Mazda nu renunță la motorul diesel. Va continua să-l ofere cât timp va exista cerere

de Tiberiu Safta
Miercuri, 16.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui oficial al mărcii nipone, Mazda este dispusă să ofere în continuare motorizări diesel pe cele mai importante piețe ale sale, inclusiv în Europa. Constructorul japonez va comercializa acest motor atâta timp cât va exista cerere din partea clienților.

În ultimii ani, motorul diesel a început să scadă drastic în popularitate, în special pe piețele din Europa Occidentală, America de Nord și în alte țări precum Japonia și China. Din această cauză, amplificată și de nefericitul scandal Dieselgate de acum 8 ani, cei mai mulți producători au început să reducă din ofertele lor motoarele diesel.

Cu toate acestea, există și unii producători care vor continua să dezvolte și să ofere motoare diesel noi pe piață. Unul dintre acești producători este Mazda. Anul trecut, japonezii au lansat noul SUV CX-60, iar din ofertă face parte și un motor diesel nou, de 3.3 litri, cu sistem mild-hybrid și care este disponibil în două variante de putere: 200 sau 254 de cai putere.

Potrivit unui oficial al mărcii, Mazda va continua să ofere motoare diesel atâta timp cât va mai exista cerere pentru acestea. "Dacă clienții vor motoare diesel, atâta timp cât putem să respectăm reglementările cu privire la emisii într-o manieră eficientă, atâta timp cât putem face asta, dorim să oferim în continuare motoare diesel", a declarat Mitsuru Wakiie, care se ocupă cu dezvoltarea modelului CX-90.

La final, oficialul a mai adăugat: "Cererea pentru motorul diesel este în scădere, în prezent, așa că este posibil ca nevoia pentru un astfel de motor să nu mai crească și de aceea oferim această unitate într-o manieră eficientă piețelor care doresc motoare diesel, precum Japonia sau Australia."

via CarExpert

Comentarii (37)

  • Andrei
    E ok, sa emigreze dieseliștii în Australia, e o grămadă de loc pentru ei acolo.
    8 50
  • @Andrei
    Deci in lumea voastra nu e loc pentru alte optiuni. Ori ca turma, ori deloc. Cei care vor/gandesc altfel, sa plece
    49 6
  • Octavian
    Nu-s fan diesel , dar sper sa nu renunțe la el .
    28 3
  • Daca ati comenta si pe site-urile combinatelor siderurgice, bine ar mai si chiar ar conta cu adevarat, la cat de mult polueaza, nu la un diesel nou euro 6 care mare branza nu scoate....dar de... asa-i cand nu se vede padurea din cauza copacilor..
    34 5
  • Seriff
    Noile motoare diesel au emisiile de CO2 mai mici decat multe masini hibride pe benzina.
    32 9
  • Andrei
    Se cheamă democrație și Europa a hotărât prin vot democratic că nu mai vrea fumegătoare, în special putori diesel. Eu zic sa zici mersi că mai ai unde să iti conduci mizeria diesel (încă). Hai, călătorie sprâncenată.
    5 47
  • https://www.youtube.com/watch?v=oKSN2AzZiUo
    De fapt secretul este explicat aici
    De ce japonezii sunt anti masini electrice si au fost de la inceput.
    Si de ce tot imping aberatia de hidrogen. Mafie.
    Pentru non-japonezi, ce mi-e china ce mi-e japonia, ne ne intereseaza. Interesele geopolitice japoneze nu reprezinta interesul unui european sau american sau african.
    Si europenii, javrele de nemtalai, ar fi trebuit sa investeasca aici in romania si bulgaria, croatia si ungaria, sa facem noi tehnbologia europeana ieftina, sa combatem influenta chineza
    Avem in romania exploatari miniere cat cuprinde si s-a creat tehnologia de baterii cu mangan, sau cele actuale LFP, cu fier.
    Plus alte alternative pentru litiu care se testeaza intensiv.
    Soilutii exista, dar asta inseamna ca se trece de la tehnologia pe combustie si mafia auto nu vrea. Nemtii in europa tin cu dintii de combustie, ca deh profituri imense.
    La electric nu au ce face, daca cedeaza ceva, e defect de fabricatie.
    5 19
  • Pe scurt, mazda nu are tehnologia de hidrogen (doar toyota si honda) si deci imping in continuare puternice ceeea ce au, combustia clasica.
    Fiindca la fel cum japnia versus china, asa si mazda versus toyota, mazda nu vor sa depinda de toyota.
    Numai mizerii corporate, de asta primim produse proaste si invechite.
    5 21
  • Andrei
    Ce face Mazda se cheamă pipi contra vântului. Skyactive-X e genial, dar a venit fix când lumea nu mai e interesată. Lipsă totală de viziune.
    4 27
  • @Alin

    "Numai mizerii corporate, de asta primim produse proaste si invechite."
    A venit Mazda la tine și te-a forțat să iei o mașină diesel?
    Păi ai alternativă. Ia-ți Tesla. Nu te obligă nimeni să iei Mazda diesel.

    Ai de unde să alegi. Până și de la Dacia. I-ați un Spring că-i mai ieftin, dacă n-ai zeci de mi de euro să-ți iei Tesla.

    Eu credeam că piața decide. Aaa, dar acum numai e capitalism clasic. Acum decid ideologii marelui reset.

    De când crezi tu că ești clientul țintă? Te crezi buricul pământului numai că ai internet?
    Crezi că numai tu și ideologii pe care-i slujești sunt pe lume? Poate Mazda vrea să vândă în Kazahstan, în India, în țări din Africa, din America de Sud. Țări care se pișă pe propaganda voastră.
    31 3
  • Uite că și mie îmi alunecă degetul la tastare. Se scrie *ia-ți.
    3 1
  • Mircea Badea
    mda, deci cat timp exista manelisti, tarani, needucati etc.. pt bani noxeaza orice oras.

    aia cu japonia si cererea de diesel nu o cred.
    2 25
  • Europa si democrația… ha, ha… Tot democratic am fost ținuți in casa un an jumate, nu? Tot democratic s-a decis respingerea banalelor si castraveților care au curbura peste X grade, nu? Este plină EU de aberații si de îngâmfați care o “ard” pe multe mii de euro, diurne, locuințe de serviciu șamd… desprinși de realitate si păpușați de la spate.
    In fine… găsim combustie pana cel puțin in 2035, asta dacă nu se va mai prelungi implementarea cu 10 ani. Deci in cel “mai rău” caz, vor fi diesel-uri si in 2045.
    Mai aveți mult de stat cu ochii umflați de nervi… eu așa zic.
    Cu Electricele mai vedem… ca merg tot “mai bine” ;)
    Mazda produc mașini EXCELENTE!!!!
    32 3
  • @Andrei
    Ce tu consideri democratie e de fapt comunism, daca maine s-ar supune la vot sa aflam ce vor oamenii, diesel sau electrice, diesel-ul ar castiga detasat, nu a votat nimeni sa dispara diesel-ul din oferta, drept dovada inca se vinde bine mersi.
    27 4
  • Hai cu Dieselul! Masinutzele pe baterii sunt degeaba daca nu locuiesti la casa si nu mai ai inca o masina pe combustie. Plus costa o mana si-un picior.
    Bateriile de acum nu vor fi niciodata o alternativa la Diesel, pentru ca nu au cum.
    Bateriile stramba din nas la caldura, la frig, la viteza, la incarcare maxima, la golire totala, costa de te rup, la impact il prajesc pe proprietar, samd samd samd. Plus nu cumpara nici dreq o electrocaznica SH. Hai siktir cu rahaturile isteric-incalziriste!
    Diesel is here to stay!
    26 2
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ce surpriză! Creierul de găină care se uită pe grafice să vadă dacă bate vântul noaptea și tot ii dă cu virgulă e antivaccinist și pune botul la fake news gen curbura bananelor.
    Dacă tot e prost, măcar să fie foarte prost, să iasă în evidență.
    4 23
  • "niciodată"
    Cât o sa coste diesel-ul când se termină petrolul? Sau când e din ce în ce mai greu de extras?
    3 20
  • @inoperabil
    Problema e că mintea ta e bolnavă. Dacă ai avea inimă ai face un efort și ne-ai lăsa.
    5 23
  • @inoperabil
    Ni-no-ni-no, repede cu xanax!
    2 19
  • @Andrei
    E o confuzie maxima in gandire. Democratie inseamna altceva. Daca demonstrai o oarecare coerenta, poate erai luat in seama mai mult cu electrificarea ce se vrea "eco". Momentan, e doar propaganda. Pana masinile electrice nu vor putea fi tinute mai mult decat telefoanele mobile, fara sa fie nevoie sa iti iei modelul nou ca nu mai tine bateria, nu vor polua mai putin.
    16 3
  • Al Bundy
    Iată că mai există pe lumea asta oameni normali, aici mă refer la conducerea celor de la Mazda.
    O sa va povestesc o întâmplare reală - mă aflam la dealerul Peugeot de la Pitești, unde erau expuse aproape toate modelele lor echipate doar cu motor pe benzină.
    La un moment dat vin doi domni prezentabili care vroiau sa cumpere fiecare câte un Peugeot. După ce au analizat fiecare fisa de prezentare, văzând că nici un model nu era echipat cu motor diesel, au renunțat să mai cumpere. Chiar au întrebat pe cei de acolo dacă pot comanda in Franța mașina pe motorina. Ideea e că oamenii chiar vroiau sa cumpere diesel.
    P.S : dețin doua mașini, ambele diesel euro 5 si nu voi renunța la ele curând.
    20 4
  • „V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști”
    Constantin Brâncuși
    12 4
  • @inexorabil
    eu sper sa fie transformate toate bisericile, moschei etc in baruri de strip-tease! ce zici de-asta? scrie in cartile "proto-securistice" asta? ca vad ca ne incurca si la noxe/clima, la orice.
    2 18
  • ^^^… te sfătuiesc sa faci o vizita in Iran și sa le spui ce gânduri ai legat de moschei
    12 1
  • Interesanta opinie au unii, fie electrice, fie...deloc. Ei bine, Mazda face exact ce trebuie, lasand la gandirea si buzunarul clientilor ce sa aleaga, ei fiind concentrati sa perfectioneze unitatile de propulsie. Si uite ca merge aceasta strategie. Nu sunt pro unii si contra altora, libertate inseamna sa ai ce alege, dupa buget. Impunerea cu forta a electricelor ca unica solutie nu tine de poluare, ci de libertatea de miscare. E posibil ca electricele sa fie viitorul, insa nu in conditiile de acum, cu preturile, capacitatile, autonomia si performantele existente. Si, nu in ultimul rand, in conditiile infrastructurii de acum. Da, apreciez electricele in oras pentru lipsa zgomotului, confort etc. La drum lung insa....mai e pana sa putem sa le consideram perfecte. Nu ma intelegeti gresit, nici termicele nu sunt. Dar daca fac plinul la o termica in 2 minute pentru 800-1000 km, la electrice nicio sansa. Nici disponibilitate statie de incarcare, nici rapiditate la incarcare. Si atunci? Nu imi programez drumurile dupa statiile de incarcare, asta nu e deloc eficienta. Asa incat prefer pentru drum lung un diesel macar euro 6b decat o electrica. In oras, minim hibrid. Iar daca onor primaria intelege sa eficientizeze si transportul public si sa asigure previzibilitatea acestuia si legaturile la timp, benzi speciale samd, atunci cu atat mai bine.
    20 1
  • Fan m.a.c. O tâmpenie marca neomarx - globa - verzi. Opriți tăierea pădurilor, împăduriți masiv, opriți experiențele nucleare, opriți deșertificarea și se vor întâmpla minuni! Nu vreau să tastez ce vă doresc vouă, n-g-v-iștilor! Sunt convins că bănuiți!
    3 19
  • Bravo lor! Și zic asta chiar dacă nu mai sunt fan diesel, mi-a trecut. La cât au investit în dezvoltarea sistemului skyactive d și nu numai era de așteptat să nu renunțe la motorizarea respectivă, mai ales că motoarele cu aspirație au mulți fani. Dar sper să-și fi remediat problemele cu contaminarea uleiului cu motorină în timpul regenerării filtrului de particule.
    3 18
  • In 2022 Mazda a vândut 1,1 Mil mașini. Mie îmi plac masinile lor, dar la asemenea vânzări n-au nici o șansă sa reziste pe piață. Vor fi înghițiți de alții (din păcate)! Atât timp cat este legal sa vândă diesel in UE, sa-l vândă!
    Sub 20 000km/an chiar nu contează ce motor ai! Fanilor diesel trebuie sa le reamintesc ca masinile diesel noi au nevoie si de uree, care nu este tocmai ieftina si se consuma relativ repede
    2 19
  • Vinde premium pe segment corespunzător, volume duble față de Dacia Egunoi.

    La 1,1 milioane sunt ca și dispăruți din piață conform cretineilor de ocazie. :))))))

    Vai de mine, e nevoie de uree, care se consumă pe loc. :))))))))

    Autonomie de 1000 km cu benzinării la tot pasul, numai șofer de diesel să nu fii. :)))))
    16 4
  • @pom
    Sunt imun la jignirile de pe aici. Te obosești intelectual degeaba! Nici măcar nu mă obosesc sa raportez abuz!
    4 20
  • Ai putea să te autodepășești și să nu mai scrii prostii.
    16 3
  • Stai liniștit ca nu te întrec. Printre altele EGR-ul nu se înfundă, are un clapet care din nefericire rămâne in poziția deschis sau închis după cum ti-e norocul. Iar de mașini premium vorbim de la Audi in sus!
    3 16
  • De la Duster până la EGR VW e drum lung, Practic, dacă nu-l cureți la 4-5 ani dai cu nori pe stradă, cu toate clăpițele.
    N-o mai face pe-a inteligentul, dă-te cu tiribomba leneșă!
    16 4
  • OK ești si proprietar de VW (tare fioroși vreți sa păreți!). N-am nimic cu marca, ce apreciez la ea este postul de conducere (la modul cel mai sincer) te simți foarte confortabil.
    Daca tu crezi ca sunt mai prost ca sunt proprietar de Dacie, te las la părerea ta! Cine sunt eu sa te contrazic!
    2 17
  • "Te obosești intelectual degeaba!"

    Indivizi din ăștia care trec la jigniri când nu au argumente, adică în scunda doi, obosesc intelectual și când își citesc cnp-ul din cartea de identitate. Urmărește să vezi ce lături debitează pr@stovanul și cum apar instant voturi negative când apare el în comentarii. Comportament infantil de puștan de 13 ani. Ce crez că pe samsar îl dă inteligența afara din casă?
    3 18
  • Am uitat, l-ai gratulat inutil cu "intelectual" ...
    2 18
  • @@xxx
    Nu mă afectează limbajul lor, pana la urma este si vina mea ca mă bag in seama cu ei! Toți au un comportament standard, nici daca exista o procedura, nu le ieșea așa de bine! Au 3 puncte majore:
    1. Unica realizare a vieții lor este ca au reușit sa aibă mașină. Doamne Ferește sa le spui ca mașina lor de buget sau premium sh la limita RK-ului este un mare fâs!
    2. Obligatoriu mașina este însoțită de un băiat/băieți auto-cunoscători. Unul specialist in desfundare EGR, altul pe partea electrica,..., cei mai importanți sunt aia de la înmatriculări si ITP. Pe partea tehnica băieții ăștia sunt mai habarniști decât proprietarul
    3. Comportamentul in benzinarii: ești obligat sa-i „admiri mașină”. Masinile lor sunt impecabile dpdv al curateniei (nu ca a mea spălată de 2 ori pe an in graba). IN WEEKEND (de evitat Petrom de pe Jiului București Noi si cea de lângă sediul OMV)caută benzinăriile care fac reducere 5 bani la litru. Te i-a cu capul, ca sa pună ei in cazurile excepționale, cand sunt in bani carburant de 100 lei durează minim 15 min. Scutura pistoletul ala, minim 5 minute. După ce-a plătit mai dau ocheade încă 5 min, sa vadă cum cade lumina pe troaca lor si ajustează eventualele urme de pe vopsea.
    0 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru