Noul Citroen C3, acum și în versiuni cu motoare termice: start de la 15.000 de euro

de Tiberiu Safta
Marti, 09.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Citroen C3 este acum disponibil și în versiuni cu motoare termice. Noul model primește inclusiv o motorizare hibridă de 48 de volți, iar prețul de pornire pe piața europeană este de 14.990 de euro.

După ce am făcut mai întâi cunoștință cu Citroen e-C3, versiunea pur electrică a modelului de oraș, acum a venit momentul să cunoaștem și noile versiuni cu motoare termice ale lui C3. Astfel, noul model este disponibil cu două astfel de motorizări: una convențională pe benzină și una hibridă cu sistem de 48 de volți.

Cea dintâi versiune primește un motor de 1.2 litri turbo care dezvoltă 100 de cai putere. Motorul de bază al noului Citroen C3 este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte.

Versiunea cu motor hibrid este botezată Hybrid 100 și este alcătuită dintr-un motor pe benzină cu 3 cilindri care funcționează alături de un motor electric integrat într-o cutie automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj. De unul singur, motorul termic livrează 100 de cai putere, în timp ce motorul electric dezvoltă 28.5 cai putere. Sistemul hibrid este alimentat de o baterie litiu-ion de 48 de volți, care se reîncarcă în mers și care permite ca 50% din condusul în regim urban să fie efectuat în modul electric.

Motorul hibrid al noului Citroen C3 oferă un cuplu de 205 Nm, iar consumul său este mai mic cu 10% față de versiunea cu motor neelectrificat. Atunci când șoferul accelerează puternic, motorul electric oferă un plus de 12 cai putere.

Noul Citroen C3 este disponibil în două linii de echipare: You și Max. Echiparea You aduce următoarele dotări: faruri LED, suspensie Citroen Advanced Comfort, Head Up Display, o stație pentru telefon, care permite ca acesta să fie transformat în sistemul multimedia al mașinii, oglinzi electrice, lumini automate, asistent pentru parcarea cu spatele, limitator de viteză, aer condiționat manual și 6 airbag-uri.

Echiparea Max aduce: o vopsea two-tone cu un plafon vopsit într-o nuanță contrastantă, bare de plafon decorative, scuturi de protecție în față și în spate, jante de 17 inch, stopuri LED, geamuri spate fumurii, ecran central de 10.25 inch, navigație 3D, scaune Citroen Advanced Comfort, aer condiționat automat, încărcare wireless pentru telefon, cameră video pentru marșarier, oglindă retrovizoare electrocromatică, oglinzi pliabile electric și încălzite, ștergătoare automate și faruri automate inteligente.

De asemenea, noul Citroen C3 aduce și următoarele sisteme de asistență: frânare de urgență activă, avertizare părăsire bandă, recunoașterea indicatoarelor de viteză și asistent pentru plecarea în rampă.

La final, portbagajul lui Citroen C3 are o capacitate de 310 litri cu bancheta în poziție normală.

Pe piața europeană, noul Citroen C3 propune un preț de pornire de 14.990 de euro.

via Citroen

Comentarii (6)

  • Au facut si masina asta suvulet wannabe. Generatia anterioara pare ca are un design mai elegant si niste proportii mai naturale.
    7 4
  • @Tim, ce "suvuleț" visezi? C3 ăsta, probabil, e de dimensiunea unui Spring. E mașină de oraș, nici cross over nu poate fi numit.
    2 5
  • Dupa Fiat 500 inca unii si-au dat seama ca trebuie sa puna motoare termice sa vanda ceva.
    13 3
  • Bravo MarDark… ți-ai ridicat focile in cap ;)
    6 5
  • Caroseria adaptată la cerințele actuale, ca să maximizezi spațiul nu ai prea multe opțiuni. Fiind destinată utilizării urbane coeficientul aerodinamic este mai puțin relevant.
    Design ok și un preț cat de cat realist.
    Ce dă cu virgulă… cum “scoți” 50% funcționare electrică dintr-un motor de 28,5 CP luând in considerare că nu este un PHEV?
    2 2
  • Pai nu zisara astia cu Citroanele ca o sa fie masina electrica ieftina din ograda lor? Cum? S-au scarpinat in creasta si au zis intr-o buna dimineata ca pun totusi motor de-ala canceros ucigas-de-copii? Dracia dracului! :)))

    MarDark, da, asa e cum spui. Inca niste unii care realizeaza ca porcariile electrocaZnice nu au sanse in viata reala. Asa cum nu au minciunile, teoriile eco-isterice, incalzirismul. Adevarul iese intotdeauna la iveala in cele din urma. Minciuna are picioare scurte. :))

    PS: vreau sa vad eu cum merge "hibridul" ala 50% din timp electric. Sau te pomenesti ca statul la semafor cu motorul pe benzina oprit e considerat "mers electric". :))))
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru