Limite de viteză mai mici cu 10 km/h pe autostrăzile din Europa. Scopul? Reducerea consumului de carburant

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Luni, 21.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Agenția Internațională a Energiei (IEA) a propus ca limitele de viteză de pe autostrăzi să fie micșorate cu minim 10 km/h. Reducerea limitei de viteză va duce la economisirea de carburant în contextul crizei din prezent.

Declanșarea războiului din Ucraina a dus la o nouă criză, din care a rezultat o creștere rapidă a prețurilor de combustibil. În acest context, pentru a încerca să limiteze pagubele și pentru a trece mai ușor prin criză, Agenția Internațională a Energiei a propus ca limitele de viteză de pe autostrăzi să fie micșorate cu cel puțin 10 km/h.

Pe lângă asta, IEA propune ca munca online să se desfășoare doar trei zile pe săptămână. Dacă se vor aplica aceste propuneri pe o perioadă de numai 4 luni, vor fi economisiți circa 2.7 milioane de barili în fiecare zi.

De asemenea, agenția a mai propus ca duminicile să fie considerate zile fără mașini în orașe și ieftinirea transportului public. Printre alte propuneri se numără: încurajarea oamenilor de a se deplasa cu bicicleta sau pe jos, stabilirea unui trafic alternativ pentru mașini în zonele urbane, promovarea serviciului de car sharing, utilizarea trenurilor de mare viteză în loc de mașini și promovarea vehiculelor electrice.

Fatih Birol, directorul general al agenției, a precizat că „lumea s-ar putea confrunta cu cel mai mare șoc în privința ofertei de petrol din ultimele decenii, cu enorme implicații pentru economiile și societățile noastre”.

via Lifenews

Comentarii (15)

  • Anonim
    Eu zic sa trecem la carute ca alea nu consuma mai nimica calul face balega bio si nu trece de 15 km/h . Se urmareste o tot mai mare restrictionare de deplasare a individului . Consum combustibil pe banii statului ? Este treaba mea cat imi consuma masina ! Vai cum au ei grija de noi sa ne ramana un ban in plus in buzunar . Am ras de Ceausescu dar ce sa vezi conducerea UE tot comunista este . Asa mergeam si in epoca de aur numere pare , impare alternativ mai mult pe jos ca benzina nu prea era . Propun sa ne treaca iar pe cartele ca nu se mai poate asa toata lumea sa circule cand vrea ea. Ne stabilesc ei mosierii mondiali cad si cat sa ne deplasam . Urmeaza sa primim si aerul cu portia .
    21 16
  • Nu este exclus cota de combustibil si micșorarea vitezei, ținând cont de situația actuala!
    Dar nu vor sa restricționeze voit, cand aproape 50% din prețul combustibilului, intra in buzunarele lor,...., mă scuzați vin la stat!
    Nu este o mare drama sa mergi cu 120 in loc de 130 pe autostrada!
    13 18
  • Zici bine.

    Eu oricum aleg benevol sa merg cu 110 in loc de 130 pentru ca (ok, numiti-ma zgarcit) masina mea, relativ economica, diesel, imi ia 4 litri in loc de 5. Practic in cazul meu, este o economie de 20%, ceea ce nu-i de colea, iar timpul pierdut in plus este nesemnificativ, de exemplu pe Buc-Pitesti cap coada inseamna 7-8 minute, adica mai nimic. Pragul de 110 km/h este de fapt limita peste care consumul creste cu o panta mai abrupta. Dupa legea randamentelor descrescatoare asta inseamna ca dupa 110 km/h castigul din timpul mai scurt obtinut mergand mai repede este intr-o masura din ce in ce mai mare anulat de pierderea cu consumul crescut. Poate nu degeaba in spatiul anglo-saxon limita maxima de viteza este 70 mile/ora, asta corespunde la 112 km/h.

    Ce mai castig in plus: zgomot de rulare diminuat, anvelope mai putin expuse uzurii, pot ocoli cam toate gropile, risc mai mic de spargere parbriz, risc mai mic de accident in general, uzura zero a franelor, 110 este viteza la care nu incurc pe nimeni si nu sunt incurcat de nimeni, este viteza la care nu atingi niciodata frana pe autostrada, totul se moduleaza din gaz.

    Voi cei care vedeti peste tot si in toate, in cheie conspirationista, restrictionarea deplasarii individului aveti o problema grava de perceptie.
    29 17
  • Fac relativ des, drumul Buc-Pit-Vâlcea vinerea, după ora 15 îți tai venele, numai Schumacheri pe banda a ll-a care câștiga fix 10min fata de mine care merg in spatele TIR cu 85km/h. Eh... după ce te blochezi la ieșirea din Pitești către Vâlcea, dai de in drumul de făcut spume la gura cu încă un blocaj cu 10km înainte de Dedulești (oricum am găsit al traseu mai lung ca sa evit blocajele/aglomerația evit centura Pitești si Dealu Negru)
    12 7
  • Asa este, si eu fac relativ des traseul ala (eu pana la Sibiu, de fapt) si cred ca nici 10 minute nu castiga acei Schumacheri, dar ei au impresia ca depasindu-te de-ti clatina masina sunt in avantaj...total fals, in economia totala a drumului, ca timp ei nu castiga mai nimic sau absolut nimic, ba chiar pierd, daca le pui pe toate in balanta (consum carburant, tensiune, riscuri, amenzi, etc). Aaa, ca m-a depasit pe o lungime de cativa km e doar o victorie de etapa, dar campionatul (traseul intreg) nu se castiga la hei rup, ci cu cap.

    Orice am zice, mersul in regim de mare viteza te solicita si te si frustreaza, pentru ca inevitabil vei da de alte masini mai lente, camioane, autocare, etc in depasire, care iti vor taia elanul si nu vei putea tine ritmul constant. Ii vad obligati pe Schumacherasi sa-si franeze X5-urile si Q-urile de la 180-200 la ora la ~100 pana face tirul depasirea (intre timp eu am ajuns langa ei), apoi plini de spume si cu febra musculara la deget de la flashuri o iau din nou la goana. Automat resimt nevoia de destindere si ii vad tragand pe dreapta la cafea si tigari.... eu le fac cu mana cand trec relaxat pe langa ei la MOL-ul de la km 82. Dupa lupte intense cu volanul si multe depasiri ilegale si riscante, ma mai prind abia la Blidari, la intersectia cu drumul catre Curtea de Arges, cand ghinion, zona unde se putea depasi s-a terminat si iar ii vad agitati si cu spume la gura stand in spatele meu la 3 metri.

    Cam asa decurge calatoria pe traseul asta si pana la Sibiu...pentru mine e ultra-deja-vu si amuzant totul, dar pentru cine nu intelege mersul cu masina, este extrem de chinuitor, se vaita saracutii de trafic de mama focului, de parca doar ei au dreptul de a circula. Nasol ca atunci cand isi cumpara X sau Q nu li se da automat si strada lor. Sau macar putin creier de-ar primi si tot ar fi util.

    Ce-am scris mai sus este valabil pentru orice traseu, nu doar asta, cine are suficienti km facuti in extraurban stie ce zic. Dupa Sibiu inspre granita de vest e cam doar autostrada vreo 350 km, iar diferenta intre 110 si 130 km/h de la SB la Nadlac se traduce in doar vreo 30 minute castigate. Asta in teorie, ca in practica, portiunea aceea lipsa de 13 km de la Margina si probabil inca o oprire impusa pentru realimentare pe langa cea de odihna inseamna practic stergerea avantajului acelor 30 minute castigate. Atat am avut de zis, sper ca nu am restrictionat nimanui libertatea de miscare.
    20 5
  • Catalin
    Sincer eu abia astept duminica fara masini in orase. Macar in weekend sa avem o zi cu liniste, cum erau odata duminicile, cand totul era inchis, era ziua doar pentru familie, prieteni si relaxare.
    10 7
  • De aia nu sunt autostrăzi in România, am anticipat faptul ca toți vom circula cu maxim 90km/h la un moment dat…
    Oricâte plusuri si motive pentru a fi in favoarea restricțiilor si a anumitor limitări de circulație, magazine deschise etc. (si apreciez părerile celor care le-au menționat), totuși se deschide o cutie a pandorei si unora dintre noi le este afectată negativ viața, ori asta intr-o democrație nu este permis. Unele afaceri sunt “construite” folosind timpul liber al oamenilor si pe baza acestor încasări o parte din noi își susțin mijloacele financiare necesare. Trebuie văzută imaginea de ansamblu cu empatie si considerație pentru toți. Sper sa nu devenim ecologiști doar atunci când o măsura sau alta nu ne afectează pe noi… dar nu-i așa se întâmpla frecvent (mama ei de ipocrizie)!
    12 1
  • @14:56... iohanise tu ești ma?
    2 9
  • Mircea Badea
    limitarea vitezei poate duce la trafic mai greu. astia nu iau in calcul toate variabilele.

    ia sa nu mai faca ei afaceri cu rusii si sa bage mai multi bani in cercetare.
    1 1
  • Reducerea vitezei pe autostrada scade dependenta de petrol in mod direct. Mă repet Dutz, nu reducerea de CO2 de la mașini o sa salveze Terra, trebuie sa învățam sa consumam atât cat ne trebuie, începând cu lucruri elementare. Nu casa de neam prost de 300m2 care rămâne nelocuita, cand facem grătar luam jumătate din cantitatea de carne de acum, nu mașină de 5m lungime, nu schimbam smartphonul in fiecare an pentru ca noua generație are 2 pixeli in plus la ecran,.....,lista este imensa. Toate aceste lucruri vor influenta negativ cifra de afaceri a companiilor mici sau PFA, pentru ca, consumul se va micșora. Si nu din cauza de, cum se spune pe aici, haiter pensați, mâncători de shaorma pe trotinete electrice,... pur si simplu totul se scumpește si puterea de cumpărare scade (ăștia menționați se adaptează rapid si nu suferă foarte mult)
    PS. Cei care comentează negativ sunt cei care au blocat orașele ca sa-si cumpere, cică combustibil mai ieftin si stau acum la coada la pașapoarte biometrice, deși sunt împotrivă cipării, pentru ca le afectează libertatea. Bine ca prostia si nesimțirea nu doare!
    8 3
  • ia sa vedem locuintele boacterilor de la UE, din guvern, cei din conducerea corporatiilor, bancilor, marilor concerne. Ia sa vedem ce masini folosesc ei si ce cilindree au si cati km fac pe an. Ia sa vedem unde si cat timp zboara.
    Cand o sa vad ca astia fac economie o sa fac si eu. Pana atunci draga @xxx toata "filosofia" ta nu este decat o propaganda pentru prosti si naivi.
    Eu imi permit o casa de 500m^2 si o masina de 5 metri cu motor de 3 litri. Din banii mei, din munca mea. Ce treaba ai tu sa-mi dai mie sfaturi ce si cum sa fac cu viata mea. Esti comunist sau ce? Ca numai aia stiau mai bine cat si ce trebuie sa mancam si ce temperatura sa avem in case.
    Baiatule. Cat timp eu imi platesc camionul de lemne pe care le ard sa-mi incalzesc casa de 500m^2 tu poti sa sari in sus cat vrei de indignare. La fel si cu masina pe care tot eu am platit-o si la care tot eu ii platesc combustibilul. Atat cat cred eu ca am nevoie, nu cat crezi tu. Asa ca mars la munca si nu te mai uita la capra vecinului pentru ca sportul asta te-a facut sarac si frustrat.

    PS Nivelul de dezvoltare al unei tari si implicit nivelul e trai al locuitorilor sai este direct proportional cu consumul. De aceea in Romania consumul trebuie sa creasca, daca vrem sa ajungem din urma tarile cu apa calda. Daca vom fi capabili sau nu sa facem asta viitorul va sta martor. Cred insa este complet daunator sa ascultam de micii neomarxisti emo care cred ca fericirea va veni daca stingem luminile.
    6 9
  • Ca sa ai casa de 500m2 si mașină cu 3l nu ai muncit banii, lasă vrăjeala!
    Vezi ca tarile Arabe au refuzat vizita lui Biden, iar ministrului UK i-au spus ca nu măresc producția de petrol, barilul a sărit iar peste 120$, așa grăbește-te sa te așezi iar la coada ca scumpesc ăștia iar combustibilul! Vezi sa nu pierzi startul!
    6 4
  • Mii de scuze, am uitat ce era mai important pentru simpaticul cu casa de 500m2: Spor la curățenie!
    6 4
  • @
    @xxx
    la 22.03.2022, 10:30

    omul a expus o idee de bun simt...sa lasam orgoliile si epatarea si sa consumam mai adaptat nevoilor. ce e rau in ce-a spus el?

    tu, obraznic si infatuat, ii raspunzi foarte agresiv, ca atat te duce mintea. emani un aer de neam prost specific parvenitilor, de n-ai vrea sa stii cata repulsie provoci.

    daca chiar ai fi asa instarit cum te lauzi, cu starea creata pe munca si efortul tau, sunt convins sa ti-ai vedea mai bine lungul nasului. mai degraba te dai de gol ca frustrat si invidios.

    te imaginezi si tu epatand cot la cot cu aia mari, adoptand un ipotetic consum la rupere in incercarea futila de a-i egala, consum total necorelat cu nevoile tale de parlit.

    doar ca intr-un fel consuma unul cu averea pe bune, de unde reiese stil si bun gust intr-o logica a firescului si in cu totul alt fel consuma un toparlan parvenit care s-a umplut rapid de bani, de unde reiese doar lacomie, kitsch, grobianism. tu cazi fara drept de apel in categoria asta din urma.

    deci tatraurse/serif, lasa gargara cu comunistii si marxistii, adopta un pic de modestie, ca nu strica. ti-am detectat pornirile din partea cealalta, fasciste, cu iz de 1935 si te asigur ca in societatea de azi, deschisa la minte, sau progresiva na, daca vrei sa ii zici asa, incluziva, cu respect pentru valorile umaniste si pentru mediu, cu o astfel de atitudine expirata esti un rebut, iti semnezi cu mana proprie certificatul de outsider.
    8 4
  • Mă bag si eu ca musca-n lapte. Până acum țările occidentale s-au bazat pe tiparirea masiva a petrodolarului înainte de 1990 si pe globlizare, aka munca sclavilor chinezi dupa 1990.De aia aveau "productivitate". Materii prime luate la pretul controlat de ei pe burse și controlul absolut al piețelor financiare. Acum petrodolarul a început sa scârțâie, din cauza inventarii de dolari fictivi (nici măcar nu se mai tipăresc, apar ca prin minune în conturile de la Federal Reserve) aruncați pe piață și a eșecului globalizării (așa cum era concepută de licurici) prin trezirea Chinei. Iar dupa cum se vede, producătorii nu prea mai sunt dispuși să fie preș. Faptul că licuriciul a ajuns cam la fundul sacului arată disperarea cu care încearcă să influențeze piețe și țări suverane ca să le facă jocul și războiul economic pe care l-au început. Trebuie să arunce gunoiul inflaționar în întreaga lume, până unde să creaacă datoria, la 100 000 de miliarde? Restul este propagandă.
    SUA se pretătea de război cu Rusia de acum un an. de fapt l-au început mai demult.
    https://cursdeguvernare.ro/sua-au-impus-sanctiuni-si-asupra-datoriei-suverane-a-rusiei-tensiunile-washington-moscova-in-crestere-dupa-ce.html
    6 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru