Mazda MX-30 cu motor rotativ, cu rol de range extender, debutează în ianuarie 2023

de Alexandru Monenciu
Marti, 22.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Mazda MX-30 va primi o versiune care va utiliza motorul rotativ ca range extender pentru baterie. Denumită MX-30 R-EV, aceasta ar putea debuta în luna ianuarie 2023.

Chiar dacă tehnologia le-a aparținut inițial celor de la NSU, motorul rotativ este sinonim cu Mazda. Constructorul japonez a perfecționat acest tip de propulsor, iar în 1964 debuta modelul Cosmo: prima Mazda echipată cu motor Wankel.

Producția a început 3 ani mai târziu. Au urmat apoi și alte modele Mazda echipate cu motor rotativ, spre exemplu RX-3, RX-7 și, nu în ultimul rând, RX-8.

Propulsorul Wankel avea și câteva dezavantaje, cele mai notabile fiind consumul mare de combustibil, dar și emisii destul de mari. Din aceste cauze, dar nu numai, Mazda a fost nevoită să îl pensioneze în 2012.

Constructorul japonez de automobile nu a renunțat, însă, la motorul rotativ și a căutat soluții de a-l readuce în lumina reflectoarelor.

În urmă cu doi ani, Mazda vorbea despre posibilitatea de a-l utiliza ca range extender pentru a încărca bateria primului său model cu zero emisii, SUV-ul MX-30. Tot în 2020, planul devenea oficial.

Acum, potrivit celor mai recente informații, aflăm că o versiune a lui MX-30, echipată cu motor rotativ, cu rol de range extender, ar putea debuta în ianuarie 2023, cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles.

Numele său ar fi MX-30 R-EV.

În prezent, Mazda MX-30 este echipată cu un motor electric, capabil de 146 CP. Bateria cu o capacitate de 35.5 kWh promite o autonomie relativ mică, de până la 240 de kilometri.

via Motor1

Comentarii (6)

  • Si eficienta unde e?
    Putem vedea undeva ca e mai eficient sa transforme benzina in curent si apoi in miscare comparativ cu miscarea masinii direct pe benzina?
    6 2
  • Nu contează… când merge electric este cu Zero Emisii!!! Am demonstrat intr-o propoziție minciuna electrica si totuși este mult prea “complicat” nu doar pentru Edikkk and Co., dar si pentru redacția AM (probabil doar o parte).. așa ca Draga redacție, când se afirma masini cu Zero Emisii, se poate demonstra ca acel curent a fost produs 100% ECO? Dacă nu… este minciuna toată ziua.
    PS vaccinul este cea mai sigura metoda… doar ca nu e!!!
    6 0
  • Seriff
    Ce vremuri am ajuns sa traim, practic masina asta va merge tot pe benzina, dar motorul pe benzina e doar pe post de generator.
    Cine o da banii pe asa ceva efectiv nu inteleg.
    Ce rost are sistemul ala, de ce nu e direct pe benzina si gata?
    3 1
  • Ca sa minta doar in jumate de propoziție… după ce produce curent din benzina este cu zero emisii, la fel ca si la electrice… :))) pardon este de plâns :(
    Nu-i ca-i tare?
    Tot ma obosesc pe aici cu ideea ca hibridele sunt mai mare inepție si decât Electricele. Nu cred in produsele 2 in 1. Clar ca funcționează pentru unii, dar este un procent foarte, foarte mic. La fel cu anvelopele all seazon (alta minciuna), care de fapt sunt anvelope de primăvara/toamna…
    Ca uni au hibride sau anvelope all sezon.. foarte bine sa le stăpânească sănătoși, eu vorbeam de soluția in sine iar alegerile lor nu sunt treaba mea.
    0 1
  • @seriff pai nu la fel merge si noul civic?
    2 0
  • Ideea este ok pentru că previne bolile psihice generate de frica de a rămâne fără curent. Și Tesla are așa ceva doar că e generator Honda cumpărat din comerț și plimbat în portbagaj de cei pățiți (you tube ). Dar nu sunt sigur dacă motorul Wankel respectă norma de poluare (posibil nici cea de fiabilitate) fiind un motor adițional la o mașină cu tracțiune electrică.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru