Mai multe uzine Stellantis din Europa, închise temporar din cauza crizei de semiconductori

de Tiberiu Safta
Luni, 29.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a fost nevoit să oprească temporar activitatea mai multor uzine importante din Europa. Fabricile din Zaragoza, Spania și Sauchaux, Franța, unde sunt construite modele Opel, Citroen și Peugeot au fost oprite din cauza crizei de semiconductori.

Criza mondială de semiconductori continuă să afecteze producătorii auto. De data aceasta, două uzine care aparțin Grupului Stellantis au fost închise temporar, pentru câteva zile, tocmai din cauza acestei crize care pare să nu se termine prea curând.

Mai exact, uzina de la Zaragoza, în Spania, a fost închisă pentru trei zile la sfârșitul săptămânii trecute din cauza lipsei de componente. Acolo sunt construite modele precum Opel Crossland și Citroen C3 Aircross. Din cauza lipsei de piese, uzina a fost închisă joi noaptea, iar cinci schimburi de angajați au fost trimiși acasă, relatează cei de la Profit.

Pe lângă uzina spaniolă, a mai fost închisă temporar și fabrica de la Sauchaux din Franța. Și aici, lipsa de componente importante a dus la oprirea activității uzinei unde sunt construite modelele Peugeot 3008 și 5008. Aceeași fabrică a mai fost oprită în iunie din cauză că unul dintre furnizorii de piese principali ai fabricii, Continental, nu a putut livra piesele necesare pentru sistemul de navigație.

Și alte uzine Stellantis au fost oprite din cauza crizei de semiconductori. În perioada iunie-iulie, fabrica de la Rennes din Franța și-a oprit activitatea temporar. Inclusiv uzina Fiat de la Melfi din Italia a fost nevoită să-și închidă porțile o perioadă, din cauza aceluiași motiv.

via Profit

Comentarii (6)

  • A se citi "lipsa cererii de maşini termice"

    Cele electrice nu au probleme cu chip-urile deşi au mai multe în ansamblul maşinii !
    6 15
  • Seriff
    @mike, hai nu zau, e cerere imensa de masini termice, nu are legatura una cu alta, ia du-te acum sa iti iei hyundai kona, vezi poti?
    Iti zic eu, nu poti fiindca nu se poate comanda tocmai din cauza asta, dar ce sa sti tu, la tine in sat acolo si acum astepti sa vina bage astia aer conditionat pe microbuz.

    On topic: deja e penibila treaba asta, in loc sa faca toata ziua propaganda cu masini electrice mai bine producatorii ar face ceva odata cu semiconductorii vietii pana nu dau faliment.
    14 3
  • Este coada mare, de aceea nu poţi... şi producţia mică pentru că nu au făcut Giga factory pentru baterii. Dar nu din cauza chip-urilor
    4 14
  • Seriff
    @Mike, Ce treaba are giga factory sau ce aberezi tu, ca nici tu nu sti ce vrei sa spui, in articol scrie clar: ''Acolo sunt construite modele precum Opel Crossland și Citroen C3 Aircross.''
    Tu esti atat de spalat pe creier si orb incat nici nu citesti articolele, tu la orice articol scrii doar ca masinile polueaza, TESLA e cea mai tare din lume si giga factory, esti prajit rau, du-te si ia-ti un tratament.
    7 0
  • nu sunt fan a nimic.

    Noile baterii de Tesla costă 60 $ pe kwh. Bateriile pentru un pack de 100 kwh îi costă 6.000$

    Packul cu totul e mai scump, etc

    Momentan, nimeni nu a reuşit aşa ceva.

    Ideea e că Tesla poate să facă reduceri de preţ pentru a ţine faţă concurenţei, zeci de ani de acum încolo, între timp fac zeci de mii de dolari venit pe maşină vândută !!!
    Nu mii, ci zeci de mii.

    Când ceilalţi se chinuie.

    Nici nu mai pomenesc de Semi - care este o industrie de muuuulte miliarde !

    Unde doar Benz are un camion în SUA dar cu jumate de range şi putere... îl mănâncă Tesla cu fulgi cu tot.

    Apoi la utilitare o să vină Rivian cu alea pentru Amazon şi Ford cu F150 şi transporter ăla nou.

    Ce vor face restul?
    Când zone largi din afacerea lor pierde toată piaţa? Clienţii??
    3 6
  • Edikkk tot ce spui sunt aberații si aproape tot mari tâmpenii.
    Nimeni nu face zeci de mii la masini de volum… NIMENI!!!
    De fapt nimeni nu face nici 5.000.
    Habar n-ai de nimic, doar citești ce spun alți spălați pe creier si pentru ca nu ai disponibile propriile abilitați de filtrare înghiți tot.
    Așa sa-ți formezi o fărâma de logica.
    Dacă BMW ar câștiga 5000/masina, la 2,5 milioane masini vândute pe an vorbim de 12,5 miliarde!!! Îți dai seama ce credul ești?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru