În urmă cu câteva zile, Mazda a prezentat lumii întregi versiunea plug-in hybrid a lui MX-30. Acest moment a marcat și revenirea motorului rotativ, după o pauză de 11 ani, ce-i drept, doar ca range extender.
Chiar și așa, Yoshiaki Noguchi, asistent manager în cadrul departamentului de dezvoltare a propulsoarelor Mazda, susține că motorul rotativ a primit o serie de îmbunătățiri pentru a-și putea însuși acest rol.
Totodată, Noguchi a vorbit și despre un viitor model sport echipat cu motor rotativ. Un vis la care Mazda nu a renunțat, din câte se pare.
"Motorul rotativ este simbolul nostru. Dezvoltarea unui model sport echipat cu motor rotativ este un vis al inginerilor Mazda. Dar acum nu avem timp pentru asta. Când se va îmbunătăți situația companiei, în ceea ce privește electrificarea, ne vom putea gândi la acest vis," a declarat acesta.
Și managerul de program al mărcii japoneze, Wakako Uefuji, a vorbit despre un viitor model sport cu motor rotativ.
"Trebuie să ne concentrăm pe electrificarea modelelor din aceasta eră.
Acesta este primul lucru pe care trebuie să îl facem, dar poate în viitor," a concluzionat Uefuji.via Autocar
Electrificarea reală este PHEV şi în final EV.