Mercedes-Benz S600: veriga lipsă dintre versiunile "normale" şi cele AMG ale lui S-Klasse

de Mircea Meșter
Luni, 13.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă vă doriţi un S-Klasse ultra elegant fără tuşe sportive evidente prin siglele AMG, Mercedes-Benz are pentru dumneavoastră o versiune nouă a limuzinei sale.

Date tehnice Mercedes-Benz S600
  • Motor / cilindri V12
  • Cilindree cmc 5980
  • Putere (CP) 530 / 4900
  • Cuplu (Nm) 830 / 1900
  • Vmax (km/h) 250
  • 0-100 km/h (s) 4.6
  • Tractiune spate
  • Cutie viteze AMG 7G-Tronic
  • Lungime (mm) 5246
  • Latime (mm) 1899
  • Inaltime (mm) 1497
  • Greutate (kg) 2185
  • Ampatament (mm) 3165
  • Rezervor (litri) 80
  • Portbagaj (litri) 500
După ce toamna anul trecut am văzut primele imagini cu noua generaţie S-Klasse iar luna noiembrie a fost momentul în care Mercedes-Benz a dezvăluit versiunile supersportive S63 AMG şi S65 AMG, anul 2014 începe din nou sub semnul S.
Asta pentru că producătorul german a deschis balul Salonului Auto de la Detroit cu versiunea S600 a limuzinei sale de lux, aceasta având rolul de a umple golul dintre motorizările "clasice" ale modelului german şi variantele semnată AMG.

Mai multă putere, consum mai mic

Noul Mercedes-Benz S600 se prezintă ca o alternativă elegantă la S63 AMG, devenind una dintre rarele versiuni din gama producătorului german al cărei nume se potriveşte cu cilindreea. Asta pentru că noul S600 beneficiază de un motor V12 care scoate 512 de cai putere din cei 6.0 litri ai cilindrilor săi.

În comparaţie cu vechiul S600, noua generaţie are acelaşi cuplu (830 Nm), dar 13 cai şi 500 de centimetri cubi în plus, consumul fiind coborât cu nu mai puţin de 21 de procente cu ajutorul unei transmisii noi cu şapte trepte care duce cuplul către roţile din spate şi a unor modificări la nivelul managementului electronic al motorului. Şi sistemul Start-Stop pune umărul la noile cifre oficiale de consum, care arată 9.2 litri/100 km în regim mediu mixt.

Cea mai nouă versiune pe care o prezintă Mercedes-Benz astăzi în Statele Unite se diferenţiază de variantele clasice ale modelului german şi la nivel estetic, acolo unde evacuările duble împrumutate din pachetul AMG sunt completate de un spoiler nou şi de trei benzi orizontale dublate pe grilă. Evident, sar în ochi siglele V12 care pot fi văzute de jur împrejurul maşinii, astfel că va fi greu pentru cei care vor alege această versiune să treacă neobservaţi pe stradă.

Noi elemente tehnologice

Pe lângă modificările estetice şi elementele tehnice adăugate pe versiunea S600, Mercedes-Benz S-Klasse aduce o serie de sisteme adiţionale care completează oferta de până acum a limuzinei şvabe.

Astfel, clienţii pot comanda maşina echipată cu un touchpad prin care cel de la volan poate introduce caractere scrise de mână, iar pachetul Collision Prevention Assist este înlocuit de o evoluţie a acestuia, denumită la Collision Prevention Assist Plus. Acesta poate frâna automat de la viteze de până la 200 de km/h în cazul în care şoferul nu reacţionează la stimulii vizuali şi acustici pe care maşina îi emite când "simte" posibilitatea unui accident. Cele mai importante adăugiri sunt însă Head-Up Display-ul opţional şi parbrizul încălzit electric la fel de opţional care lipseau până acum din dotarea modelului considerat de mulţi cel mai avansat tehnologic din segment.

Mercedes-Benz S-Klasse. Versiuni disponibile în gamă

Versiune Carburant Putere
(CP) 
Cuplu
(Nm) 
Acceleraţie 0-100 km/h
(secunde) 
Consum
(l/100 km) 
Preţ
(euro cu TVA) 
S350 BlueTec Diesel 258 620 6.8 5.9 86.600
S500  Benzină 456 700 4.8 9.1 112.000
S500 4MATIC Benzină 456 700 4.8 9.6 119.500
S400 Hybrid Benzină+Electric 330 620 6.8 6.8 92.000
S600 Benzină 530 830 4.6 9.2 n/a
S63 AMG Benzină 585 900 4.4 10.1 158.000
S65 AMG Benzină 630 1000 4.3 11.9 n/a

Comentarii (40)

  • Sunt sigur ca acei 9.2 litri la suta de kilometri sunt obtinuti in modul "confort" al automobilului. Acesta tine de ECU-ul masinii care reduce puterea masinii. In modul "confort" ea nu face 530CP asta e suta la suta. Deci, si cu alte mici imbunatatiri si cu un mers foarte lent si fara "episoade" de Fast & Furious ea POATE obtine asa consum. Insa, daca o pui pe "sport" , acest consum nu mai este valabil.
    12 18
  • @Blower0
    Logic , ca in cazul oricarei masini cu transmisie automata de generatie mai noua ... si care e faza ?
    8 0
  • @@blower: lasa ironia. Poate esti unu din aia care spune:" wooow, 6 litri??? 530 cai putere si doar 9.3 litri la suta??? oaau...ce tari sunt nemtii"
    4 25
  • Daca proprietarii nu-si fac griji de cat ia la suta, nu inteleg de ce trebuie sa ne facem noi.
    23 5
  • AUTOMARKET: 'In tabel ultimul sub S63, nu ii S65 AMG ?
    12 3
  • Nu stiu cum fac cei de la Mercedes, dar cu S-Klasse au reusit intotdeauna sa isi zdrobeasca adversarii. Daca la clasele inferioare (A, C, E etc.) se pot gasi multe "neajunsuri", la clasa "regina" cei de la Mercedes-Benz impun ritmul...de departe.
    Referitor la unele comentarii de mai sus, rautacismele fac parte din cultura noastra...trebuie sa invatam sa le ignoram si sa nu le mai acordam atentie. Cei care urmarim domeniul auto si suntem pasionati, nu trebuie sa cadem in capcana unor rautaciosi, care inafara de a veni cu comentarii subiective si pline de frustrari, nu aduc niciun fel de plus-valoare.
    17 4
  • @raduvlase : De acord, dar hai sa fim realisti, nu visatori, sau... orbi.
    2 15
  • Eu pot spune una: Daca vrei confort maxim, nu îți iai S600. Sunt și mai luxoase. Daca vrei sport nebunesc, nu îți iai S63 sau S65 AMG sau BRABUS S850, sunt cu mult mai nebune mașini din acest punct de vedere. Ba chiar și C63 AMG. Deci, in concluzie pot spune ca-s cam mediocre...
    3 22
  • @Blower0
    Normal ca sunt si mai luxoase si mai puternice. Dar si pretul lor este de 5 ori mai mare si NU sunt de 5 ori mai bune ca S.
    S600 a inlocuit Maybach. Nu e o masina la fel de impunatoare si luxoasa ca un Rolls Royce Phantom de ex. dar se apropie usor de un Bentley Flying Spur. Eu zic ca e chiar mai bine gandit ca Flying. Din pct, meu de vedere peste S600 sunt trei limuzine si anume RR Phantom & Ghost, si Bentley Mulsane. Toate cele trei sunt clasice...cui nu ii place clasicul alege S600 ca nu are alta varianta mai buna. Sau daca nu are bani de ele, sau pur si simplu nu vrea sa risipeasca aiurea de 5 ori mai multi bani de asemenea alege S600. Sunt mai mult ca sigur ca nu e mare diferenta intre ele. Dar hai sa zic ca cele 3 ar fi mai bune.
    ps. cum reusesti mereu sa primesti atatea manute rosii ? Te invidiez ... :))
    6 7
  • Blower0, ai aparut aici ca o zână tâmpă ce dovedeste in fiecare comentariu ca habar n'are ce vorbeste. De ce nu incerci tu sa intelegi ce inseamna o masina, un motor, ce-i ala consum (real si normat conform directivei lu' UE), ce-i aia "feeling" ... iar apoi sa te apuci sa faci remarci tâmpe despre una dintre cele mai bune masini ce populeaza soselele lumii... of!

    In ceea ce priveste modul "confortibus" despre care zici ca "nu scoate 530cp, asta-i sigur" ... ai o sursa? De vorbit aiurea pe internet poate toata lumea, dar ai ceva care sa confirme afirmatia ta (in afara de maretia ta, aia o stim, dar nu se pune) ?
    Poate inainte sa te gandesti ca "clllaaaaaar nu-i adevarat" ce zice MB despre motor te poti gandi la faptul ca MB, la fel ca si ceilalti constructori, declara un consum obtinut in laborator, conform indicatiilor extrem de clare ale directivei UE ce guverneaza aceste declaratii. Aceasta masina, echipata cu acest motor, in laborator, consuma 10l% in regim mixt, conform aceluiasi standard de evaluare prin care toate celelalte masini au consumurile stabilite de preducatorii lor.
    Motorul asta, la cei 6litri si 12 cilindri din dotare este mult mai eficient decat mai toate motoarele de pe piata -- conform acelei directive a UE pentru testarea consumului. In cartea tehnica a unui autovehicul comercializat in UE este 100% obligatoriu sa fie conforma cu acea directiva. Altfel spus nici un consum din carte nu este real ... iar tu reinventezi apa calda prin afirmatia aia...
    11 2
  • Eu n-o sa inteleg niciodata ce cauta sigla AMG pe un S-klasse.
    Asa cum nici Audi nu are un RS8 si nici BMW un M7, mai ales S-klasse, etalonul segmentului, nu are nici o legatura cu sportivitatea AMG. Nu faci decat sa atragi un segment de clienti dubiosi si sa-ti patezi numele.
    Un S600 are mult mai multa logica. Mai ales ca nu mai exista Maybach, la un S totul trebuie sa fie despre lux, si inca unul opulent. As fi mers, mai degraba pe o linie speciala de echipare, denumita chiar Maybach, cu materiale dintre cele mai nobile la interior, cu toate dotarile posibile de confort.
    2 8
  • @unckle
    Sunteti cei mai buni voi. Ati plictisit lumea cu jegurile voastre germane. Lasa omul sa-si expuna parerea, sau cumva te frustrezi ca nu-i plac pocnitorile germane ca si tine ? pfffff........romanul tipic.
    2 12
  • Hei hai ma, nu fiti rautaciosi cu nenea unckle, ce-i drept eu cu al meu TEDEI tractam cate 4 muscle-car-uri pe zi, si asta numai cu antaia. Deci calitatea germana spune multe.
    2 7
  • @dan
    O sa apara un inlocuitor al Maybach-ului 62 in curand (o versiune lunga) unde probabil va avea standard V12-ele acesta. La materiale nu stiu ce ar mai putea sa ii faca....sunt la superlativ toate. Sunt de acord cu tine ca un AMG pe un S class este total inutil. Dar e bine ca il au in gama pt. ca sunt multi care il vor AMG....numai ei stiu de ce si castiga mai multi clienti asa. Am mai spus parca o data pe aici...un AMG o sa fie potrivit la viitorul S coupe !
    4 4
  • @unckle , vrei sa iti dovedesc că ești cam "mintal relaxat" ??
    Îți arat: Crezi in orice "aparență". Din ce cauza mașinile
    Cu mulți cai putere, in modul "confort" , nu au acea brutalitate ca și in modul "sport" ??? Ia sa te vedem. Că vad ca mă faci in tot felu, cind tu nu ai pic de logica.
    1 9
  • @scorpionul.negru: Cei care nu ințeleg și nu vad ce se intimpla dau mîini roșii. Sa o faca mai departe, mie mi-i in cot. Da eu nu o sa înghit toate "aparențele".
    1 9
  • @Ghionea: TEDEI-ul tau, dupa tractarea unei torpile de 5,3m lungime si 2m lațime la 2000kg , o sa plece la fier vechi, cu tot cu mașina ta la cimitirul de mașini.
    2 4
  • @unckle - foarte tare aș vrea sa ne întilnim face-2-face ca sa vedem cine pricepe mai multe și mai bine motoarele/automobilele deși ești cam cu 10 ani mai mare decat mine. Sau daca nu face-2-face, macar cumva in privat sa nu scrim aici romane, deși nu stiu daca e posibil. Sa vedem dupa asta ce ai de zis referitor la persoana mea. Nu că aș vrea sa ma laud sau ceva de genu...dar, eu nu sunt un simplu amator de automobilism, și de fiecare data cind spun ceva - știu ce spun, și de ce spun, chiar daca voua vi se par "prostii".

    Te-aș intreba de exemplu- elementar, care e diferența dintre puterea motorului și momentul de rotație? Ce ne arata de fapt ele, la
    nivel de fenomen - ce se intimpla in motor, fara explicatii gen baba Dochia - "trage mai bine, sau tracteaza mai bine"

    IDe ce un motor de 5.0 litri face o putere mai mare decat unu de 2.0 litri ? ( natural aspirat).
    Care de fapt e rolu volumului în puterea motorului? Care e diferenta dintre caii putere/cuplul la volant și la roata mașinii? Cum
    Funcționeaza o cutie secvențiala ? Ce e aia "eficiența volumetrica" și "eficiența termala"? "Ce e aia BMEP (Brake Mean Effective Pressure) ? Cum
    Funcționeaza un ECU? Ce e ala hidrotransfotmator din cutiile automate (de ce astea cu automate accelereaza aiurea)? Ce e ala "MAP (Manifold Absolute Pressure)" ? Cum variaza puterea/cuplul in dependența de turație, ce fenomene cauzeaza acele variatii ce au loc in motor? Care e relatie dintre cai putere/cuplu/redline/cursa pistonului/Accelerația pistonului/viteza medie a sa?? Și altele.
    3 9
  • Blower0, ia zi tu cand ai folosit ultima data toti caii de sub capota ta personala pentru a te deplasa in oras?
    Probabil ca, pe modul confort, acei ingineri aleg sa domoleasca motorul pentru a fi mai bland in reactii ... dar la o apasare brusca a pedalei ai probabil sanse maricele sa simti majoritatea cailor din motor ... si in acelasi timp sa vezi cum cei 10% devin 30%. Asta este motivul pentru care spun ca inventezi apa calda aici pe AM.

    In ceea ce priveste teoria din frazele de mai sus, nu cred ca este cazul sa ne vedem - in schimb iti recomand o lectura cat se poate de placuta : ultimele 2000 de comentarii puse de mine aici, pe AM.
    Sa lasam glumele deoparte, desi bune totusi nu-s on-topic.

    Daca ti-am lasat impresia ca nu stiu ce-i aia ECU sau un convertor de cuplu, imi pare rau, nu m-am prezentat.
    Salut, sunt unckle, inginer constructor cu o oarecare pasiune catre automobile (si nu numai).


    ps. stai linistit, nu te lua dupa ce spun altii, campion la manute rosii pe AM este subsemnatul, conduc detasat inca de la infiintarea sistemului).
    12 3
  • @unckle , exact asta vroiam sa spun. Ce atata zarva - asta am și vrut sa spun, motorul este domolit. Cît despre cariera ta in "Auto-Engineering" - nu prea spun nimic. Nu zic ca nu știi nimic ca chiar habar n-am ce știi, dar nu pot sa-mi dau seama și de "profunzimea" cunoștințelor. Alea cu convertizor/ecu etc erau niște exemple. Dar cind am zis "cum functioneaza" - nu m-am referit la "cum arata/unde-l pui/cum il scoți/la ce il unesti.."
    3 12
  • @Suflator, esti toba de teorie ,si nimic mai mult.Stiu,ti-ai dat cu pumnul in piept ca ai facut facultatea de mecanica.Asa,si? Esti mai rezonabil decat altii?Prietene,inca nu te-am vazut la rubrica "Raspunsuri". Inca nu ai dat un raspuns concret unuia cu probleme simple de tot. Cand t voi vedea acolo cu o solutie data omului respective,atunci o sa-mi scot palaria.Pana atunci......La teorie nu ne intrece nimeni,dar cand e vorba de ceva concret,bagam coada intre picioare. Vad ca inca nu ai realizat : @ghionea ghogaru este prietenul tau, Roberthead!
    11 3
  • @Lache , spre deosebire de tine, eu nu stau sub mașini, sa le repar. Acolo studii superioare e clar ca nu-ți sunt de trebuința, principalu e sa știi sa "invirtești șuruburi". Dar pot spune același lucru:" nu prea te vad sa dai sfaturi oamenilor". Cit despre mine - nu o sa dau sfaturi la cei cu BMW/Mercedes/Audi și mașini de astea. Sa moara bmw-urile/mercedes-urile/audi-urile/VW-urile, daca le-au cumparat și lauda mai departe marca deși au probleme cu ele. Eu nu citesc lecții de reparații-auto.

    Faza cu "esti mai rezonabil" și cu "ti-ai dat cu pumnu in piept ca ai facut facultatea de mecanica" ---> Superficialitate in gindire. (Sa vad daca macar iti dai seama ce am avut in vedere).

    "Ești toba de teorie si nimic mai mult" -- teoria nu se ia din capul lui Lache, ci din experimente REALE. Ca vad ca nu dai 2 bani pe teorie.
    "Teoria nu inseamna prea mult. Așa niște vorbe aiurea". În teorie bade Lache, factoru emotiv lipsește, adica lipsește SUBIECTIVITATEA.
    3 9
  • Domnu' LucianNicolae
    Ai luat'o pe aratura rau de tot.Sa inteleg ca ti s-a pus rau pata dupa ce ai fost lovit peste bot cu argumente corecte . Pasiunea asta nu se leaga de oricine sa stii. Trebuie sa ai pasiunea ''injectata in sange'' ca sa te comporti exemplar si sa raspunzi exemplar, si sa comunici exemplar, si sa gandesti exemplar. Stilul dezobedient se remarca din nou. Ar fi mult mai inteligent daca ai veni cu argumente si concluzii (atat in articole cat si la rubrica RASPUNSURI ,unde nu esti deloc prezent) gandite cu capul si nu cu ....... . Salutarile mele @origami !
    2 10
  • Ok ! Dar totusi ce cauti pe aici? Ai o gramada de forumuri auto.De ce nu le dai celor de acolo lectii? Tot ce spui tu pe aici (chestii ingineresti) le mai stiu si altii.Nu esti unicat. "Mers babesc,doar atata putere si cuplu din motorul asta ,ce face un microprocessor,bla,bla,bla" Teorie stiu si eu. Sa repari masini in ziua de azi,inseamna treaba facuta dupa ureche? Sa inteleg ca tu faci numai experimente in viata reala? Oi fi inventator auto ,si nu stie nimeni! Si inca o chestie : Nu vezi absolut nimic! Sa fii sanatos, si poate intr-o zi o sa-ti vezi visul implinit. Un muscle car American. Experimentat de domnia ta. Cum te alinta prietenii? Priceputu' ?
    Bine ai venit in Romanica!
    6 4
  • @Blower esti la furat baiatu'. Te dai in barci cu masinile americane de parca ai fi cel mai teapan expert dar n-ai pus fundul in viata ta intr-o masina de peste ocean. Daca asta nu e destul de ridicol, incepi sa te iei si de Lache si de X si de Y cu tampeniile tale. Mda... Ti s-a mai explicat, prea frumos avand in vedere caracterul de care dai dovada, ca nu esti nici singurul, si nici cel mai tare in masini, cu oricata teorie, ai veni. Termina-ti facultatea intai, daca esti student. Desi dupa limbaj si apucaturi, inclin sa cred ca nu. Vai de natia romana cu inteletuali de teapa ta. Toti termenii aia insirati acolo se pot lamuri cu un minim de inclinatii tehnice in cel mult o ora de "surfat" pe internet, daca cumva n-ai o carte de specialitate la indemana.

    In al doilea rand, mai loaza, de cate ori ma apuc de un proiect nou, sau sa imbunatatesc un produs existent sau sa rezolv o problema de productie, citesc toata documentatia, si inainte sa fac primul click pe calculator ma duc si discut cu baietii de pe linia de asamblare, din manufacturing, etc. Nu cu managementul, nu cu marketing-ul sau sales. Ai impresia ca daca "nu stai sub masini sa le repari" esti mare smecher? Iti spun eu, cu atitudinea asta esti un looser si intr-o lume civilizata ai maxim 5 minute sa-ti pastrezi locul de munca. Baiatu', cu toata teoria si experienta pe care o am in spate, ma duc fain frumos si discut cu cel care pune mana si face treaba in sectie, pentru ca lui trebuie sa-i fac viata usoara, de el depinde calitatea finala a produsului si succesul sau nu pe piata a ideilor mele. Pentru mine e litera de lege sa ascult absolut orice idee sau sugestie pe care o are un muncitor pentru ca acolo e viata reala si testul final din proiectare.

    Ca incheiere @blower, si Monica Lewinski a suflat la trombonul prezidential cu ani in urma si tot n-a ajuns departe. Tot ce-a reusit a fost sa se ingrase si sa-si ia talpasita din blocul in care locuia, din cauza notorietatii. Eu nu stiu la ce sufli tu, dar dupa cum iti ies sunetele in gatlej iti garantez ca mare branza n-o sa faci. Nici pe-aici si nici pe unde esti acuma.
    4 4
  • @Lache , ce vrei sa spun altceva daca anume asta e de spus. Aa, nu-ti place "mers babesc" ? Ok, atunci - "mers lent, liniștit, fără turații".
    "Bla bla bla"??? - exact asta pot sa spun și eu:" bă, ce ai scris mai sus de fapt e bla bla bla". Iata iti arat:
    "Sa inteleg ca tu faci numai experimente in viata reala? " --
    Raspuns ironic din partea mea: eu fac experimente și în viața IREALA.
    Cind ai pus intrebarea te-ai gindit ?
    "Nu vezi absolut nimic" -- ok. Ce vezi tu iar eu nu? Concret- scrie ce nu vad eu anume ? Ce spun ca e intr-un fel cind el de fapt el nu e asa?
    3 6
  • @zarnesteanu:

    a) De specificat ca tu nu prea intelegi de ce mi-am pus nick name-ul "Blower" . Și ca tu ai o imaginație cam ingusta, și nu-ti prea dai seama ce ar mai fi un "Suflator".

    b) Tu fundu l-ai pus, de zici de mine? Hai sa fim serioși, nu ai mers in nici una din urmatoarele automobile și probabil in viața ta nu o sa pui fundu in una din ele:
    1. Dodge Challenger SRT8
    2. Dodge Viper SRT10 / GTS
    3. Dodge Charger SRT8
    4. Ford Mustang Shelby GT/Shelby GT500/ GT500 Super Snake.
    5. Chevrolet Camaro SS / ZL1
    6. Chevrolet Corvette C6 ZR1 / Z06.
    7. Chevrolet SS
    8. Cadillac CTS-V
    9. Pontiac GTO.
    Concluzie: Dupa cum spui tu, ca nici nu nu ai pus fundu in ele da ma critici ca le laud. (asta dupa logica ta).

    c) "Tîmpeniile tale" - care ? Scrie te rog pe puncte, unu-doi-trei, tîmpeniile mele.
    PS: Unui prost , Fizica Cuantica sau relativitatea lui Einstein , tot i s-ar parea o prostie.

    d) "Caracteru de care dai dovada" ; "Nu esti cel mai tare in masini" - și eu am zis asta cindva ? Inventezi ?
    Daca e vorba de noi doi - dovedeste-mi ca spun niste prostii, ca nu stiu nimic, da nu-mi spune :"spui timpenii". Asa pot sa spun și eu și oricine:" ba, ești un prost, habar n-ai ce spui" --- e foarte usor sa arunci vorbe d-astea. Dovezi nene, dovezi. Ca la judecata. Striga tu in gura mare ca "x la ucis pe y" , n-ai dovezi - ești zero. Adu argumente, arata.

    e) "Vai de natia romana cu intelectuali de teapa ta"...iarași, vorbe spuse ca sa fie spuse, ca sa accentuezi punctu " d)" de mai sus.
    Pot si eu sa zic, poate oricine sa zica:" cai de natia romana cu intelectuali de teapa lui zarnesteanu" - și ??

    f) "Toti termenii aia insirati acolo se pot lamuri CU MINIM DE INCLINATII TEHNICE in cel mult 1h de surfat le net" ---
    zarnesteanu, nu internetu, nu cartea, ci capu tau. Daca le cauti pe net , inseamna ca nu le cunosti :D :D , daca cunosti, n-ai nici minimul de inclinatii tehnice - CUM AI ZIS TU, daca asta nu ai, arunci ce dracu' mai scrii p-aici aiureli, criticind le altii??? Aha, eu imi inchipui, primește ZARNESTEANU un test pe orice tema, i se da foaia cu subiecte, ZARNESTEANU se uita și spune:" EHE, pai in cel mult x minute, chestia asta se poate de cautat pe net" :D ...foarte interedant, ca specialist esti asa?? Asa iti faci meseria? Cauti pe net tot ce TREBUIE SA AI IN CAP ?? Pe net toti pot cauta. Știi care e legatura dintre "Air Flow" și "cai putere" ?? Lasa, bă baiatu, nu cauta pe net daca nu știi, dar- continua dracului sa comentezi aici. Cunoscatorule.
    PANA AICI A FOST ANALIZA PRIMULUI PARAGRAF A LUI ZARNESTEANU! Mai are rost sa trec la 2-a ?? ARE!

    g) bravo ca citesti toata informatia. Dar vad ca ceea ce e legat de mașini, da sub aspect de - fizica, inca n-ai apucat. Citește, informeaza-te dupa care discutam.

    h) "Ai impresia ca daca nu stai sub masini esti tare șmecher?
    Nu!!! "Ai impresia ca daca nu esti maturator de astrada esti șmecher?" -- ok, dar ce am face fara ei? TOȚI AU ROLUL LOR IN SOCIETATE. Mașina vrem sa o vedem PE STRADA, nu ca proiect pe foi etc..Dar, unui inginer care are ani de știința incap, îi este mai usor sa invete sa "stea sub masina". Unui mecanic simplu, îi trebuie ANI ca sa invete tot ceea ce a invatat ăla, ca sa se apuce de calcul NEBUN, de proiectare, asistare grafica 3D pe calculator etc etc.
    Deci, iar scrii ceva ceea ce eu nu am zis. Eu la general nu ma cred șmecher.

    i) "Cu atitudinea asta esti un looser ....bla bla bla" ---- serios? Ești atat de sigur pe tine ?? Asta reiese din punctul "h)" . "h)" nu este valabil, asa ca si concluzia asa a ta e falsa. Data viitoare masoara de 7 ori și taie o data.

    j) asta am spus-o de fapt la inceput. Nu iti dai seama ce mai poate fi suflator. Cam ingust vezi lumea.
    Einstein:" Logica te duce de la A la Z , imaginatia te duce dincolo". ZARNESTEANU, incearca intii sa ajungi DE LA A LA Z!
    5 7
  • " stii care e ligature intre air flow si cai putere "
    Iar incepi ,bah? Daca o mai bagi si pe aia cu motor mare ,cai putere ,cuplu,turbine si ECU" ,atunci chiar ca esti obsedat. Nu-i de ajuns un obsedat? Acum mai avem unul? BTW,unde ziceai ca traiesti,de ai avut acces la ytoate masinile alea?Atat am vrut sa spun: chiar daca ai insirat o gramada de chestii auto "ingineresti" cu cea mai mare superioritate posibila, tot sunt o gramada de mecanici ,care stiu toate chestiile alea insirate de tine.
    Si mai esti si un foarte fin psiholog. Asa sa fie? Credeam ca o sa intelegi ceva din chestia cu vazutul. Chiar daca te supraapreciezi,totusi ai un drum lung in fata pana o sa ajungi la inteligenta maxima.Si geometria atomica e o mare prostie.Vezi ca n-am auzit de Einstein si fizica cuantica.Poate explicit.Eu sa-ti spun despre Ortega Igasset.Ok? Are we good,pal?
    In curand se da drumul la loteria vizelor.Poate de data asta vei avea noroc.Mult succes cu unchiul
    Sam!
    8 3
  • pffff Luciane, Luciane
    Dar tu ai intrat ca sa ce ? Sa te dai lat ? Ar fi interesant sa avem un dialog numai despre tehnici auto, sa vedem cat iti merge bibilica. Ti-am mai spus tartacuta ta nu nici nu se screme, doar pulseaza. Ia-te de mana cu @frecangeanu. Doi aroganti ''berechet'' , numai ca din motive temeinice procesorul vostru nu este prea ''smart''. Dati lectii tuturor voi. Gramatica nu prea aveti, acum stau si ma intreb ce ati facut in cei 12 ani de scoala ? Am mai spus eu ca pasiunea asta nu se leaga de oricine. Si e valabil si pentru pretenul tau din Zarnesti Salam alecu cap de miel. Cred ca ar fi cazul sa treceti la chestii mai serioase si sa puneti osul la treaba in loc sa bociti in spatiul virtual. Sunteti o rusine pt orice comunitate virtuala .
    3 9
  • tot eu
    Apropo, cum te mai descurci in gradina de zarzavat a strainilor ? Uzi morcovii si pe urma vii si ne spui noua p'aici ca ai facut pe naiba......Cumva esti ''valet'' ? Daca da, inseamna ca te mai urci si tu intr-o masina din cand in cand ca ''Taranul cu Maseratti'' asa-i ? Tipic, mioritic. Brontozaurul ala de la avatoar sa stiii ca iti sugereaza multe. De fapt ne sugereaza chiar noua ca ai gandirea la fel ca oamenii care au trait acum multi multi ani si care au ''inventat focul'' . Iar cuvantul ''japs'' sau ''japi'' in loc de cel real ''niponi'', ma face sa cred ca nu l-ai scris la greseala fiindca l-ai /l-ati folosit de mai multe ori. Pocirea cuvintelor face parte din vocabularul unui ''goliman'' de cartier cu blugii rupti la poale care a studiat la ''fara frecventa'' . Penibil sincer........
    3 9
  • Daca nu esti in stare sa te mai speli,vinde-ti lenjeria murdara on line.Vezi ca japsii sunt mari amatori de asa ceva.Mai faci si tu un ban.Pt.educatie.Japsi,japi,cocalari......Sunt familiare rau de tot,domniei tale. Cum mai stai cu linsul ? Vezi ca stia care plagiaza, o sa aveti alocatia marita. Stop putting cheesy sticks in your mouth,mate! E avatar,mate.Avoatar ai tu.Nu te mai chinui sa cauti fotografia aia.Nu o vei gasi pe net.E o fotografie facuta intr-un muzeu.Stii ce-i ala?
    Asa e ! Sunt sluga la straini.Ai ceva impotriva? Tu poti sa mergi mai departe de Europa? Ai fost cumva trimis innapoi de la furat? Se pare ca sunt doua personae pe aici,care au inventat tehnica.Bah,eu am facut doar 8 ani de scoala,iar in perioada asta am avut mai multa vacanta,decat ai tu scoala.Esti sigur ca nu te numesti Axinte? Cat de mare este caciula ta? Mai sunt cai pe langa tine? Ai mare grija,daca caii astia pleaca,tu nu mai poti iesi din dosul lor! Halal !
    6 3
  • Penibil sincer....
    Si mai zici ca stii gramatica......
    Tastatura e de vina.....
    Te inteleg! Oare cine a folosit prima fata cuvantul "tahrtacuza"? Asa-i ca nu esti stare sa te exprimi? Prietena ta(daca ai una) ce zice? Intri cu Toyota in ea? Pai,daca nu a fost cuminte!.irosesti cam mult timp scemandu-te pe aici!
    Ewwwww!! Am inceput sa-mi exprim ideile in nenumarate comentarii.Esti contagios !
    6 3
  • Domnu' LucianNicolae
    Si intr-un final care e mesajul tau ?
    2 3
  • a) Raspuns slab.
    b) Tot mai ridicol. N-ai pus in viata ta mana pe o masina americana, esti mare doctor in motoare facute in US iar acum deviezi discutia spre mine :) Very stupid my "friend". Pentru linistea ta, am condus masini americane (nu putine). Si? Era vorba de tine. Oricine a condus o masina americana stie din viata reala, mai multe ca
    tine ce poate masina aia. Tu, asta nu poti s-o spui. Cu ata mai putin cum e facuta, finisata, etc. Zi-mi si mie, parerile alea ti le-ai facut din poze, din carti sau din povestile prietenilor?

    c) Deviezi si vii a "n"-a oara cu realitati sucite. Stii foarte bine ce-am vrut sa spun.

    d) O simpla lectura la ultimele 20 de comentarii e edificatoare. Esti arogant, ai aere de superioritate, de parca faptul ca stii doua formule (daca le stii si pe alea!!) iti da dreptul sa te balonezi pe-aici. Sunt mii de ingineri (adevarati) mai capabili ca tine care stiu sa spuna lucrurile pe un ton normal, mai clar si mai coerent ca tine. Si da, mai modest.

    e) Imi mentin parerea. Intr-o natiune civilizata, o sa vezi discutii civilizate, cu cat urci mai sus pe scara sociala. La noi, de la taximetrist pana la academician, toti stau cu "p..." gura, o baga si-o scot la tot pasul. Degeaba ai 7 facultati daca esti handicapat social cu cei 6 ani de-acasa lipsa.

    f) Faptul ca inca n-ai terminat o facultate inseamna din start ca am trecut examane mai multe ca tine. Asta pana la varsta de 24 de ani, ca pe urma e alta poveste. Pe vremea aia internetul era in stadiul de concept. Deci logoreea ta nu sta in picioare. "Pe net toti pot cauta. Știi care e legatura dintre "Air Flow" și "cai putere" ?? Lasa, bă baiatu, nu cauta pe net daca nu știi, dar- continua dracului sa comentezi aici. Cunoscatorule."

    Deci nimeni pe site-ul asta n-are voie sa comenteze pana nu-i dai tu voie. Adica sa stie formulele pe care le stii tu. Dar tu stii birlicule stii cum se calculeaza o lentila de la un aparat giroscopic de pe avioanele militare? Stii sa faci un model matematic la armonicele dintr-un "Starter"? Nu de automobil, dar pentru motoare de vapoare, mina, water/waste water, oil&gas, etc? Pun pariu ca le stii pe dinafara:) Oh, poate stii pasii de asamblare pe o linie de masini. Sau poate faci calcule de fezabilitate la proiecte, stii sa urmaresti un proiect de la A la Z, sa verifici deviatiile, stii sa comunici cu superiorii si subalternii, etc etc. Unde intaresti un ansamblu care trebuie sa reziste la explozie, la cutremur, vibratii, etc? Ai facut vreodata la viata ta o simpla simulare pe caluclator? Moaa-maaa. Toate le-ai suflat bibicule dintr-o bucata. Viata nu inseamna doar motoare de tractor, si turbine pe dragsters. Mai ai foarte multa paine de mancat pana sa ajungi sa dai lectii si sa vorbesti pe tonul ala de dumnezeu. Iar cand o sa ai destula minte in cap, o sa-ti dai seama ca putina modestie nu strica. Hai sa ne rupem in figuri care cat stie sa faca. Crezi ca asta ajuta sa sustina o atitudine de mitocan?

    g) Ai inteles foarte putin. Deja am scris prea mult sa mai detaliez.

    h) Sucesti frazele, ori logica nu te insoteste cand citesti. Dispretuiesti oamenii desi intr-o scanteie de luciditate iti dai seama ca "toti au rolul lor in societate". Nu vezi nicaieri niste contradictii si lacune de educatie? Oh, apropos ... Explica-mi si mie termenul de calcul "nebun" de proiectare. Pare o fraza inventata la bodega cu 5 carti in mana si tigara in coltul gurii.

    Dupa cum ti-a spus si Lache mai sus, sunt destui mecanici care stiu (mai bine) ca tine teoria + practia. Din pacate pentru tine nu esti nici cel mai tare, nici unicul care (probabil) stie ceva. Daca n-ai impresia ca esti smecher, ar trebui sa-ti analizezi putin vocabularul si atitudinea. Din afara asa pari si nu sunt singurul care ti-a spus-o.
    3 3
  • i) imi mentin parerea.

    j) Inainte sa visezi sau sa dai lectii, incearca sa iesi din bucla A-B-C-A-B-C-... Mai ales din domeniul auto.

    Incheiere. Orice minciuna de efect se bazeaza pe un adevar. Ca stii cativa termeni auto nu-mi spune nici mie nimic. Ai prins ceva si ti se pare ca ai patruns tainele universului. Ingineria nu inseamna doar motoare de 6 litri, turbine, ECU samd. Nici macar ingineria auto. Dar am inteles. Ori esti la facultatea de Utilaje Agricole (nimic rau in asta), ori tunezi intr-un garaj de mana a 7-a Moskvici-uri din fosta uniune sovietica.

    Intr-o zi poate o sa te maturizezi si-o sa vrei un job adevarat. Si nu se stie niciodata peste cine dai. E bine sa nu ti se duca buhul nici macar pe internet. Pentru ca oamenii vorbesc intre ei, si poti pierde jobul visurilor tale doar pentru ca cineva ti-a facut o "recomandare" din cele mai surprinzatoare locuri.

    Poate intr-o zi o sa ai norocul sa iesi de unde esti acum si o sa gusti "pe bune" o societate civilizata. Si ar fi pacat sa pierzi ani din viata in alte garaje de mana a 7a "experimentand" pana la pensie in cautarea fericirii. Pentru ca iti lipsesc cateva lucruri elementare.
    3 4
  • @ZARNESTEANU :D :D ( sa nu uitam de mesaju meu de mai sus, tu de fapt nu ai zis nimic).

    Acum pe bune. Nici una, și nici alta. Nici nu tunez, nici nu sunt la utilaje agricole. :D Da o spun cu toata seriozitatea. Acum, îți urez succes sa-ți faci tu singur concluziile care le vrei (ca-s greșite, ca nu). Oricum ceea ce spui tu mai sus nu se refera la mine :D fie crezi tu, fie nu crezi - treaba ta.

    "Știi cițiva termeni ...." --- Ție nici macar nu-ți tună prin cap cine-s eu, ce știu eu, cît de bine știu eu, cu ce mă ocup ș.a.m.d --- adica poti doar sa faci presupuneri. Iar eu, chiar nu sunt vinovat, ca tu singur nu știi niște "termeni" care au un impact destul de bun asupra unui automobil, dar scrii aici in gura mare ca tu te pricepi mai bine, iar eu sunt de la agricole.

    WARNING!!! You're about to blow your engine (head).
    3 3
  • @ZARNESTEANU . Eu nu am zis ca ingineria inseamna doar "motor de 10 litri , ECU-Dinator , Chip-tuning tralalalala".

    Concluzie mai veche: iarasi scrii lucruri care nu ies din mintea mea. Ci din propria ta minte. Have the minds blown.
    4 3
  • @ZARNESTEANU: ( Nu a fost publicat comentariu tau si n-am vazut ).
    1.Cum adica "raspuns slab" ? :D
    2.Cum adica "tot mai ridicol" cind tu SINGUR nu te-ai suit in ele?
    3.Nu stiu ce ai vrut sa spui. Daca stiei deja imi spuneai, dar nu ai facut-o inseamna ca nici nu stii de ce sa vorbesti.
    4." o simpla lectura la ultimile 20 comentarii" -- daca nu le intelegi? Ce sa iti fac...ti-am zis ca la un om:"scrie ce prostii am scris" - poate ma corectez. N-ai scris.
    5.Iata si tu insiri diferite chestii ca sa arati ca stii multe, iar eu nu. Bai, una iti spun sa ma intelegi: La chestii relativ simple va incurcati. De exemplu:" europenii fac masini mai performante din cauza ca scot CP mai mult din 1L" ; Voi principiul unui motor cu ardere interna il stiti? Nu prea - reiesind din comentariile voastre.
    6. "Sucesti frazele " - invers. De fapt la tine in unele comentarii am vazut o superficialitate. Tu de fapt scrii 5 rinduri, dar nu spui nimic. Poti fi concret si la tema ? NU - te-am intrebat scrie pe puncte "a,b,c" prostiile mele. Nu le-ai scris si ai inceput sa te lauzi ca tu nu stiu ce ai facut iar eu nu, ca eu asa ca eu pe dincolo. Parc-ai fi de profil umanist.
    7. "calcul nebun de proiectare" ..... tu carti de analiza matematica , calcul diferential si integral ai vazut vreodata ??
    8. "Pare o fraza inventata la bodega cu 5 carti in mana si tigara in coltul gurii." --- repet: Un maturator de strada, cind o sa-l intrebi "Cit face integrala de la lnxd(x) ?", o sa-ti spuna:" Pare o prostie inventata de niste idiioti. Ce ma intrebi idiotenii din astea?" ---- nu iti spune nimic asta ?? Ar trebui sa-ti spuna asa:" Zarnesteanu ceea ce nu cunoaste spune ca sunt niste prostii".


    PE FINAL:
    1.Te-as provoca cumva la o discutie despre motoare/automobile. Vad ca multe nu stii in domeniu asta, nu zic de altceva....mai ales ca nu intelegi ce inseamna "suflator"...
    2. Daca in urmatoru comentariu iar incepi sa spui ca "bij bij bij bij bij", nici nu mai raspund. Accept un comentariu in care imi scrii fiecare prostie spusa legata de automobile.
    1 1
  • Principiul de functionare al unui motor cu ardere interna se invata prin licee.Ciclul Carnot.Stii tu.2 adiabate si 2 izoterme.Era la termodinamica in clasa a XII-a. A fost unul dintre subiectele de la fizica ,la bacalaureat. Nu prea prinzi ironiile,prietene,dar pastrezi acea superioritate .Crede-ma ca nu e cazul.
    "Voi habar nu aveti ce stiu eu,pentru ca nu stiti nimic"!
    Vrei discutii pertinente despre automobile si motoare,mergi pe forumurile de specialitate.Acolo te poti certa si le poti arata superioritatea ta.
    4 3
  • @Lache , in clasa a 11-a se invața in termeni foarte generali. Superficial. Timpul 1 , Timpul 2 , Timpul 3 , Timpul 4. Admisia/emisia , arbore cotit/biela/manivela și cam atat.
    Cind am spus "principiul de functionare a unui motor" ma refeream la mai multe aspecte. Ma refeream la modul de convertite a energiei chimice a benzinei/motorinei in lucru mecanic, ca de aici și incep neclaritațile, deși nu e ceva complicat. Daca eram in locul tau si stiam, poate imi dadeam seama, dar tu nu ți-ai dat.

    Unicul lucru de care va legati e ca "Practica e una si teoria e alta. Nu ai mers la volan pe masinile x,y,z...dar te dai cu teoria. Teoria poate fi neglijata fiindca practica e de 10x mai importanta (cind de fapt teoria e alcatuita pe practica)".
    Ok, daca credeți ca totuși habar nu am, treaba voastra. Nu o sa "ma bat" cu niste necunoscuti la subiectul asta, eu nu pierd nimic pana la urma. Dar am ințeles un lucru: A fi "fan auto" nu inseamna pentru toti ceea ce inseamna pentru mine.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru