A venit momentul să facem cunoștință cu noul etalon de performanță al celor de la Toyota. Cel mai nou model de performanță se numește GR GT și este urmașul spiritual pentru două modele ale mărcii japoneze produse în trecut: Toyota 2000GT din anii '60 și Lexus LFA din 2010. Alături de versiunea de serie, Toyota a prezentat și noul GR GT3, versiunea de competiție a noului model.
PREMIERĂ: CADRU DIN ALUMINIU PENTRU CAROSERIE
Noua Toyota GR GT adoptă un design agresiv, care pune accent pe eficiența aerodinamică. Așa se explică faptul că noul model primește o capotă foarte lungă. În partea frontală sunt vizibile prize de aer masive integrate în bara de protecție, iar farurile LED sunt desenate aproape în stilul celorlalte modele din gama producătorului japonez.

Prize de aer sunt vizibile și în spatele aripilor laterale frontale. Pentru o aerodinamică optimizată, mânerele portierelor sunt ascunse. În spate avem un design îndrăzneț al stopurilor, sub forma unei dungi LED ușor curbate și montate deasupra unor prize de aer.
Aici mai sunt vizibile și cele 4 terminații ale evacuării, precum și difuzorul aerodinamic.Toyota GR GT aduce o premieră pentru marca japoneză. Acesta este primul model de serie care primește un cadru realizat integral din aluminiu pentru caroserie. Câteva dintre panouri sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Ca dimensiuni, noua Toyota GR GT măsoară 4820 milimetri în lungime, 2000 milimetri în lățime, 1195 milimetri în înălțime și are un ampatament lung de 2725 milimetri. Masa proprie este de 1750 kilograme.

Toyota nu a dezvăluit multe detalii despre interior, însă spune că acesta este conceput pentru a fi cât mai ergonomic pentru șofer. Aici avem un volan sport cu numeroase comenzi fizice, precum și un instrumentar digital și un ecran central pentru sistemul multimedia. În consola centrală sunt prezente numeroase comenzi fizice, inclusiv comanda pentru selectorul transmisiei.
MOTOR V8 HIBRID

Sub capota noii Toyota GR GT se ascunde un motor V8 de 4.0 litri bi-turbo care funcționează împreună cu un motor electric. Propulsorul livrează 650 de cai putere și un cuplu de 850 Nm, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte. Toyota nu a dezvăluit timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h, însă aflăm că noul GR GT atinge o viteză maximă de 320 km/h. Bineînțeles, toată puterea este transmisă către roțile din spate.
Noul model de performanță primește o suspensie cu brațe duble și arcuri elicoidale, atât în față cât și în spate. La final, GR GT mai aduce și frâne cu discuri din carbon ceramică.
VERSIUNE DE COMPETIȚIE GR GT3

Alături de versiunea de serie, Toyota a mai prezentat și noua versiune de competiție GR GT3. Aceasta primește un pachet aerodinamic nou, care include un spoiler frontal mare, praguri redesenate cu evacuarea vizibilă acolo, un eleron mare și un difuzor aerodinamic mult mai pronunțat.
Toyota nu a dezvăluit deocamdată prețurile noului GR GT.
via Toyota





























Comentarii (3)