platformă GA-C și promite un ampatament de 2.640 de milimetri. SUV-ul japonezilor este disponibil atât cu o motorizare pe benzină, cât și într-o versiune cu sistem hibrid de propulsie.

Varianta de bază poartă numele de UX 200 și este echipată cu un motor cu patru cilindri de 2.0 litri care produce 171 de cai putere și 205 Nm. Resursele sunt gestionate de transmisia Direct Shift CVT, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.9 secunde. Consumul mediu mixt pentru această versiune este de 6.6 litri/100 de kilometri.

Cea de-a doua variantă disponibilă se numește UX 250h și este echipată cu un sistem hibrid de propulsie capabil să ofere un total de 184 de cai putere. Resursele sunt puse în valoare de transmisia E-CVT. În cazul acestei versiuni, Lexus vine atât cu o versiune cu roți motrice față, cât și cu o variantă cu tracțiune integrală denumită E-Four. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde (8.7 secunde pentru varianta E-Four), în timp ce consumul mediu de carburant este de 5.3 litri/100 de kilometri (5.8 litri/100 de kilometri pentru versiunea cu tracțiune integrală). În funcție de motorizarea alesă, volumul portbagajului variază de la 283 de litri (hibrid) la 320 de litri (benzină). 

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Business Executive F-Sport Luxury
2.0 litri Benzină
171 CP
CVT 35.453 38.461 - -
2.0 litri+
electric
Benzină+
electric
184 CP
CVT
CVT,4x4
37.475
39.799
40.483
42.807
-
48.756
-
48.794

Versiunea de bază Business include, printre altele, următoarele dotări: jante de 17 inch din aliaj (18 inch pentru versiunea 250h E-Four), oglinzi laterale pliablile electric, reglabile electric și încălzite, faruri cu LED și sistem de comutarea automată între luminile de drum și cele de întâlnire, lumini de ceață cu LED, bare pentru amararea portbagajului, scaune față încălzite, sistem audio cu 6 incinte, Lexus Media Display cu ecran cu diagonala de inch, sistem automat de climatizare, cameră pentru mersul cu spatele, sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise control adaptiv și frânare automată de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor.

Versiunea Executive plusează cu lumini de ceață cu LED cu funcție de tip cornering, scaune îmbrăcate în piele, sistem Smart Entry, senzori de parcare față și spate și încărcare wireless pentru telefoanele inteligente.

Cei care vor opta pentru nivelul de echipare F-Sport vor primi, printre altele, următoarele echipamente: jante de 18 inch cu design special, pachet exterior F-Sport, lumini de semnalizare cu LED, volan F-Sport cu 3 spițe și reglaj electric, pedale sport, praguri din aluminiu, scaune sport cu reglaj electric pe 8 direcții, sistem audio cu 8 incinte, sistem de navigație, Lexus Media Display cu ecran cu diagonala de 10.3 inch, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem de avertizare la ieșirea din parcare cu funcție de frânare și hayon cu acționare electrică de tip "handfree".

Am ales să comparăm versiunea UX 250h E-Four cu o serie de SUV-uri concurente echipate cu motoare diesel.

Clienții care se vor orienta către un model cu sistem hibrid de propulsie vor căuta, printre altele, și un consum de carburant apropiat de cel promis de un diesel

Lexus UX vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Lexus UX
250h, Business, E-Four
184 5.8 8.7 39.799
BMW X1
xDrive20d, Base
190 5.9 7.8 40.877
Mercedes-Benz GLA**
220d, 4Matic
170 4.8  7.7 40.457
Audi Q3
40 TDI, quattro
190 6.9 8 42.430
Jaguar E-Pace**
D180,AWD
180 6.0 9.3 42.840
Volvo XC40
D4, AWD
190 6.5 7.9 40.075
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
**valori de consum conform NEDC

Comentarii (9)

  • inexorabil
    Scurt și la obiect: am vizitat recent reprezentanța Lexus din Voluntari-Pipera, așa cum promisesem mai demult pe AM. Ca să pot trage definitiv linie…

    Mafia, cu nespus regret, emit deja verdictul meu: NU! Ȋn primul rând, roiau acolo niște oameni și mi s-a părut inadmisibil să nu mă “preia” nimeni, deși insistam cu observațiile vizuale, din toate unghiurile. Nu m-a ȋntâmpinat nici măcar un stereotipic și leșinat “Bună ziua. Cu ce vă putem fi de folos?”. Băieții și fetele…unii erau prea antrenați ȋntr-o șuetă, iar alții prea cufundați ȋn abisul tehnologiei digitale. Chiar mă gândeam, la un moment dat, că, dacă mai intră cineva după mine, să joc eu rolul de gazdă și...prezentator. Noroc că am fost singurul zevzec de “vizitator” (cel puțin ȋn acele clipe).

    M-am urnit și către “coledzii” de la Toyota (curte comună). Aceeași stepă…Dar dacă aș fi fost un potențial client, bașca unul pretențios la tratament? Evident, m-ar fi pierdut instantaneu ca platnic…Deci, mă uitam dinadins la ei și ei…nimic.

    Pe bune, nu-mi plac extremele: alții excelează la “știința” marketing-ului (ar fi inutil să-i nominalizez), iar alții…te ȋntrebi, uimit, de ce au fost angajați acolo, adică dacă ȋși justifică lefurile…Cu această ocazie ȋnsă, m-am lămurit totalmente de ce Lexus nu “performează” (nu există acest verb ȋn limba română, dar, chiar și dacă, prin absurd, ar apărea, cu siguranță Lexus tot n-ar avea nevoie de sensul lui) ȋn rromanika. Sediul MB se află la o aruncătură de băț și puteai sesiza chiar din perimetrul “japilor” că la “nemți” se mișcă lumea…Iar dacă vrei să ȋnsemni “alternativa”, trebuie musai să mizezi pe un comportament diferit? Prin urmare, fanii “japelor” ar face bine să nu mai arunce vina pe mentalitățile din popor, deoarece, ȋn marea lui majoritate, poporul nu poate reacționa decât ȋn mod…pavlovian.

    Trecem peste. Sincer, apreciez efortul firmei Lexus de a ȋncerca să iasă ȋn relief și la propriu (“ascuțime” pe tot frontul estetic), și la figurat, dar…deși, pe dinafară, remarci imediat această tentativă metafizică, DIN NOU interiorul te dezarmează brutal…Ȋn pofida imitării discrete a sportivului BMW – mă refer la acel bord orientat către șofer pe care ȋl propune UX.

    Haideți să admitem că RX 450h și ES 300h ar merita oarecum (ȋn privința ultimului, am vrut neapărat să constat pe viu dacă ar fi de preferat rivalului Buick LaCrosse Avenir – având ȋn vedere că “americanei” i-au pus gând rău geniile pustii din RenCen – și…nu m-a convins). Să nu mă ȋnțelegeți eronat: materialele sunt, incontestabil, de cea mai bună calitate (ȋți dai seama numai “din ochi”, până să le verifici tactil) și interioarele sunt calde, ospitaliere, dar parcă ȋntregului ansamblu ȋi lipsește acel “ingredient” indispensabil pasiunii fizice a cuplului, recte “je ne sais quoi”. Nu mă puneți să explic rațional…Asta am simțit, asta conchid. Simplu.

    Răspuns final: Infiniti Q70(L) ! Dar unde bafta lui să-l localizez oficial pe aici?!

    P.S. (și) la Lexus prețurile sunt – cum altfel? – premium. Mai mult decât este mașina…
    14 8
  • @inexorabi
    Și când te-ai trezit se făcuse dimineața. Normal că nu te-a băgat nimeni în seama când tu respiri prin toți porii Opel. Pentru astea te duci frumușel în curtea Pejos. Pentru ca sunt atât de bune încât aproape că au dat faliment.
    10 14
  • bagatorii in seama sunt relativ usor de identificat. Agentii cu experienta te citesc de la usa si te categorisesc rapid. Asta nu insemna ca dealerii Lexus stau foarte bine la vanzari, dar cu siguranta performantele lor nu sunt urmare a faptului ca agentul (la modul general) este un afafic in domeniu.

    pot da exemple din propria experienta: la Ford nu m-a bagat nimeni in seama, la Honda, Kia, Peugeot, VW erau calare pe je inca de la usa. La Dacia, in schimb, s-a infiintat un plavan cu o ofensiva in atitudine de parca eram indezirabil reprezentantei; aproape ca imi cerea socoteala pentru prezenta mea acolo.

    iar masina n-arata deloc rau
    6 6
  • inexorabil
    Vai, dragă, dar cum arată “din ușă” un cumpărător sosit ȋn mod expres?? După ce criterii “speciale” este recunoscut: fizionomie, vestimentație, umblet…sau ce se observă că parchează afară?

    De fapt, prima impresia te poate ȋnșela cumplit…Așa am pățit-o eu odată, arătându-mă ȋnduioșat de un bătrân ce părea “bătut de soartă”, ca să aflu ulterior că “amărășteanul” respectiv deține un lanț de hoteluri și restaurante și că ȋi sufla vântul prin buzunare, cu viteza a zeci de milioane de euro…

    Ah, m-am prins: cumpărătorii cu “dare de mână” sună mai ȋntâi, astfel că, atunci când vin la reprezentanță, de pe moaca lor se ȋnțelege că tranzacția este deja ȋncheiată. Nici nu se holbează la modelul deja ales, nu?

    Poanta cu “râtul versat” ȋn afaceri are succes doar ȋntr-o societate de oligofreni sau de hiene. Regula trebuie să fie una singură ȋntr-o lume ȋncă verticală: INDIFERENT cine ȋți calcă pragul, bunul simț se cere aplicat fără deosebire de rasă, naționalitate, avere, nivel de studii, țoale, mimică etc. Chiar dacă interesele sunt suverane astăzi, dictând totul…

    P.S. Mafiotul repetent la Academia SRI (nu se dezminte: se tot semnează “@inexorabil” ȋn loc de nick) n-a priceput o iotă…Lexus nu este atât de “aristocratic”, ȋncât să reclame diferențierea pe clase sociale. Puteam să descind și dintr-un Trabant. Era doar o chestiune de principiu…
    9 6
  • Hybrid Power
    Inexorabile, vorba lu Einstein:"Dacă nu poți explica ceva unui copil de șase ani, atunci nici tu nu ai înțeles." ...ai scris mult, si nimic.
    Detin un ES300h din 2012. Sincer..ma cac pe tot ce fac nemtii )) Es300h nu are concurență
    13 8
  • Edikkk
    Eu clar m-aş fi dus şi aş spune că vreau să vorbesc cu managerul reprezentanţei.

    Acum şi.... Voluntari... Mă rog, nu trebuie judecată o maşină pe baza angajaţilor incompetenţi de acolo
    cum nici dvs nu a fost bine să fiţi judecat ca şi cumpărător

    Un angajat bun în vânzări SE IMPLICĂ TOTAL pentru orice client care intră pe uşă (indiferent ce citeşte el din experienţă) pentru că acea persoană, acel Client este ori un Cumpărător, ori dacă nu cumpăra chiar atunci este un Viitor Cumpărător, sau chiar dacă nu va cumpăra vreodată este un Non cumpărător dar care va face Reclamă Bună !!

    Îmi pare rău pentru experienţa dvs negativă dle inexorabil.
    Succes pe viitor.

    Ca Lexus aş spune ca dezavantaj folosirea de Lexus, Toyota ÎNCĂ A PROASTELOR baterii Nichel metal hibrid. Treceţi domnule la Litiu Ion !!
    Nu că nu ar funcţiona, dar la preţurile Toyota, Lexus totuşi nu vrei o baterie inferioară tehnologic, tu fiind o marcă top sau premium !!
    10 1
  • Pentru varianta 200, echiparea superioara, pretul mi se pare foarte bun. Putin peste 39k cu optionalele ce le poti alege. Ce nu am inteles eu e ca pe site si 200 apare ca fiind hybrid.
    Spun ca pretul e bun gandindu-ma la Honda CRV, Audi Q3, Citroen C5 Aircross, VW Tiguan, Mercedes GLA, care cu niste dotari in plus se apropie sau sar de 40k.
    Totusi, vorbim de un Lexus, dar poate ma insel.
    3 1
  • inexorabil
    Hybrid Power, alias…omniprezentul mafioso. Familia sau școala nu te-a ȋnvățat nicio tactică de autocamuflare? Te dai singur de gol, ca ultimul răcan neinstruit pe front, care, nesilit de nimeni, ȋși trădează inamicului poziția ȋn teren.

    Cică ai un Lexus personal…Sau, mă rog, vrei să ne convingi că-ți aparține. Să fie, oare, același Lexus cu care mi-ai promis odată că mă vei plimba??? Spre neșansa ta, am memorie de elefant, prietene! Prin urmare, revitalizez dorința strașnică de a mă invita tu la o cursă cu “japa” ta. Plătesc eu carburantul care se va consuma. Ba ȋncă sunt dispus să achit 5 lei/km cursă (mai scump decât la taxi). Insist !!! Dacă nu te reține nimic ca să concretizezi cererea mea și dacă tu ești proprietarul ȋn acte al mașinii (sau măcar tatăl tău, căci așa ȋnțelesesem inițial), atunci fii atent aici: ȋmi voi ȋnghiți toate calificativele pe care ți le-am adresat de când ne cunoaștem pe AM. Ȋn fața ȋntregii comunități AM, ȋți voi cere iertare, cu umilință chiar…Parol! Hai să te văd cum te miști…Ȋn caz contrar, orice vei mai spune despre mine, de acum ȋncolo, va fi lovit de nulitate și vrednic de ocară…

    De cerut scuze, deocamdată mă voi ȋncumeta față de…Edikkk. M-a surprins foarte plăcut…Modul cum a interpretat datoria (profesională și morală) unui dealer auto mi se pare nu doar corespunzător, ci și admirabil! Edikkk, nu mai cred că ești…Mafia. Ȋmi retrag toate sarcasmele și epitetele dure cu care te-am “gratulat” până deunăzi. Mi-ai dovedit o gândire matură și asta este suficient. Scuze, deci, pentru că te-am subestimat și te-am vexat…Cât despre opțiunea ta pentru “electrice”, deși n-o ȋmbrățișez, decretez că este dreptul tău și natural, și constituțional. A, și voi renunța la Diesel-ul pe care l-am achiziționat numai ca să-ți “fac ȋn ambiție”. Mă rog, nu-mi permit să neg cele două atuuri ale acestui tip de motor, recte cei doi mari “C” – cuplu și consum – dar…tot benzina ȋmi inundă sufletul :) Despre achiziție ȋn sine: stabilitatea la viteze mari și ținuta de drum (inclusiv ȋn viraje) le consider impecabile, ba chiar incitante. D.p.d.v. arhitectural, mașina ȋmi place teribil (exterior-interior) și nu mă satur savurând-o din priviri, așa că voi miza pe același model și pe aceeași versiune (facelift al primei generații – ȋn privința noii Insignia, au eșuat cu design-ul, după părerea mea; nu mă ȋmpac cu ascuțitoarea aia, pe care o percep drept flască, inexpresivă) și va fi tot 2L turbo, dar pe benzină, de data asta. Ar fi 55 CP ȋn plus…Cuplul ar rămâne același, chiar dacă ar deveni disponibil la turații mai ȋnalte. Ȋnsă nu mai vreau “concert” de tractor ȋn urechile mele.
    4 1
  • Edikkk
    Nicio problemă dle Inexorabil, ne înţelegem toţi.
    Dacă nu ar fi problema ecologică, care clar ne afectează nu aş avea nimic cu dieselul, dar nu trăim doar pentru noi.
    Succes la orice opţiune de maşină alegeţi.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru