Nissan a obținut un credit de 6.6 miliarde de dolari și speră la redresarea financiară: o treime din valoarea împrumutului este garantată de Japonia

de Paul Cosma
Sambata, 30.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a contractat un credit de circa 6.6 miliarde de dolari pentru a depăși criza COVID-19, o treime din sumă fiind garantată de statul japonez, potrivit mai multor surse apropiate de situație. Constructorul speră să revină curând pe linia de plutire, după ce a raportat primele pierderi din ultimii 11 ani.

În această săptămână, Nissan a dezvăluit planul său de restructurare pe următorii 4 ani, ce presupune închiderea fabricii din Barcelona și reducerea producției totale cu 20%, la 5.4 milioane de unități.

Japonezii vor să reducă și numărul de modele și versiuni, astfel încât costurile anuale fixe să scadă cu circa 2.5 miliarde de euro. Planul vine după ce, în 2019, constructorul a avut pierderi de 5 miliarde de euro.

În contextul acestor probleme financiare, Nissan a reușit să obțină un credit de circa 6.6 miliarde de dolari de la mai multe bănci japoneze. Potrivit surselor Reuters, o treime din valoarea împrumutului este garantată de statul japonez.

Șeful Makoto Uchida susține că Nissan are suficiente resurse pentru a depăși o scădere severă a vânzărilor din cauza pandemiei de coronavirus, dar spune că provocarea va fi să îmbunătățească fluxurile de numerar.

Via Reuters

Comentarii (3)

  • inexorabil
    Hău! Eu chiar credeam (de fapt, am vrut să mă mint singur) că nu li se vor oferi aceste miliarde peste miliarde producătorilor ICE suferinzi (scuze de pleonasm!), dar se pare că…EMOL ştie cum să “gestioneze” conjunctura. Fiindcă există două posibilităţi, din care iese oricum în câştig: se dă undă verde la împrumuturi sau acestea sunt refuzate cu obstinaţie! În primul caz, EMOL îşi sporeşte mormanul de bancnote pe seama falimentelor previzibile ale debitorilor, iar în al doilea impune tot falimentul (şi tot previzibil), dar mai rapid şi fără beneficii financiare pentru ea.

    În realitate, aceste “împrumuturi” îi vor afunda în probleme pe naivi în loc să-i scoată la liman (iar de profituri nici nu poate fi vorba!). Magnum argumentum? “Criza” continuă prin ea însăşi sau continuă adoptând alte forme (adică transformându-se în alta sau urmând una după alta), deci elementul-cheie al reuşitei oculte este: CONTINUĂ…Astfel că NIMENI nu va izbuti s-o “depăşească”, oricât s-ar zbate bineintenţionat şi indiferent ce susţin “mainstream media” şi “autorităţile luptătoare cu pandemia”. Gândiţi-vă numai la următorul aspect: OK, să presupunem că eu, companie auto ajunsă la ananghie, chiar pot produce maşini la nivelul scontat graţie ajutorului combinat stat-privat. Dar cui le voi vinde eu, din moment ce “potenţialii clienţi” se confruntă ei înşişi cu incertitudinea zilei de mâine, implicit cu siguranţa surselor de venit?! Başca nu este exclus să acumulez stocuri peste stocuri (fără voia mea, dar n-are importanţă în context), ceea ce reclamă alte costuri din partea mea! Şi uite aşa mă pot trezi cu o şi mai mare belea pe capul meu.

    În spatele uşilor închise, s-a preconizat că, în mod negreşit, aceste sume destul de “piperate” nu vor putea fi returnate (fiind acordate în regim de bancă, automat atrag dobânzi, iar “garanţiile de stat” sunt aruncate la derută pe piaţa propagandistică) şi, atunci, inevitabil…se vor pune multe lacăte pe afacerile auto tradiţionale. Însă, desigur, eco-salvarea planetei va cunoaşte alte căi (şi anume încununate invariabil de succes), tot mai stimulate de Statul-Corporaţie. Iar când eu spun că, totuşi, ICE vor perpetua cu dârzenie (întinse chiar pe decenii), nu mă refer la procesul de fabricaţie (care, logic, va înceta odată şi odată), ci la…conservarea (pe motiv de încredere, de pasiune, de…credinţă) lor şi a şasiurilor/caroseriilor care le găzduiesc.

    Da, sunt tata Omid! – astfel, previn reproşurile “realiştilor”, “optimiştilor” şi “binevoitorilor”.
    8 3
  • Stiu ca e acuzat omul, dar Ghosn a facut treaba. Ala e capitalist in adevaratul sens al cuvantului. Insa cu nationalismul japonez nu ai cum sa te pui. Practic l-au sechestrat si au incercat sa-i distruga intreaga existenta pentru ca e prea bun manager si ... nu e japonez. N-o fi el perfect, poate o fi facut ceva matrapazlacuri si el, s-o fi DEDULCIT (ce-mi place asta cu "dedulcitul") si el la niste bishtari in plus decat i se cuvenea, dar trebuie sa reusesti sa distingi semnalul din marea de bruiaje: OMUL A FACUT TREABA! De cand l-au mazilit, vestile sunt proaste si despre Renault si despre Nissan. E drept ca a venit si aceasta prostie planetara (cea mai mare eroare colectiva umana din istorie, daca ma intrebati pe mine), dar deja vestile erau proaste dinainte sa inceapa. Omul a scos din rahat Nissan si a luat niste decizii uluitoare si benefice pentru Renault. Amadurora le-a mers bine. Acum le merge prost si ca de obicei, au nevoie de banu' prostului platitor de taxe.

    S-ar parea ca ne indreptam spre socialism planetar. Singura ruptura in matrice e presedintele american Trump. Eu il vad ca pe o rangta bagata in dintii rotilor utilajului care construia dihania numita "capitalism de stat". Ma astept sa castige din nou la iarna alegerile. Si ma astept ca, datorita (nu "din cauza") aceasta, Europa sa devina tot mai "republicana" de peste vreo 2 - 3 ani incolo. De asemenea, prevad greutati tot mai mari pentru creatura von der Leyen cu tembelismele ei verzi.
    7 4
  • netam-nissan
    repet, nissan isi revine sigur si pe datorie - poate doar la electrica leaf trebuie sa ii mai bage o galeata cu apa pt racit bateriile.
    si tiida mea sedan zambeste parca sub noua masca pusa la radiator cind a auzit de miliardele propuse, pregatite si primite de la japi - na ca m-am virusat si eu de la cei 3p ai AM.

    p.s. cind am pornit-o azi dimineata parca ridea totusi ca proasta-n tirg din esapament si mi-e sa nu fi luat virusu vacii nebune de la skodele vecinilor din parcare ca in porbagaju lor urias nu stii ce se mai ascunde.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru