Feedback

Ministerul Mediului nu va introduce o nouă taxă auto în 2020: "O astfel de taxă trebuie gândită bine înainte de a fi implementată"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 20.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului a anunțat că nu va introduce nicio formă de taxă auto pentru mașinile second-hand în cursul anului 2020, în special din cauza faptului că ar putea fi declarată ilegală de Uniunea Europeană.

Timbrul de mediu, cea mai recentă formă de taxă auto, a fost eliminat la începutul anului 2017, iar ulterior au existat numeroase propuneri pentru introducerea unei noi forme de taxe auto, în special ca urmare a creșterii semnificative a importurilor de mașini second-hand.

Ministerul Mediului anunțat însă acum că o astfel de taxă nu va fi introdusă în cursul anului 2020, mai ales ca urmare a faptului că toate formele de taxă auto au fost declarate ilegale de către Uniunea Europeană.

"Cele 3-4-5 formule încercate au intrat în gravă contradicție cu directivele europene.

Eu cred că o asemenea măsură trebuie gândită bine și întoarsă pe toate fețele. Nu cred că în acest an vom avea o asemenea măsură implementată", a explicat Costel Alexe, ministrul Mediului.

Cu toate acestea, proprietarii de mașini second-hand se confruntă deja cu apariția unor taxe. În București, noua taxă auto Oxigen trebuie plătită de șoferii cu mașini cu motoare de până la Euro 3 inclusiv, iar măsura va fi extinsă și la mașinile cu motoare Euro 4 începând de la 1 ianuarie 2021.

În paralel, singura opțiune oferită de stat pentru a încuraja achiziția de mașini noi în locul celor second-hand din import este continuarea programului Rabla.

Potrivit primelor detalii, ediția din acest an a programului Rabla va începe în luna martie și va integra în continuare și componenta Rabla Plus pentru achiziționarea de mașini electrice cu un bonus guvernamental consistent.

Via Hotnews

Comentarii (14)

  • Cred ca mai e putin pana cand UE o sa pedepseasca pecuniar fiecare ketatzean UE care indrazneste sa-si ia o masina NOUA exorbitant de scumpa fara baterii (hibrida sau electrica). Tot UE e cea care impune norme draconice de poluare, filtre peste filtre la masini, care costa enorm si pe care le plateste tot prostul de rand. Dar cand vor nemernicii aia din Est sa isi protejeze cetatenii de rablele ruginite CU ADEVARAT POLUANTE SI CANCERIGENE, ii amendam frate! Lasa-i pe aia sa inghita fum de Diesel fara niciun filtru de acum 20 de ani! Plus de asta, ingroapa-le cat mai temeinic industria auto locala. Frumos, nu? :)

    Macar atat ar putea face ai nostri dragi politicieni, daca s-ar gandi la proprii cetateni, sa incurajeze achizitia de masini noi doar din cele fabricate in Romania, macar atat ar putea face ca sa mai ajute industria locala si sa indrepte mizeriile UE.

    Io v-am tot zis ca socialistii nu au alt scop decat impartirea uniforma a mizeriei si saraciei.....
    11 10
  • Pe langa taxa asta trebuie umblat serios si la impozitele si taxa pentru parcari.

    Va dau exemplu cu un cartier foarte aglomerat din Cluj (Grigorescu) unde 1/3 din masini nu sunt miscate cu saptamanile. Cand platesti 150 RON impozit pa an si 100 RON parcare (50 RON in unele cazuri), merita sa ai o rabla pe care sa o tii degeaba, te costa mult prea putin. Iar fraierii care au nevoie de masina zi de zi cauta parcare ca nebunii.

    Astept ziua in care se va putea licita pentru locurile de parcare.
    9 13
  • Si sa isi faca si RARul treaba cum trebuie, citisem pe automarket un articol in care se zicea ca tot a doua masina este cu probleme tehnice grave.

    Imaginati-va strazile noastre cu doar jumatate masini (cat ar fi corect). Nici nu ne-ar mai trebui autostrazi :-)
    13 6
  • Hunter
    Bine punctat DanG. Nu ai nevoie de nicio taxa de poluare/timbru de mediu/prima inmatriculare, cata vreme poti infrana pe alte cai achizitia si detinerea unei masini vechi. Ar fi suficient ca RAR-ul sa fie mult mai drastic in momentul in care se verifica o masina pentru prima inmatriculare in tara sau statiile de ITP sa faca verificarile corect si stampila aia pe talon sa ti-o puna pe bune, nu pe cate 100-150 de lei, poate si mai putin din pacate, bani pusi printre actele masinii. Daca tot e legea asta mai noua, cu ITP anual la masinile mai vechi de 12 ani, pai ar trebui sa fie verificarea tehnica la sange. Iar pe de alta parte, controalele in trafic sa fie mai dese. Am vazut deja destule articole, cu statistici, in care dintr-un numar de X masini oprite pentru verificare, 50% sau 75% erau cu probleme grave si foarte grave. Iar la fazele alea, nu pe amaratul ala sa il amendeze politia. Sa se uite frumos pe talon si pe hartia aia ce o primeste fiecare dupa inspectia tehnica. Ce service ti-a pus tie stampila si te-a lasat sa circuli ? Pai service-ul ala sa fie desfintat. Amendat patronu de sa il usture 5 ani in dos si lacat pe usa la statia aia ITP. Si nimeni nu ar avea ce sa comenteze. Nu ar fi povesti de genu...dar vai, oamenii sunt saraci, fiecare isi cumpara masina de cati bani are. Corect !!! Nu te opreste nimeni sa iti cumperi ce doresti. Mai veche, mai noua, adusa din Germania sau de pe Luna. Dar masina aia, veche sau noua, trebuie sa indeplineasca niste parametri de siguranta rutiera si ecologica. Punem in pericol siguranta altora in trafic si a mediului ? Nu ai ce cauta cu ea pe drumuri.
    10 3
  • Calingura
    Taxele acestea prost gandite sunt facute in disperare, ca o metoda de a mai imprumuta niste bani din viitor. Din viitor pentru ca statul plateste amenzi sau face retururi la o parte din ei (unii cetateni nu mai cer taxele inapoi si asa castiga un banut).

    Legat de parcari, nu mi se pare acceptabil sa impunem noi omului cat sa circule cu masina. Tocmai pentru ca merge rar are nevoie de un loc al lui.
    Ideal vorbind, ar trebui fie sa fie locuri pentru toti, fie sa nu existe deloc. Dar asta intr-o tara in care politia isi face treaba. Daca nu ar fi taxe, oamenii s-ar instala oricum pe locuri si s-ar taia cu vecinii. Nu ar fi o premiera.

    Cheia e la stat cum spunea si Hunter. Sa inchida service-urile care dau ITP-ul aiurea. Sa vezi ce scade poluarea imediat.
    7 3
  • Marius
    1. Pana in 1998 puteai sa aduci in tara si sa inmatriculezi o masina din occident dar care sa aiba maxim 7 ani vechime. Nu se platea nicio taxa. Era o chestie rezonabila, ca sa nu se umple tara de troace si cosciuge cu volan si patru roti. Si nu mai eram in UE...si nu mai maraia nimeni.

    2. Daca RAR-ul si-ar face treaba zilnic in strada cu politia.....si daca centrele ITP si-ar face datoria ca la carte.....fiti siguri ca ar fi nevoie de o suma mare de bani ca sa aduci o troaca pe linia de plutire, deci nu ar mai merita deranjul sa ai o masina veche in parcare. Darrr.....asta e Romania.
    9 0
  • @Calingura

    Pai daca nu ai nevoie de masina decat de doua ori pe an pentru ce o mai tii?
    4 6
  • Cluiene înfierbântat, de vreme ce te împiedici de mașinile parcate, poate se-mpiedică și alții de mașinile alea care sunt călărite fără nici o noimă.
    Atâta vreme cât nu te-ntreabă nimeni de ce ai tu nevoie de mașină într-un oraș în care beneficiezi de transport public, este culmea tupeului să te încurce mașinile care stau și nu ard combustibil, mai ales cât timp poluezi și provoci aglomerație folosind troaca personală!
    Alea parcate ilegal, da, dar atât.
    7 4
  • @Kap

    Ti-am explicat mai sus de ce ma incurca masinile parcate cu lunile pentru o taxa simbolica de 50 sau 100 RON pe an. Dar oentru ca nu intelegi, eu ziceam ca trebuie facuta curatenie si pe strazi si in parcari, din punctul meu de vedere ma poate verifica RAR-ul in fiecare zi in trafic, nu au cu ce sa ma prinda.
    2 4
  • Calingura
    @DanG

    Este irelevant, nu-i asa? Platesc taxe? Platesc.
    Poate sunt mai in varsta si o folosesc doar in vacante. Sa mergi cu trenul nu este usor cand ai 60 de ani si nu mai poti cara in spate valize.

    Daca o tin in parcare nespalata, stricata si complet ireparabila, atunci da; sunt de acord.

    Mi se pare ca ne aliem majoritarii si cautam motive sa dam in cap altora. Pe cine sa eliminam noi ca sa castigam 3 locuri pe cartier? Hmm hai sa ne luam de batrani ca sunt vai steaua lor. Sau hai sa ne luam de duminicari, de femei, de cei cu masini mai vechi de 10 ani, de cei cu Dacia si tot asa.
    8 1
  • @calingura

    Păi este foarte relevant! Plătesc 30 de Euro impozit pe an și 20 Euro parcarea. Și după aia tot ei cu gura mare că noi plătim impozit și să ne facă și să dreagă statul de banii aia.

    Și ce să înțeleg cu concediul? Că oamenii ăștia sunt prea bătrâni să folosească transportul în comun dar sunt totuși apti să conducă?
    1 7
  • @DanG

    Care este legatura? Tu nu platesti tot 30 impozit si 20 parcarea? De ce ar trebui sa ai tu prioritate pentru ca mergi mai des?

    Legat de transport am fost limpede: du-te tu la mare cu familia cu trenul. Normal ca se poate, dar este mult mai greu per ansamblu. Daca ai si copii si trebuie sa cari casa cu tine, devine de 10 ori mai enervant.

    Dar ne indepartam. Explica-mi cu liniuta de ce au unii prioritate si nu cei care merg rar.
    Hai sa iti dau un caz particular si real. Om de varsta a 2-a are in parcare la mine un FX57. O misca din an in paste. Daaar, plateste impozit cat platesti tu in 10 ani. Mai ai prioritate?

    Sau, X-ulescu are masina de 50k iar Y are un Golf 4 care impute tot cartierul. Care din ei sa aiba prioritate in trafic si in parcari?

    Tu esti suparat ca poate nu ai tu loc. Si te inteleg. Iar daca ai, cedeaza-l unuia care pleaca cu masina si mai des decat tine.

    Hai ca ai idee buna. Propun sa se faca in timp real un clasament al numarului de ore conduse lunar + impozitul platit + coeficientul de smardoiala si pe fiecare 1 sa se realoce parcarile.
    Iar ca sa eliminam din presiunea pe primarii, cei care ies pe ultimele 10 locuri sa fie impuscati si ingropati langa parcari ca sa creasca mai bine vegetatia.
    8 0
  • gica contra'riatu
    "O astfel de taxă trebuie gândită bine ..."
    De acord:problema este daca ai cu ce !?
    1 5
  • Mua-ha-ha, ce mă mai distrez...Păi mi s-a urât de atâta lehamite, de aceea am hotărât să mă abat către extrema cealaltă.

    Carevasăzică, ni se re-re-reconfirmă că UERSS nu consideră Estul o zonă care merită “aer curat”. Dar Estul se face că nu vede indubitabila şi oribila discriminare şi tot are ac de cojocul “poluării” impozitând cilindreea incorectă politic, de-a dreptul “nesimţită” (ca mărime) – măsură guvernamentală cu impact economic şi mai ales fiscal dezastruos (din simplul motiv că, astfel, ţine lumea la distanţă de “motoarele cât cada de baie”, deci ioc încasări la bugetul public, căci vă asigur eu că există mulţi asemenea pretendenţi, frustraţi însă de respectiva porcărie “legală”). Totodată, Estul se lasă conştient invadat de “cazanele” aruncate cu silă de “evoluaţii” din Vest, dar i se pare clar, dincolo de orice dubiu: motoarele de tip american poluează! La rândul ei, noua Putere illuminat-sovietică a Europei are oroare de “toate formele de taxă auto”, dar formele de impozitare auto clocite în particular de statele membre nu-i bâzâie în urechea “morală”. Adică stimaţii eurobirocraţi promovează şi protejează drepturile omului numai după cum le place şi le convine. De aceea n-am nicio reţinere în a-mi introduce pixul în “principiile, valorile şi standardele democraţiei occidentale” ori de câte ori îmi vine cheful.

    Măi guvernule “de Dreapta”, alias “nicidecum aceeaşi mizerie cu PSD”, de ce nu recunoşti mai bine că, de fapt, nu te animă nicio intenţie să “termini cu rablele” ? Ar însemna, fără doar şi poate, ca RAR-ul să-şi subţieze baloţii de bancnote pe care îi împachetează zilnic autorizând circulaţia a, într-adevăr, pericolelor pe roţi, implicit să sufere şi bietul buget public…Şi atunci de unde “salarii şi pensii speciale”, dacă se reduc sursele de alimentare? Pe de altă parte, eu, psihopatul fără leac, aşa înţelesesem iniţial cu mintea mea “praf şi pulbere” : că doar blocarea ocultă în sărăcie a prostimii planetare ajută la conturarea prosperităţii Noului Capital, reprezentat în primul rând de reţeaua bancară! Astfel, că ne place sau nu să admitem, “jafurile nemţeşti” înseamnă BANI – aşadar, cine îşi permite să-i piardă? În niciun caz UERSS. Eco, eco, dar brânza…

    Parcă deja se derulează prin faţa ochilor mei (inclusiv ai minţii) spectacolul palpitant al fâţâielii preţioaselor dosuri emolare în RR-uri şi Bentley-uri “eco”. Ah, da, uitasem: de fapt, vor fi şi dânşii înghesuiţi în cutiile autonome cu sardele, deoarece, hm-hm (tuşesc solemn, juridico-respectuos), în mod “axiomatic”, “nimeni nu este mai presus de lege” (cu excepţia celor care o concep/elaborează şi a motocicletelor cu ataş). Mai dă-mi, Doamne, viaţă până atunci – nu vreau să-mi scape aşa ceva. Sau, mă rog: aşa cevaaaaa…

    De curând, ieşind pe stradă, nici n-am păşit bine afară din bloc că buf! m-au doborât la pământ şi m-au călcat efectiv în picioare hoardele nesfârşite de români întorşi definitiv de peste hotare şi extaziaţi de ideea certă că, de acum încolo, odată alungată “ciuma roşie”, vor ţâşni numai lapte şi miere din arteziene, pretutindeni în rromanika. Cu greu m-am putut ridica şi reculege, ca să vă relatez acest sublim miracol.

    PS. Sărmanul @gică contra’riatu a primit, de la pândarii #rezistenţi, zero mângâieri sufleteşti şi cinci upercuturi, deoarece a “îndrăznit” să “insinueze” că noii guvernanţi ar fi lipsiţi de creier. Dragi “anticomunişti”, sunteţi deja depăşiţi de secolul “supervitezei”, fiindcă, între timp, unii coledzi de-ai dvs. s-au lepădat de “învechitul” şi “impotentul” PNL şi au aderat imediat la noua senzaţie politică, recte adoră USR – pentru cine nu ştie de la ce vine acest acronim: Uniunea Scriitorilor din România.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru