Feedback

Noile tehnologii generează probleme de fiabilitate pentru șoferii cu mașini noi: sistemele de navigație, pe primul loc în top defecțiunilor

Publicat Luni, 13.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 4
Noile tehnologii generează probleme de fiabilitate pentru șoferii cu mașini noi: sistemele de navigație, pe primul loc în top defecțiunilor - Poza 1
Tehnologiile moderne introduse de constructori pe mașini generează o mare parte dintre problemele de fiabilitate întâmpinate de șoferi, cele mai multe fiind trecute în rândul sistemelor de navigație.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat recent de J.D. Power evidențiază că graba cu care constructorii implementează tehnologii noi pe modele are efecte negative asupra fiabilității mașinilor.

Astfel, datele sintetizate de J.D. Power arată că jumătate dintre cele mai frecvente probleme de fiabilitate raportate de șoferi fac parte din categoria ACEN, care include sistemele audio, sistemele de comunicații, entertainment și navigație.

Dintre aceste patru elemente, cele legate de sistemele de navigație sunt cele mai frecvente. În total, noile tehnologii generează 16.6 probleme la 100 de mașini analizate.

Chiar dacă situația s-a îmbunătățit comparativ cu anul anterior, numărul problemelor de fiabilitate este în continuare foarte ridicat, în special comparativ cu alte sisteme, cum ar fi alarmele sau sistemul Cruise Control, care înregistrează doar 1.5 probleme la 100 de mașini.

Între timp, sisteme precum monitorizarea unghiului mort sau sistemul de avertizare pentru părăsirea benzii de circulație generează 2.4 probleme la 100 de mașini.

Deloc surprinzător, cele mai afectate de probleme sunt modelele premium, ca urmare a faptului că noile tehnologii sunt introduse inițial pe modele scumpe înainte de a-și face loc în segmentele de volum.

Oficialii J.D. Power atrag însă atenția că problemele de acest gen vor determina șoferii să fie reticenți în acceptarea noilor tehnologii autonome. "Este clar că producătorii au încă de lucru pentru a perfecționa aceste sisteme, în special constructorii premium. Pentru producători va fi vital să câștige încrederea clienților dacă vor să-i convingă că mașinile autonome reprezintă viitorul", a precizat Josh Halliburton, șeful J.D. Power pentru Europa.

Studiul J.D. Power a fost realizat pe 11.500 de proprietari de mașini cu vârsta între 12 și 36 de luni și a analizat fiabilitatea a 177 de sisteme și tehnologii.

Via Motor1, Caradisiac


Comentarii (4)

  • “Proprietari de maşini cu vârsta între 12 şi 36 de luni”. Din alcătuirea expresiei, nu se înţelege clar dacă segmentul de vârstă se referă la maşini sau la proprietari :)

    Oricum, n-ar fi greşită varianta proprietarii, deoarece – cu foarte puţine excepţii – ţâncii conduc…smartphone-mobilele cu atâta dexteritate, că ne dau lecţii chiar nouă, adulţilor. Iar dacă încerci să le smulgi din mâini “volanul”, te “claxonează” de mama focului (pe “limba” lor – culmea, ei nu ştiu încă să vorbească, dar la genul ăsta de “pilotaj” deja se anunţă “genii” / povestea cu “tâmpirea globală”, însă niciun observator al acestui fenomen real nu pronunţă sintagma completă şi anume: tâmpirea globală PREMATURĂ).

    P.S. “cu vechimea între”, în loc de “cu vârsta între” – aşa nu s-ar mai naşte ambiguitatea.
    10 2
  • inoxiuribil
    Oxidatule tată, zi-i lu nentu' şi ceva la subiect, că-mi vine-a borî de la atâta gramatică
    5 4
  • Păi cam ce-ai vrea să tratez “pe subiect”, măi dragă…Mafia?

    Faptul că, de pildă, băieţii de la J.D. Power mi-s tare dragi? Presupun că şi Măriei tale, de când cu clasamentele fiabilităţii pe aria Germania (acestea mai ales pe Dan Grecu îl încântă).

    Concluzia care se desprinde negreşit este că…degeaba este personificat high-tech-ul ca “noul dumnezeu”, din moment ce poate da chix ORICÂND, oricât ne-am închina lui. În mod relevant pentru întremarea morală şi pentru paza sufletească a omenirii, ar trebui eliminat din “toate domeniile de activitate” (expresia favorită a lui nea Nicu). Eu, unul, n-aş întâmpina absolut nicio problemă de adaptare cu o eventuală “convalescenţă” post-high-tech.

    Oricum sunt sătul de “facilităţile” A.I. Lumea chiar se miră cum de-mi stă “smart-ul” în buzunar, în majoritatea timpului, mai precis cum de nu mă subjugă febra “touch”-ului. Am păstrat însă “perimatul” cu butoane şi, atunci când îmi va sări bâzdâcul, îl voi repune în drepturi, chiar dacă intuiesc exact cum va fi calificat gestul meu…

    De fapt, mi s-a făcut teribil de dor să mă rătăcesc pe meleaguri necunoscute, astfel încât să nu mă “salveze” niciun GPS. Să ascult muzică la Walkman şi să derulez caseta cu pixul/creionul. Să trimit scrisori de hârtie, nu “imeiluri”. Să citesc cărţi, ca odinioară, nu să mă las corupt de alde “mură-n gură” nenea Google şi tanti Wiki. Să mă duc pe balcon ca să văd câte “cornete” au nimerit la mine, suflate de ştrengari, nu să intru pe “feisbuci” ca să număr extaziat “laicuri” pentru “selfiuri” care m-au surprins în ipostaze dintre cele mai banale şi în care rânjesc fasolea, dar care sunt lipsite de orice semnificaţie şi care, aşadar, nu invită la nicio scrutare…

    Şi multe alte “să”-uri aş putea să enumăr.
    8 1
  • Poate no fi doar tehnologia de vina...poate e si graba constructorilor de a implementa tot felul de tampenii pe masini, de a taia costurile, celebra expresie cutting corners a lor! Numai plastic, chiar si in motoare si voi vreti sa tina o viata!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru