Mercedes-Benz a rămas cel mai mare constructor auto premium și în 2020: avans de 135.000 de unități față de BMW

de Paul Cosma
Miercuri, 13.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a fost și în 2020 cel mai mare constructor auto premium din lume după ce a comercializat 2.16 milioane de mașini, cu 135.000 de unități mai mult decât BMW. Audi a ocupat din nou poziția a treia cu 1.69 milioane de exemplare.

Cei mai mari constructori auto premium din lume au încheiat anul 2020 cu scăderi comparabile ale vânzărilor la nivel global, pe fondul pandemiei de coronavirus.

Mercedes-Benz a fost cel mai mare constructor auto premium din lume în 2020, un titlu pe care l-a obținut anual începând din 2016.

Producătorul din Stuttgart a raportat 2.16 milioane de mașini vândute, în scădere cu 7.5% comparativ cu 2019. Nemții au avut o creștere în China (11.7%), însă au înregistrat scăderi pe piețele din Europa (-16.4%), Germania (-13%) și Statele Unite (-13%).

Cel mai important segment pentru Mercedes-Benz este reprezentat de SUV-uri, care au adus mai mult de o treime din vânzările totale (885.000 de unități) după o creștere de 12.9%. De asemenea, segmentul compact a avut o creștere de 3.6% și a ajuns la aproximativ 691.000 de unități. 

În schimb, brandul de performanță Mercedes-AMG a avut o scădere de 5.3% cu vânzări de peste 125.000 de exemplare.

BMW: scădere de 7.2%

Între timp, brandul BMW a încheiat anul cu puțin peste 2 milioane de mașini vândute la nivel global, în scădere cu 7.2% față de 2019.

O contribuţie semnificativă la rezultatul din 2020 a fost adusă de modele precum Seria 7, Seria 8 şi BMW X7, care au însumat vânzări de 115.420 de unități și au avut o creștere de 12.4%.

Cu o creştere a vânzărilor de 6% (144.218 exemplare), divizia de performanță BMW M a încheiat 2020 ca fiind cel mai de succes din istoria sa.

Audi: sub 1.7 milioane de exemplare

Audi a încheiat 2020 cu o scădere 8.3% și 1.69 milioane de unități, mult sub cifrele raportate de Mercedes și BMW.

Constructorul din Ingolstadt a raportat un record de vânzări în China, cu 727.358 de unități și o creștere de 5.4%. Scăderi au fost înregistrate însă în Europa și Statele Unite, în timp ce vânzările Audi din Germania au avut un declin de 21.1% (214.427 de mașini). 

Via Mercedes-Benz, BMW, Audi

Comentarii (11)

  • Ce “performanța” face brandul Mercedes AMG ?
    2 7
  • Tot degeaba
    https://www.wsj.com/articles/daimler-faces-further-emissions-hit-as-earnings-sink-11579685176
    "Daimler, Volkswagen and Bayerische Motoren Werke AG continue to rack up record new car sales, but the auto brands are becoming less profitable and losing market share in the U.S. and elsewhere. Germany’s premium car makers have been hit by reputational damage from legal scandals; a global slowdown in vehicle sales; and higher expenses caused by the cost of investing in electric vehicles"
    Adica degeaba vinzi mult, daca minti si platesti amenzi.
    Investitorii fug de ei, romanii ii adora.
    Dar romanii nu se pricep la investitii.
    Ei stau cu chirie in garsoniera si cu BMW X5 sh luat in rate in fata blocului.
    4 14
  • Trebuie să fii tare urgisit din naştere ca să-ţi reliefezi întruna, până dincolo de suprasaturaţia cititorilor, imaginaţia atât de precară, Mafioso. Deja se cunună cu grotescul în stare pură stereotipul tău “moral” : industria auto germană = tigăi pentru cocalari, amenzi peste amenzi, “jerks” înfipţi în copaci sau intraţi benevol cu maşinile în apa mării. Totuşi, în pofida acestor “semnalări realiste” (de fapt, generalizări forţate) vecine cu disperarea, Triada nu se clinteşte de pe “podiumul” cu acoperire mondială…Iar site-urile pe care le invoci cu patos le cauţi dinadins şi febril tastând expresiile tale preferate, dar, tot aşa, ele prezintă cazuri izolate (de proprietari confruntaţi cu situaţiile incriminate de tine).

    La urma urmei, vă daţi seama cum se simte o persoană serioasă, liniştită, şi care, totodată, deţine o maşină nemţească (indiferent dacă de lux sau de volum) accesând AM şi văzându-se etichetată drept nesimţită, fraieră sau incultă doar pentru “păcatul” de a nu fi mizat (eventual cu fruntea izbită în mod repetat de caldarâm, executând de zor temenele) pe chintesenţa vieţii din Extremul Orient.
    16 2
  • Urlet de disperare
    ...faceti ceva cu fontul asta, schimbati-l ca ne-ati omorat !!!
    9 0
  • @urlet de disperare
    Salut. O să observi o schimbare, sperăm noi în bine, în perioada imediat următoare.
    Mulțumim.
    6 0
  • @inexo
    Asta ai inteles tu din articol?
    Daca asta ai priceput, atunci e ok.
    Mentionez ca articolul nu e scris de mine.
    Nici AMENZILE nu le-am dat eu.
    Nici societatile de asigurari cate scot rapoartele cu cei mai nesimtiti soferi nu le controlez eu.
    Nici hotararile de pus softurile ilegale nu le-am luat eu.
    Deci sa zici ca am eu ceva cu marcile germane e absurd.
    Are uniunea europeana, are politia cu marlanii, au anumite auroritati.
    Daca eu am pus niste link-uri si unii sunt deranjati, sa-i contacteze pe cei ce au scris articolele.
    Se pare ca investitorii fug de marcile germane.
    Crezi ca din cauza mea? I-am determinat eu in vreun fel? Sau e ce se spune in articol: minciunile nu atrag investitorii?
    Eu am crezut ca o persoana care si-a luat Mercedes Benz diesel si e resoftata pierzand din performante si crescand consumul se simte pacalita, e suparata, nu ii apara si le cumpara produsele.
    Vezi ca prin tari mai evoluate, marcile astea protejate si laudate de romani sunt date in judecata.
    Dar la noi, sunt ridicate in slavi.
    Bine, noi nu avem autostrazi ca se fura,nu avem apa calda si caldura, deci nu ma mira ca inca votam pe cei ce ne fura si cumparam jafurile germane. Asta meritam.
    4 9
  • @inexorabil
    Daca si Dieselgate tie ti se pare caz izolat, sa avem pardon, esti pierdut.
    https://www.dw.com/en/dieselgate-scandal-costs-daimler-additional-15-billion/a-52106896
    Cand vorbim de MILIARDE amenzi si tu consideri ca astea sunt cazuri mici si izolate, stau si ma intreb cu ce te ocupi si ce inseamna pentru tine coruptie.
    Pentru mine in niciun caz nu cred ca o persoana serioasa si-ar lua o masina "mincinoasa".
    E ca si cum ii votezi pe cei ce fura. Incurajezi coruptia.
    Bine, daca furi cot la cot cu ei, nu e bai sa dai o gramada de bani pe o masina, ca sunt bani furati, nu munciti.
    1 9
  • Carcotel
    @toti aia care au impresia ca doar "nemții" mint. Trezeste-te mai baiatule! Tu ai impresia ca doar Fritz minte? Stai liniștit. Si Yamamoto sau John sau Giovanni, fac acelasi lucru doar ca poate nu au "deranjat" asa tare pe cine trebuie. Adica "milioanele" de clienti din intraga lume care cumpara "produse" germane sunt fraieri, cocalari sau etc? Iti dau exemple de fail-uri de la Toyota, Nissan, Takata si alte marci orientale care au "uitat" ce înseamnă onoarea. Inexo te-a ginit la fix. Lasa frustrarea si improscatul cu noroi ca de astia ca tine e plin netul
    10 2
  • "Producția auto a României a fost anul trecut de 438.000 de mașini, dintre care 259.000 de unități au purtat sigla Dacia, iar alte 179.000 de exemplare au fost realizate de Ford la uzina de la Craiova." - de la Automarket citire.
    Mercedes si BMW au avut fiecare peste 2 mlioane in conditiile in care sunt masini premium sau de lux.
    Va dati seama ce putere au nemtii astia - fara a mai pune si celelalte marci?
    Realizati distanta dintre noi si ei?
    Desigur, intrebari retorice, dar care pot ajuta la intelegearea comentariilor noastre si la vointa si putinta lor
    7 0
  • @bogdanm : multumim pentru feedback, contam pe tine !
    @inexo (sau grecu sau altii..) : sunt convins ca expresia "a da apa la moara" va este cunoscuta ! Voi gresiti de multe ori ! Si eu sper ca AM va reveni poate la vremurile cand se comenta la subiect de cele mai multe ori si fara bombardamente "fixistice" . Lasa..ca si tu ..ai momentele tale "stralucitoare" cand esti zgandarit ! Mie unul chiar imi e imposibil sa va inteleg "razboaiele" de p-aici . Sper sa aveti o zi buna..ca uite ..a iesit soarele pe la Bucuresti, au dat drumul si la caldura chiar..!
    3 0
  • Mafia, “sigur” că nemţoasele pierd din putere. De aceea rămân “zvârlugile” şoselelor! Chiar şi în variantă Diesel.

    Dacă tot te văd “însetat” de adevăr, atunci hai să scoatem odată la iveală (dar nu vizez doar persoana ta; aşadar: te vei convinge, @pipo, de ce!) laitmotivul automobilismului în ansamblu şi anume: doar maşinile germane excelează la capitolul…comportament rutier. Mai precis, pe latura cinetică…Şi nu mă refer doar la stabilitatea lor în general ireproşabilă, ci şi la rafinamentul deplasării (dacă l-ai simţit şi mai ales dacă l-ai putut înţelege…).
    Am condus multe, multe autoturisme în viaţa mea, dar cele de concepţie/fabricaţie teutonă mi s-au părut, fără doar şi poate, “crema” în materie de senzaţii “imediate”. “Americanele” mă cuceriseră efectiv pentru stil, dar am ştiut întotdeauna (în străfundurile mele insondabile) că ele nu pot ridica pretenţii în balanţa tehnică şi cinetică, câtă vreme pe celălalt taler vor trona nemţoasele. Aaa, faptul că, în cazul yankeilor, principiul “more fun” (reliefat preponderent de “muscle car”-uri) iese câştigător (nu chiar în manieră netă, dacă luăm în considerare atipicul, zglobiul şi mai dificilul de controlat…BMW) implică alte resorturi ale problematicii. Sau, dacă – tot aşa – americanii erau imbatabili altădată la viziunile despre confort (să nu uităm că sintagma “personal luxury car” le este specifică şi le-a dăruit o sumedenie de capodopere nemuritoare, care vor impresiona în orice epocă, indiferent de orânduirea socială, de regimul politico-ideologic sau de frenezia evoluţiei tehnologice), iată că, între timp (evaluat ca decenii), nemţii au urcat puternic pe scara afirmării, ba mai mult: ajungând lideri detaşaţi! Atenţie, nu sugerez şi “cromatica” imaginaţiei cu impact arhitectonic, care constituie apanajul…englezilor, dar şi al vechii şcoli americane de design (în care au strălucit corifei precum Harley Earl sau Bill Mitchell).

    Ştii ce mi se pare, totuşi, nostim? Că, absorbit (în sens metaforic) în acest etos şi în această epopee a sublimului (ca “vector” istoric), îmi amintesc brusc că, volens nolens, există şi “asiaticele”, laolaltă cu “calitatea” lor (singulară şi, totodată, supremă, ce-i drept), recte FIABILITATEA. Este ca şi cum Hyperion, din zborul său sideral către Demiurg, s-ar trezi, dintr-odată, sub pielea pezevenchiului pur lumesc Cătălin (era să zic “utilitaristului”). Mângâind-o suav pe Cătălina cu o mână, iar cu cealaltă bătându-se peste burduhan (robit unei priviri tâmpe, inexpresive, inflexibile, ireductibile) cu propriu-i portofel.

    NOTĂ. Ce “surpriză”, başca uriaşă, măi băiatule (apud @Cârcotel) : toată lumea minte, înşală, fură, amăgeşte, nu musai nemţii şi nu în mod nativ sau dedicat…Iar japonezii au reprezentat întotdeauna corectitudinea întruchipată (numai că pronunţ “Bushido” şi deja încep să levitez de orgasm etic), îndeosebi subjugând şi storcând de bogăţii popoare din acea parte de lume (neavând cine din rasa galbenă să le stea împotrivă). Fiind animaţi de aceleaşi “bune intenţii” ca şi coloniştii occidentali, adică dovedindu-se la fel de “capitalişti” ca şi ei. Participând la cele două războaie mondiale o dată împotriva nemţilor şi o dată alături de ei, după cum le dictau propriile lor interese, pardon, propriile lor virtuţi.
    Desigur, asemenea îngeri prealuminaţi nu puteau concepe decât maşinile fără de cusururi (este chiar la mintea cocoşului, bre). Pe care (cum altfel?) “trebuie” şi ai “libertatea” să ţi le apropriezi, ca să nu te apostrofeze “just”, pe AM, propovăduitorul lor predestinat şi, totodată, neobositul lor cerber de serviciu. Adică te-ai orientat către “corupţi”, “gioarse” şi “softuri mincinoase” ?! Cum îţi permiţi, (…) ? – în paranteza cu pricina se pot introduce toate epitetele negative din DEX.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru