Nissan GT-R LM Nismo inovează în Le Mans: motor frontal şi tracţiune faţă

de Daniel Popescu
Luni, 02.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a publicat primele imagini şi detalii tehnice despre prototipul GT-R LM Nismo cu care va concura în sezonul 2015 în Campionatul Mondial de Anduranţă şi, implicit, în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Prototipul iese în evidenţă prin motorul amplasat frontal şi tracţiunea faţă.

Esential 3 litri este capacitatea motorului biturbo pe benzina care echipeaza prototipul Nissan GT-R LM Nismo
8 MJ este energia generata de sistemul ERS de pe prototipul Nissan GT-R LM Nismo
Nissan a dezvăluit în noaptea de duminică spre luni primele imagini şi specificaţii tehnice ale prototipului cu care va concura în acest an în Campionatul Mondial de Anduranţă.

Pe numele său complet Nissan GT-R LM Nismo, prototipul aduce ca inovaţie amplasarea frontală a motorului şi tracţiunea faţă, în condiţiile în care această soluţie nu a mai fost adoptată pentru clasa LMP1 de peste un deceniu.

Motorul, care este de tip biturbo pe benzină cu capacitatea de 3 litri, a fost amplasat frontal pentru a utiliza mai rapid energia acumulată în sistemul ERS.

"Vrem să eliberăm energia cât mai repede pentru ca maşina să prindă viteză foarte rapid, întrucât este frumos să petrecem cât mai mult timp la viteză mare. Cheia este să stochezi energia şi să o eliberezi foarte rapid, iar din acest motiv sistemul nostru este foarte competitiv pentru că ne oferă o bună cantitate de energie de la ERS pe care o putem adăuga motorului cu combustie internă", a declarat Ben Bowlby, directorul proiectului Nissan pentru Le Mans.

Nissan GT-R LM Nismo promite o inovatie pentru Le Mans

Sistem ERS de 8 MJ

Cu cât ai mai mulţi MJ, cu atât eşti mai rapid.

Ben Bowlby
Director de proiect Nissan
Intenţia este ca Nissan să folosească un sistem de recuperare a energiei de 8 MJ, în ciuda faptului că acest lucru presupune utilizarea unor baterii mai grele şi că soluţia mai simplă ar fi fost un sistem cu 6 MJ, 4 MJ sau chiar 2 MJ.

"Cu cât ai mai mulţi MJ, cu atât eşti mai rapid.

Provocarea este să împachetezi un sistem de recuperare a energiei puternic fără să depăşeşti masa minimă, iar asta este foarte dificil de realizat", a adăugat Bowlby.

Partea frontală a prototipului are o masă mai mare, element care maximizează tracţiunea şi care, în acelaşi timp, a necesat o abordare inedită şi în privinţa pneurilor: cele de pe puntea faţă au jante de 14", în timp ce cauciucurile de pe puntea spate au jante de doar 9".

Nissan a anunţat încă din luna ianuarie a anului trecut că va reveni în 2015 la clasa LMP1 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans pentru prima oară după 1999, însă până în prezent nu oferise informaţii detaliate despre acest proiect, cu excepţia planurilor pentru sesiunile de teste de la Arizona şi Austin, ambele în Statele Unite.

Prototipul japonezilor îşi trage numele Nismo de la divizia de performanţă Nissan, care a împlinit recent 30 de ani de existenţă.

▶ Povestea Nismo, divizia de performanţă Nissan

Marc Gene, primul pilot confirmat

Nissan a confirmat şi numele primului pilot care va concura la bordul lui GT-R LM Nismo în Campionatul Mondial de Anduranţa: Marc Gene, spaniolul care a câştigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans în 2009 pentru Peugeot şi care ulterior a fost unul dintre piloţii de bază ai celor de la Audi.

Numele celorlalţi piloţi vor fi anunţate ulterior, însă informaţiile anterioare vizau prezenţa a cel puţin unui pilot din cadrul Nissan GT Academy, un program special prin care japonezii au transformat practicanţii jocului Gran Turismo în piloţi de curse.

În plus, Olivier Pla şi Satoshi Motoyama, care au experienţă în Campionatul Mondial de Anduranţă, ar fi ajuns deja la acorduri finale cu Nissan, în timp ce negocierile cu piloţi precum Nick Heidfeld, Jean-Eric Vergne, Joao Paolo de Oliveira sau Tsugio Matsuda erau în plină desfăşurare.

Nissan va miza pe două prototipuri în Anduranţă, cu excepţia etapei de la Le Mans, acolo unde va utiliza trei maşini.

Nissan va lupta la clasa LMP1 a Campionatului Mondial de Anduranţa împotriva altor trei constructori: Audi, Toyota şi Porsche.

Via Nissan

Comentarii (2)

  • Sunt sceptic in ceea ce priveste solutia aleasa, insa le doresc mult succes si sper sa lupte pentru victorii alaturi de ceilalti constructori. Audi, Toyota si Porsche sunt foarte apropiati ca valoare si ar fi grozav sa avem un al patrulea constructor cu o masina atat de diferita care sa lupte pentru primele locuri. Sa speram ca vom avea spectacol si in acest sezon ;)
    18 1
  • Eu unul incep sa ma plictisesc de acelasi scenariu la Le Mans, poate face Nissan vreo figura frumoasa...
    15 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru