Mercedes-Benz: 30 de ani de la debutul lui Vito

de Tiberiu Safta
Miercuri, 30.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz Vito împlinește 30 de ani de existență. De-a lungul celor 4 decenii de producție, modelul utilitar al mărcii germane a cunoscut 3 generații și numeroase configurații de caroserie, propulsoare și trenuri de rulare.

În 1995, Mercedes-Benz lansa prima generație Vito, un model utilitar plasat în gamă sub Sprinter, care fusese lansat pentru prima dată în același an. Anul acesta, Vito împlinește 30 de ani de existență, ocazie cu care ți-am pregătit pe scurt un articol în care vom face o scurtă trecere înapoi în timp pentru a vedea cum a evoluat modelul care a câștigat de două ori premiul Utilitara Anului în Europa.

PRIMA GENERAȚIE (1995 – 2003)

În același an în care Mercedes-Benz a prezentat modelul Sprinter, și-a făcut debutul și Vito. La început, Mercedes-Benz Vito a fost o utilitară mică, situată în categoria de modele cu masă proprie cuprinsă între 2.6 și 2.8 tone. Prima generație Vito a fost singura care a fost oferită doar cu tracțiune față, iar gama de motorizări cuprindea motoare diesel și pe benzină în 4 cilindri, montate transversal.

Primul Mercedes-Benz Vito oferea un spațiu de încărcare de 3.6 metri pătrați și un volum de încărcare de 5 metri cubi. Înălțimea de 1.89 metri îl ajuta pe Vito să fie o utilitară ideală în orașe și în zone cu spații limitate.

Față de alte utilitare de la acea vreme, Mercedes-Benz Vito venea dotat cu numeroase sisteme de siguranță în standard, cum ar fi: airbag pentru șofer, suspensie independentă, frâne pe discuri pentru toate roțile, ABS cu frânare diferențială automată și servodirecție. Datorită acestor inovații din segmentul utilitarelor, Mercedes-Benz Vito a fost desemnată Utilitara Anului în 1996.

Un facelift a apărut în 1999, care aducea un design ușor revizuit, culori noi și alte dotări optimizate. Prima generație a lui Vito a fost produsă până în 2003. Aproximativ 473.000 de exemplare au fost vândute.

A DOUA GENERAȚIE (2003 – 2014)

A doua generație Mercedes-Benz Vito a apărut în 2003 și a adus o rețetă aproape nouă. Cel de-al doilea model a renunțat la configurația cu tracțiune față în favoarea unei configurații cu propulsie pentru o dinamică mai bună și pentru un volum de încărcare îmbunătățit. A existat chiar și o versiune cu tracțiune integrală pentru această generație.

Caroseria avea un design complet nou, iar motoarele erau și mai puternice. Gama celui de-al doilea Mercedes-Benz Vito includea și unități V6 pe lângă tradiționalele motorizări cu 4 cilindri. În total, puteai să alegi între nu mai puțin de 5 motoare diferite, precum și între 3 lungimi diferite de caroserie și două înălțimi diferite.

Cea de-a doua generație Vito a călcat pe urmele primei generații prin câștigarea unui nou premiu de Utilitara Anului, în 2005. Cinci ani mai târziu, Mercedes-Benz a lansat și prima versiune electrifică a lui Vito. Botezată Vito E-CELL, această versiune primea un motor electric de 95 de cai putere și avea o autonomie de 130 de kilometri.

La finalul producției în 2014, al doilea Mercedes-Benz Vito a fost comercializat în aproape 750.000 de exemplare la nivel mondial.

A TREIA GENERAȚIE (2014 – PREZENT)

Actuala generație Mercedes-Benz Vito, lansată în 2014, este și cea mai longevivă dintre toate.

Noul model a primit un design reîmprospătat, mai multe motorizări și tehnologie mai avansată. Pentru prima dată, Mercedes-Benz Vito poate fi configurat cu tracțiune față, propulsie sau tracțiune integrală.

Deși ampatamentul a rămas neschimbat, noua generație a fost alungită cu 13 centimetri. Printre dotările interesante aduse de al treilea Vito se numără 8 airbag-uri pentru toți ocupanții și un asistent pentru vânt încrucișat în standard.

O nouă versiune electrică, numită eVito, a apărut în 2018. Prima actualizare a actualei generații Vito a apărut în 2020, atunci când și-a făcut debutul noua familie de motoare diesel OM 654. De asemenea, a fost introdusă cutia automată cu 9 trepte, precum și alte dotări noi ca: oglindă retrovizoare digitală, pilotul automat Distronic și suspensia pneumatică Airmatic.

Următoarea actualizare a venit în 2024 și a adus, printre altele, un sistem multimedia MBUX actualizat, un motor pe benzină cu tehnologie mild-hybrid, faruri LED multibeam, frânare activă cu funcție pentru trafic încrucișat și un asistent activ pentru păstrarea în bandă.

Încă de la prima generație, Mercedes-Benz Vito a fost produs în Spania, la uzina de la Vitoria-Gasteiz.

via Mercedes-Benz

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru