Mai puține mașini afectate în cazul emisiilor CO2 la Volkswagen: 36.000 în loc de 800.000

de Mircea Meşter
Joi, 10.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen răsuflă ușurat măcar într-unul dintre cele două capete de acuzare ale scandalului în care este implicat grupul german: mașinile pentru care anunțase VW emisii mai mici decât cele reale sunt mult mai puține decât se credea inițial

Povestea scandalului în care este implicat Grupul Volkswagen (VAG) continuă cu vești ceva mai bune pentru constructorul german. Astfel, după ce la câteva săptămâni de la descoperirea softului care trișa la testele de emisii pentru unele motorizări diesel ale Grupului s-a descoperit faptul că în sânul mărcilor afectate mai există o problemă, de această dată a cifrelor de emisii raportate de 800.000 de mașini la nivel mondial, analizele atente ale Grupului arată că numărul exemplarelor afectate este mult mai mic.

Altfel spus, pentru a înțelege corect povestea din această știre, va trebui să clarificăm din start faptul că problema cifrelor de emisii raportate greșit de unele modele Volkswagen în cartea tehnică este una diferită de cea a softului care trișa la testele oficiale de emisii. Diferențele dintre cele două "cazuri" pot fi înțelese cel mai ușor având în față versiunile afectate: dacă în cazul Dieselgate vorbim de motoare diesel Euro 5, în cazul problemei emisiilor oficiale vorbim atât de motoare diesel, cât și de unități TSI.

Nouă versiuni cu cifre greșite, diferențe minore la emisii și consum

Conform unui comunicat oficial al Grupului, doar nouă versiuni ale unor modele sunt afectate de greșeli ale cifrelor de emisii din cartea tehnică, iar în multe dintre aceste cazuri vorbim de diferențe reduse, care nu au efect asupra impozitelor sau a taxelor pe care le-au plătit proprietarii mașinilor în cauză.

"Creșterea consumului oficial este de aproximativ 0.1-0.2 litri/100 km pentru mașinile respective", se arată în informarea de presă semnată de Volkswagen.

La nivel de cifre absolute, versiunile afectate erau produse în 36.000 de unități anual, ceea ce corespune cu 0.5% din totalul producției Grupului Volkswagen. "Cifrele consumului real al clienților nu se schimbă și nici nu e nevoie de modificări tehnice pe mașinile în cauză. Existența unui minor impact financiar va depinde de rezultatele remăsurării emisiilor pentru aceste mașini", notează Volkswagen Group, care anunță astfel voalat că va suporta diferențele de taxe și impozite pentru versiunile afectate dacă va fi cazul, în funcție de regulile fiecărei țări în parte.

Volkswagen nu anunță încă însă cum va rezolva problema acuzelor de publicitate mincinoasă în cazul acestor versiuni care anunțau cifre mai mici decât cele reale, element care pentru unii clienți a reprezentat un reper de achiziție important.

Conform comunicatului germanilor, mărcile Audi, Skoda și Seat vor derula la rândul lor analize pentru a stabili corectitudinea informațiilor prezentate în fișele tehnice ale modelelor actuale la capitolele consum și emisii CO2.

Lista oficială a versiunilor Volkswagen care anunțau emisii de CO2 mai mici decât cele reale este următoarea:

Model Versiune Transmisie
VW Polo 1.0 TSI BlueMotion 70 kW Euro6 DSG 7
VW Scirocco 2.0 TDI BlueMotionTechnology 135 kW Euro 6 Man 6
VW Jetta 1.2 TSI BlueMotionTechnology 77 kW Euro 6 Man 6
VW Jetta 2.0 TDI BlueMotionTechnology 81 kW Euro 6 Man 5
VW Golf Cabrio 2.0 TDI BlueMotionTechnology 81 kW Euro 6 Man 5
VW Golf 2.0 TDI BlueMotionTechnology 110kW Euro 6 Man 6
VW Passat Alltrack 2.0 TSI 4Motion BlueMotionTechnology 162 kW Euro 6 DSG 7
VW Passat Variant 2.0 TDI SCR 4Motion BlueMotionTechnology 176 kW Euro 6 DSG 7
VW Passat Variant 1.4 TSI ACT 4Motion BlueMotionTechnology 110 kW Euro 6 Man 6

Comentarii (5)

  • Da... Volkswagen joaca alba-neagra.
    15 2
  • hazard
    "Conform unui comunicat oficial al Grupului" ...pfff, cine ii mai crede :))
    15 5
  • Pai usor usor o sa "demonstreze"ca nu e nimic a fost ceva asa ca na neamtu e neamt nu se joaca cu prostii. Pana la urma asa e esti neamt esti tare nu conteaza ce faci bun sau rau ai fraieri care cred si cumpara orbeste si se lasa batjocoriti. a si au si un mare avantaj la ei e actionar si Statu adica ...... sa fie bine sa nu fie rau. nu ca la noi
    12 5
  • "mașinile pentru care anunțase VW emisii mai mici decât cele reale sunt mult mai puține" corectati!
    2 3
  • Mea culpa, am citit eu stramb. :)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru