Mașini electrice: Costuri ridicate și timpi de așteptare mai mari în service, comparativ cu termicele

de Alexandru Monenciu
Duminica, 10.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente date, proprietarii de mașini cu zero emisii sunt nevoiți să plătească mai mult și să aștepte mai mult pentru ca mașina lor să fie reparată, comparativ cu proprietarii de mașini termice.

Deși vedem tot mai multe mașini cu zero emisii pe șosele, mai trebuie să treacă puțin timp pentru ca ele să devină, peste tot, o normalitate. Iar aici ne referim inclusiv la costurile și durata unei reparații.

Potrivit celor mai recente date, în prezent nu există foarte multe ateliere de reparații independente (în traducere liberă, cele de la "colțul blocului") care să repare mașini cu zero emisii. În cazul acestora, manopera este mult mai mică față de reprezentanțe sau față de service-urile de tip franciză.

Chiar dacă are mai puține piese în mișcare, comparativ cu o termică, reparația unei electrice implică mai multe riscuri, iar atelierele de reparații independente trebuie să facă investiții pentru a le preveni.

INVESTIȚII SERIOASE PENTRU MODERNIZARE

Spre exemplu, în Italia, un service independent ar trebui să investească circa 30.000 de euro în echipamentele necesare pentru reparația unei mașini electrice. Iar proprietarii de astfel de service-uri nu doresc, cel puțin momentan, să investească aceste sume.

De asemenea, la nivelul întregii lumi, există o penurie de electricieni auto.

Studiile arată că, în SUA, ar trebui să existe 80.000 de astfel de specialiști până în 2031.

În același timp, în Marea Britanie, 20% dintre electricienii auto din prezent au fost instruiți pentru a repara mașinile cu zero emisii, dar doar 1% ar putea să facă mai mult decât o revizie de bază.

În consecință, spun specialiștii, service-urile de tip franciză vor crește prețurile pentru reparații, iar timpii de așteptare vor fi mai mari.

Numele mari din industrie încearcă, la rândul lor, diverse metode. Spre exemplu, Tesla intenționează să instruiască tehnicieni încă de pe băncile colegiilor din SUA.

Totodată, britanicii de la IMI vor să obțină de la autorități circa 15 milioane de lire sterline pentru modernizarea atelierelor independente, astfel încât să poată repara mașini cu zero emisii.

via Carscoops

Comentarii (22)

  • Stau electricele second la vânzare, mai ales cele cu peste 100.000 km, mult și bine, foarte puține se vând, în timp ce termicele se vând oricât ar fi de vechi și cu 150.000 km pe o roată, încep sa înțeleagă doritorii ca nu prea există service pentru ele, nici specialiști.
    38 8
  • Banditos
    Eu observ ca mecanicul tre sa ajunga sa-si depaseasca conditia de maimutza care umbla cu o cheie de trei'spce in mana cu pretentia de a fi mecanic. Asta inseamna mai multa scoala.
    12 35
  • @Banditos : e de-a dreptul grosolan ce ai scris mai sus. De ce sa fie maimute cei care stiu sa manuiasca o cheie ? Presupun ca tu esti din cei cu "mai multa scoala" , nu-i asa ?! Nu stiu daca chiar asa ai vrut sa sune , dar nu m-as mira la ce spectacole grotesti sunt de ceva buna vreme pe aici , la comentarii !
    27 5
  • Banditos
    Niciun profesionist nu se va simti jignit de ce am scris mai sus, chiar daca a sunat aiurea. Inteleg ca nu trebuie sa indraznesc sa jignesc felingsurile afaficilor din orice domeniu pentru ca asa se poarta acum? M-am cam sa turat de toparlani care refuza sa se adapteze si sa se vesnic victimizeze.
    1 23
  • Seriff
    @Banditos, tu sti sa tii o cheie in mana, esti expert in toate, in mecanica, in protectia mediului, in masini electrice, ma mir ca nu esti presedinte pana acum.
    On topic, problema e ca masinile electrice nu se repara ca cele clasice, trebuie niste echipamente speciale, oricum imi e mila de cine are masina electrica si se strica ceva la ea cat nu e in garantie
    26 7
  • eu nu cred ca e deloc grosolan, poate chiar apelativul de maimuta a fost prea bland. majoritatea mecanicilor din reprezentante sunt niste incapabili ingalati si nepasatori fata de bunul omului. in rarele situatii in care reusesc sa nu strice masina mai rau decat era deja stricata (ca reparatia propriu-zisa doar printr-o minune se poate intampla), au grija sa o mozoleasca in interior in asa hal incat dupa service tre sa iti iei concediu de curatat masina.

    estimez sub 10% din mecanici oameni ca lumea, pregatiti dpdv tehnic, cu care te poti intelege si care isi pot respecta cuvantul, basca astora chiar le poti lasa masina pe mana si ai incredere ca e in siguranta si lucreaza la ea intocmai. restul de 90% e format din amatori si impostori. repet, asta la reprezentante, ca la serviceurile particulare procentele sunt apocaliptice 2+98.

    eu am o vorba care mereu mi se confirma: doar 10% din populatie, nu doar in cazul romaniei, dar in special in cazul romaniei, sunt oameni ok. restul lepadaturi si cvasi-lepadaturi. scuze daca suna mai dur decat maimutele lui @Banditos
    9 25
  • Andrei
    Da, e normal. La "colțul blocului" sunt niște băieți, pardon, mecanici, care știu să repare ce se repara și în toamna anului 1970. O să dureze până când băieții, pardon, mecanicii, vor învăța tehnologie nouă. Sau vor fi înlocuiți de alți băieți. Pardon, mecanici.
    5 23
  • Banditos
    Scrisesem un raspuns la reactia lui @pipo....s-a dus...nu stiu unde...revin

    A sunat grosolan, dar nu e. Asa cum a observat @@pipo de la 13:12 faceam referire la afaficii din ateliere/service. Profesionsitii adevarati nu se vor supara o secunda pentru ce am spus, doar maimutele. Alea pe care le gasesti in orice domeniu. Apropos, am facut inclusiv munca de jos, roaba si lopata. Stiu ce vorbesc.
    8 22
  • @papagali electrici
    Consumatorul de electrică se simte împlinit, mecanicii auto sunt giboni, problem solved.
    Mai degrabă gibonetul își cumpără un produs neservisabil, pe o piață fără infrastructură de încărcare.
    10 2
  • Poi nu se “rezolvau” problemele la electrice over the air? ;) (glumesc), si chiar îmi pare rău pentru oricine are o masina electrică sau nu si sta pe dreapta din această cauză.
    A fost in articol prin presa acum câteva zile pe aceeași temă, cam târziu pentru AM și nu este un caz izolat. Este clar o problemă si ca orice întreprinzător (pe banii lui), n-o să investească in echipamente si școlarizare fără a avea șansa de a-și recupera investiția.
    Momentan Electricele sunt in majoritate in perioada de garanție, iar întreținerea lor este o mare provocare chiar si pentru producători.
    O să mai dureze… cine si-a luat electrică și-a asumat aceasta situație. La fie si la cele ICE pot sa apăra situații similare la modele de nișă.
    Nu văd nimic special si neașteptat… nici măcar nu este o știre.
    Cei ce repară masini sunt ca noi si dintre noi… la fel ca si cei din “conducere”.
    PS Banditos… nu-i vorba ca ai fost dur. Cred ca ești o persoană inteligentă (punctele de vedere diferite sunt altceva) si știi ca așa ceva nu se face… nu-i același lucru cu a “vorbi” cu unul de pe aici.
    17 2
  • Nu cred ca exista munca “de jos” si munca “de sus”, exista o munca bine făcută sau nu. Dacă ai muncit la roaba si lopată este trist ca o vezi ca o munca “de jos”. Cei care muncesc cu Power point-uri manipulatoare (in mare parte) si freacă menta prin birouri cum îi vezi?
    17 2
  • inexorabil
    PS. Am uitat să precizez că nu sunt bun de…samsar. Când am renunţat la Passat (nici măcar spaţiul & confortat, de care am fost încântat…empiric, n-au reuşit să mă împiedice, astfel încât să revin asupra deciziei), i-am arătat (fără să mă pot controla, de parcă vorbea gura fără mine) viitorului posesor toate hibele (subliniind riscul electric), dar tot a luat-o, başca la preţul cerut, ignorând faptul că tot încercam să-l las “mai jos” (de atunci am realizat că n-am har/fler de negociator).
    9 3
  • inexorabil
    PPS. Nu s-a întâmplat nimic cu dânsul. Este bine mersi (ca şi maşina – leneş, dar bun 1.6 de VW, la fel 1.9 TDI, ambele via R&D Auto Union).
    9 2
  • @ Banditos

    Dacă 10% dintre mecanici sunt ok, capabili, la mașinile cu ardere internă, ce procente prevezi pentru specialiști în repararea electricelor și cam in ce perioadă s-ar forma aceștia ?
    16 2
  • Banditos
    Eu n-am vorbit de nici un procent. Deci ma confunzi. Eu am vorbit doar despre o schimbare majora in industria auto. Si de la un suflat in jicler trebuie sa ajunga sa stie macar ce e cu legea aia a lui Ohm. E o oportunitate excelenta pentru cei cu anumite deprinderi.

    @Dutz, e identificarea intrata in vocabularul colocvial. Atat.
    4 13
  • salutare,

    ca sa il completez putin pe prietenul @inexorabil ...

    am avut si eu un golf IV, fabricat in 2001, benzina, 2.000 cmc ...
    au fost ceva probleme electrice pe acolo, aveam un "check engine" care nu voia sa se stinga nici chiar dupa reo 2-3 vizite pe la reprezentanta vw !!! ca sa nu vorbesc de alte garaje "de la coltul blocului" pe unde am umblat ...

    apoi, ma intreb cum vor fi serviciile de intretinere-reparatii-diagnosticare la cazul concret vw ...
    ei - cel putin in cazul meu - nu au fost - in 2010 - capabili sa imi rezolve problema la o masina produsa in 2001 !
    cum vor reusi sa rezolve probleme mult mai complexe la masinile electrice ?

    parca anul trecut am vazut ceva tarife la reprezentanta la hyundai ... daca la motoarele pe combustie tariful era 120.00 $/h, la cele electrice era parca de 140 $/h ...

    din ce-am vazut/auzit/cetit, pe la Tesla e cel mai sigur deocamdata ... dar si la ei se cam asteapta la rind ... nu au destui tehnicieni macar ca am vazut ca fac angajari la greu, cel putin in zona noastra ...

    drumuri bune tuturor !
    9 0
  • @dan_grc
    de procente eu am pomenit si cred ca o sa fii putin dezamagit, anume prevad ca tehnicienii capabili, pasionati si dornici sa se adapteze si sa invete lucruri noi pentru a-si asigura un viitor in bransa vor fi exact acel procent de 10%.

    prin urmare, situatia va fi favorabila posesorilor de masini electrice: nu doar ca vor fi suficienti tehnicieni pentru a se ocupa de masinile electrice (in prezent 10% din vanzari sunt masini electrice sau electrificate intr-o masura mai mare sau mai mica, insa procentul lor raportat la parcul auto existent este mult mai mic, probabil sub 2%) dar marele avantaj e ca astia sunt exact cei care presteaza cea mai inalta calitate.

    asa ca, dane, daca si tu vrei sa fii pregatit pentru viitor, fie incepi de pe-acum sa-ti adaptezi sortimentul produselor pe care le vinzi la taraba ta ca sa incluzi si repere specifice masinilor electrice (desi nu vad ce ar putea fi, in afara de cateva antigeluri) fie te reprofilezi complet. bine, asta e cu bataie lunga, ca in tara asta recunoscuta ca groapa de gunoi auto a europei inca mai ai multa paine de mancat de pe urma iubitorilor de cotete fumegatoare care demult s-ar fi cerut casate.
    2 8
  • Va fi plansul si jalea de pe lume cand vor iesi multele electrice din garantie! Lasand la o parte ceea ce a debitat @Bandidos (btw, asa ceva nu se face!), chiar si reprezentantele au mari probleme cu personalul si cu instruirea lui.
    Acum cativa ani mi-am actualizat harta sistemului de navigatie la o reprezentanta Mercedes din Austria. Dar initial cand am vorbit cu nenea ala de la reprezentanta, habar nu avea ca este diferenta intre sistemele de navigatie la un model C-Class W204 pre-facelift si facelift! Si bineinteles ca mi-a instalat o harta veche de 2 ani si am ajuns sa ma cert cu cei de la Mercedes.
    Ce sa ne asteptam atunci cand vorbim de service la modelele electrice, daca nici o actualizare de harta nu sunt in stare?
    Va fi jale! Sau poate este deja, dar se pune batista pe tambal!
    10 3
  • @Banditos - gasesti o placere in a jigni, spune multe despre cum respecti semenii tai.
    Ca sa iti desenez si tie, "batista pe tambal" se refera la faptul ca deficientele si lipsa de suport/tehnicieni/mecanici pentru intretinerea masinilor electrice este aproape complet ascunsa pentru potentialii cumparatori de EV-uri.
    3 2
  • febksen
    Deci, electricele vor muri curand...termicele vor dainui mult si bine. Deja e plin de electrice sh, nimeni nu le ia...
    1 0
  • Titlu dezinformator.
    Trendul este clar al producatorilor auto sa schimbe industria, si sa nu mai avem proprietate la nimic.
    Cand un stop defect pune masina pe butuci complet.
    Nu tine de masini electrice, ci pur si simplu asta e directia dorita de producatori, si daca noi consumatorii caci jurnalistii sunt deja c*rve ale producatorilor auto, platiti sa faca propaganda si sa vanda produsele (vezi testele automarket, toate numai de 4 si 5 stele, amazing super ultra) vom ajunge in viitor de tip cyberpunk, un viitor sumbru corporatist, unde viata ti-e dictata digital de diversi nenorociti, CEO si acoliti ai sai)
    https://www.youtube.com/watch?v=w2rf4cZXYwg
    0 0
  • Adrian
    In primul rand electricele nu se strica asa des, nu au schimb de ulei nu trebuie schimbata distributia iar placutele de frana se schimba la 200.000. Ce o fi mai scump nu stiu si pentru ce sa astepte?
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru